Kuka ostaa monen tonnin laukkuja ?
Ostaako joku oikeasti monen tonnin laukkuja rahalla, jonka on rehellisellä, verotetulla työllä tienannut ? Siis joku ihan täysipäinen ihminen ?
Minä olen luullut, että niitä hankitaan vain rikollisella rahalla, esim. huumekaupoilla saaduilla rahoilla tai lahjusrahoilla (oligarkit yms.) tai sitten sokerideittailulla tms.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö ne oikeasti 20 vuotta päivittäistä käyttöä?
Ei mulla ainakaan ole kestänyt päivittäiskäytössä mikään laukku 20 vuotta hyvän näköisenä. Kyllä nuo eniten käytetyt merkkilaukutkin on jo aika kulahtaneita. Nahkalaukuissa varsinkin sangat likaantuu epämääräisen värisiksi. Enemmän tykkään, jos on jotain keinoainetta.
Mulla on Pradan Galleria Saffiano medium, olen käyttänyt yliopistolla koululaukkuna, ja sullonut sinne kirjoja, niin on kiinnityskohdat vähän repeilleet, ei paljon mutta varsinkin sisäpuolelta kyllä huomaa. No, ei se mikään kovin monen tonnin laukku ollut, jotain pari tonnia.
Louis Vuittonin Montaigne MM on kestänyt vähän paremmin, mutta kyllähän sekin on käytössä kulahtanut. Mun kaveri osti samoihin aikoihin (n. 10 vuotta sitten) Louis Vuittonin Alman, ja se on kestänyt paremmin, mutta siihen ei toisaalta mahdu kuin korkeintaa yksi pieni kirja ja muistiinpanovihko, kun se on sellainen vetoketjuilla suljettava. Ei noikaan siis mitään kovin monen tonnin juttuja ole. Montaigne MM maksoi suunnilleen pari tonnii ja Almat on tonnin luokkaa.
LV:n Chain Louise GM on kestänyt hyvin, koska on ollut vain juhlakäytössä. Se oli vajaa pari tonnia.
En mä sitten noista monen tonnin laukuista tiedä, mutta kai se niissäkin riippuu, että miten niitä käyttää. Yleensä kai laukku kestää paremmin, jos siinä ei kanna koskaan mitään painavaa, mutta kyllä mä ainakin ostan laukun siksi, että siinä voi kantaa niitä tavaroita, mitä milloinkin täytyy.
Omissa ympyröissä noita kalliita laukkuja ostaa naiset, joilla on varakas puoliso. Naiset saavat valita esim. erilaisiksi lahjoiksi noita kasseja. On varmasti heitäkin, jotka omalla rahalla ostavat, mutta ei kuulu läheisiin.
Olisihan näin tavallisella työläiselläkin varaa ostaa laukku tai pari, mutta en näe syytä miksi käyttää rahaa johonkin laukkuun. Mitä noita aitojakin on läheltä nähnyt, niin eivät ole tehneet suurta vaikutusta. Mutta eipä niitä ulkonäön vuoksi ostetakaan.
Status on yksi syy. Kaupassa olen huomannut, että LV kassillinen ystäväni saa parempaa palvelua kuin minä tavallisen brändittömän veskani kanssa. Olemme nelikymppisiä ja häntä oikein vanhemmat rouvat teitittelee. Aika huvittavaa, kun kyse on kuitenkin vain käsilaukusta.... vai onko sittenkään?
Pitäisiköhän alkaa myymään 500 euron kengännauhoja ja jos joku kysyy kuka hullu niitä ostaisi, niin vastaus löytyy tästä viestiketjusta.
Naisten juttuja, miehet ei erota satasen laukkua kymppitonnin laukusta. Mutta varmasti tehokkaita kateuden aiheuttajia toisissa naisissa, kiva päästä kyykyttämään köyhiä ja näyttää heille kenellä on rahaa ja kuka käy Prismassa ostamassa punalappujauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten juttuja, miehet ei erota satasen laukkua kymppitonnin laukusta. Mutta varmasti tehokkaita kateuden aiheuttajia toisissa naisissa, kiva päästä kyykyttämään köyhiä ja näyttää heille kenellä on rahaa ja kuka käy Prismassa ostamassa punalappujauhelihaa.
Kyllä ne kalliin laukun omistajatkin ostavat niitä punalaputettuja ruokia ja sitä jauhelihaakin. Olen nähnyt sekä kaupassa, että laukunomistajien jääkaapissa.
Ei se kallis laukku aiheuta monellekaan naiselle edes kateuden tunnetta - ei kaikki edes tunnista - ja itse inhoan laukunkantamista yli kaiken oli se kallis tai halpa - enimmillään olen maksanut 25 euroa ja sekin oli läppärilaukku, kalleimman olen saanut lahjaksi ja piti googlettaa, onko laukku tosiaan niin kallis - yleensä itse ostan kirppareilta.
Ei kaikki ole köyhiä. Esim. 10 000€ kk ansaitsevalla lääkärillä yms. ei parin tonnin laukku ole iso juttu.
Henkilö, joka haluaa kalliin laukun ja jolla on siihen varaa.
Minua ne eivät kiinnosta, mutta ihmiset ovat erilaisia.
Vinkki: älä KOSKAAN laita välilyöntiä ennen kysymysmerkkiä.
Nyt innostuin kasseista,kertokaas asiantuntijat mistä mä voisin hankkia käytetyn aidon ISON laadukkaan kassin missä kantaa työkamaa kuten läppäreitä, kiroja, eväitä, ja pilenkkareita.PItäs olla myös olkahihna kun päivittäin raahustan töihin, kotiin, urheilemaan. En todellkaan kulje vain uberilla, metin maasturimersulla esplata stocalle, tai kövele kömpin terdeltä Bulevarin Brörkin ravitolaan vaan mun päivittäiset matkat ovat hiomena pitempiäapostolin kyydillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on vaikea herättää sitä kateutta niillä laukuilla, kun en ole koskaan kiinnittänyt huomiota kenenkään laukkuihin ja en yhtään tiedä minkä näköisiä ne huippukalliit laukut on. Ihan sama mitä kukakin käsissään kiikuttaa.
Enkä muutenkaan koskaan ajattele kenestäkään ihmisestä, että onkohan tuo rikas vai köyhä. Kaikki näyttää nykyään samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä hohtoa, kun vanhana ämmänä lusii yksinään jossain vanhuuden kämpässään ja kattelee jotain ikivanhaa laukkaan, että tuo se on arvokas edelleen, mutta minua ei kukaan katso.
Niin nopeesti se katoo se mainen kunnia.
Että jostain laukusta on kiinni se oman arvon tunto?
Minä en koskaan edes huomaa kenenkään laukkuja, ne on vaan laukkuja eikä muuta.Höpö höpö. Jokainen saa käyttää sellaista laukkua kun haluaa, ihan iästä riippumatta.
No tietysti. Saa käyttää, ja onhan hyvä jos se tuo itselle mielihyvää. Ja jos sitten edes laukussa se kauneus ja kiilto säilyy niin hyvä. Mutta se on sitten vaan se laukku.
Aina vaan sama juttu. Jos on rikas tai niin varakas ettei raha ostoksilla lopu, täytyy Suomessa olla rikollinen. Ei ihmisillä yleensä ole mitään rikollisia rahoja. Kuka sitä jatkuvasti levittelee, ehkä ne vasemmisto nuoret jotka toivoo aina vain pahaa varakkaille ahkerille ihmisille. Kuule, joka päivä ostetaan autoja , veneitä , purkkareita, taloja , kalliita asuntoja. Tuskin näillä ihmisillä konkurssi tulee jos jotain laukkuja ostaa.
Niin, miehet voi laittaa autoihin ja elektroniikkaan älyttömiä määriä eikä sitä kukaan pidä höpöhöpönä. Mihin tarvitsee 100 000 bemaria kun voi ostaa paljon halvemman. Tai monen tonnin jättisuuri taulutelkkari jossain kaksion olkkarissa kun pienemmästäkin näkisi ne ohjelmat. Miehillä on usein harrastuksia joihin saa uppoamaan tuhansia euroja, golf, kalastus, pyöräily jne.
Toiset reissaa useilla tuhansilla. Jotkut käy syömässä hienoissa ravintoloissa jonne menee säännöllisesti useampi satanen. Joillakin menee useampi tonni vuodessa kauneudenhoitoon, vaatteisiin jne.
Itsellä ei ole varaa merkkilaukkuihin enkä niistä edes innostuisi mutta ymmärrän jos joku haluaa sellaisen niin eihän se sitten turhuutta ole. Se on hänelle tärkeä asia josta tulee hyvä mieli ja jos on varaa niin mikäs siinä.