Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
581/1202 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvilaatikkoa.

Vierailija
582/1202 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti pitää väkisin tarjota kaikille vegaaniruokaa.

Jos haluaa, että kaikki viihtyvät, kannattaa tarjota ruokaa myös niille jotka tykkäävät lihasta. Pääset kyllä vegaanien taivaaseen, vaikka kerran juhlissa poikkeat omista periaatteista.

Ymmärräthän, että se vegaaninen tai kasvisruoka sopii useamman ihmisen ruokavalioon. Kärsitkö, kun sukulaisen juhlissa onkin kahvia ja täytekakku ilman lihaa? Juhlat pilatta, kun Helmi-tädin 70v juhlissa ei ollut kinkkua täytekakussa? Kauheeta propagandaa ja tehty mansikkakakku.

Tekeekö veganismi ihmisestä typerän vai hurahtavatko ne kaikkein typerimmät veganismi-uskontoon?

Ihan vaan tiedoksi sinulle: Sekasyöjien täytekakussa ei ole ikinä kinkkua tai muutakaan lihaa. Hyvin todennäköisesti sekasyöjän täytekakussa on kananmunia, voita, kermaa tai muita maitotuotteita, joita pikkulapsen tasolle jäänet nirsot vegaanit eivät suostu syömään vaan polkevat jalkaa lattiaan rääkyen vegaanisen kakun perään. 

Kananmuna sisältää koko kanan, joten tajuan, jos ei vegaani sellaista syö.

Vähemmän tajuan niitä "kasvissyöjiä", jotka syövät kananmunaa ja maitotuotteita ja pitävät itseään silti kasvissyöjinä. Osa syö jopa kalaa, mutta pitää siltikin itseään kasvissyöjänä. Mistäs lähtien maito, kala ja kanamuna ovat kasviksia olleet?! Näitten syöjien pitäisi puhua omalla kohdallaan vain kasvisvoittoisesta ruokavaliosta eikä kasvissyönnistä.

Mitä taas tulee noihin vegaanin maitotuotteisiin, niin veganismiin taitaa kuulua myös eläinten kasvatus- ja käyttötapojen boikotointi eli eläintä ei haluta mitenkään hyödyntää. Edes maitotuotteiden lähteenä tai pukeutumisessa jne.

Minä olen kasvissyöjä, ja syön kyllä maitotuotteita, jos on tarvis. Voin siis hyvin syödä vaikka kasvispizzan, jos vegaanista ei ole tarjolla. Minulla raja menee siinä, että ruokani vuoksi ei tarvitse tappaa yhtään eläintä. Voin siis tosiaan syödä maitoa tai juustoa, jos tilanne vaatii. Ja kyllä, kasvissyöjäksi itseäni kutsun, koska en lihaa syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1202 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa, että kaikki viihtyvät, kannattaa tarjota ruokaa myös niille jotka tykkäävät lihasta. Pääset kyllä vegaanien taivaaseen, vaikka kerran juhlissa poikkeat omista periaatteista.

Ymmärräthän, että se vegaaninen tai kasvisruoka sopii useamman ihmisen ruokavalioon. Kärsitkö, kun sukulaisen juhlissa onkin kahvia ja täytekakku ilman lihaa? Juhlat pilatta, kun Helmi-tädin 70v juhlissa ei ollut kinkkua täytekakussa? Kauheeta propagandaa ja tehty mansikkakakku.

Tekeekö veganismi ihmisestä typerän vai hurahtavatko ne kaikkein typerimmät veganismi-uskontoon?

Ihan vaan tiedoksi sinulle: Sekasyöjien täytekakussa ei ole ikinä kinkkua tai muutakaan lihaa. Hyvin todennäköisesti sekasyöjän täytekakussa on kananmunia, voita, kermaa tai muita maitotuotteita, joita pikkulapsen tasolle jäänet nirsot vegaanit eivät suostu syömään vaan polkevat jalkaa lattiaan rääkyen vegaanisen kakun perään. 

Vähemmän tajuan niitä "kasvissyöjiä", jotka syövät kananmunaa ja maitotuotteita ja pitävät itseään silti kasvissyöjinä. Osa syö jopa kalaa, mutta pitää siltikin itseään kasvissyöjänä. Mistäs lähtien maito, kala ja kanamuna ovat kasviksia olleet?! Näitten syöjien pitäisi puhua omalla kohdallaan vain kasvisvoittoisesta ruokavaliosta eikä kasvissyönnistä.

Mitä taas tulee noihin vegaanin maitotuotteisiin, niin veganismiin taitaa kuulua myös eläinten kasvatus- ja käyttötapojen boikotointi eli eläintä ei haluta mitenkään hyödyntää. Edes maitotuotteiden lähteenä tai pukeutumisessa jne.

Myöskään sienet eivät ole kasviksia.

Vierailija
584/1202 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa

Vierailija
585/1202 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että osa ei lukenut kunnolla kysymystä. Eli kysymys kuuluu mitä sinä joka et ole vegaani söisit mielelläsi kutsuilla?

En ole vegaani. Tulee mieleen uunijuurekset ja sosekeitot (tosin laitan itse sosekeittoihin kermaa, en tiedä millaista kaurakerma on kun en ole maistanut, mutta kyllä se varmaan menee ihan ok) mitkä menis itselle. Sienet kuvottaa mua joten niitä en mielelläni söisi. En pidä myöskään tofusta erityisemmin enkä lihankorvikkeista kuten härkiksestä.

Kookoskerma sopii hyvin kasvissosekeittoihin.

Niin sopii erityisesti linssi- tai kurpitsakeittoon. Tein joskus uteliaisuutta herkkusienikeiton kookoskermaan, vaikka olen pitkään mieltänyt kookoskerman kuuluvan mausteisimpiin keittoihin. Siitä tuli oikeastaan hyvää maidottomaksi ja samalla vegaaniseksi keitoksi, kun piti keksiä jotain maidottomalle ja myös sellaista, mistä voisin itse pitää. Suola ja ripaus valkopippuria peitti sen makean maun keitosta.

Vierailija
586/1202 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin kebabrullan.

Vierailija
587/1202 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gul svensk ärtsoppa, väl kryddad, utan fläsk, tunna pannkakor  med sylt, ett glas grönstedts flaggpunch. Allsång "Varför finns det ingen is till punchen?"

Vierailija
588/1202 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenoita ja kaurapuuroa.

Vierailija
589/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihön sitä tartte tehdä kokonaan eri ruokia. Jos teet vaikka perussalaatin, niin lisukkeeksi eri kuppeihin voi laittaa vaikka fetaa ja parmesaanilastuja. Ja jos haluaa niin vegeille jotain prosessoituja tofuhiukkasia.

Ellei sitten ole jälleen kyse siitä, että oikeasti periaatesyistä ei haluta tarjota muuta kuin täysin vegaanista.

Hernarikin jees, ja viereiseen kuppiin lisukkeeksi palvikinkkurouhetta.

Miksi pitää korostaa, että tofu on prosessoitua, kun palvikinkkurouhe on prosessoitu paljon enemmän.

Ja sisältää kaikenlaista E-koodia.

Vierailija
590/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvissyöjä, ja syön kyllä maitotuotteita, jos on tarvis. Voin siis hyvin syödä vaikka kasvispizzan, jos vegaanista ei ole tarjolla. Minulla raja menee siinä, että ruokani vuoksi ei tarvitse tappaa yhtään eläintä. Voin siis tosiaan syödä maitoa tai juustoa, jos tilanne vaatii. Ja kyllä, kasvissyöjäksi itseäni kutsun, koska en lihaa syö.

Kyllähän se lehmää teuraaksi menee, kun pari kertaa vasikoituaan ei enää tarpeeksi maitoa tuota, samoin ne maitolehmän urospuoliset poikaset heti tarpeeksi kasvettuaan.

Myös maidontuotanto on siis raakaa ja teurastus maitolehmän kohtalo, kun ei enää ole tarpeeksi tehokas maidontuotantokone.

Vierailija
591/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenkorvaa. Aitoa Koskenkorvan viinaa.

Aito, taatusti kotimaisesta raaka-aineesta, 100% kasviperäinen. Perinteinen tarjottava kutsuilla.

Vierailija
592/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tofua, eikä mitään feikkilihaa. Rehellistä kasvisruokaa, mistä näkee mitä se on. Riisiä, papuja ja kasviksia ehdoton suosikkini

Vierailija
593/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tofua, eikä mitään feikkilihaa. Rehellistä kasvisruokaa, mistä näkee mitä se on. Riisiä, papuja ja kasviksia ehdoton suosikkini

Mitä vikaa tofussa? Aika perinteinen ja simppeli ruoka, voi tehdä itsekin kotona.

Vierailija
594/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että jättäisin ne kutsut väliin jos ei muuta tarjottavaa ole. Pellet saa juhlia ihan keskenään.

Vierailija
595/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafel-jutut ja Boltsit on hyviä.  Ylipäänsä kikhernettä sisältävät jutut keskimäärin ok. Papumuhennos on tosi hyvää, jos se on tehty hyvin.

Muuten olen sitä mieltä, että jos ei ole lehmää ravinnoksi...  sukupuutto sucks.

Vierailija
596/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin ravintolasta pihvin tai kalaa. Jotain salaatteja ehkä söisin. Tod.näk. en tulisi jos ei mitään lihatarjoilua esim paahtopaisti, lohipiirakka. T. sekasyöjä

Vierailija
597/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako henkeä on tulossa ?

Itselläni on nyrkkisääntö 1-5 henkeä 1 ruoka, 6-10 2 vaihtoehtoa.

Kaikki lihan korvikkeet pois.

Mä syön linssikeittoa, jos on tehnyt tölkkilinsseistä, ei kuivatuista. Vatsa ei kestä. Tai kikherneistä.

Vierailija
598/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tofua, eikä mitään feikkilihaa. Rehellistä kasvisruokaa, mistä näkee mitä se on.

Tämä. Vatsani ei siedä teksturoitua soijaa (rouhe, suikaleet ym.) ja juuri muitakaan lihankorvikkeita. Saan niistä todella kovat kivut, joihin joudun ottamaan vahvoja kipulääkkeitä. Ja ei, en ole lihafanaatikko, vaan olen itse joskus koettanut vaihtaa kasvisruokavalioon ja kokemuksen kautta joutunut tämän ikävän asian toteamaan.

Vierailija
599/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vegaani mutta syön ja kokkaan usein vegaanista ruokaa. Tarjoilut riippui millaisista kutsuista on kyse. Ilalliseen miettisin ihan erilaiset tarjottavat kuin rentoihin illanistujaisiin, cocktailkutsuille tai kahvikekkereille..

Itse aloitan kaikkien kemujen suunnittelun yleensä miettimällä ruualle jonkun teeman, vaikkapa jonkun tietyn maan keittiön. Illanistujaisiin esim meksikolaista, jokainen voi kerätä tacoihin mieleisensä täytteet. Cocktailkutsuille laittaisin esim erilaisia filotaikina suupaloja erilaisilla täytteillä. Kahvipöytään pullaa (helppo tehdä vegaanisena, itseasiassa tarvitsee veteen ja margariiniin tehtynä vähemmän vaivausta ja isistä tulee pehmeämpiä, kuin maito-muna-voi versiona. Sota-ajan suklaakakkua (maailman helpoin, kuohkein ja maukkain kakku), voileipiä ja ehkä jonkun suolaisen piirakan.

Illalliselle etsisin inspiraatiota esim Italiasta, Lähi-idästä tai Intiasta.

Vierailija
600/1202 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu on ihanaa. Ja Intialaisten ja thaikkuruokien maut, niihinhän tulee kyllä jugurttia ja ruokakermaa, mutta jos korvaa kauraversioilla? Joku tofu-kookoscurry riisin kanssa olisi itselle ihan napakymppi, nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän