En vaadi mieheltä paljon, vain seuraavaa:
Sivistynyt, käyttäytyy hyvin kaikkia kohtaan, koska pitää sitä normaalina.
Pitää kodin siistinä, laittaa hyvää ja terveellistä ruokaa, pitää itsensä kohtuullisessa kunnossa. Ei ole itsetuhoinen, eli ei käytä tolkuttomasti päihteitä tai typerehdi ratissa, on mieleltään tasapainoinen.
On normiälykäs, kiinnostunut elämästä ja ihmisistä. Kannustaa ja luo hyvää fiilistä parisuhteessa ja ystäväpiirissä. Normikokoinen ja -näköinen. Käy töissä tai tekee jotakin muuta mielekästä. On lämmin ja hyväsydäminen. Ei painosta seksiin. Pitää oman asuntonsa, ei halua lapsia.
Tällainen olen itse, ja tämän enempää en mieheltäkään odota.
Yksi huono suhde on takana, ja näillä ehdoilla lähden uuteen. Olenko miesmagneetti?
N32
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Odotin otsikon perusteella lyhyempää listaa...
Hah. Mutta sisältö ratkaisee, eikös? Jos listassa lukee että vaadin että mies hengittää ja erittää hikeä, niin ei ole kovin vaativa... mun lista on juuri sitä tyyppiä, missä ei vaadita mitään ihmeellistä.
ap
36 puolesta, 33 vastaan.
Hyvä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri normaalin, aikuisen ihmisen.
En ymmärrä mistä haluat siis keskustella?
Ai on normaalia että molemmilla on omat asunnot ja ei haluta lapsia?? Jännää. Aika vähän tunnen normaaleja...
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Mutta sisältö ratkaisee, eikös? Jos listassa lukee että vaadin että mies hengittää ja erittää hikeä, niin ei ole kovin vaativa... mun lista on juuri sitä tyyppiä, missä ei vaadita mitään ihmeellistä.
ap
Et sä ole itsekään tuollainen, vaikka niin luulet. Mutta saahan sitä elää vaikka missä fantasiamaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvinaista on löytää mies, joka haluaisi elää seksittömässä parisuhteessa. Toki heitäkin voi olla, mutta erittäin harvassa. Sitten vielä nuo muut vaatimukset, niin lottovoittokin on todennäköisempi.
Tulkintaa...
Ap kirjoitti: EI PAINOSTA.
Suuri merkitysero.
Mitä se painostaminen on? Onko esim se, että turhautuu toisen haluttomuuteen ja ilmoittaa, ettei halua elää seksittömässä suhteessa painostusta? Veikkaan et monen mielestä on ja monen ei ole
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et sä ole itsekään tuollainen, vaikka niin luulet. Mutta saahan sitä elää vaikka missä fantasiamaailmassa.
Kyyyllä vaan. Onko sulla muuta tietoa? Kerro toki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Eikun sä just itse sitä teet. Ei mun tarvitse kertoa. Juttus puhuu puolestaan.
Mistä muuten huono suhde johtui?
En ole ihan varma, onnistuisiko fyysisesti läheinen suhde, mutta kuitenkin ilman seksiä. Mietin myös, että olisiko siinä suhteessa edes mitään kipinääkään, jos ei tuntisi fyysistä vetoa toiseen? Kaverisuhteeltahan tuo kuulostaisi, mutta ehkä se voi toimia aikansa. Entä jos toinen haluaisi enemmän? Olisitko valmis luopumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Yksittäisenä mikään noista vaatimuksista ei ole normaalista poikkeava. Parikin vielä menisi nipussa. Mutta kun on noin paljon, on kyseessä jo hyvin rajattu ryhmä. Entä jos ei tykkää kokata, mutta on kuvaamasi luonteinen? Etsit oikeasti hyvin mukavaa ja korkean sosiaalisen älyn omaavaa tyyppiä kuvauksesi perusteella, tällaiset ei välttämättä keskity esim. kotiin tai ruoanlaittoon, kun kiinnostus suuntautuu "syvällisiin asioihin", muihin ihmisiin ja omiin tunteisiin. Näin ainakin tuntemissani. Perusmukava on aivan eri, kuin oikeasti muut huomioiva ja kannustava, sosiaalisesti lahjakas ihminen. Joka ei hyvistä ominaisuuksistaan huolimatta vaadi itselleen mitään. Idealismi paistaa kuvauksesta, kun tärkeintä olisi itsekin ottaa muut huomioon omina itsenään suvaitsevasti, jos sitä muilta toivoo. Ja lähteä siitä katsomaan, jos toisella olisikin ominaisuuksia, joita et osannut edes ajatuksissasi toivoa tai arvostaa, oppia toiselta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvinaista on löytää mies, joka haluaisi elää seksittömässä parisuhteessa. Toki heitäkin voi olla, mutta erittäin harvassa. Sitten vielä nuo muut vaatimukset, niin lottovoittokin on todennäköisempi.
Tulkintaa...
Suuri merkitysero.
Kirjoitti myös "En harrasta yhdyntöjä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Kysymällä mitä tarkoitat elän fantasiamaailmassa? Pakko myöntää etten ihan ymmärrä mitä tarkoitat, vaikka sinulla varmasti on hyvä pointti, jota et vain saa oikein sanotuksi.
Kun nyt kysyit, entinen puolisoni oli pahasti alkoholisoitunut. Huolehdin hänestä vuosia, kunnes lopulta tulin järkiini. Puoliso ei ikinä voi auttaa, vaikka kuvittelee.
Nyt kun olen eronnut, en enää koskaan halua joutua tilanteeseen, jossa toinen on niin hauras ettei kestä elämää ilman viinaa. En pysty enää hoitamaan ketään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkintaa...
Suuri merkitysero.Mitä se painostaminen on? Onko esim se, että turhautuu toisen haluttomuuteen ja ilmoittaa, ettei halua elää seksittömässä suhteessa painostusta? Veikkaan et monen mielestä on ja monen ei ole
N35
Vastaapa tähän, ap. Mikä on sinulle painostamista? Saako mies kuitenkin edellyttää ja odottaa, että parisuhteessa on intiimielämääkin, vai onko sekin painostusta?
No miten se mies on suhtautunut vaatimuksiisi? Onko suostuvainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkintaa...
Suuri merkitysero.Mitä se painostaminen on? Onko esim se, että turhautuu toisen haluttomuuteen ja ilmoittaa, ettei halua elää seksittömässä suhteessa painostusta? Veikkaan et monen mielestä on ja monen ei ole
N35
Vastaapa tähän, ap. Mikä on sinulle painostamista? Saako mies kuitenkin edellyttää ja odottaa, että parisuhteessa on intiimielämääkin, vai onko sekin painostusta?
Joo, kiitos kysymästä.
Tässä ketjun aikana opin itsestäni sen (!) että olen ilmeisesi aseksuaali, eli en tosiaan ole kiinnostunut seksistä muiden läsnäollessa. Eli käytännössä en halua seksiä miehen tai kenenkään paitsi itseni kanssa. Ja tämä tosiaan rajaa aika paljon kumppaniehdokkaita, minulle kerrotaan...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Kysymällä mitä tarkoitat elän fantasiamaailmassa? Pakko myöntää etten ihan ymmärrä mitä tarkoitat, vaikka sinulla varmasti on hyvä pointti, jota et vain saa oikein sanotuksi.
Kun nyt kysyit, entinen puolisoni oli pahasti alkoholisoitunut. Huolehdin hänestä vuosia, kunnes lopulta tulin järkiini. Puoliso ei ikinä voi auttaa, vaikka kuvittelee.
Nyt kun olen eronnut, en enää koskaan halua joutua tilanteeseen, jossa toinen on niin hauras ettei kestä elämää ilman viinaa. En pysty enää hoitamaan ketään.
ap
Voisiko se, että sinä et ymmärrä minua, johtua myös itsestäsi?
Tule vähitellen vaikutelma, ettet ole ihan niin mukava ja sydämellinen kuitenkaan. Pinnan alla piilee pieni vittuilija. Ja kyllä se sieltä taitaa silloin tällöin esiinkin tulla, olenko oikeassa?
Olen 45-vuotias ja parisuhteessa. Jos nyt eroaisin, tuskin etsisin enää uutta miestä. Olisin hyvin onnellinen itseksenikin.
Mutta jos pitäisi mies hakea, niin vaatimukseni olisivat:
- elättää itsensä
- ei ole juoppo
- hyvä huumorintaju, kestää räävintöntä huumoria, älykästä huumoria, sarkasmia jne. Kaikki lajit kehissä.
Näistä en joustaisi. Kaikki muu käy. Sen on elämä opettanut, että huumorintajuisen ihmisen kanssa on mukavinta. Ja mukavaahan parisuhteessa pitää olla. Itsensä elättävän miehen haluan, koska tykkään mukavasti elämästä, jossa ei tarvi laskea pennosia. Itsellä hyväpalkkainen homma, mutta mun tulot ei riitä mukavaan elämään kahdelle. Mies saa olla pienituloisempi, mutta ihan tyhjätaskua en halua. Juomista ei varmaan tarvi perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkintaa...
N35
Joo, kiitos kysymästä.
Tässä ketjun aikana opin itsestäni sen (!) että olen ilmeisesi aseksuaali, eli en tosiaan ole kiinnostunut seksistä muiden läsnäollessa. Eli käytännössä en halua seksiä miehen tai kenenkään paitsi itseni kanssa. Ja tämä tosiaan rajaa aika paljon kumppaniehdokkaita, minulle kerrotaan...
ap
Niin eli etkö tosiaan osaa vastata tuohon nyt, vai mikä sua vaivaa?