Suomessa on valtavat määrät yksinäisiä miehiä
Poliisit-sarjassa eräs poliisi totesi, että kyllä Suomessa on valtavasti yksinäisiä miehiä. Miten saisi miehet ja naiset pariutumaan paremmin keskenään? Ovatko odotukset liian suuret ja kompromisseja ei pystytä tekemään ollenkaan?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Suomennos:
Mitään Ei Enää Saa Sanoa = enää ei voi solvata muita ihmisiä ilman, että toiset huomauttavat, että tuollainen haukkuminen ja nimittely ei ole OK.
Edelliset sukupolvet ovat tehneet kaikenlaisia paskamaisia asioita, joten on ihan hyvä, että niitä ei enää saa tehdä. Valitettavasti vain osa nykysukupolvien edustajista - joista osa muuten on elänyt noina aikoina, jolloin muita ihmisiä sai kohdella paskamaisesti - haluaa jatkaa samaa käytöstä, "kun ennenkin sai tehdä ja sanoa näin". Varsinkin 50-60 -luvulla nuoruutensa eläneille saattaa olla vaikea käsittää nykypäivän normaaleja käyttäytymissääntöjä, ja sitä että esim. sukupuolivähemmistöilläkin on ihan samat ihmisoikeudet kuin heilläkin.
Niin no, kuinka paljon tällä palstalla solvataan miehiä? Niinpä. Ketjut joissa solvataan muita, poistatetaan alta aikayksikön. Kuten sanoin, valkoiset (hetero)miehet ovat ainoa ryhmä, jota saa edelleen melko vapaasti solvata. Ja tämä johtuu osittain siitä, että meillä on muita paksumpi nahka, eikä olla niin herkkiä valittamaan. Joten on siinä vähän omaakin vikaa.
Hyvä esimerkki oli muutama vuosi sitten kuulemani radiomainos, jossa verrattiin naisen äänellä aviomiestä vanhaan autoon jotenkin tyyliin: "Vanha ja kulunuthan se on, mutta luotettava ja kyllä sillä pääsee paikasta a paikkaan b". Vähän laittoa vaan vaatii". Ei olisi mitenkään mahdollista, että nykyään mainoksessa verrattaisiin naista johonkin vanhaan autoon vaikkapa tähän tapaan: "Kyllä sillä vielä ajelee, öljyt vaan vaihtaa niin ei narise joka paikasta. Siinä on kulkupeliä vielä vuosiksi". Olisiko tällainen mainos päässyt läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa turhauttavaa lukea tätä ketjua, kun naisilla ei selkeästi ole mitään käsitystä siitä vaikeudesta jota mies kohtaa ihan tavallisen ja tasavertaisen parisuhteen löytämisessä.
Kyllähän meille luusereille kelpaa se luuserinainenkin. Evoluutio vain on muokannut naiset sellaiseksi että sitä luuserimiestä ei pidä ottaa vaikka itsekin olisi samanlainen luuseri. Kyse ei todellakaan ole miehen nirsoudesta suurimmassa osassa tapauksista. Sehän menee niin suurimmalla osalla eliöistä, että naaras on se joka kumppanin loppupeleissä valitsee. Näin se on ihmiselläkin.
Miksi kukaan nainen valitsisi minut, lyhyen, sosiaalisesti kömpelön duunarin, kun hän voi samalla vaivalla saada paremmankin kumppanin? Ja kyllä, luuserinaisille riittää ottajia ns. "ylemmiltäkin tasoilta". Ei ole naiselle biologiselta kantilta mitään järkeä olla valitsematta heitä minun sijaan.Ei duunari nyt kai mikään huono ole? Ja kuinka pitkä olet?
Minusta tuntuu, että te miehet menette juttelemaan ihan vääränlaisten naisten kanssa ja sitten teillä on naisista ihan väärä käsitys. Me naiset ollaan kaikki erilaisia ja haetaan täysin erilaisia miehiä.
Olen 165cm.
Minulle juttelu on hankalaa ihan kenen tahansa kanssa. Olen sosiaalisesti todella jälkeenjäänyt lapsena tapahtuneen syrjimisen ja kiusaamisen seurauksena.
Uskon kyllä että haette erilaisia miehiä, mutta et voi tosissasi väittää että yksikään nimenomaan etsisi tai hyväksyisi kaltaistani.Olen 170 cm pitkä nainen ja minun mielestäni 165 cm pitkä mies on ok eli ihan hyvän pituinen.
Kirjoitat ainakin ihan kivasti, joten en usko että puhumisessa olisi ongelmaa, mutta tietysti jos et puhu naiselle ollenkaan niin.
Haluan, että mies puhuu minulle edes jotain.
Tämä anonyyminä kirjoittaminen onkin niin paljon helpompaa kuin puhuminen oikeassa elämässä. En koskaan pystyisi tällä tavalla puhumaan kasvokkain kenenkään kanssa. Minulla on myös lievä puhevika jota häpeän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin voisi kysyä, että miksi miehet ovat tehneet itsensä tarpeettomiksi? Miksi miehellä ei ole mitään annettavaa naiselle?
Niin, on rakennettu maailma jossa nainen ei tarvitse mieheltä enää mitään.
Oikea kysymys onkin, miksi nainen ei tarvitse mieheltä mitään muuta kuin materiaalisia asioita? Onko lajimme tullut tiensä päähän sen takia? Mielenkiintoisia kysymyksiä, näistä voisi järjestää seminaarin.
Ei parisuhteen tarvitse perustua siihen, että tarvitsee toiselta jotain. Ainakin omasta mielestäni paljon terveempi lähtökohta on se, että viihtyy hyvin omassa elämässään, mutta koska toisen ihmisen kanssa on niin hyvä olla ja sovitaan niin hyvin yhteen, halutaan elää elämää yhdessä.
En esim. itse tarvitse mieheltä mitään sinänsä, mutta joku yksittäinen mies voi kuitenkin tuntua niin tärkeältä minulle, että haluan olla nimenomaan hänen kanssaan, enkä haluaisi olla ilman häntä. Voihan sitä sitten sanoa, että sellaisessa tapauksessa tarvitsee tältä ihmiseltä rakkautta, seksiä, kumppanuutta... sellaisia asioita. Mutta miehet kasvottomana massana eivät ole minulle vaihtoehto näiden saamiseen.
Kun katselee tilastoja pariutumisesta, avioeroista, yksinäisyydestä, syntyvyydestä ja muusta niin ei hirveän lupaavalta näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän kumma siinä on, että Suomessa on naisia ja miehiä jotakuinkin yhtä paljon iäkkäimpiä ikäryhmiä lukuun ottamatta.
Silti puhutaan miesten yksinäisyydestä eikä myös naisten yksinäisyydestä.
Vai onko jossakin jotain perhekomboja, joissa parilla naisella on yhteinen mies? Vai onko naispareja niin paljon enemmän, että heidän määränsä kääntää miesten yksinäisyystilastot synkemmäksi?
Komeimmilla miehillä on kymmeniä naisia kierrossa, joten nainen ei jää yksin. Nainen joutuu vain vähän aikaa odottaa omaa vuoroaan.
Kaikkihan tuon tajuaa, mutta parisuhteesta puhuttiin eikä panovuorosta.
Yksinäinen mies tarkoittaa, että ei saa naista millään keinoilla. Jokainen nainen saa kuitenkin halutessaan jonkun miehen jos rimaa laskee tarpeeksi. Suomessa on miehiä paljon, joilla riman laskeminen ei auta.
Naiset harvoin haluavat pelkkää huonoa panoa joten mitä se riman laskeminen auttaa?
Mies sentään saa rahalla kauniin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet saisivat naisen, jos haluaisivat. Riittää kun huolehtii hygieniastaan ja omaa vähän puhelahjoja.
Naisille pitää osata puhua oikealla tavalla, se on monta kertaa siitä kiinni ja osa miehistä luovuttaa liian helposti.
Ja miesten pitää automaattisesti tietää mikä se oikea tpa on koska muuten jää ilman. Melko vaikeaksi on naiset osanneet tehdä näinkin yksinkertaisen asian.
Jos toiselle ihmiselle puhuminen on vaikeaa niin ei varmaan mikään kerro paremmin ettei sovi sen kanssa parisuhteeseen.
Jos kaikkien kanssa kommunikointi ei toimi ei ehkä kannata mistään suhteesta haaveilla.Mies kuuntelee toisia miehiä. Lopputulos näkyy treffeillä 🙄
Ei kalalta kysytä että miten kalaa narrataan. Mutta kaikki kalastajatkaan eivät ole taitavia, pitää kysellä siltä joka saa hyvin saalista.
Niin, haluatko sinä pelkkää roskakalaa vai taimenta? Ei se määrä mitään merkkaa vaan laatu. Vai onko tässä taas kyse siitä, että miehet toivovat mahdollisimman paljon irtoseksiä, kun taas naiset puhuvat yhdestä hyvästä parisuhteesta?
Pätee molempiin.
Eivätkö naiset muuten sitten keskenään jaa vinkkejä ja keskustele siitä, miten saa miehiä? Tekö istutatte jonkun miehen alas ja kyselette siltä?
Täytyy sanoa etten ole koskaan ollut kiinnistunut miten saa miehiä.
Muutaman kerran elämässä on ollut tilanne että sen jonkun tietyn haluan ja siinä olen ihan perinteistä tutustumista ja yhdessä vietettyä aikaa käyttänyt ottaakseni selvää mitä se toinen haluaa. Tuskin joku toinen mies olisi osannut paremmin vastata.Ai totta, unohdin että eihän naisten yleensä tarvitse edes yrittää, sen kuin valkkaatte miehistä jotka tulevat tyrkylle. On oikeastaan varmaan turhaa jatkaa tätä keskustelua, kokemusmaailmat ovat niin kaukana toisistaan.
Olen elänyt uskossa että meillä jokaisella on oikeus itse valita keiden kanssa on tekemisissä ja tutustuu. Eikö miehillä näin ole?
On, mutta kun puhutaan pariutumisesta niin se lähtökulma on niin erilainen.
Selkeästi.
Naisen lähtökulma: Mitä haluaa tuo mies josta olen kiinnostunut?
Miehen lähtökulma: Mitä haluaa mahdollisimman suuri joukko naisia?
Naisen lähtökulma: Kuka näistä edessäni jonottavista miehistä parhaiten järjestäisi minulle ne asiat, joita haluan?
Miehen lähtökulma: Olisi kiva löytää itselleen joku kiva nainen, mutta minkähänlainen minun pitäisi olla, jotta pääsen lähellekään naisia ylipäänsä?
Tehän kuuntelette mielummin miehiä kuin naisia. Olisiko tällöin viisaampaa siirtyä miehiin? Mehän naiset kun emme tiedä mistään mitään.
Tätä minä kanssa ihmettelen. Jos me naiset ollaan niin hirveitä, niin miksi miehet sitten käyttää niin paljon energiaa meidän piirittämiseen, parisuhteeseen saamiseen ja yksinäisyydestä valittamiseen? Ei kai niitä kukaan pakota naisia lähestymään/parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän kumma siinä on, että Suomessa on naisia ja miehiä jotakuinkin yhtä paljon iäkkäimpiä ikäryhmiä lukuun ottamatta.
Vai onko jossakin jotain perhekomboja, joissa parilla naisella on yhteinen mies? Vai onko naispareja niin paljon enemmän, että heidän määränsä kääntää miesten yksinäisyystilastot synkemmäksi?
Komeimmilla miehillä on kymmeniä naisia kierrossa, joten nainen ei jää yksin. Nainen joutuu vain vähän aikaa odottaa omaa vuoroaan.
Moni nainen elää hurmurimiehen luomassa parisuhdeilluusiossa ja on siksi pois markkinoilta.
Mikä tämä "parisuhdeilluusio" on käytännössä?
Kuvittelet olevasi miehen kanssa parisuhteessa, mutta olet vain yksi kolmesta naisesta.
Miten tämä käytännössä toteutuu?
Jo muutaman viikon päästä tuossa paljastuisi, ettei miehellä ole jollekulle naisista tarpeeksi aikaa.
Mies voi vedota työkiireisiin.
Ei työkiireet mene läpi, ja jos menee, niin kuka nainen jää yhteen miehen kanssa, jolla ei riitä naiselle aikaa edes alussa, kun pitäisi olla pusi-pusi koko ajan.
Mä olen ollut onnellisesti naimissa 10 v. Erillään vietetyt yöt/päivät tuona aikana on olleet ehkä 30 vrk, siis 10 vuoden aikana. Ja silloinkin olen tarkkaan tiennyt missä mies on, ja mitä tekee.
Että miten tuossa mies pyäritttäisi kahta lisänaista, millä ajalla? Kun siellä työssäkin pitää ihan oikeasti käydä. Riittäisikö niille naisille 15 tapaamista per 10 v? Tapaaminen aina kerran 7 kuukaudessa?
Näkee, ettet koskaan ole ollut oikeassa suhteessa.
Olen lukenut monta tarinaa naistenlehdistä, jossa narsisti on pyörittänyt useampaa naista samaan aikaan. Ensin nainen täytyy saada ihastumaan, jolloin nainen uskoo helpommin miehen tarinan.
Ex- narsisti mieheni vei lomille, järjesti viikottain ravintolailtaman, nautti kylpylä viikonlopuista ja koitti muistaa tuoda aina jotain. Jäi kylläkin kiinni toisesta sängystä.
Nyt täällä asuu jalat maassa oleva mussukka. Kerta olet noin kateellinen narskulle, etkö kykene itse hemmottelemaan? Sillä saisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa turhauttavaa lukea tätä ketjua, kun naisilla ei selkeästi ole mitään käsitystä siitä vaikeudesta jota mies kohtaa ihan tavallisen ja tasavertaisen parisuhteen löytämisessä.
Kyllähän meille luusereille kelpaa se luuserinainenkin. Evoluutio vain on muokannut naiset sellaiseksi että sitä luuserimiestä ei pidä ottaa vaikka itsekin olisi samanlainen luuseri. Kyse ei todellakaan ole miehen nirsoudesta suurimmassa osassa tapauksista. Sehän menee niin suurimmalla osalla eliöistä, että naaras on se joka kumppanin loppupeleissä valitsee. Näin se on ihmiselläkin.
Miksi kukaan nainen valitsisi minut, lyhyen, sosiaalisesti kömpelön duunarin, kun hän voi samalla vaivalla saada paremmankin kumppanin? Ja kyllä, luuserinaisille riittää ottajia ns. "ylemmiltäkin tasoilta". Ei ole naiselle biologiselta kantilta mitään järkeä olla valitsematta heitä minun sijaan.Miehissä on vain paljon enemmän huonoa ainesta kuin naisissa. Juoppoja ja väkivaltaisia riittää. Paljon.
Älä aikuinen ihminen viitsi. Naiset harrastavat henkistä väkivaltaa joten naisissa on paljon enemmän "huonoa ainesta"
Tuo mitä juuri sanoit on henkistä väkivaltaa, joten miehet ovat myös henkisen väkivallan mestareita.
Jos noin niin 95% palstasta on henkistä väkivaltaa miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin voisi kysyä, että miksi miehet ovat tehneet itsensä tarpeettomiksi? Miksi miehellä ei ole mitään annettavaa naiselle?
Niin, on rakennettu maailma jossa nainen ei tarvitse mieheltä enää mitään.
Oikea kysymys onkin, miksi nainen ei tarvitse mieheltä mitään muuta kuin materiaalisia asioita? Onko lajimme tullut tiensä päähän sen takia? Mielenkiintoisia kysymyksiä, näistä voisi järjestää seminaarin.
Tarvitsisihan se nainen muita asioita! Ja nimenomaan asioita, jotka olisivat ilmaisia: tukea (lapsiperhe?)arjessa, uskollisuutta, kumppanuutta. Mutta kun (useimmat) miehet jostain syystä luulee, että se raha muka olisi naiselle tärkeämpää kuin nuo edellä mainitsemani asiat. Ne miehet ketkä ovat tajunneet noiden ilmaisten asioiden tärkeyden ovat pariutuneet todella nopeasti ainakin minun ystäväpiirissäni. :)
Ai että, kun elettäisiinkin maailmassa jossa nuo asiat olisivat naisilla arvostuksessa.
Muita havainnoimailla ei näe noita asioita jotka eivät ole materiaalia. Siksi niitä ei ole olemassa osalle palstan kirjoittajista.
Nämä kun vakaasti uskoo että ihan vain katsomalla näkee miksi jotkut ovat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
En ehdi lukea koko ketjua, kun sivuja näyttää olevan jo 30. Mutta viimeisimpien kommenttien perusteella vaikuttaisi siltä, että tämä on _taas_ yksi niitä väsähtäneitä keskusteluita, joissa miesten syrjäytyminen vieritetään jälleen kerran naisten syyksi.
Kauheaa, taas kerran joku kehtaa ehdottaa, että naisellakin olisi joskus joku vastuu jostakin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen mies tarkoittaa, että ei saa naista millään keinoilla. Jokainen nainen saa kuitenkin halutessaan jonkun miehen jos rimaa laskee tarpeeksi. Suomessa on miehiä paljon, joilla riman laskeminen ei auta.
Naiset harvoin haluavat pelkkää huonoa panoa joten mitä se riman laskeminen auttaa?
Plus, mies voi vaihtoehtoisesti olla myös hauska tai komea (jos nyt ajatellaan näitä stereotyyppisiä "etuja"). Ei miehen tarvitse edes olla rikas, mutta naisella kyllä kauneus on ainoa "valttikortti".
joo ihmettelen kun samanikäinen puolituttu, lähistöllä oleva sinkkumies välttelee minua. Haluaa varmaan sisimmissään olla yksin.
minä en. Olen siis nainen.
Maassamme on valtavat määrät yksinäisiä IHMISIÄ. 80-luvulla syntyneet poliitikot vaan horisee edelleen perheistä, eikä juuri kukaan välitä yksinasuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet saisivat naisen, jos haluaisivat. Riittää kun huolehtii hygieniastaan ja omaa vähän puhelahjoja.
Naisille pitää osata puhua oikealla tavalla, se on monta kertaa siitä kiinni ja osa miehistä luovuttaa liian helposti.
Ja miesten pitää automaattisesti tietää mikä se oikea tpa on koska muuten jää ilman. Melko vaikeaksi on naiset osanneet tehdä näinkin yksinkertaisen asian.
Jos toiselle ihmiselle puhuminen on vaikeaa niin ei varmaan mikään kerro paremmin ettei sovi sen kanssa parisuhteeseen.
Jos kaikkien kanssa kommunikointi ei toimi ei ehkä kannata mistään suhteesta haaveilla.Mies kuuntelee toisia miehiä. Lopputulos näkyy treffeillä 🙄
Ei kalalta kysytä että miten kalaa narrataan. Mutta kaikki kalastajatkaan eivät ole taitavia, pitää kysellä siltä joka saa hyvin saalista.
Niin, haluatko sinä pelkkää roskakalaa vai taimenta? Ei se määrä mitään merkkaa vaan laatu. Vai onko tässä taas kyse siitä, että miehet toivovat mahdollisimman paljon irtoseksiä, kun taas naiset puhuvat yhdestä hyvästä parisuhteesta?
Pätee molempiin.
Eivätkö naiset muuten sitten keskenään jaa vinkkejä ja keskustele siitä, miten saa miehiä? Tekö istutatte jonkun miehen alas ja kyselette siltä?
Muutaman kerran elämässä on ollut tilanne että sen jonkun tietyn haluan ja siinä olen ihan perinteistä tutustumista ja yhdessä vietettyä aikaa käyttänyt ottaakseni selvää mitä se toinen haluaa. Tuskin joku toinen mies olisi osannut paremmin vastata.Ai totta, unohdin että eihän naisten yleensä tarvitse edes yrittää, sen kuin valkkaatte miehistä jotka tulevat tyrkylle. On oikeastaan varmaan turhaa jatkaa tätä keskustelua, kokemusmaailmat ovat niin kaukana toisistaan.
Totta, onhan tässä ihan täysin eri lähtökohdat kun miehet haluaa parisuhteen naismassan kanssa ja naiset jonkun tietyn henkilön.
Siksi miehet leikkii "kalastajia" ja "heittelee verkkoja". Ei ne halua PARIsuhdetta.Ei miehet mitään massaa halua (no, jotkut ehkä haluavat), mutta jos haluaa tietyn naisen niin ensin pitää ymmärtää, miten naista ylipäänsä lähestytään.
Ok. Mutta miksi pitäisi ajatella jotain erikoisempia lähestymistapoja naisten suhteen? Eikö sitä naista voi lähestyä kohteliaasti tervehtien kuten ihan ketä tahansa ihmistä? Ethän sinä varmaan kenellekään mene suoraan täräyttämään, että "lähetäänkö panemaan" (jos siis nainen, josta kiinnostunut) tai "paljonko sun auto makso" (tähän joku miehen miehelle sanoma kommentti, mieleisen voi keksiä itse). Ihan tavallisia ihmisiä ne naisetkin on, ja siksi ihan perus kohteliaisuus ja kanssakäymistaidot pätevät myös naisiin :D
N26
No niin, nythän tässä aletaan päästä asialliseen keskusteluun :D
Periaatteessahan se on noin yksinkertaista, mutta ei sitten kuitenkaan. Pitääkö olla itsevarma ja suorasukainen, jopa vähän röyhkeä? (Tai esittää sellaista vaikka ei olisikaan, se tuntuu toimivan monesti). Pitääkö antaa vaikutelma että tekisi mitä vain sen eteen että saisi juuri tämän naisen, vai päinvastoin, että onhan noita kaloja meressä, jos ei tämä lähde niin joku lähtee? Millä tavalla pitää pukeutua? Mitä muuta? Ymmärrän, että nämä ovat pitkälti yksilökysymyksiä, mutta selvästikin on olemassa miehiä joilla ei ole vaikeuksia ja juttu rullaa kaikenlaisten naisten kanssa, joten on he joko tekevät yleisellä tasolla jotain oikein, tai sitten ovat vain niin hyvännäköisiä. Jälkimmäinen selitys olisi kyllä se simppelein.
Kyllä, tietyt miehet tekevät yleisellä tasolla jotain oikein. He nimittäin kohtelevat naisia kunnioituksella, yksilöinä ja yleensä myös pitävät erinomaista huolta hygieniastaan.
Jos tuo pitäisi paikkansa, niin pahat pojat eivät saisi ikinä ketään, vaan jäisivät nuolemaan näppejään. Ei olisi olemassa koko ilmiötä nimeltä pahat pojat. No, on heillä varmaan hygienia kunnossa kun tietävät ne perusasiat paljon naisia pyöriteltyään.
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä samoja valitusavauksia. Tää on varmaan jo viideskymmenes "miesten yksinäisyyttä" valittava otsikko täällä tämän vuoden aikana.
Hankkikaa kavereita tai harrastuksia niin ette koe elämäänne niin yksinäiseksi. Niin naisetkin tekevät, jos yksinäisyys ja yksineläminen alkaa vaivata liikaa. Menkää vaikka sauvakävelylle tai hiihtämään - täällä pohjoisemmassa on vielä metsissä lunta ja hyviä latuja.
Ei se parisuhde tai seksi ole elämän tarkoitus (tai edes parasta elämässä). Eikä elämälle tarvitse sen kummempaa tarkoitusta etsiäkään! Nauttikaa omasta seurastanne ja vapaudestanne - sitä ei korvaa yhtään mikään.
N44, tyytyväinen, koskaan seurustelematon yksineläjä koko elämänsä ajan (tai siitä lähtien kun muutti 20-vuotiaana vanhempien nurkista omilleen)
Tätä juuri tarkoitin aiemmin. Sinulla ei taida olla käsitystä siitä minkälaista sosialisointi joillekin voi olla. On olemassa ihmisiä jotka eivät syystä tai toisesta osaa hankkia kavereita. Taustalla on nollaitsetuntoa, syrjimistä, kiusaamista. Ei kukaan juurikaan halua tällaisen kaveri olla. Saatika sitten kukaan nainen seurustelukumppanina.
Ja kyllä, ennen kuin sanot niin sosiaalisia taitoja on mahdollista harjoitella, mutta miten käytännössä teet sen aikuisena ihmisenä kun lähtöpiste on oikeasti siellä nollassa? Ihmiset vieroksuvat erilaisuutta ja outoutta. Eihän kukaan halua/jaksa/kehtaa viettää aikaansa oikeasti sosiaalisesti vammaisten miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä kanssa ihmettelen. Jos me naiset ollaan niin hirveitä, niin miksi miehet sitten käyttää niin paljon energiaa meidän piirittämiseen, parisuhteeseen saamiseen ja yksinäisyydestä valittamiseen? Ei kai niitä kukaan pakota naisia lähestymään/parisuhteeseen?
Se on katsos sitä biologiaa, sukupuolivietti vetää miehiä naisten puoleen. Tuskin monikaan mies olisi tekemisissä naisten kanssa, jos siihen ei liittyisi mahdollisuutta seksiin. Kyllä minä ainakin koen yleisen sosiaalisen kanssakäymisen miesten kanssa paljon luontevammaksi kuin naisten, ja myös harrastukset ja kiinnostuksen kohteet sopivat paremmin yhteen toisten miesten kanssa. Vaikka parisuhteessa olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos sitä biologiaa, sukupuolivietti vetää miehiä naisten puoleen. Tuskin monikaan mies olisi tekemisissä naisten kanssa, jos siihen ei liittyisi mahdollisuutta seksiin. Kyllä minä ainakin koen yleisen sosiaalisen kanssakäymisen miesten kanssa paljon luontevammaksi kuin naisten, ja myös harrastukset ja kiinnostuksen kohteet sopivat paremmin yhteen toisten miesten kanssa. Vaikka parisuhteessa olenkin.
No älkää sitten jumaliste valittako että me naiset muka käytetään teitä vaan lompakkoina, kun te vaan käytätte meitä seksiin :D
/ eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätee molempiin.
Olen elänyt uskossa että meillä jokaisella on oikeus itse valita keiden kanssa on tekemisissä ja tutustuu. Eikö miehillä näin ole?
On, mutta kun puhutaan pariutumisesta niin se lähtökulma on niin erilainen.
Selkeästi.
Naisen lähtökulma: Mitä haluaa tuo mies josta olen kiinnostunut?
Miehen lähtökulma: Mitä haluaa mahdollisimman suuri joukko naisia?
Naisen lähtökulma: Kuka näistä edessäni jonottavista miehistä parhaiten järjestäisi minulle ne asiat, joita haluan?
Miehen lähtökulma: Olisi kiva löytää itselleen joku kiva nainen, mutta minkähänlainen minun pitäisi olla, jotta pääsen lähellekään naisia ylipäänsä?
Kannattaisi lukea hieman tarkemmin. Edellinen viesti perustuu langan muihin viesteihin. Sinä keksit päästäsi juttuja.
Miehet täällä pohtii miten saisi naisia, mikä kiinnostaa naisia, monikossa.
Nainen kertoo ettei häntä ole koskaan kiinnostunut saada miehiä tai mitä miehet haluaa. Hän kertoo olleensa kiinnostunut vain mitä joku tietty mies haluaa eli yksilö.
Sen jälkeen olemme tältä pohjalta keskustelleet miten miesten ja naisten lähtökulma ovat erillaiset. Ja näinhän se selvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus, mies voi vaihtoehtoisesti olla myös hauska tai komea (jos nyt ajatellaan näitä stereotyyppisiä "etuja"). Ei miehen tarvitse edes olla rikas, mutta naisella kyllä kauneus on ainoa "valttikortti".
Aina löytyy jostain komea mies, joka ajattelee minkä tahansa naisen olevan parempi kuin ei mitään. Siihen saumaan naiset voivat tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Feminismi on sosiaalisista ja poliittisista liikkeistä sekä ideologioista koostuva kokonaisuus, joita yhdistää yhteinen päämäärä: saavuttaa poliittinen, taloudellinen, henkilökohtainen ja sosiaalinen sukupuolten tasa-arvo.[1][2"
Tähän vielä kopioin feminismin määritelmän. Eli tasa-arvon kannattaminen on ok, mutta feminismi (=tasa-arvon kannattaminen) ei ole ok?:)
Tuo ei ole nykyfeminismin määritelmä. Käytännössä feminismi pyrkii tasa-arvoon edistämällä vain naisiin kohdistuvia oikeuksia ja mahdollisuuksia. Jos naisilla on jo miehiä paremmat oikeudet jollain osa-alueella niin niiden (naisten oikeuksien) puskemista eteenpäin jatketaan silti kyseisellä alueella, koska feminismi katsoo naisten olevien altavastaajia kokonaiskuvassa edelleen. Olisi mielenkiintoista tietää mikä on se taso jossa feminismi katsoo voivansa siirtyä ylläpitotilaan tai voivansa edistää myös miesten asioita jos ne ovat huonommin jollain osa-alueella.
Tosiasiallisesti esim. Pohjoismaissa naisilla on jo käytännössä miehiä paremmat oikeudet ja mahdollisuudet mm. erilaisten sukupuolikiintiöiden, -helpotusten ja positiivisen syrjinnän kautta.
Esim. miesten osuus vanhempainlomista ei ilmeisesti kuulu tähän?
Pakottaminen on eri asia kuin edistäminen. Miehet voivat jo nyt halutessaan pitää vanhempainlomaa ja -vapaata niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen elää hurmurimiehen luomassa parisuhdeilluusiossa ja on siksi pois markkinoilta.
Mikä tämä "parisuhdeilluusio" on käytännössä?
Kuvittelet olevasi miehen kanssa parisuhteessa, mutta olet vain yksi kolmesta naisesta.
Miten tämä käytännössä toteutuu?
Jaa, jokainen tilanne on varmaan vähän omansa, mutta yleisinä piirteinä varmaan se naiselle näyttäytyy niin, että mies viettää paljon aikaa ominpäin, ei kerro kaikkia menemisiään, ei esittele naista ystäville ja sukulaisille, vartioi puhelintaan tarkasti ja joskus vastaamisessa kestää, aikaa vietetään melkein aina naisen asunnossa miehen kodin sijaan ja näitä muita klassisia.
Ja kuinka yleistä uskoittekaan tällaisen olevan...? Siis että elää kaksoiselämää ja peittelee sitä kuvaamallasi tavalla.
Vaikea arvioida, mutta kyllä esimerkiksi pettämisjuttuja tuntuu olevan niin paljon, että kyllä tuota eri vakavuusasteina on kohtuullisen paljon liikkeellä, luulisin.
Jos tapahtuu pettämistä niin silloin on suhde. Tässä oli kyse "parisuhdeilluusiosta".
No jos mielestäsi normaaliin parisuhteeseen kuuluu kolmansia osapuolia, niin sitten ei varmaan mitään.
"Illuusio eli havaintoharha"
Eli jos käytetään sanaa illuusio ei parisuhdetta ole. Ilman parisuhdetta ei voi toista pettää.
Koittakaa nyt keksiä mikä se "parisuhdeilluusio" on. Alkaa tulla olo ettei sellaista ole olemassa.Niin, näiden pettäjämiesten mielestähän parisuhde ei riitä tai ole optimaalinen olotila, joten siihen lisäksi otetaan ulkopuolisia ihmisiä. Mies ei siis teknisesti ottaen ole parisuhteessa, mutta antaa naiselle sellaisen vaikutelman. Nainen siis elää siinä uskossa, että on normaalissa parisuhteessa johon ei kuulu muita osapuolia, eli hän elää parisuhdeilluusiossa. Vieläkö saivarrellaan?
Miksi ei voinut kirjoittaa heti vain että money miehet pettää? Miksi piti alkaa keksiä uusia kivoja sanoja ja selittämään niitä vaikean kautta?
Huoh. Vinkki ensi kerralle kun tekee mieli kirjoittaa "parisuhdeilluusio" laita vain että monet pettää niin ei tarvitse saivarrella.
Tehän kuuntelette mielummin miehiä kuin naisia. Olisiko tällöin viisaampaa siirtyä miehiin? Mehän naiset kun emme tiedä mistään mitään.