En vaadi mieheltä paljon, vain seuraavaa:
Sivistynyt, käyttäytyy hyvin kaikkia kohtaan, koska pitää sitä normaalina.
Pitää kodin siistinä, laittaa hyvää ja terveellistä ruokaa, pitää itsensä kohtuullisessa kunnossa. Ei ole itsetuhoinen, eli ei käytä tolkuttomasti päihteitä tai typerehdi ratissa, on mieleltään tasapainoinen.
On normiälykäs, kiinnostunut elämästä ja ihmisistä. Kannustaa ja luo hyvää fiilistä parisuhteessa ja ystäväpiirissä. Normikokoinen ja -näköinen. Käy töissä tai tekee jotakin muuta mielekästä. On lämmin ja hyväsydäminen. Ei painosta seksiin. Pitää oman asuntonsa, ei halua lapsia.
Tällainen olen itse, ja tämän enempää en mieheltäkään odota.
Yksi huono suhde on takana, ja näillä ehdoilla lähden uuteen. Olenko miesmagneetti?
N32
Kommentit (138)
m35013 kirjoitti:
Muuten oli hyvä, mutta "pitää asuntonsa eikä halua lapsia" tökkäsi. Ei sovi ainakaan minulle tuo ajatusmaailma. Jos yhdessä ollaan, yhdessä asutaan ja lapsia tulee jos tulee. Aloittaja haluaa vaan keskimääräistä lämpimämmän panosuhteen. Ei jatkoon. Pysy vanhapiikana.
Ennemminkin vaikuttaa kaverisuhdetta etsivän.
Ap ei tavoittelekaan parisuhdetta, vaan kodinhoitajaa/palvelijaa.
Pitää kodin siistinä? Oman vai ap:n vai molempia siivoilee?
Valmistaa terveellistä ruokaa? Itselleen vai ap:lle? Tuskin ap:lle sopii, että söisivät yhtäaikaa samassa tilassa.
Muistaa olla tappamatta itseään?
Kannustaa ihmisiä parisuhteissaan? No ei varmaan ap:tä.
Ei painosta seksiin? No ei tietenkään, sillä vain ap:n tarpeet huomioidaan.
Noh, jatka vielä matkallasi aikuisuuteen.
m35013 kirjoitti:
Muuten oli hyvä, mutta "pitää asuntonsa eikä halua lapsia" tökkäsi. Ei sovi ainakaan minulle tuo ajatusmaailma. Jos yhdessä ollaan, yhdessä asutaan ja lapsia tulee jos tulee. Aloittaja haluaa vaan keskimääräistä lämpimämmän panosuhteen. Ei jatkoon. Pysy vanhapiikana.
Siis keskimääräistä lämpimämmän panosuhteen ilman panoja. Eihän tuossa olle miehelle oikein mitään houkuttavaa, jos nyt Ap ei ole erinomainen kokki joka tahtoo hemmotella miestään ruoalla.
m35013 kirjoitti:
Lue tarkemmin, ei seksiä ollenkaan. Varmaan miehiä jonossa...
Jos olisin sinkku, olisin kiinnostunut ap:sta ns. cuddle buddyna.
Eli voisin mielellänikin hengailla naisen kanssa, jonka kanssa voisi kaverina halia, silitellä, kaulailla ja olla vierekkäin. Tosin tässä itsellä raja menisi suutelussa, eli en haluaisi suudella ketään ilman, että suhteessa on seksuaalisuus mukana. En myöskään haluaisi olla alasti cuddle buddyn seurassa, esim. käydä saunassa. Pelkään sinkuksi joutumista ennen kaikkea sen vuoksi, että en tuolloin voisi toteuttaa läheisyyden ja hellyyden tarpeitani oikein kenenkään kanssa - ne ovat minulle tärkeämpiä kuin esim. seksuaaliset tarpeet.
Edellä mainittu suhde olisi siis minun puoleltani kaverisuhde.
Etsisin samalla parisuhdetta, jossa voisin saada toteuttaa sekä läheisyyden tarpeitani sekä seksuaalisia tarpeitani. Mikäli löytäisin tällaisen parisuhteen, täytyisi suhde cuddle buddyyn ikävä kyllä mitä todennäköisimmin katkaista.
No sinähän vaadit tosi paljon mieheltä, koska seksi ei kiinnosta eikä yhdessä asuminen. Harva mies varmaan haluaa vain seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri normaalin, aikuisen ihmisen.
En ymmärrä mistä haluat siis keskustella?
Tällaista miestä en ole tavannut. Oletko sinä, rehellisesti? Missä?
ap
Muulta osin normikauraa, mutta seksittömyys ja lapsettomuus ovat erittäin karsivia kriteereitä. Tuollainen normaali ihminen yleensä haluaa josssain vaiheessa perhettäkin kasvattaa. Seksi taas on useimmille tärkeä osa parisuhdetta, jopa ratkaiseva.
Minulla on hyvin toimiva suhde, jossa mukava mies, molemmilla omat asunnot, molemmat on hyviä laittamaan ruokaa, hyvä huumorintaju, yhteisiä harrastuksia ja arvoja. Tapailemme viikonloppuisin ja lomilla . Molemmilla takana pitkät avioliitot, se homma on nähty. Hellyyttä on, seksiä aika vähän enää koska ikääkin jo on. Se ei haittaa. Meitä erillään asuvia aikuisia pareja on Suomessa jo paljon, Ruotsissa sillä on jo oma termikin eli Särbo. Meillä on suhde kestänyt näin jo 14 vuotta ja jatkuu. Molemmat ovat tyytyväisiä. Suosittelen.
Miksi kaikki etsivät kopiota itsestään? Tuijota peiliin, niin ei tarvitse alkuunkaan sietää sitä, että joku tekee asiat hieman eri tavalla.
Jos on kovin ehdottomia vaatimuksia, niin yleensä ei natsaa kenenkään kanssa. Ne ihmiset joilla on pidempi parisuhde, tietävät että suhde vaatii kompromisseja.
Ei sellaista ihmistä ole olemassa, joka on joka päivä 10 tai 50 vuotta täydellinen.
Ap:n jutuista hieman särähti korvaan tuo "ei painosta seksiin". Parisuhteeseen kuuluu säännöllinen seksi. Jos se puuttuu (syystä tai toisesta) niin kyllä se ajanmittaan se suhde kariutuu. Jos siis toisella niitä tarpeita olisi.
Painostaminen ei tietysti yleensä auta asiaa, mutta toiveista pitää voida keskustella, eikä sekään ole reilua että seksillä kiristetään.
Eli jos apn halut ovat kadoksissa, niin se kannattaa todeta suoraan seuraa hakiessa; haen lähinnä platonista suhdetta, joskus harvoin saattaa onnistaa. 99 sadasta miehestä skippaa tämän tarjouksen, mutta joku toinen aseksuaali saattaa tarttua koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ap seksi olisi sinusta muuten ok, kunhan siihen ei liity yhdyntä? Eli esim. suuseksi olisi parisuhteessa ok?
Jos näin on, saatatkin löytää miehen. Jos suhteessasi ei olisi minkäänlaista seksiä, on tilanteesi hyvin haastava. Ikäisissäsi miehistä on aseksuaaleja todella vähän. Tämän toki varmaan tiesitkin.
Tilannetta voisi parantaa myös se, jos avoin suhde olisi sinulle täysin ok.Kiitos järkevästä vastauksesta.
Olen kai lähinnä sooloseksuaali. En oikeastaan kaipaa miestä, tai ketään muutakaan, lähettyville kun harrastan seksiä.
Avoin suhde olisi tosiaan ihan jees, mutta se tuntuu olevan miehille suurin kauhistus ikinä. Se jotenkin tuhoaa heidän kuvitelmat perus-normi-rakkaussuhteesta jo lähtöviivalle. Pulmallista.
ap
Olet siis määritelmällisesti aseksuaali, eli et halua seksiä toisen ihmisen kanssa.
Moni aseksuaali voi olla libidoltaan korkeakin mutta ei halua seksiä toisen ihmisen kanssa.
Laita seuranhakua ihmeessä aseksuaalien fb-ryhmiin tai vastaaviin, hyvällä tuurilla voit löytää sieltä miesseuraa, mutta niissä piireissä naisten määrä tosin on moninkertainen miehiin verrattuna.En ole ikinä ajatellut olevani aseksuaali, koska on mulla haluja. Kun luin tämän viestisi, piti mennä Wikipediaan, tuohon viisauden ytimeen, ja lukea mitä siellä oikein tästä sanotaan.
Ja tosiaan, saatan olla hemmetti aseksuaali. Tsiisus. Hämmentävää, että mammapalsta saa aikuisen naisen ymmärtämään jotakin itsestään.
Nyt pitää vähän miettiä.
ap
Eli ymmärsinkö oikein: et halua lapsia, et halua yhteistä kotia, et halua seksiä toisen ihmisen kanssa. Mitä siis varsinaisesti odotat parisuhteelta? Olen muuten avausviestisi kaikki kohdat täyttävä mies, tosin ikää on jo 46 v, lisäksi olen biseksuaali, enkä ole valmis rajoittamaan tätä puolta itsestäni.
Aika pitkälti samoja asioita itsekin miehestä haluan. Joku lyhyt työttömyys ei haittaa tai jos kuitenkin yrittää töitä löytää. Ja seksin suhteen just päinvastoin, sitä haluan usein, myös parin vuoden jälkeen. Ei toki joka päivä tarvitse ja painostaminen on turn off minullekin. Ja toki minulla on jo lapsia, miehellä en haluaisi niitä olevan, en halua mitään uusperhe kuviota. Eli mielellään yhteenmuutto aikaisintaan kun lapset lähtee kotoa. Mutta toisaalta mulla on jo hyvä seksisuhde, en kaipaa seurustelua.
Vierailija kirjoitti:
Pihtarille pitäisi siipaksi lähteä. Passaan.
Samaa mieltä naisena , jos mies alkaisi pihtaamaan loppuisi palvelu ja hyysääminen ja näyttäisin ovea.
Eihän sinulla paljon noita vaatimuksia olekaan. Miehenä lisäisin tai oikeastaan muuttaisin vain yhden kohdan. - - nainen suostuu aina, kun jomman kumman tekee mieli - - -
"Pitää oman asuntonsa, ei halua lapsia."
Mikä ihme ihmisillä on etteivät muka halua perhettä enää? Noilla spekseillä kelpaat satunnaiseksi panoksi muttei mitään vakavampaa noilla spekseillä voi alkaa rakentamaan.
Kaikki kohdat kunnossa ja lapsetkin jo löytyy mutta mitä sinulla on tarjota jos ei reikää?
Jos nyt jostain syystä tapaisin AP:n ja keskustelu etenisi parisuhteen tasolle jolloin AP kertoisi aloituksessa mainitsemaa asiat, jäisin lähinnä sisäisesti hymyilemään. Täytän nuo kriteerit mennen tullen mutten löydä ainuttakaan syytä miksi haluaisin tuhlata kallista aikaani kyseisen kaltaiseen ihmiseen.
Luulenpa että en ole ainoa, ja se lienee juuri se syy miksi AP joutuu kysymyksensä esittämään.
Mun mies on tollainen, mutta halusin kuitenkin muuttaa saman katon alle. Lisäksi toi kohtuuton alkoholin käyttö on aika suhteellista. Hän käyttää enemmän kuin mä haluaisin mutta ei kuitenkaan aivan kohtuuttomasti, heiluu siinä runsaan käytön ja alko-ongelman rajoilla, mitä en tajunnut täysin ennen kuin asuttiin yhdessä.
Minusta tuo oli juuri tollasen nuoren elämää näkemättömän miehen tyypillinen kommentti. Tuossa iässä minullakin oli aika jyrkät mielipiteet ja asiat tuntui melko mustavalkoisilta.