Millainen äiti kertoo 20-v tyttärensä kihomato-ongelmasta kaikille?!
Minulla on todella törppö tuttava, joka ei osaa pitää asioita omana tietonaan. Jopa aikuisen tyttärensä pitkään jatkuneesta kihomato-ongelmasta avautui isolle porukalle eräässä tilaisuudessa. Tytär sai kuulla tästä ja olisi voinut painua maan alle. Olisi kamalaa, jos oma äiti olisi tuollainen. Mistähän mahtaa johtua äärimmäinen juoruilemisen tarve jopa omista läheisistä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta Threadsissa niitä on vaikka kuinka. Esim tuo yksi akateeminen äiti. Kertonut eronsa, huoltajuuskiistat, talon myynnit. Ihan kaiken.
Mitä helv? Taitaa ollaa nykypäivänä liian monta kanavaa, missä tuoda itseään esille. Fiksut osaavat pitää asiat omana tietonaan.
Eräs työkaveri kertoi lastensa ekat kuukautiset ja ja kaiken muunkin isossa huoneessa, mukamas kahden kesken.
Siinä kuuli samalla Markku, Kalle, Petri, Joonas, Petteri jne.
Kateellinen tyttärelleen jostain ja haluaa tarkoituksella nolata? Tarve olla huomion keskipiste tilaisuuksissa ja siksi kertoo toisten arkaluontoisia asioita?
Ei hlvetti. Sanopa ap sille äidille, että ei todellakaan ole ok. Saattaa oppia vain, jos ihmiset alkavat ihmetellä!
Vierailija kirjoitti:
Rajaton äiti, pitää lastaan itsensä jatkeena eikä suinkaan yksilönä.
Tämän äidin oma äiti on tietääkseni myös tuollainen rajaton, joten jospa onkin jotenkin periytyvää tämä
ap
Mun äiti. Ei sitten mitään käsitystä, miksi hänen ei tarvitse ihan jokaista yksityiskohtaa lastensa elämästä jakaa siskoilleen. Toisaalta, siskot tekevät täysin samoin. On sitten kyseessä jalkasieni, keskenmeno tai vaikeudet maksaa asuntovelkaa, kaikki tarinat kelpaa keskusteluun. Äiti vielä ihmettelee, miksi hänelle ei kerrota asioita. Onneksi äiti rajoittaa juoruulun siskoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti. Ei sitten mitään käsitystä, miksi hänen ei tarvitse ihan jokaista yksityiskohtaa lastensa elämästä jakaa siskoilleen. Toisaalta, siskot tekevät täysin samoin. On sitten kyseessä jalkasieni, keskenmeno tai vaikeudet maksaa asuntovelkaa, kaikki tarinat kelpaa keskusteluun. Äiti vielä ihmettelee, miksi hänelle ei kerrota asioita. Onneksi äiti rajoittaa juoruulun siskoihinsa.
Olen pahoillani. Oletko sanonut äidillesi syyn mikset enää kerro asioita? Ymmärtääkö hän ollenkaan?
Äidit tekee tuota vielä eläkeiässäkin. Käydään läpi lasten ja lastenlasten koko sairaushistoria. Sitten jos alkaa puhua samalla tavalla sen äidin kaikista omista sairauksista niin voi luoja mikä metakka.
Tässä taas yksi niistä jolle ei ole opetettu että oman perheen asiat on oman perheen asioita.
En kerro äidilleni enää mitään. Kaikki menee eteenpäin ties minne.
Mun yksi tuttava käy kaikkien vieraidenkin ihmisten kanssa aina läpi lapsensa syöpähistorian. Se lapsi on jo aikuinen eikä haluaisi enää olla kaikille tuntemattomillekin "se syöpälapsi". Ymmärrän että sairaus on ollut kova paikka perheelle mutta aikuisen ihmisen sauraushistoria ei kuulu kuin sille henkilölle itselleen, se ei ole äidin asia enää.
Meillä samaa. Eka fritsu kaulassa, niin äiti soitti koko suvun läpi ja kertoi. Onneksi ei ollut somea.
Ei osaa edelleenkään pitää asioita itsellään, paitsi ne itseään koskevat.
Minä lopetin yhteydenpidon sen jälkeen, kun oli kertonut mun puolison suvun sairaudet eteenpäin ihmiselle, joka puolestaan jakoi ne someen.
Ai kamala! Täytyy olla harvinaisen ajattelematon tapaus tämä äiti.
Minulla on myös tuttu, joka kertoo häpeilemättä ja pyytämättä oman perheensä asiat ja oman äitinsä erokiemurat ja mielenterveysongelmat. Skandaalinhakuinen ihminen kyseessä.
Se on myös mielenkiintoista miten ne sairaudet muuttuu rikkinäinen puhelin -tyylillä. Kälyn veljen pojan migreeni on hetken päästä tyyliin skitsofrenia.
Jos ei ole mitään älykästä kerrottavaa, niin kerrotaan toisten ihmisten noloimpia asioita. Säälittävä olento.
En tiedä mutta Threadsissa niitä on vaikka kuinka. Esim tuo yksi akateeminen äiti. Kertonut eronsa, huoltajuuskiistat, talon myynnit. Ihan kaiken.