Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä äitejä, jonka lapsi olisi kahden paikalla päiväkodissa? Tai siis, infotaanko päiväkodista tämmöisestä perheelle?

Vierailija
15.08.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, vanhemmat tietävät anoneensa sitä ja tietävät, mitä anomuksesta on päätetty.

Vierailija
2/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että informoidaan muita perheitä sitä, että xx on kahden lapsen paikalla? En tiedä, mutta itse otin asian esille vanhempainillassa kun esittelimme toisillemme. Ihan sitä syystä, kun halusin, että muut vanhemmat ymmärtäisivät, miksi meillä oli osittain niin vaikea tytömme kanssa. Myöhemmin hän sai vielä avustajankin. Muuten tuskin kerrota, että joku lapsi on kahden paikalla.

Ja itse haimme sitä päätöstä (tai meille ehdotettiin ja pistimme sitten hakemus eteenpäin). Samoin viime kesällä meille ehdotetiin, että yksi meidän pojista osallistuisi erityislastentarhaopettajan toimintaan tietylaisten vaikeusten takia. Jouduimme nähdä vaiva sen eteen, että poika hyväksyttiin hänelle tärkeään ryhmään. Kuitenkin kaikki tapahtui niin, että muut perheet tuskin tätä huomasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei minulle kuulu ja mielestäni on hyvä, että lapseni kohtaa erilaisia ihmisiä jo pienestä pitäen...

Sä olet tosi fiksu, edellinen.

Vierailija
4/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sattu olemaan se, joka on kahden lapsen paikalla - niin sinulle ei kerrota sitä mitään. Jos lapsi on taas sinun, sinä tiedät sen.

Jos kahden lapsen paikalla oleva lapsi ei ole sinun, voit tietysti lähteä arvailemaan, kukahan se mahtaa olla. Se, joka on niin vilkas? Se, jonka äiti aina polttaa portin edessä - vai ehkä sittenkin se, joka puhuu niin epäselvästi?

Sitä syystä minä ihan itse kerroin meidän lapsen vaikeuksista vanhempainillassa. Jää arveilu pois... Henkilökunta ei olisi ottanut asian puheeksi - mutta olivat kuitenkin tyytyväinen meidän päätökseen kertoa, koska lapsemme oli " ryhmän häirikkö" .

Vierailija
5/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meidän tyttö siksi, että hänellä on lievä toispuolinen halvaus (hemiplegia). Siksi hän ei osanut/osa käyttä toista kättä kunnolla, on kömpelö ja hidas. Hän ei esim. osanut vielä 3 vuotiaana kävellä rapusia ylös ja alas opi vasta n. 5 vuotiaana, niin, että ei jäisi muiden jalkoihin. Pukeminen, syöminen yms toivat hänelle vaikeuksia. Siksi katsottiin, että hän tarvitse muita enemmän huomiota, eli vie aikusilta enemmän aika joka olisi pois muilta lapsilta. Kun hän oli kahden lapsen paikalla, niin aika riiti koko ryhmälle paremmin. Siinä siis yksi syy, joka ei päälle heti näy. Muita voivat olla erilaiset puhe-häiriöt, muita lieviä fyysisia vammoja, sairauksia jotka vaativat henkilökunnalta " ylimääräistä" huomiota. Eli on kai silloin käytössä, kun ongelmat on sen verran lieviä, että erityispäivähoito ei ole tarpeen.

Meidän tyttö sai myöhemmin vielä avustajan - ei fyysisen vammansa takia, vaan käytöshäiriöiden takia, jotka liityvät turhautumiseen. Toki kyseessä oli Ryhmä-avustaja, koska ryhmässä oli silloin muitakin lisä-avun tarpeissa olevia lapsia, mutta aloite lähti meistä ja saimmekin valita avustajan päiväkodin henkilökunnan kanssa. Tosi hyvä järjestelmä Suomessa! Itse olen Saksasta, ja siellä tälläisiä asioita ei osata yhtään otta huomioon.

toivottavasti olen voinut vastata sinun kysymykseen...

Vierailija
6/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olet ÄÄLIÖ!

Vierailija
7/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tosiaan hakevat " kahden lapsen paikkaa" eikä taustalla tarvitse olla mitään sosiaalisia ongelmia. Meillä myös ryhmäavustaja lapsemme ryhmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan