Odotan perheemme 17. lasta.
Perheemme tilannetta ihmeteltiin tuolla aiemmassa ketjussa, joten ajattelin kysyä, että miksi meidän valintamme on niin vaikeaa ymmärtää?
Kommentit (180)
Minä kyllä uskon tämän jutun tai sitten ap:llä on ollut todella paljon aikaa laskea pikkujuttuja ja miettiä miten kaikki menisi... en usko, että kukaan viitsii niin paljon. Olisihan tämä jo jäänyt nalkkiin jostain asiasta.
Joku tuossa ihmetteli, että miten voi olla vauva 3kk ja huhtikuussa 11kk niin kannattaisi katsoa kirjoituksen päivämääriä. Tuo 3kk ikä on kirjoitettu elokuussa 2006. Tämä on vanha ketju =)
Mutta en minä silti vaadi, että muiden on tehtävä samalla tavalla kuin minun.
Mun puolestani kukin hankkii sen lapsimäärän kun haluaa.
ja asutte varmaankin porvoossa?
Talon hoitokustannukset toki ovat suuret ja ruokaa menee paaaljon, mutta en silti vaihtaisi tilannettani mihinkään.
se tekee yhteensä noin 30 vuotta. Oletko jo viisikymppinen vai oletko aina ollut raskaana imetysaikana? ystävällisesti kyselen.
Kuopus syntyy huhtikuussa, jolloin tällä hetkellä nuorin lapsi on 11kk ikäinen.
Ensin ajattelin että erikoista kun on noin monta lasta. Mutta kun vaikutat noin vilpittömästi onnelliselta. Niin olen sun puolesta tyytyväinen. Ihan uteliaisuuttani kuitenkin kysyn, että onko neuvolasta tullut jotakin sanomista lapsimäärästä? Että miten he on teihin suhtautunut?
Siis miten sait tentit tentittyä ja lukurauhaa? Entä aikaa graduntekoon? Olen vaikuttunut.
Kuinka paljon ruokaa kaupasta täytyy kerralla ostaa?
Siinä tapauksessa hankkisin luonnollisesti sterilisaation.
Vierailija:
Siis miten sait tentit tentittyä ja lukurauhaa? Entä aikaa graduntekoon? Olen vaikuttunut.
tarvittaessa oma rauha. Jo pienetkin lapset ovat tämän oppineet, joten olen pystynyt opiskelemaan myös lasten ollessa kotona esimerkiksi pienimpien päiväunien aikana. Tentit suoritin lasten ollessa hoidossa ja välillä myös vanhimmat lapset ovat hoitaneet pienempiä. Gradun tein samalla tekniikalla + käytin yön tunteja siihen. Tehokas ajankäyttö oli kaiken a ja o=) Eikä kukaan perheestämme oikeastaan kokenut tuota aikaa edes kovin stressaavana=)
Ja ei kait ap sitä oletakaan. Kaikki tavalaan, lämpimät onnittelut ap:lle, olet valinnut hyvän elämän! Varmasti sopii just sinulle ja miehellesi ja lapset ovat onnellisia!
Halaukset kolmen lapsen äidiltä
Kuinka monta ruokapöytää teillä on? Pystyttekö kaikki syömään samaan aikaan?
Teetkö ruoan itse joka päivä?
Asuvatko kaiki lapset vielä kotona?
Kuinka monta makuuhuonetta teillä on?
Anteeksi, mutta ihan nämä käytännön asiat kinnostavat!
Onko tasapuolisesti tyttöjä ja poikia, vai jonmpia kumpia selkeästi enemmän?
Onko teillä bussi?
Miksi te ette usko, että perheessä voisi olla noin paljon lapsia jos on lestadiolaisista kyse?? Tiedän kokemuksesta, että voi, sillä meidän naapurissa on just samankokoinen perhe ja uskokaa tai älkää vanhemmat ovat vielä alle 40v.
Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Tarkempaa en viitsi kertoa, sillä heti tiedettäis mistä paikkakunnasta kyse.
Lapsia vuoden välein useita putkeen, odotusaika 9 kk ja imetitkin tuon puoli vuotta. Se tekee toista vuotta, joten joka vuosi ei lapsia voi syntyä montaa putkeen.
Ja pienten lasten kanssa ei opiskella. Ehei.
Hieno provo, ainakin osittain.
Ihanaa kuulla tälläisiä iloisia uutisia välillä täältäkin. Onnea ap:lle todella paljon. Itselläni " vasta" 3 lasta ja enemmänki vois tehdä...
raskain kausi äitinäsi? kaksosten syntymä?
Terv: Kaksi lasta, ikäeroa vähän reilu 12kk, molempia täysimetetty
Hauskaa siksi, että suurin osa lukijoista elää omassa pikku maailmassaan, johon ei mahdu ajatus erilaisesta elämäntavasta. Esim. jollain voi olla oikeasti suuri perhe ja sen perheen äiti voi olla terve ja onnellinen. Jos perheessä on enemmän kuin 4 lasta, ajatellaan melko yleisesti, että a) äiti-parka on pakotettu tekemään lapsia (lestadiolaiset) b) äiti on luuseri, joka ei ymmärrä ehkäistä c) kyseessä on provo. Ap osasi kirjoittaa vakuuttavasti asioista ja silti tänne kommentoitiin vähän päästä huvittavia muka löytyneitä epäloogisuuksia. Itse käyn kokopäivätöissä, harrastan erilaisia liikuntalajeja, opiskelen avoimessa yliopistossa, pidän kodin siistinä, kuljettelen lapsia harrastuksiin (yhdessä mieheni kanssa), osallistun luottamustoimiin ja pystyn olemaan samalla ihan hyvä äiti viidelle lapselleni. Ap:n rinnalla tämä ei kuulosta ihmeelliseltä, mutta esim. työkaverini taivastelevat usein miten ehdin esim. leipoa niin usein. Kyse on enimmäkseen tehokkuudesta ja organisointikyvystä. Nautin elämästä ja ajattelen (enimmäkseen) positiivisesti.