Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte käydä kokopäiväisesti töissä?

Vierailija
07.05.2021 |

Itse teen 1-3 päivää viikossa töitä, enkä ikimaailmassa jaksaisi olla töissä 5 päivää viikossa. Miten te varsinkin perheelliset oikein jaksatte?? Eihän elämään mahdu muutakuin työnteko!

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla 3 päivää sairaana omalla ilmoituksella. Työkaveri on kerran kuukaudessa ke-to-pe poissa, saapi siinä pitkän viikonlopun. Mökillä kuuluu viihtyvän.

Katsoin sen kalenterin, niin tosiaankin vuoden verran ainakin on tuota harrastanut.

Syitä sairaslomaan: mahatauti, joku jalan venähdys lenkillä, pientä kuumetta” ei nyt uskalla lähteä tulemaan töihin ettei vaan mene pahemmaksi”. Ynnämuuta pientä vaivaa, varpaankynnen tulehtuminen oli aika paha kyllä.

Tuli uusi osastonjohtaja joka otti asian puheeksi, että mitäs tämä on.Työkaveri oli aivan pöyristynyt!? Hänellä on oikeus, ei halua tulla puolikuntoisena, ei halua tartuttaa muita ja täytyyhön ajatella asiakkaitakin ( ollaan työkkärissä töissä). Kaksi kokonaista kuukautta jaksoi tehdä, sitten olikin taas mahatauti..

Vierailija
102/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä jaksamista kysytä.

Ku ei ole uuta vaihtoehtoa. Yksin kasvata ja elätän kolme teini-ikäistä. Siinä on motivaatiota aamuheräämisiin.

Sitä paitsi. Olen kasvattamassa yhteiskuntakelpoisia työtä vieroksumattomia nuoria. Mikä ihmeen esimerkki heille olisin, jos olisin työttömänä?

Ei ainot vaihtoehdot ole kokoaikatyä tai joku vapaaehtoinen työttömyys, moni tekee vajaata päivää tai viikkoa. Jotkut ottaa tyyliin joka toisen perjantain vapaaksi tms.

Varmaan sellainen raharikas, joka ei ole yh. Minulla ei ole moiseen varaa, ellen saisi vähintään samaa palkkaa kuin nytkin eli lyhennetystä työviikosta ei koituisi taloudellista menetystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jaksais, teen osa aika työtä.

Myös minä ja perheeni teemme näin. Olemme maanviljelijöitä lähinnä suuien maataloustukein takia

ja niiden turvin voimme olla tekemättä mitään koko talviajan. Helppoa ja mukavaa elämää.

Pihassa on uusi mersu ja käydään ulkomaan lomilla useasti. Hieno omakotitalo jne.

Ihanaa elämää kun sen oivaltaa eikä tartte hävetä kun maataloustuet on ns. piilotukia ja kaikki hyväksyy ne.

Ja jos joku ihmettelee helppoa elämää niin aina voi keksiä että töitä on paljon :) mukavaa

Vierailija
104/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

APMODE kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan jaksa jatkuvasti töitä. Niin odotan kun työsopimus loppuu toukokuun 28 päivä. Onni ja autuus päästä takaisin työttömäksi mikä on niinku ihmisen normaali tila. Ehtii elää ja käydä pesullakin toisin kuin töissä ollessa.

Työttömyys on elämän parasta aikaa.

KOKO KETJU TAAS YHDEN VA JAKIN TEKEMÄÄ PROVOA! VASTAILEE ITSE ITSELLEEN JA SP ÄMMIIKETJUA. TÄÄ SKITSOELÄKKEELLÄ OLEVA ALOITTAJA EI SAA YNTÄ AINOA TYÖHÖN LIITTYVÄÄ KETJUA TEHTYÄ ILMAN NÄITÄ VIHAVIESTEJÄ JA YLEISTYKSIÄ LASKUN MAKSUISTA YM. EIKÄ ITSE OLE TÖISSÄ VAAN TÄÄLLÄ AAMUSTA ILTAAN TROLLOLLAA TÄTÄ SAASTAA TÄNNE!

Tää on niin totta. Ja sit tää tyyppi viel peukuttaa itelleen usealla ipllä. Siinä sillä on hommaa. On täällä 24/7 joka päivä tehtailemassa tätä saastaa.

Vierailija
105/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan kyllä ihan mukavasti kokoaikatyötä? Työ on tarpeeksi haastavaa ja mielenkiintoista, työkaverit on huippuja. Se tekee jo paljon. Jos tekee työtä josta tykkää ja josta saa sellaisen kompensaation, ettei mielenterveys kaadu rahahuoliin (plus on tietenkin perusterve) niin 80% työajasta on ihan nautittavaa. Toki mukaan mahtuu niitä päiviä tai viikkoja kun työ tuskastuttaa, mutta en ole harkinnut ikinä osa-aikatyötä (paitsi päätoimisena opiskelijana kyllä tein keikkaa).

Vierailija
106/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kyllä ne lyhyet työajat sitten näkyy myös eläkkeessäkin.

Jos tekee jatkuvasti vain kolmen päivän viikkoa, niin ei siitä samaa eläkettä kerry, kuin viisipäiväisestä viikosta.

Eipä me nuoremmat ehditä eläkkeestä edes nauttia, kun maailma tuhoutuu ilmastonmuutoksen myötä ennen kuin ehdimme täyttää edes 60.

Teidät on peloteltu ilmastonmuutoksen perusteettomilla kauhukuvilla ahdistuneiksi. Mielestäni on suorastaan rikollista median ja vihreiden toiminta tässä asiassa. Nuoret ovat jo muutenkin sekaisin kuin seinäkellot ja sitten vielä tämä siihen päälle.

Vierailija
107/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ku ei ole uuta vaihtoehtoa. Yksin kasvnä?

Ei ainot vaihtoehdot ole kokoaikatyä tai joku vapaaehtoinen työttömyys, moni tekee vajaata päivää tai viikkoa. Jotkut ottaa tyyliin joka toisen perjantain vapaaksi tms.

Töistä jäädään pois yhä useammin mielenterveyden pettäessä – ”Erityisen huolestuttavaa”

oka toisella työkyvyttömyyseläkkeelle joutuvalla syy on mielenterveysongelmissa.

Mielenterveysongelmien takia työkyvyttömyyseläkkeelle jäävien osuus on kasvanut.

Vuonna 1995 noin joka kolmas työkyvyttömyyseläkkeelle jäävä jätti työt mielenterveyden pettäessä. 2015 osuus oli jo noin puolet. Määrä on kasvanut tasaisesti vuosi vuodelta.

– Erityisen huolestuttavaa sekä inhimillisestä että taloudellisesta näkökulmasta on nuorten osuuden kasvu näissä tilastoissa, Mielenterveyspoliittinen neuvottelukunta varoittaa tiedotteessaan.

Mielenterveysongelmat vievät ihmisen työkyvyttömäksi usein aikaisemmin kuin esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinsairaudet. 2015 mielenterveysongelmien takia työkyvyttömyyseläkkeelle jäävien keski-ikä oli 45,2 vuotta. Se on yli kuusi vuotta aiemmin kuin työkyvyttömyyseläkkeelle jäävien keski-ikä.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005107227.html

Miten tämä liittyy muun viestiin?

Enempi vapaa-aika tekee hyvää mielenterveydelle, ihan totta jos siihen viittaat.

Vierailija
108/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kyllä ne lyhyet työajat sitten näkyy myös eläkkeessäkin.

Jos tekee jatkuvasti vain kolmen päivän viikkoa, niin ei siitä samaa eläkettä kerry, kuin viisipäiväisestä viikosta.

Eipä me nuoremmat ehditä eläkkeestä edes nauttia, kun maailma tuhoutuu ilmastonmuutoksen myötä ennen kuin ehdimme täyttää edes 60.

Teidät on peloteltu ilmastonmuutoksen perusteettomilla kauhukuvilla ahdistuneiksi. Mielestäni on suorastaan rikollista median ja vihreiden toiminta tässä asiassa. Nuoret ovat jo muutenkin sekaisin kuin seinäkellot ja sitten vielä tämä siihen päälle.

Ilmastonmuutoksen vaikutus näkyy ympäri maailman jo nyt. Ei se ole joku hähmänen tulevaisuuden kuva, jolla vaan pelotellaan.

Vierailija
109/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ku ei ole uuta vaihtoehtoa. Yksin kasvata ja elätän kolme teini-ikäistä. Siinä on motivaatiota aamuheräämisiin.

Sitä paitsi. Olen kasvattamassa yhteiskuntakelpoisia työtä vieroksumattomia nuoria. Mikä ihmeen esimerkki heille olisin, jos olisin työttömänä?

Varmaan sellainen raharikas, joka ei ole yh. Minulla ei ole moiseen varaa, ellen saisi vähintään samaa palkkaa kuin nytkin eli lyhennetystä työviikosta ei koituisi taloudellista menetystä.

Saan palkka 1200 euroa n. 20 viikkotunnista, puoliso opiskelee. Yhteensä meidän kahden tulot joku 2200 e, ehkä vähän enemmän jos käytetään opintolainaa. 

Vuokra vajaa 900 e, ruokaan menee ehkä 500 euroa. Johan tossa jää 800 euroa laskuihin (joita ei muuten paljoa ole) ja muuhun.

Ei kaikki ole jotain yh-vanhempia, joilla menee 400 euroa kuussa bensaan ja autoveroon tai jotain. :)

Vierailija
110/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan palkka 1200 euroa n. 20 viikkotunnista, puoliso opiskelee. Yhteensä meidän kahden tulot joku 2200 e, ehkä vähän enemmän jos käytetään opintolainaa. 

Vuokra vajaa 900 e, ruokaan menee ehkä 500 euroa. Johan tossa jää 800 euroa laskuihin (joita ei muuten paljoa ole) ja muuhun.

Ei kaikki ole jotain yh-vanhempia, joilla menee 400 euroa kuussa bensaan ja autoveroon tai jotain. :)

En käsittääkseni sanonutkaan niin, että kaikki ovat yh:ta. Puhuin vain itsestäni, jos huomasit. Teidän tulot kahdelle riittää paremmin kuin hyvin. Mutta laitapa tuohon yhtälöön kolme (3) teiniä ja yksi (1) aikuinen.

Ja onko mieleesi juolahtanut, että ihan kaikki ihmiset eivät esim. voi käydä töissä ilman autoa, koska välimatkat ja olematon julkinen liikenne. Niin kyllä, autoakin tarvitaan, jos meinaa elää ja työskennellä.

Vierailija
111/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekelä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jaksais, teen osa aika työtä.

Myös minä ja perheeni teemme näin. Olemme maanviljelijöitä lähinnä suuien maataloustukein takia

ja niiden turvin voimme olla tekemättä mitään koko talviajan. Helppoa ja mukavaa elämää.

Pihassa on uusi mersu ja käydään ulkomaan lomilla useasti. Hieno omakotitalo jne.

Ihanaa elämää kun sen oivaltaa eikä tartte hävetä kun maataloustuet on ns. piilotukia ja kaikki hyväksyy ne.

Ja jos joku ihmettelee helppoa elämää niin aina voi keksiä että töitä on paljon :) mukavaa

Juuri tuon takee maataloustuet pitää lopettaa kokonaan!

Tulonsiirtoja, ilmaista tukea! vastiikeetonta rahaa!

Maataloustuet poistettava suomesta

Kun Suomessa lopetetaan maataloustukien jako, ruoan

hinta laskee ainakin 60%. Maaseudun työpaikat

lisääntyisivät. Ja työttömyys poistuisi Suomesta.

Jotka eivät tule toimeen ilman tukia, myyvät tilansa

sellaiselle yrittäjälle joka pärjää tai myyvät tilansa

valtiolle jota itse kannatan. Valtio palkkaisi omille

tiloille työntekijät. Näin isänmaa pysyy Suomalaisten

omistuksessa. Työntekijät maksavat valtiolle paljon

vähemmän kuin maataloustuet. Maaseudun työttömyys

vähenisi, koska maaseutuyritykset voisivat toimia

3-vuorossa. Ne tiloille töihin joilla ei ole varaa omaan

tilaan. Ammattitaito on varmaa.

Maataloustuki = 39400 /vuosi/tila, tukia hakeneita

maatiloja oli vähän yli 69 000.

Puolison tulot tai omat muut tulot eivät vaikuta tukien

määrään pienentävästi.

Työmarkkinatuki on alle 6000/vuosi ja lisäksi

tarveharkintainen.

Maataloustuki = 11800 /vuosi/työtön, 2 kertaa enemmän

kuin työmarkkinatuki.

Mielestäni aika hyvät tulot vaikka vietäisiin 50% veroa.

Keskiverto maatilallinen tienaa kuukaudessa saman minkä

työtön 17 kk:ssa.

Vierailija
112/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota jaksaa, etenkin kun on siisti sisätyö päätteen edessä. Mutta jos ei rahasta olisi kiinni, niin en aikaani kyllä tähän käyttäisi yhtään.

Vierailija
113/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun terveys on hyvä ja liikkuu säännöllisesti, niin mikäs siinä. Myös rento ja joustava asenne auttaa, lasten kanssa olo ei ole pakko pullaa

Vierailija
114/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24h viikkotuntimäärällä vuotuiset bruttotulot ovat 24000€ ja päälle kahdesta asunnosta tulevat vuokratulot, niin kyllä tässä jotenkin pärjää, vaikka penniä joutuu hieman venyttämään. Kokoaikatyöhön en enää mene, vaikka tulot nousisi 16 000 eurolla vuodessa, mutta samalla veroprogressio jyrkkenisi, eikä menetettyä vapaa-aikaa takaisin saisi. Joskus olen joustanut ja tehnyt täyttä työviikkoa, mutta tällöinkin olen saanut ylitöitä tehdessä 8 tunnin päivästä 15 tunnin palkan (2 tuntia +50% ja loput 6 +100%).

Vierailija
115/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa jaksaa

Vierailija
116/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsittääkseni sanonutkaan niin, että kaikki ovat yh:ta. Puhuin vain itsestäni, jos huomasit. Teidän tulot kahdelle riittää paremmin kuin hyvin. Mutta laitapa tuohon yhtälöön kolme (3) teiniä ja yksi (1) aikuinen.

Ja onko mieleesi juolahtanut, että ihan kaikki ihmiset eivät esim. voi käydä töissä ilman autoa, koska välimatkat ja olematon julkinen liikenne. Niin kyllä, autoakin tarvitaan, jos meinaa elää ja työskennellä.

No sitähän mä meinaankin, että vaikka meillä kaikilla ei ole autoa ja lapsia, niin silti normi on työskennellä jostain syystä se vajaa 40 h viikossa.

Mä en jotenkin yhtään käsitä, että mihin ihmiset sitä rahaa suoltaa? Niiku vaikka autoton lapseton pariskunta pk-seudulla?

Vierailija
117/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa olla 3 päivää sairaana omalla ilmoituksella. Työkaveri on kerran kuukaudessa ke-to-pe poissa, saapi siinä pitkän viikonlopun. Mökillä kuuluu viihtyvän.

Katsoin sen kalenterin, niin tosiaankin vuoden verran ainakin on tuota harrastanut.

Syitä sairaslomaan: mahatauti, joku jalan venähdys lenkillä, pientä kuumetta” ei nyt uskalla lähteä tulemaan töihin ettei vaan mene pahemmaksi”. Ynnämuuta pientä vaivaa, varpaankynnen tulehtuminen oli aika paha kyllä.

Tuli uusi osastonjohtaja joka otti asian puheeksi, että mitäs tämä on.Työkaveri oli aivan pöyristynyt!? Hänellä on oikeus, ei halua tulla puolikuntoisena, ei halua tartuttaa muita ja täytyyhön ajatella asiakkaitakin ( ollaan työkkärissä töissä). Kaksi kokonaista kuukautta jaksoi tehdä, sitten olikin taas mahatauti..

Työkkärissä ollaan oltu pelkästään etänä koko vuosi eikä siellä ole osastonjohtajia, vaan palvelupäällikkö ja palveluvastaava. Merkkasi työkaverisi kalenteriin poissaolojensa syytkin? Outo tyyppi.

Vierailija
118/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisia päivätöitä pitäisi olla enemmän. Näin olisi yksinhuoltajien ja muiden pikkulasten vanhempien helpompi mennä töihin.

Itse olen yksinhuoltajaäiti ja huolehdin lisäksi iäkkäästä äidistäni. Voimani eivät riittäisi kokopäivätyöhön joten olen syrjäytynyt työelämästä.

Ennen lasta jaksoi vuorotyötä. Oli aikaa nukkua tarvittaessa päikkäreitäkin.

Vierailija
119/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto haluaa 6h työpäivät 8h palkalla. Järjetöntä.

Itselleni kävisi 6h työpäivä 6h palkalla. Oikein hyvin.

Vierailija
120/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on paljon enemmän mahdollisuuksia osapäivätyöhön ja enemmän vanhempia työssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan