Miten jaksatte käydä kokopäiväisesti töissä?
Itse teen 1-3 päivää viikossa töitä, enkä ikimaailmassa jaksaisi olla töissä 5 päivää viikossa. Miten te varsinkin perheelliset oikein jaksatte?? Eihän elämään mahdu muutakuin työnteko!
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
En jaksakkaan jos kotona on aina vastassa kiukkuinen puoliso.. työssä on onneksi vastassa iloiset työkaverit. Joten voisi kääntyä ovelta ja mennä takaisin töihin.
Niin kotonahan pitäisi saada levätä mutta siellä on vastassa toinen työleiri..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan jaksa jatkuvasti töitä. Niin odotan kun työsopimus loppuu toukokuun 28 päivä. Onni ja autuus päästä takaisin työttömäksi mikä on niinku ihmisen normaali tila. Ehtii elää ja käydä pesullakin toisin kuin töissä ollessa.
Työttömyys on elämän parasta aikaa.
KOKO KETJU TAAS YHDEN VA JAKIN TEKEMÄÄ PROVOA! VASTAILEE ITSE ITSELLEEN JA SP ÄMMIIKETJUA. TÄÄ SKITSOELÄKKEELLÄ OLEVA ALOITTAJA EI SAA YNTÄ AINOA TYÖHÖN LIITTYVÄÄ KETJUA TEHTYÄ ILMAN NÄITÄ VIHAVIESTEJÄ JA YLEISTYKSIÄ LASKUN MAKSUISTA YM. EIKÄ ITSE OLE TÖISSÄ VAAN TÄÄLLÄ AAMUSTA ILTAAN TROLLOLLAA TÄTÄ SAASTAA TÄNNE!
Vierailija kirjoitti:
En edes jaksa hakea töitä, kun niitä ikinä saa. Olen ihan vääränlainen perusluonteeltani.
TÄMÄNKÖ TAKIA AVASIT TAAS TÄN TYÖKETJUN?! MIKÄ OLI KETJUN AIHE JA OTSIKKO?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko jaksaa, että saa tilille joka kuukausi sen 2000 euro palkan. Ei ole ukkoa elättämässä.
Minä saan tällä osa-aikatyöllä tilille n.1800e kk.
Ap
Sosiaalialalla et ainakaan ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko jaksaa, että saa tilille joka kuukausi sen 2000 euro palkan. Ei ole ukkoa elättämässä.
JA OLET TÄÄLLÄ TAAS TYÖAIKAAN! PELKKÄÄ PROVOSAASTAA KOKO KETJU!
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan jaksa jatkuvasti töitä. Niin odotan kun työsopimus loppuu toukokuun 28 päivä. Onni ja autuus päästä takaisin työttömäksi mikä on niinku ihmisen normaali tila. Ehtii elää ja käydä pesullakin toisin kuin töissä ollessa.
KOKO KETJU TAAS YHDEN VA JAKIN TEKEMÄÄ PROVOA! VASTAILEE ITSE ITSELLEEN JA SP ÄMMIIKETJUA. TÄÄ SKITSOELÄKKEELLÄ OLEVA ALOITTAJA EI SAA YNTÄ AINOA TYÖHÖN LIITTYVÄÄ KETJUA TEHTYÄ ILMAN NÄITÄ VIHAVIESTEJÄ JA YLEISTYKSIÄ LASKUN MAKSUISTA YM. EIKÄ ITSE OLE TÖISSÄ VAAN TÄÄLLÄ AAMUSTA ILTAAN TROLLOLLAA TÄTÄ SAASTAA TÄNNE!
Jos olisit moderaattori niin poistaisit koko ketjun asiattomana. Nyt olet häiriintynyt ihminen, jolla on pahoja psykoottisia harhakuvia itsestä ja muista ihmisistä. Luuletko, että joku spämmää ja tykkää täällä viesteistä 20-30 eri tietokoneella tai mobiililaitteella? Ja luuletko, että caps lock ja tekstin boldaus lisää uskottavuuttasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaan vingut. Muut maksaa sun laskut. Silti vingut. Siksi
Kuka maksaa mun laskut? :o huonosti on tehnyt työnsä kun itse joudun maksamaan...
Ap
JA OLET TÄÄLLÄ TAAS TYÖAIKAAN! PELKKÄÄ PROVOSAASTAA KOKO KETJU!
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies voi tienata hieman ekstraa osa-aikatyön päälle myymällä yrttiä, ja nuori nainen saa helposti useamman satasen heittämällä pari porttokeikkaa boss level ukoille ja matameille. Ei tarvitse olla oravanpyörän orja.
Eikö keski-ikäinen nainen saisi myydä yrttejä myös? Minulla kun sattuu olemaan puutarhurin paperitkin ja todella kauniita iisopintaimia tuloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksakkaaakaisin töihin.
Mä olin ja olen vähän erillainen. Entisellekkaa tavis niin sekin epäilyttää. Tuskin riittää vaativille naisille? Leuhkasti taitoa on sen verran että muutamalle naiselle olen antanut tyynyn mihin huutaa. Kielari sinne alas tekee joistakin äänekkäitä.
no niin olet HÄIRIKKÖ!JA OLET TÄÄLLÄ TAAS TYÖAIKAAN! PELKKÄÄ PROVOSAASTAA KOKO KETJU!
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan Kellokoskelle ja pyydän, että ottavat sinun tietokoneaikasi pois ja lisäävät neuroleptien määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies voi tienata hieman ekstraa osa-aikatyön päälle myymällä yrttiä, ja nuori nainen saa helposti useamman satasen heittämällä pari porttokeikkaa boss level ukoille ja matameille. Ei tarvitse olla oravanpyörän orja.
Eikö keski-ikäinen nainen saisi myydä yrttejä myös? Minulla kun sattuu olemaan puutarhurin paperitkin ja todella kauniita iisopintaimia tuloillaan.
Totta kai, kyllä muutama täti vihreä alalle mahtuu. Nyt kysyntä on koronasta johtuen erittäin kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tällä osa-aikatyöllä tilille n.1800e kk.
Ap
Sosiaalialalla et ainakaan ole töissä.
Näin suomalaiset lorvailevat töissä: olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia
Tiedätkö tyypin, joka käyttää työaikansa hölöttämiseen, netissä surffailuun tai kiireen esittämiseen? Työelämän kireydestä huolimatta jotkut pystyvät lusmuilemaan töissä.
Tietokonealan yrityksessä työskennellyt mies lusmuili luovasti. Mies teki päivän töitä ja videoi ruudunkaappauksen avulla, mitä tietokoneen työpöydällä tapahtui.
– Sen jälkeen hän laittoi videon pyörimään ja räpläili vain puhelintaan, miehen entinen työtoveri kertoo.
– Tätä kesti puolisen vuotta kunnes toinen kollega narautti hänet. Se työsuhde irtisanottiin sitten.
Kuopiolaisen Suora Lähetys Oy:n toimitusjohtaja Markku Kontila tietää tyypin.
Jotkut näyttelevät työn tekoa ja kiireisyyttä.
Yrittäjän kannalta pahimmasta päästä on Kontilan mielestä työntekijä, joka tekee hitaasti, pitää kaikki tauot ja venyttää niitä ja on vielä herkkä sairastumaan. Sairastavuudessa on hänestä yllättävän isot erot. Jotkut eivät sairastu millään ja toiset monta kertaa kuukaudessa.
Siekkisen mukaan moni työnantaja käyttää nykyään työajanseurantaa kaikissa tauoissa. Tupakoinnissa terveyshyötyjen lisäksi tiukempi asenne on reilua muille, kun ylimääräinen taukoaika näkyy omassa liukumassa.
Tietokoneella tehtävä työ voi olla iso ongelma, Suomen pienyrittäjien varapuheenjohtaja Aimo Tasanko sanoo. On erittäin vaikeaa tietää, tekeekö työntekijä töitä vai ei. Hän näyttää ahkeralta, vaikka surffailisi matkasivustoilla tai verkkokaupassa tai hoitaisi lapsensa jalkapallojoukkueen asioita ja maksaisi laskujaan.
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005106668.html
Hlvettiähän se on. Olen töiden jälkeen aivan loppu ja mitään muuta ei jaksa kun maata sängyssä, en edes televisiota jaksa katsoa. Viikonloput menevät liian nopeasti ja sunnuntaista en edes voi nauttia kun tiedän että maanantaiaamuna taas töihin. Kokopäivätyöstä tienaan säälittävät 1700 e niin enpä paljoa tuota vähemmällä rahalla voi olla töissä. Kukaan ei laskujani maksa sillä olen ruma ja tissitön nainen joka ei saa miestä elättämään itseään. Olette onnekkaita te isotissiset kauniit naiset jotka mies elättää.
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Yrtin myynti ei tosiaan sovi kaikille. Laittomana ihan piip stressavaa puuhaa. Tiedän kun ostan joskus. Oikein kauan sitten jotain 20 vuotta niin kasvatin itse omaan käyttöön. Silloin pari kelle tarjosin savut yrittivät ostaa. Hyvää kukkaa voisi myydä ihan törkeään hintaan. Ei kuitenkaan mun hermoilla.
Sitä en ole koskaan tajunnut miksi jotkut kasvattaa huonoa kukkaa? Saman tuomion siitä saa kuin hyvästä kukasta. Jos oikein oltaisi järkeviä niin miedolla päihteellä olisi lailliset markkinat. Kuitenkin kaikin tavoin yrtti on paljon vähemmän haitallinen päihde kuin laillinen alkoholi.
Päihteiden kanssa on tasan kaksi madollisuutta. Joko laiton tai laillinen myynti. Se pelkkä laittomuus on suuri syy ongelmiin eikä se kieltämällä lopu. Päihdepolitiikassa puuttuu realismi. Aivan älytöntä tämä rikollisten tukeminen lain voimalla.
Työelämä on muuttunut älyttömän paljon siitä mitä se oli joskus 80-luvulla. Työntekijälle on sälytetty asioita jotka kuului ennen muille ammattiryhmille. Toimistopuolella tarkoittaa, että hoidat työpisteen siivouksen, atk-tukihommat, ohjelmistoasennukset, vikaselvitykset, tekstinkäsittelyn, postituksen, palkkaneuvottelut, arkistonhoidon, uusien perehdytyksen, työajan raportoinnin ja asiakaskontaktit oman työn LISÄKSI, kun ennen oli henkilöstöhallinto ja jopa kanslia, jotka hoiti näitä töitä vakisiivoojan lisäksi. Palkassahan se ei näy. Palvelun taso on heikohko. Niin että kysymys työelämän raskaudesta ei ole tuttua kasari-ysäriduunareille.
Itse ainakin aion tehdä tulevaisuudessa 3 päivää viikossa ja kannustaisin muitakin samaan. Vapautuu töitä enemmän muillekin ja oma jaksaminen nousee. Tein viimeisen 7kk sopparin ajan 3 päivää viikossa ja oli yksi elämäni paras aikakausi.
Tulot eivät kuitenkaan niin radikaalisti laske, kuin olettaisi. Kokopäivätyön verotus on varsinkin vähän korkeammissa palkoissa niin raskasta, että osa-aikatyön tekeminen tiputtaa aika olennaisesti prosenttia alemmas, joten käteenjäävän määrän ero ei ole itseasiassa edes suuri. Joitain satoja vain. Se on aika pieni hinta siitä, että elämänlaatu kasvaa kohisten. Seuraa varoitus: kokoaikaa tekevien työkavereiden naama alkaa vihertää kateudesta, kun he tajuavat, että saavat vain muutaman satasen enemmän, mutta minä lomailen 4 päivää viikosta joka viikko.
Ja tuo iänikuinen eläke-kommentti on kyllä niin väsynyt tuulahdus 80-luvulta. Ei me nuoret tulla koskaan saamaan isoa eläkettä, vaikka kuinka raadettaisiin koko elämä. Onko hyvä tuhlata koko elämä raatamiseen ja onnettomaan arkeen, että saa nauttia ehkä 300e enemmän eläkettä, jos sinne saakka pysyy elossa? Me nuoret päästään eläkkeelle seittemänkymppisinä, jos edes eläkejärjestelmää enää silloin on. Siinä on lyhyt aika enää varsinaisesti nauttia siitä massiivisesta eläkkeestä, kunnes toimintakyky alkaa rapautua ja terveys mennä lopullisesti. Elämä on tässä ja nyt, parempi tehdä siitä elämisen arvoista. Ei ole järkeä hommata niin isoa asuntolainaa ja muita juoksevia kuluja, että niistä selvitäkseen on pakko uhrata koko elämänsä raatamiselle.
Mitä on tuo hauska trollollaa? Vappu meni jo.
Välillä väsyttääkin. Mieluinen työ auttaa kuitenkin jaksamaan. Myös lomaa on minulla tavallista enemmän.
Ei ole mullakaan naista joka elättäisi. Työttömänä lainasin rahaa sen aikaiselle naisystävälle ja hänen siskolleen. Olin sitä mieltä että molemmat tarvii palkankorotuksen. Tällä naisella oli hyvin yleinen ongelma naisilla. Sanon sitä imelda markos syndroomaksi. Niitä kenkiä on vaan "pakko" ostaa.
Osasta kenkiä oli sentään pientä iloa mullekkin. Harvoin niitä käytti ja pikkusen painostin että pelkästään kengät. Hitto mulla ei edes ole mitään fetissiä kenkiin. Kuitenkin kaikki millä saa naisen innostumaan on hyvä juttu. Aika hurjaa muuten. Mä olen kokenut kun nainen oikeasti haluaa.