Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ostaa monen tonnin laukkuja ?

Vierailija
16.05.2021 |

Ostaako joku oikeasti monen tonnin laukkuja rahalla, jonka on rehellisellä, verotetulla työllä tienannut ? Siis joku ihan täysipäinen ihminen ?

Minä olen luullut, että niitä hankitaan vain rikollisella rahalla, esim. huumekaupoilla saaduilla rahoilla tai lahjusrahoilla (oligarkit yms.) tai sitten sokerideittailulla tms.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on ymmärtää, itse olen melko varakas enkä koskaan ostaisi mitään monen tuhannen euron laukkua. En edes satasen. En myöskään tuhlaa vaatteisiin, asusteisiin, kenkiin tms muutenkaan, ostan tarpeeseen, käytän niin pitkään kuin kehtaa jne. Muutama vähän hienompi juhlamekko löytyy.

Sinänsä jos kallis laukku tekee aidosti onnelliseksi, niin siitä vaan. Itseni tekee onnelliseksi elämyksiin tuhlailu, matkat, konsertit, teatteri, hieronta yms hoidot, harrastukset jne joten meitä on varmasti joka lähtöön.

Vierailija
82/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kallis laukku kuin kallis auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa niitä joku ostaa. Ei kai niitä olisi muuten myynnissä.

Vierailija
84/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)

Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut. 

Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.

Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?

Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.

Luksuslaukuista tulee vintagea. Ovat todella haluttuja ja arvo voi jopa nousta.

En minä ainakaan osta yhtään mitään sen takia että on haluttu ja arvo voi nousta vaikka rahaa löytyykin.

En minäkään mutta tuo vastaus oli sille jonka mielestä laukun voi heittää kaatikselle kun ei sitä kukaan muka halua.

Suomalaiset pitää keskimäärin melko huonoa huolta kalliistakin laukuista. On meikkitahroja, kosteudesta tulleita länttejä, nahkaa ei huolleta ja laukun annetaan rötköttää kasassa tyhjänä jossain hyllyn päällä suojaamatta silloin kun ei ole käytössä. Samoin kohdellaan kenkiä. Ei huonosti pidetyillä tuotteilla ole arvoa vaikka kuika kupeessa lukisi kuzzi tai vuittoni.

Vierailija
85/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset elitistit, jotka eivät haluu näyttää köyhiltä.

Vierailija
86/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei tajua millaista varakkaan elämä on. Ei sillä ole merkitystä maksaako joku satasen vai tonnin. 

No vaikka olen varakas niin kyllä sillä on väliä. En maksaisi laukusta tonnia. Muutaman kympin korkeintaan. Se on vain laukku. En maksaisi puhelimestakaan tonnia. 500 euron puhelin on mulle maksimi ja samalla saan parhaan hinta/laatu suhteen. Tv taas on monen tonnin oled. Auto on muutaman tonnin arvoinen koska ajan alle 10 000 vuodessa niin en tarvitse parempaa enkä arvosta autojakaan niin paljoa että ostaisin jonkun esim. 100 000€ auton.

Kannattaa muistaa että myös varakkaat ihmiset arvostavat eti asioita :)

Niin, kyllä varakaskin voi olla pihi. Se on tietysti oma valinta.

Itse nautin nimenomaan siitä, että ostoksilla ei tarvitse katsoa hintalappua vaan voi valita sen tuotteen, josta eniten pitää. Joskus se maksaa 20 €, joskus taas 2000 €.

Vierailija
87/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukun hankkimiseen vaikuttaa arvostus - itse en usko, että on yhtään laukkua, johon olisin valmis sijoittamaan edes montaa sataa, mutta miniälläni on useampia parinkolmen tonnin laukkuja. Laukut ovat esillä kotona makuuhuoneeseen johtavalla käytävällä olevan laatikoston päällä. Matkalle mukaan otettava laukku pakataan säämiskäpussiin - eli niitä kohdellaankin arvotavarana. Juhlatilaisuuksien työasuna hänellä on useimmiten yksinkertainen asu, mahdollisesti kevyt kaulakoru ja asun 'juhlistaa' sitten nämä kalliit laukut.  En tarkoita, etteikö muutkin asun osat olisi hintavia, mutta laukku kertoo.....

Kopiolaukun ostamisessa ei ole minusta järkeä - se, joka laukun tunnistaa, tunnistaa myös sen onko laukku aito - aivan samalla tavalla kuin itse tunnistan, onko adidaksen verkkarit tai kengät ehtaa tavaraa vai ei - ja mieluummin itse ostan ne verkkaritkin sitten yksivärisenä, jos en raski ostaa kolmen raidan housuja.

Matkalle mukaan otettava laukku pakataan säämiskäpussiin...?   Mua alkaa jo naurattaa.  Joku laukku on niin varjeltava tavara, että ihan säämiskää pitää olla ympärillä!  Miten sitä laukkua voi edes käyttää?

Ja ottaa mukaan matkalle, missä se voidaan vaikka varastaa!!!!

Kai sille pitää olla olemassa se kopio, jota sitten oikeasti käytetään, ja laukku itse on jossakin hotellin säilytyksessä säämiskäpussissa.  Niinhän noilla superrikkailla ja joillakin kuninkaallisillakin on ollut tapana, että juhlallisuuksissa käytössä on vain sen aidon korun tai jonkun tiaran tarkka kopio siltä varalta, että joku sen vohkii.

Mulla menisi hermot sen laukun kanssa, koko ajan olisi pidettävä sitä silmällä ja varottava, ettei sille käy mitään vahinkoa.  Arvohan siltä menee, jos joku vaikka sen päälle jotain kaataa vahingossa tai joutuu vaikka onnettomuuteen ja laukku vahingoittuu.  

Jaa niin, mutta nehän on tietysti vakuutettu, hip hurraa!  Maksetaan vakuutusmaksua laukusta.  No ei siinä mitään, varoissaan olevien ihmistenhän kuuluukin maksaa kaikesta ja maksaa vielä enemmän kuin muut.  Siksihän niitten on käytävä jossakin kalliissa kaupassa ostamassa se elintarvikkeensakin, jonka ihan saman ne saisi puolta halvemmalla ns. tavallisesta kaupasta, esim. Lidlistä, mutta kun ne ei vaan voi sellaisessa käydä.  Se on maailman laki.

Vierailija
88/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nostaa arvoaan on mantra mitä toistellaan, mutta on virheellinen käsitys. Laukuista tuo on totta ainoastaan Hermesin  ja Chanelin laukkujen kohdalla. Muiden kohdalla et saa omiasi takaisin. 

Vierailija
89/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Monen tonnin laukussa ostettaessa on muistettava, että muun habituksen pitäisi olla linjassa laukun kanssa. Näyttää jotenkin tökeröltä, jos kantaa 2 000e laukkua mutta takki on 50e H&M.

H&M on weetee ihmisten ostospaikka. Ne harvemmin ostaa monen tonnin laukkuja.

H&M:stä ostaa ihan kaikenlaiset ihmiset. H&M:ltä saa monenlaisia vaatteita. Jopa Ruotsin prinsessa Victoria käyttää myös H&M:n vaatteita - ja käyttää myös merkkilaukkuja. 

Tyylikäs ihminen osaa yhdistellä. 

Vierailija
90/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei ole vielä tullut sitä että jos on fyffee niin teetätetään laukku omien ideoiden mukaan makso mitä makso ja jos suinkin on toteutettavissa. 

Vierailija
91/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Monen tonnin laukussa ostettaessa on muistettava, että muun habituksen pitäisi olla linjassa laukun kanssa. Näyttää jotenkin tökeröltä, jos kantaa 2 000e laukkua mutta takki on 50e H&M.

H&M on weetee ihmisten ostospaikka. Ne harvemmin ostaa monen tonnin laukkuja.

Niinkuin Prinsessat Victoria, Madeleine ja Sofia?

Vierailija
92/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ns. ylempää keskiluokkaa. Ihan omalla palkalla saisi ostettua merkkituotteita. Mä en vaan ole koskaan nähnyt mitään kaunista laukkua. Se, että lukee kissan kokoisilla kirjaimilla merkki, niin ei kiitos. Ehdoton turnoff.

Täytyyhän niitä olla muitakin malleja, joten etsimällähän se selviää. Duunikaverin kanssa pyydettiin suosituksia merkki(tuotteita)laukkuja myyvistä liikkeistä Helsingissä ja jalkauduttiin.

Pariin liikkeeseen Espalla ei päästy edes sisään. Siinä koputeltiin oven takana, mutta myyjä liikkeessä antoi meille kohteliaan nyökkäysen ja väkinäisen hymyn. Meidät oli noteerattu, mutta ei kiitos. :) Käytiin hakemassa jätskit ja jäätiin siihen espan nurtsille kattelemaan, että keille ovet aukaistiin. Lähinnä aasialaisia turisteja olivat.

Sitten vielä kierreltiin siinä keskustassa. Päästiin sisään, myyjät olivat asiallisia. Olihan niitä tekstittömiäkin juttuja. Kaveri löysi itselleen 200 euron lompakon, mutta siihen ne ostoksen jäi.

Itse löysin ajattoman laukun, hinta 3400 euroa. Jäi ostamatta, kun mietin, että missä mä sitä käytän. En mä raaskisi arkeen sitä ottaa mukaan. Lisäksi se pompsahtaisi mun habituksesta silmään kuin huutomerkki. Eikä mulla mitään illallisia tms. cocktailpartyja ole. :) Joten olen jatkanut tätä kestokassi käsilaukkuna - menetelmääni näihin päiviin.

Iron maidenit it-alalta.

Vierailija
93/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kallis laukku kuin kallis auto.

jos maailma olisi näin mustavalkoista, niin totta. Laukku pitää arvonsa, jos siitä pidetään huolta. Auto taas menettää arvoaan heti, kun sen ajaa liikkeestä pihalle.

Vierailija
94/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymmentä käyttövuotta hyvälle laukulle on ihan normaalia. Ekoteko.

Kestää ne halvemmatkin laukut. Minulla on jokapäiväisessä käytössä Anttilasta 90-luvulla ostettu nahkalaukku, maksoi muistaakseni n. 100 markkaa. On edelleen hyväkuntoinen, ja menee varmaan seuraavatkin 25 vuotta.

Löytyy myös muutama äitini 60-luvulla ostama laukku, nekin edelleen ehjiä ja käyttökelpoisia.

Veikkaan pulimummo-lookkia ja siitä laukusta tosiaan puhutaan jo duunissakin johtoryhmää myöten. Eihän se hyvältä näytä jos duunareilla ei ole varaa edes pukeutua siististi.

Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee että miltä näyttää? Minä ainakin pukeudun siten miten parhaiten viihdyn. En muiden mieliksi.

Huomaa ettet ole missään merkittävässä asemassa tai edes asiakaspalvelussa.

Voi verrata siihen että asentajalla persvako vilkkuu. Mutta hei, hänkin pukeutuu mukavasti eikä kenenkään mieliksi.

Vierailija
95/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)

Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut. 

Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.

Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?

Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.

Luksuslaukuista tulee vintagea. Ovat todella haluttuja ja arvo voi jopa nousta.

En minä ainakaan osta yhtään mitään sen takia että on haluttu ja arvo voi nousta vaikka rahaa löytyykin.

En minäkään mutta tuo vastaus oli sille jonka mielestä laukun voi heittää kaatikselle kun ei sitä kukaan muka halua.

Suomalaiset pitää keskimäärin melko huonoa huolta kalliistakin laukuista. On meikkitahroja, kosteudesta tulleita länttejä, nahkaa ei huolleta ja laukun annetaan rötköttää kasassa tyhjänä jossain hyllyn päällä suojaamatta silloin kun ei ole käytössä. Samoin kohdellaan kenkiä. Ei huonosti pidetyillä tuotteilla ole arvoa vaikka kuika kupeessa lukisi kuzzi tai vuittoni.

Sinä pidät, minä en.

Vierailija
96/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Kaupunkilaiset elitistit, jotka eivät haluu näyttää köyhiltä.

Kyllä mä niitä ostelen ihan omaksi ilokseni, asiaan vihkiytymätön tuskin tunnistaisi suurta osaa mun laukuista luksuslaukuiksi.

Vierailija
97/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuinta on, että jos sen kalliin laukun tarkoitus on viestittää jotakin hyvää makua ja varallisuutta, niin viesti ei oikein mene perille. Minua vain huvittaa, että joku on pistänyt niin paljon rahaa kiinni laukkuun.

Se, että saa mielihyvää kalliin laukun omistamisesta saa omistajan näyttämään hiukan yksinkertaiselta silmissäni.

Vierailija
98/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa rahaa kirjoitti:

En minä ainakaan, en raski ostaa kun ei oo varaa wau ! huuhahtaisin jos kehtaisi että ihan usean tonnin hintanen käsveska , 😚 se kai on dimsngeja täynnä ja muita jalokiv ja kultaa?

Minä tuntisin itseni rikkaaksi jos olisi useampi tonni tilillä rahaa , !

Mutta ei ole kun vähän ☺️muikeena olisin kun ois rahaa.Kun ois millä mällätä.💵💰

Tekstistä tosiaan näkee ettei ole hyödyntänyt tehokkaimmalla mahdollisella tavalla omaa aikaansa tällä pallolla.

Vierailija
99/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luksuslaukkuhomma on kyllä markkinoinnin mestarinäyte: naiset yrittävät saada itselleen arvostusta näillä laukuilla.

Aivan uskomatonta k*setusta, kun loppujen lopuksi kyseessä on vain laukku. En ole koskaan käsittänyt näitä Louis Vuittonin rumia ruskeita logolaukkuja, jotka eivät ole edes nahkaa.

Vierailija
100/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymmentä käyttövuotta hyvälle laukulle on ihan normaalia. Ekoteko.

Kestää ne halvemmatkin laukut. Minulla on jokapäiväisessä käytössä Anttilasta 90-luvulla ostettu nahkalaukku, maksoi muistaakseni n. 100 markkaa. On edelleen hyväkuntoinen, ja menee varmaan seuraavatkin 25 vuotta.

Löytyy myös muutama äitini 60-luvulla ostama laukku, nekin edelleen ehjiä ja käyttökelpoisia.

Veikkaan pulimummo-lookkia ja siitä laukusta tosiaan puhutaan jo duunissakin johtoryhmää myöten. Eihän se hyvältä näytä jos duunareilla ei ole varaa edes pukeutua siististi.

Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee että miltä näyttää? Minä ainakin pukeudun siten miten parhaiten viihdyn. En muiden mieliksi.

Huomaa ettet ole missään merkittävässä asemassa tai edes asiakaspalvelussa.

Voi verrata siihen että asentajalla persvako vilkkuu. Mutta hei, hänkin pukeutuu mukavasti eikä kenenkään mieliksi.

Merkittävä asema?

Asiakaspalvelu?

Asentajakin on merkittävässä asemassa, ja usein hänkin on asiakaspalvelija.

Me ollaan kaikki aina merkittävässä asemassa silloin, kun meitä tarvitaan.  Aika harva meistä tekee työtä, jolla ei ole mitään merkitystä tai sellaista työtä, jonka tuottoa kukaan ei tarvitse.

Joskus on aika huvittava näky nämä "pukukoodistot."  Ne ei nimittäin suinkaan aina imartele ihmistä noin niin kuin ulkonäöllisesti.   Isorintaisen ja paksureisisen jakkupukunaisen näkeminen on jo itsessään ahdistavaa.  Korkokengät ei pue kaikkien jalkoja,  ne pukee vain naisia, joilla on sirot nilkat.  Ihan kaikilla ei ole.  Mutta tietyissä "merkittävissä asemissa" on kaikilla naisilla oltava mustat korolliset avokkaat, puki ne säärtä tai ei.

Hyvä esimerkki myös Angela Merkel, jolla on vain se yksi ja ainoa jakun malli, vain väri vaihtelee.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme