Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
621/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: Olen kokeilunhaluinen sekasyöjä ja kiinnostunut maistamaan melkein mitä vain (paitsi sipuliruokia; mausteena sitä voi olla mutta pääraaka-aineena vatsani ei kesta). Jos seura on hyvää, niin iltani ei mene pilalle, vaikka kaikesta ruoasta en pitäisi. Ihan sama se on, vaikka menisin sekasyöjien bileisiin tai kalakalaaseihin tai vannoutuneen lihaanin grilli-iltaan: Voi olla, että en pidä kaikesta mitä on tarjolla. Mutta ei se olisi katastrofi.

Vierailija
622/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako henkeä on tulossa ?

Itselläni on nyrkkisääntö 1-5 henkeä 1 ruoka, 6-10 2 vaihtoehtoa.

Kaikki lihan korvikkeet pois.

Mä syön linssikeittoa, jos on tehnyt tölkkilinsseistä, ei kuivatuista. Vatsa ei kestä. Tai kikherneistä.

Tuskin ap on enää täällä vastaamassa kysymyksiin.

Kyllä nämä kemut on jo taputeltu ajat sitten.

Aloitus on vuodelta 2021.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni melkein mitä tahansa. Vaikka en ole vegaani, niin ei minulla ole mitään erityistä himoa syödä jokaisella aterialla eläinperäisiä ruoka-aineita, enkä kotonakaan niin tee. Luulisin, että suurin osa ns. normaaleista ihmisistä ajattelee samalla tavalla.

Vierailija
624/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag delar inte in mat i "vegan" och normalt. All mat är mat och man äter av alla sorter. Vanligtvis innehåller tallriken i olika mängder olika sorters kött, inklusive fruktkött, samt växter och rotfrukter. Att fundera på vad som eventuellt stämplas "vegan" av någon är ointressant.

Står det "vegan" på en produkt tenderar man att lämna bort den. Om det inte är frågan om någon onödig (och ofta onyttig) röra i paket så kostar stämpeln på paketet något. Man är inte färdig att betala något för en enda stämpel, varför produkter med något "Finland", "MFC" och andra märken blir i hyllan om det finns alternativ. Samma gäller alla private label produkter.

Vierailija
625/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin curryt on tosi hyviä vegaanisina. Erilaisia risottoja ja ohrattoja teen myös usein kasvisversioina, täysin vegaanisia en ole tehnyt mutta olettaisin että se onnistuisi.

Tein juuri mausteista uuniriisiä, jossa proteiinina papusekoitus. Olemme sekasyöjiä, mutta tajusin sen olevan vegaaninen ruoka. Ja oli hyvää!!

Vierailija
626/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa missä ei ole korvikkeita tai soijaa. Eli ainakin nyt uunijuureksia ja salaattia.

Vierailija
627/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään, mitä kutsutaan vegaaniseksi en suuhuni laita. Mutta kasvisruoka kelpaa mulle aivan mainiosti.

Jätän kaiken vegaanisenkin kaupan hyllylle.

Vierailija
628/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä sekä itse tehdyt uunijuurekset. Suolakurkkua kylkeen.

Vierailija
629/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vegaaninakkeja, ne vihreässä paketissa olevat on hyviä.

Vierailija
630/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään, mitä kutsutaan vegaaniseksi en suuhuni laita. Mutta kasvisruoka kelpaa mulle aivan mainiosti.

Miten voi syödä kasvisruokaa, jos ei laita mitään vegaanista suuhunsa :D

Vierailija
631/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniset leivonnaiset (suolaiset ja makeat) on mielestäni lähes poikkeuksetta ei-vegaanisia versioitaan paremman makuisia ja suutuntumaltaan miellyttävämpiä.

Kikherne aiheuttaa vatsanväänteitä, kaikki muu menee kyllä, etenkin sienet

Vierailija
632/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorruttaa kaiken juustolla?

Vierailija
633/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraa eikä soijaa vatsani kestä, eikä isoa määrää palkokasveja. Muu käy kyllä.

Vierailija
634/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juusto kumoaa kasvisten vegaanisuuden?

Vierailija
635/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme sekasyöjiä, mutta syömme paljon vihannesruokia. En tiedä, mitä tuo tuolla tarkoitti, mut omalla kohdalla tarkoittaa kerma on kermaa, ei vegaanista. Samoin juusto ym. ym.

Vierailija
636/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juusto kumoaa kasvisten vegaanisuuden?

Nobeihännse ruoka ole enää vegaaninen, jos kaikki ainekset eivät sitä ole. Et sinäkään syö vegaanista ruokaa, jos syöt kaalilaatikkoa jauhelihalla. Vaikka kaali erikseen olis kuin vegaaninen.

Vierailija
637/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poroa ja lehmää

Vierailija
638/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termit muuttuvat nykymaailmassa sutjaan. Kirjoittaja varmaan tarkoittaa sitä että kasvisruoka on ruokaa jossa ei ole eläimen lihaa, tai lihaa vastaavaa tuotetta seassa. Tällöin jää käytettäväksi vielä kananmuna, ja maitotuotteet. 

Jos jossain on tarjolla vegaaninen ja ei-vegaaninen vaihtoehto, niin en minäkään sitä vegaanista ota, sillä sen maku saattaa, ja todella usein poikkeaakin aivan tuhottomasti alkuperäisestä, jolloin sen nimeä ei saisi edes sanoa samalla sanalla kuin aitoa, esimerkkinä nyt majoneesi, ja vegaaninen majoneesi. Vegaaninen majoneesi ei mene kurkustani alas mitenkään päin. 

Sama koskee myös mm. sokeria vs. sokeriton. Sokeriton sisältää yleensä aina makeutusainetta, joka taas ei ole elintarvike laisinkaan, enkä pysty sitä nielaisemaan, vaikka miten yrittäisin. Tuo vertautuu vegaanisuuteen, vaikka sokeriesimerkissä ei lihasta puhutakaan. 

Jos ostan vegaanisen kakkupalan, voin olla melko varma että sen "kerma" on kauraa tai soijaa. Tällainen kerma on hirveän pahaa, joten otan milummin sen ei-vegaanisen kakkupalan.

Sen sijaan luontaisesti vegaaninen on ok, sellainen jossa ei ole käytetty mitään korvikkeita matkimaan aitoa makua. Eihän rasvaton maitokaan ole samaa kun täysmaito, tai kun raejuustosta positetaan sen sisältämä vähäkin rasva, se muuttuu maultaan ja koostumukseltaan pahviksi. Pahvi on pahaa ruokana.

Vierailija
639/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanisen naudan jauhen lihaa, kiitos!

Vierailija
640/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljapossua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä