Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1310)

Vierailija
1301/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni ja uteliaana ihan juuri sitä mitä tarjolla on. Se on sekasyöjän ilo ja helppous että kaikki käy. Kulinaristina olen aina kiinnostunut uusista mauista ja tuotteista. Kun joskus pääsisikin vegaanisen tarjoilun ääreen olisin tyytyväinen.

Vierailija
1302/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu hyviin tapoihin tarjota ei-vegaaneille heidän ruokavalionsa mukainen vaihtoehto. Vähintään nyt salaattiin fetaa tai savukalaa tai sitten joku paahtopaisti tai kanafile. Vain, jos vastavuoroisesti vegaanina syöt kiltisti liharuokaa lihansyöjän juhlissa, voit odottaa lihansyöjän pistelevän sinun tofuasi omissa juhlissasi.

Ei kuulu. Kasvikunnan tuotteet kuuluu sekasyöjien ruokavalioon, eli he saavat ihan ruokavalionsa mukaista ruokaa, jos heille tarjoillaan kasvisruokaa. 

Lihankorvikkeet eivät kuulu sekasyöjån ruokavalioon. On vähintään yhtä ymmärrettävää välttää teollisia lihankorvikkeita kuin lihaa ja klaakin.

Onpa kummallinen väite. Nehän on tehty sekasyöjän ruokavalioon kuuluvista aineksista. Tunnen useita sekasyöjiä, jotka käyttävät "lihankorvikkeita". 

En tosin suosittele tarjoamaan sekasyöjille mitään vegemakkaroista tms. tehtyä ruokaa, vaan ennemmin ihan puhtaista raaka-aineista valmistettuja herkkuja vaikka lähi-idän seudun reseptien mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vegaani perheen juhlissa, voileipäkakut on ollut aina parasta ja kakut. 

Vierailija
1304/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeitto ja patonki. Sienikeitto ja tuore leipä. Söisin.

Vierailija
1305/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kovin hyvin vegaanisia ruokia, mutta joitain on jäänyt mieleen, että oli hyviä. Falafelit, tahiinitahna, härkäpapupihvit, lehtikaalipihvit ja yleensä ruuat joissa on munakoisoa, tomaattia, paprikaa, sipulia ja valkosipulia. Vegejuusto on hyvää.

Vierailija
1306/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonia jos sais sikaviipaleen päälle, väliin silavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1307/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin k-superkaupasta vegaani mustaherukkakakun ja normi mansikkakakun  niin kaikki ei vegaanit halusi sitä vegaanikakkua, onneksi ostin 2 , maksoi 15e kpl.

Vierailija
1308/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta tässä jotain ideoita. Onko kaiken pakko olla tosiaan vegaanista vai voisiko olla myös tavallista kasvisruokaa? En tarkoita eri versioita ruuista, vaan niin että osa ruokalajeista vegaanisia ja osa ei.

Salaatit, myös pasta-salaatit. Ei mitään tekojuustoja sekaan, mutta jos voisi olla eri kipossa vaikka raejuustoa tai leipäjuustoa, niin sille olisi varmaan syöjiä, jos osa on tavallisia kasvissyöjiä tai sekasyöjiä. Ei mitään mönjää salaatin sekaan. Oliiviöljy tai kastike itse laitettavaksi. Siemeniä tai pähkinöitä salaatin kanssa.

Kasvissosekeitto tai tomaattikeitto linsseillä ja patonki. Kasvispiirakka, jossa tunnistettavat kasvikset, ei tekojuustoa. Grillatut tai paahdetut kasvikset. Linssipyörykät? Juureslaatikot. Täytetyt letut tai tortillarullat, tieto mitä sisällä.

Porkkanakakku tai toscakakku, maidoton täytekakku. Pikkuleipiä. Sipsejä, popcornia, pähkinöitä. Voileipäkeksejä tai pipareita, joihin marmeladia tai Foodin? merkkistä cashewpohjaista valkosuklaalevitettä. Lettuja hillolla ja vaikka suklaakastikkeella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1309/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdetut perunankuoret, himalajansuola, voikukka-niittynätkelmäsalaatti, nokkosuutejuoma. Ypäristöystävällinen ruokaliina, saviastiat, bambupuiset rukailuvälineet. Leseitä.

Vierailija
1310/1310 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että ruoka on tehty aidoista raaka-aineista ja on rehellisesti kasvisruokaa. Vaikka syön eläinkunnan tuotteita, en suinkaan karta hyvin tehtyä kasvisruokaa. Kasvisruoka saa olla rehellisesti sitä mitä on, sen ei tule tai tarvitse yrittää matkia eläinkunnan tuotteista tehtyä ruokaa.

Kaikki jotain muuta matkivat  feikkituotteet - olipa matkittu asia sitten liha, kala tai maitotuote -  joiden tuoteseloste on kilometrin pituinen, ne jätän väliin. Hyvä esimerkki tästä ovat kaikkien lihaa tms. eläintuotetta matkivien tuoteselosteet, esim. Beyond Burger. Ei siis härkistä, nyhtökauraa, soija"pihvejä" tms.

Ei myöskään soijaa muutenkaan, koska paitsi että sen vuoksi kaatuu sademetsää, niin tapetaan myös ihmisiä, niitä sademetsien hakkuita vastustavia aktivisteja. Itse vedän rajan siihen, että minun ruokani vuoksi ei saa tappaa ihmisiä. Siitä syystä en syö myöskään brasilialaista lihaa, siinä on samat ongelmat kuin soijassa.