Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan perheemme 17. lasta.

Vierailija
15.08.2006 |

Perheemme tilannetta ihmeteltiin tuolla aiemmassa ketjussa, joten ajattelin kysyä, että miksi meidän valintamme on niin vaikeaa ymmärtää?

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma...

Vierailija
82/180 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta en jaksa uskoa, että elämä voisi sujua noin jouhevasti ja mukavasti tuollasissa olosuhteissa. Miten siinä oikein niin kävi, minkä ihmeen takia olette halunneet niin paljon lapsia?

En halua loukata sinua ap, mutta minusta noin iso perhe tietoisena valintana on hiukan outoa... siis kaltaisenne perhe on hiukan erikoinen ratkaisu nykyaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertoo täällä avoimesti päivistään. Ja noin ison perheen tuntee kyllä joku palstalaisista. Vaikka ei henkilökohtaisesti, on tuon perheen lapsilla niin monta luokkakaveria, että minun on vaikea uskoa ettei kukaan täälläkään tunne. Tuon kokoinen perhe on kuitenkin jo aikamoinen " turistinähtävyys" . Minä esim. tiedän lapsuuteni naapurikunnassa olleen 14-lapsisen perheen josta puhuttiin yleisesti ja jonka kaikki tiesivät, vaikka ei henkilökohtaisesti tunteneet.

Tämä on Stellan satuilua, samanlaiset hymiöt ja samanlaista tekstiä. Verratkaapa vaan.

Vierailija
84/180 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain 3 jo koulussa olevaa lasta. En kuitenkaan ymmärrä, miksi jollekin ura suurperheen äitinä ei voisi olla ihan mieluinen vaihtoehto ammattiuralle - ja ehtiihän sitä tehdä töitä myöhemmälläkin iällä. Siksi en ymmärrä esim. edellisen kirjoittajan päivittelyä. Ja ei kai ap missään ole väittänytkään, että hän ei olisi koskaan väsynyt. Väsyneitä ovat myös lapsettomat ja esim. me kolmen lapsen äidit silloin tällöin.

Kiitoksia vain ap, kun jaksoit kertoa kuulumisistanne. Erityisesti juuri tuo arkipäivien ohjelman kuvaus oli minusta mielenkiintoinen. Hyvää jatkoa teille!

Vierailija
85/180 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis sanoit, että teillä iso talo 300 neliötä 14 huonetta, joista 12 makuuhuonetta. Lienee aikamoisia koppeja?

Kun vaan tässä lasen, että lapsuutenikodissa on noin 350 neliötä ja ok, olohuone ja keittiö on aika isot, mutta silti makuuhuoneita on 5. Lisäksi telkkarihuone, että kait se vois olla kanssa makuuhuone, mutta silti pääsen vasta 6:teen. Saunatilat vanhemmillani on isot, eli jos ne ois pienenmmät niin kaiketi siinä voisi olla vielä yksi huone. Eli nyt mun tulos olis 7 huonetta+olohuone ja keittiö. Teillä kuitenkin vähemmän nelöitä?

Muuten uskoisin mutta toi asunnon koko..

Vierailija
86/180 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 makuuhuonetta, joissa jokaisessa on 12 neliötä, tekee 144 neliötä. Siinä jää vielä jäljelle yli 150 neliötä olohuoneelle, keittiölle, saunalle vessoille ym. Ja tuo 12 neliön makuuhuone ei ole todellakaan ihan pieni, monissa asunnoissa on lapsilla 9 neliön huoneet (tosin ne ovat minusta jo pieniä koppeja). 12 neliön makuuhuoneeseen mahtuu hyvin jo kaksi sänkyä, kirjoituspöytää ja kirjahyllyä kaappien lisäksi.

Vierailija
87/180 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis laskenut mitään, kuhan ihmettelin. Vaikka on 9 neliön tai 12 neliön huone aika koppi mun mielestä, mutta se ei ole nyt oleellista.

Pahoittelen virhettäni.

Vierailija
88/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 5 lasta, ymärrän hyvin, että kaikki kerrottu on varsin mahdollista. Tiedän yhden toisenkin perheen, jossa 17 lasta, tosin nuorin jo paljon vanhempi. Äärettömän fiksuja lapsia, yritteliäitä, kohteliaita yms yms.

Tässä nimiehdotuksia, ovat kai alkujaan saksalaisia, ruotsalaisia tai norjalaissia, mutta sopivat hyvin suomalaiseenkin suuhun

ilse, Elsa, Elsi, Heidi, Rita, Brita

Vierailija
89/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se elämä hymyilee edelleen. :)

Itseasiassa sainkin kaksospojat, identtiset, helmikuun lopulla ja taidan olla taas raskaana:) Ainakin merkit ovat sellaiset:)

San pedagogin opinnot valmiiksi ja nyt luen lakia, keskittyen perheoikeudellisiin asioihin.

mieskin valmistui kolmanteen akateemiseen ammattiin( on nyt lääkäri, tuomari ja DI)

Taloa laajennetaan lisää 100 neliötä ja ostetaan kolmas bussi.

Olen hyvässä kunnossa ja alapääkin sen kun paranee. Seksiä riittää ja rakkautta.

Tilattiin juuri matka Phuketiin ja vuokrataan sieltä kokonainen pikkuhotelliperheemme ja sukulaisten käyttöön.

Kiitos kaikille mielenkiinnosta perhettämme kohtaan.

kirjoitan taas lisää, kunhan saan lapset tuutimaan ja olen ollut ensin aerobic tunnillani.

Ap

Vierailija
90/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla että nuorin 3 kk ja huhtikussa kun kuopus syntyy 11 kk ei mee mun jakeluun, ei

Vierailija
91/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain viimeisestä viestistä ihanat naurut. Osa varmaan otaa tosissaan

Vierailija
92/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmainen lapsistanneko? Mä en usko että tuon kokoisella perheellä voi olla noin ylimääräistä rahaa että leveästi voi elellä ja olla. Luulis olevan tiukkaa vaikka kun toinen on kuitenkin koko ajan kotona. Ja vaikka kuinka hyvin yksi tienaa niin en siltikään usko. Meidän sukulaisissa on isompi perheisiä lapsia. Toinen työssä lääkärinä ja toinen kotona, silti ei ole varaa ostaa mitä vaan. Tuntuu heilläkin olevan aika tiukkaa. Teillä tuntuu tuota ylimääräistä olevan uuteen autoon,matkaan sekä voitte laajentaa taloa. Aiemmin uskoin tähän juttuun mutta en taida enää.

Vierailija
93/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hensku eli stella täällä tarinoi

Vierailija
94/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet esimerkki siitä mitä naisen ei pidä olla.

Nainen ei ole vauvakone jonke elämän päämäärä on lisääntyä

En ihannoi sinua ollenkaan.

Olet todella tyhmä.

Mene muualle pentueesi kanssa. Et kiinnosta yhtään.

Mitä luulet saavuttaneesi? Olet vain todistanut taidon lisääntyä niinkuin lehmät ja kissat ja koiratkin tekevät.

Vierailija
95/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eli oikealla ap:llä on vielä 3 viikkoa laskettuun aikaan ja 2 viikkoa suunniteltuun sektioon eli aika tukala alkaa olo olla. Lisää vauvoja ei meille enää tule, vaan olen sopinut steriloinnista sektion yhteydessä. Sektioon ollaan päätymässä perätilan ja vauvan ison koon vuoksi enkä halunnut lähteä kääntämisyrityksiin.

Pedagogiksi en ole valmistunut enkä valmistumassa=D Harrastusmielessä ihan opiskelen.

Uusia autojakaan emme ole ostaneet=D

Kaikki lapset voivat hyvin ja odotamme vauvaa innokkaasti=)

Mukavaa kevättä kaikille ketjua lukeneille!

T.Ap ja pian 17 muksua

Vierailija
96/180 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin onnea tulevaan sektioon. =) tulethan nostamaan pinoa ja kertomaan kuulumisia välillä!

Vierailija
97/180 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
98/180 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä jo-syntyessään-tätejä/setiä on kuule paljonkin olemassa. Siis sellaisia joiden isosisko/isoveli on jo äiti/isä.

t. 12-lapsisen perheen lapsi, joka uskoo ap:n tarinan. aivan normaalia.

Vierailija
99/180 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime tiistaina. Iso tyttö, 4100gr ja 52cm =) T. Vauvasta hullaantuneet ap ja perhe

Vierailija
100/180 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minua kiinnostaisi tietää, että jos ap:n kaltaista monen lapsen perheeseen " tähtäävä" äiti tai lestadiolaisäiti sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen, niiin tehdäänkö niitä lapsia silti. Itse sain heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen vaikean synnytyksen jälkeisen masennuksen, joka edelleenkin lapsen ollessa 4-v hirvittää niin paljon, että kiitos ei ikinä sitä toista lasta. Tehdäänkö tai tehtaillaanko niitä lapsia tällaisissa suurperheissä mahdollisesta masennuksesta huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi