Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte käydä kokopäiväisesti töissä?

Vierailija
07.05.2021 |

Itse teen 1-3 päivää viikossa töitä, enkä ikimaailmassa jaksaisi olla töissä 5 päivää viikossa. Miten te varsinkin perheelliset oikein jaksatte?? Eihän elämään mahdu muutakuin työnteko!

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisikin se 5 päivää viikossa, mutta meilejä tulee jo aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan. Ihan järkyttävää miten käytännössä pitää tehdä ylitöitä jos haluaa selviytyä to do -listoista ja säilyttää työpaikkansa. Ja silti on koko ajan kiire. En yhtään ihmettele että ihmiset palaa loppuun.

122/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen näin keväisin vähintään 50 h. viikossa. Mihin tämä yhteiskunta joutuisi jos kukaan ei jaksaisi tehdä täyttä viikkoa.

Kuuntelen lähinnä kuulokkeilla, joskus kaiuttimilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37952 kirjoitti:

Teen näin keväisin vähintään 50 h. viikossa. Mihin tämä yhteiskunta joutuisi jos kukaan ei jaksaisi tehdä täyttä viikkoa.

Olisi vähemmän työttömiä?

Vierailija
124/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee itselle mieluista työtä, sitä jaksaa tehdä yli eläkeiänkin, niin minä tein.

Pitkiäkin päiviä hyvin usein lasten ollessa vielä pieniäkin.

Tuntuu olevan työntekijät heiveröisiä nykyään.

Jäin 66-vuotiaana pois töistä muutama vuosi sitten.

Vierailija
125/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se väärin että moni työssäkäyvä poltetaan loppuun ylitöillä ja kohtuuttomilla työmäärillä ja samaan aikaan on paljon työttömiä. Miksei töitä voisi jakaa useammille?

Vierailija
126/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä jaksamista kysytä.

Ku ei ole uuta vaihtoehtoa. Yksin kasvata ja elätän kolme teini-ikäistä. Siinä on motivaatiota aamuheräämisiin.

Sitä paitsi. Olen kasvattamassa yhteiskuntakelpoisia työtä vieroksumattomia nuoria. Mikä ihmeen esimerkki heille olisin, jos olisin työttömänä?

Ei ainot vaihtoehdot ole kokoaikatyä tai joku vapaaehtoinen työttömyys, moni tekee vajaata päivää tai viikkoa. Jotkut ottaa tyyliin joka toisen perjantain vapaaksi tms.

Varmaan sellainen raharikas, joka ei ole yh. Minulla ei ole moiseen varaa, ellen saisi vähintään samaa palkkaa kuin nytkin eli lyhennetystä työviikosta ei koituisi taloudellista menetystä.

Saan palkka 1200 euroa n. 20 viikkotunnista, puoliso opiskelee. Yhteensä meidän kahden tulot joku 2200 e, ehkä vähän enemmän jos käytetään opintolainaa. 

Vuokra vajaa 900 e, ruokaan menee ehkä 500 euroa. Johan tossa jää 800 euroa laskuihin (joita ei muuten paljoa ole) ja muuhun.

Ei kaikki ole jotain yh-vanhempia, joilla menee 400 euroa kuussa bensaan ja autoveroon tai jotain. :)

En käsittääkseni sanonutkaan niin, että kaikki ovat yh:ta. Puhuin vain itsestäni, jos huomasit. Teidän tulot kahdelle riittää paremmin kuin hyvin. Mutta laitapa tuohon yhtälöön kolme (3) teiniä ja yksi (1) aikuinen.

Ja onko mieleesi juolahtanut, että ihan kaikki ihmiset eivät esim. voi käydä töissä ilman autoa, koska välimatkat ja olematon julkinen liikenne. Niin kyllä, autoakin tarvitaan, jos meinaa elää ja työskennellä.

No sitähän mä meinaankin, että vaikka meillä kaikilla ei ole autoa ja lapsia, niin silti normi on työskennellä jostain syystä se vajaa 40 h viikossa.

Mä en jotenkin yhtään käsitä, että mihin ihmiset sitä rahaa suoltaa? Niiku vaikka autoton lapseton pariskunta pk-seudulla?

".. mihin ihmiset sitä rahaa suoltaa..."

Kyllä mulla menee se kaikki, minkä tienaan, elämiseen. Mitään ei jää säästöön. Kaikki maksaa. Hienoa, jos jollekin palkastaan jää säästöön, muuhun humputukseen.

Toisaalta myös mun identiteettiä määrittelee se, että olen työläinen, kuulun tiettyyn työyhteisöön, saan työssäni erilaisia kontakteja, näen työni merkityksen ja jäljen heti. Saan arkeeni tiettyä rytmiä, järjestystä töissä käymisellä, ja kuitenkin vapaa-aikaakin on ihan tarpeeksi. Tätähän ääneen ei saa sanoa, mutta taidan jopa tykätä työstäni, vaikkei sitä palkallisesti arvosteta. Toisaalta minut on myös kasvatettu työnteköön. "Luoja ei laiskoja elätä".

Itsehän en todellakaan tiedä sitten sitä, että mihin se lapseton autoton pääkaupunkilaispariskunta sulloo tienaamansa rahat. Se maailma on minulle vierasta. Sijoituksiin? Arjen luksukseen brändituotteineen kaikkineen?

Vierailija
127/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37952 kirjoitti:

Työllistyisi enemmän ihmisiä, kun ei enää se yksi tee niitä neljän ihmisen töitä työpaikalla.

Kun ei ole järkeä oikeastaan rääkätä yhtä neljän edestä, kun ei se yksi saa sitä tuntipalkkaa x4.

Vierailija
128/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kummasti nämä yhteiskunnan tuet pistävät miettimään, että mitä turhia sitä kuluttaa aikaansa työpaikalla, kun voi tehdä kaikkea kivempaakin... Muualla maailmassa työssä käydään, koska rahaa ei tule ilmaiseksi mistään. Elintaso riippuu suoraan työstä. Siinä ei hifistellä, että puolipäiväinen työ on paljon kivempi, kun jää aikaa nautiskella elämästä, jos sillä puolipäiväpalkalla ei makseta vuokraa. Suomessa se vähän töissä käyvä asuu keskellä kaupunkia ja rahaa virtaa Kelasta. Kyllä aina innostaa itseäni käydä töissä kokopäiväisesti ja maksaa 30 % veroja...

Vierailija
129/132 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä jaksamista kysytä.

Ku ei ole uuta vaihtoehtoa. Yksin kasvata ja elätän kolme teini-ikäistä. Siinä on motivaatiota aamuheräämisiin.

Sitä paitsi. Olen kasvattamassa yhteiskuntakelpoisia työtä vieroksumattomia nuoria. Mikä ihmeen esimerkki heille olisin, jos olisin työttömänä?

Ei ainot vaihtoehdot ole kokoaikatyä tai joku vapaaehtoinen työttömyys, moni tekee vajaata päivää tai viikkoa. Jotkut ottaa tyyliin joka toisen perjantain vapaaksi tms.

Varmaan sellainen raharikas, joka ei ole yh. Minulla ei ole moiseen varaa, ellen saisi vähintään samaa palkkaa kuin nytkin eli lyhennetystä työviikosta ei koituisi taloudellista menetystä.

Saan palkka 1200 euroa n. 20 viikkotunnista, puoliso opiskelee. Yhteensä meidän kahden tulot joku 2200 e, ehkä vähän enemmän jos käytetään opintolainaa. 

Vuokra vajaa 900 e, ruokaan menee ehkä 500 euroa. Johan tossa jää 800 euroa laskuihin (joita ei muuten paljoa ole) ja muuhun.

Ei kaikki ole jotain yh-vanhempia, joilla menee 400 euroa kuussa bensaan ja autoveroon tai jotain. :)

En käsittääkseni sanonutkaan niin, että kaikki ovat yh:ta. Puhuin vain itsestäni, jos huomasit. Teidän tulot kahdelle riittää paremmin kuin hyvin. Mutta laitapa tuohon yhtälöön kolme (3) teiniä ja yksi (1) aikuinen.

Ja onko mieleesi juolahtanut, että ihan kaikki ihmiset eivät esim. voi käydä töissä ilman autoa, koska välimatkat ja olematon julkinen liikenne. Niin kyllä, autoakin tarvitaan, jos meinaa elää ja työskennellä.

No sitähän mä meinaankin, että vaikka meillä kaikilla ei ole autoa ja lapsia, niin silti normi on työskennellä jostain syystä se vajaa 40 h viikossa.

Mä en jotenkin yhtään käsitä, että mihin ihmiset sitä rahaa suoltaa? Niiku vaikka autoton lapseton pariskunta pk-seudulla?

".. mihin ihmiset sitä rahaa suoltaa..."

Kyllä mulla menee se kaikki, minkä tienaan, elämiseen. Mitään ei jää säästöön. Kaikki maksaa. Hienoa, jos jollekin palkastaan jää säästöön, muuhun humputukseen.

Toisaalta myös mun identiteettiä määrittelee se, että olen työläinen, kuulun tiettyyn työyhteisöön, saan työssäni erilaisia kontakteja, näen työni merkityksen ja jäljen heti. Saan arkeeni tiettyä rytmiä, järjestystä töissä käymisellä, ja kuitenkin vapaa-aikaakin on ihan tarpeeksi. Tätähän ääneen ei saa sanoa, mutta taidan jopa tykätä työstäni, vaikkei sitä palkallisesti arvosteta. Toisaalta minut on myös kasvatettu työnteköön. "Luoja ei laiskoja elätä".

Itsehän en todellakaan tiedä sitten sitä, että mihin se lapseton autoton pääkaupunkilaispariskunta sulloo tienaamansa rahat. Se maailma on minulle vierasta. Sijoituksiin? Arjen luksukseen brändituotteineen kaikkineen?

Kyllä mulla on ihan samat tunteet töistä vaikka teen 4 h päivässä enkä 8, ei se siitä ole kiinni.

Niin, monihan tosiaan kuluttaa rahaa paljon roinaan ja kauneudenhuoltoon, baariin, en tiä.

Vierailija
130/132 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka energiajuomat ja viikonloppuisin kännit. Inhoan työtäni mutta ajattelen vaan palkkaa 🌟

Vierailija
131/132 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä,josta tykkään, jossa on hyvä palkka, vapautta ja vaihtelevuutta. Työaika 36,25 tuntia viikossa. Siksi jaksan.

Vierailija
132/132 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lomatkaan kerry. 14 päivää/kk pitää olla töitä, että saa täyden kesäloman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi