Odotan perheemme 17. lasta.
Perheemme tilannetta ihmeteltiin tuolla aiemmassa ketjussa, joten ajattelin kysyä, että miksi meidän valintamme on niin vaikeaa ymmärtää?
Kommentit (180)
Jotta saisi kasvatustieteen maisterit viidessä vuodessa, kuten sanoit, sinun pitäisi suorittaa noin 35 ov vuosittain. Kun olet samalla tehnyt lapsia vuoden välein, lapset ovat käytännössä olleet puolet päivästä " au pairilla" aivan pienestä pitäen. Puhuit kuitenkin aiemmin myös täysimetyksestä vähintään 6kk ikään asti. Tiesitkö muuten että kasvatustieteen maisterin opintoihin liittyy myös paljon harjoitteluja?
Sekä tässä provossa että Stellassa on ällöttävintä just tämä, että he ovat supermammoja kaikkien fysiikan lakien mukaan eivätkä koe sitä mitenkään vaikeaksi ja kaikki on ruusunpunaista. Me tavalliset äidit sitten mittaamme itseämme tähän. Helppoahan se on sanoa että " kyllä maisteriksi voi opiskella viidessä vuodessa vaikka tekee lapsia vuoden välein" , kun ei ole mitään reaalista kokemusta.
t: Maisteriksi 5,5 vuodessa lasten aikana - eikä muuten olisi onnistunut jos en taitaisi 10-sormijärjestelmää, puhuisi ja lukisi erittäin hyvää englanninkieltä, kirjoittaisi erittäin hyvää suomen kieltä ja ennen kaikkea jos nyt en olisi suorittanut yli 100 opintoviikkoa ensimmäisen opiskeluvuoden aikana ENNEN lasten tuloa
olevasi 37 vuotias. Vanhin lapsesi on 19 vuotias, joten olet ollut 18, kun esikoinen syntyi!
Vierailija:
Ihmeissäni kyselen!
Miten oikeesti ap sinun elimistö ja kroppa kestää tuota raskauksien ja synnytysten määrää? Oletko synnyttänyt kaikki lapset alakautta vai onko tehty sektioita...? Miten synnytykset on kaikenkaikkiaan menneet? Onko ollut millonkaan mitään ongelmia?Nostan kyllä hattua sinulle!=)
Kaikki olen synnyttänyt alakautta. Kroppa voi kaikenkaikkiaan hyvin, koska olen pitänyt kiinni terveellisestä ruokavaliosta niin raskauden aikana kuin sen jälkeenkin ja pian synnytyksen jälkeen olen jälleen ollut salilla. Ylimääräisiä kiloja minulla ei ole jäänyt yhtään raskauksien välissä eli painan vain 5 kiloa enemmän kuin ennen esikoisen syntymää. Alapääkin on yllättävän hyvässä kunnossa=D Ei ole mies ainakaan valitellut...
Synnytykset ovat menneet sujuvasti. Esikoisen synnytys kesti 15h, toisen 10h, mutta kolmannesta lapsesta alkaen synnytyksen kesto on ollut 2-6h lukuunottamatta kaksosten synnytystä, mikä kesti 11h. Lantioni on aika leveä, joten lapset tulevat sujuvasti ulos=) Kaksosten kanssa verenpaineeni nousi hieman, mutta sekin palautui nopeasti ennallaan. Yleensäkin yritän pitää itsestäni niin hyvää huolta kuin vain voin. T. Ap
selityksen tuolle asialle, että miten voi opiskella yliopistossa lähes vuoden ENNEN esikoisen syntymää, jos esikoinen syntyy 18 vuotiaalle?
kuluttua, mutta näin monen lapsen ollessa kyseessä en tosiaankaan viitsi laskea kuinka monta kuukautta ikää nyt oikeasti on vuosien päälle. 19v on 19v vasta muutamien kuukausien päästä, mutta tämä on minun tapani kertoa iät jos joku kysyy. Kaksosetkin täyttävät 10 vasta kahden viikon päästä. Eikö teillä oikeasti ole mitään muuta tekemistä? =) T. Ap
ja vanhin muksu 19v niin sen muksun on kyllä synnyttäny 18v vaikka olisikin samana vuonna täyttänyt ite 19v.
viiden äiti
Vierailija:
kuluttua, mutta näin monen lapsen ollessa kyseessä en tosiaankaan viitsi laskea kuinka monta kuukautta ikää nyt oikeasti on vuosien päälle. 19v on 19v vasta muutamien kuukausien päästä, mutta tämä on minun tapani kertoa iät jos joku kysyy. Kaksosetkin täyttävät 10 vasta kahden viikon päästä. Eikö teillä oikeasti ole mitään muuta tekemistä? =) T. Ap
Vierailija:
Jotta saisi kasvatustieteen maisterit viidessä vuodessa, kuten sanoit, sinun pitäisi suorittaa noin 35 ov vuosittain. Kun olet samalla tehnyt lapsia vuoden välein, lapset ovat käytännössä olleet puolet päivästä " au pairilla" aivan pienestä pitäen. Puhuit kuitenkin aiemmin myös täysimetyksestä vähintään 6kk ikään asti. Tiesitkö muuten että kasvatustieteen maisterin opintoihin liittyy myös paljon harjoitteluja?Sekä tässä provossa että Stellassa on ällöttävintä just tämä, että he ovat supermammoja kaikkien fysiikan lakien mukaan eivätkä koe sitä mitenkään vaikeaksi ja kaikki on ruusunpunaista. Me tavalliset äidit sitten mittaamme itseämme tähän. Helppoahan se on sanoa että " kyllä maisteriksi voi opiskella viidessä vuodessa vaikka tekee lapsia vuoden välein" , kun ei ole mitään reaalista kokemusta.
t: Maisteriksi 5,5 vuodessa lasten aikana - eikä muuten olisi onnistunut jos en taitaisi 10-sormijärjestelmää, puhuisi ja lukisi erittäin hyvää englanninkieltä, kirjoittaisi erittäin hyvää suomen kieltä ja ennen kaikkea jos nyt en olisi suorittanut yli 100 opintoviikkoa ensimmäisen opiskeluvuoden aikana ENNEN lasten tuloa
En missään kohtaa ole sanonut täysimettäneeni lapsia 6kk! Olen imettänyt lapsia vähintään tuon 6kk, mutta ovat saaneet rintamaitoa ja joitakin kertoja myös korviketta pullosta tänä aikana. Etenkin juuri nämä opintojen aikana syntyneet lapset=(
Opintojen edistymistä auttoi se, että sain joustoa opinnoissa aina lapsen syntymän jälkeen. Sain suorittaa kirjatenttinä useamman osion, joihin oikeasti olisi ollut luentojen läsnäolopakko. Juu, ja minäkin osaan 10-sormijärjestelmän silmät kiinni ja englannin kielikin on todella hyvin hallussa. Maisterin paperit minulla nyt kuitenkin sattuu olemaan takataskussa, uskot sinä niin tai et. Ja olen tutkinnostani vielä erittäin ylpeä, koska tiedän, kuinka paljon se vaati=)
Miksi täytyy aina haukkua niitä, jotka ovat saaneet monta asiaa onnistumaan samanaikaisesti? Itseään pönkittääkseen?
T. Ap
Minä toki olen saanut onnistumaan monta asiaa samanaikaisesti. En vaan tule kehittelemään tänne provoja saadakseni muut tuntemaan olonsa surkeaksi. Tuohan on toki aina se viimein kortti " miksi pitää haukkua muita kun ei ole itse saanut sitä samaa" .
Olet luonut itsellesi niin hankalan hahmon että et pysty pitämään hommaa kasassa. Onnea vaan.
Ja kannattaisi muuten vielä vähän tarkistella niitä tietoja kt-maisterin tutkinnosta ja siitä kuinka sen läpäiset...
Kukaan ei vaan ilmoittaudu...
Kuulostat kyllä tosi reippaalta ja tehokkaalta. Saisinpa ripauksen itselleni tuota tarmoa. Nyt just tuntuu niin tylsältä täällä kolmen lapsen kanssa.
en niin sitten millään. Mutta ihan hyvä provoksi.
Vierailija:
Tässä " ehdot" :
-tytölle kolme nimeä, tyyliin pitkä-lyhyt-pitkä
-tytön etunimi 3 -tai 4-tavuinen
-tytön etunimi päättyy A-kirjaimella
Aliina Emma Amanda
Aleksandra Ellen Eleonoora
Eveliina Jenna Jemina
Marianna Sini Maaria
Kiitos kaikille, jotka ketjuun ovat osallistuneet. On ollut todella mukavaa lukea mietteitänne ja jopa kertoa arjestamme. Ja niitä nimiä saa edelleen ehdotella, tuossa yhdessä olikin pari kivan kuuloista, mutta myös pari nimeä, jotka lapsillamme jo on=) Mukavaa syksyä kaikille! t. Ap
Menipä av-mammoilta luu kurkkuun... he eivät olekaan täydellisiä!!!!
Hyvää jatkoa ap:lle!
Alan uskoa sinut todelliseksi sankariksi. Itsestä vaan tuntui, etten enempää ehkä jaksaisikaan. Terv. se kahdettatoista odottava
Nämä päivät onneksi ovat harvinaisia, koska pystyn ennaltaehkäisemään ne tekemällä ihan vain omia juttuja sen pari kertaa viikossa. T. Ap
Pitää todellaki olla todella hyvä kirjoittaja ja tarinankertoja jos tällaista voi kirjoittaa. Ei yhtään yliammuttua juttua ja kirjoituksesta loisti lämpö ja rakkaus:)
Te olette saaneet elämältä paljon, kun ette ole suuresta lapsimäärästä huolimatta yhtään lasta menettäneet. Kaikki raskaudet sujuneet lähes ongelmitta loppuun asti.
T. Kolmen lapsen äiti joista yksi kuollut vuorokauden iässä
Olivia Ella Amanda
Lovisa Linda Irina
Aurora Anni Matilda
Petrus Jeremias
Eemil Sebastian
Justus Kaspian