Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentagonin salaiseksi luokiteltu UFO-video tuli julkisuuteen

Vierailija
14.04.2021 |

https://tekniikanmaailma.fi/pentagon-vahvistaa-tiedustelupalvelusta-vuo… Aika vaikea ainakaan säähavaintopalloksi sanoa noita.

Kommentit (2242)

Vierailija
1521/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lou Elizondon lakimies Daniel Sheehan (ihan on tunnettu ja arvostettu lakimies, oli jo mm. Watergate-jutussa lakimiehenä) sanoo tuoreessa haastattelussa, että Pentagonilla ja tiedusteluviranomaisilla on ollut systemaattinen linjaus kautta linjan, että kaikki ufo-havainnot pyritään peittämään ja lisäksi ne leimaamaan systemaattisesti "hörhöjen" hommaksi ja lisäksi esim. kaikki sotilaita on vaadittu rangaistuksen uhalla olla kertomatta mitään julkisuuteen näkemistään havainnosta. Tämä linjaus on ollut voimassa jostain 40-luvulta lähtien. Osittain tämän linjauksen takana on ollut myös poliitikkoja. Tästä kaikesta löytyy Sheehanin mukaan ihan mustaa valkoisella julkisuuteen vuotaneista dokumenteista. Lou Elizondohan on itse joutunut nyt Pentagonissa mustamaalauskampanjan kohteeksi joidenkin Pentagonin pomojen taholta sen jälkeen kun kertoi julkisuuteen näistä ufo-havainnoista.

Haastattelu löytyy Youtubesta ellei haastattelua ole poistettu. Eilen oli ainakin vielä siellä.

Vierailija
1522/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman surkea tiedotustilaisuus tuolta Pentagonin tiedottajalta. Henkilö vain naureskelee asialle, vaikka siitä on kongressissa säädetty laki, joka vaatii Pentagonia luovuttamaan tiedot. Todella ylimielistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kannattaa lukea Stephen Webbin "Missä kaikki ovat?"

Olen eri. Täytyypä laittaa lainauslistalle tuo kirja. Wikissä on esitetty Fermin paradoksille muutamia yleisiä vastauksia. Itse olen vastauksista eniten sillä kannalla, että miksi he olisivat meistä kiinnostuneita. On niin ihmiskeskeistä ja suorastaan lapsellista olettaa, että me olisimme niin valtavan kiinnostava eliömuoto, että ihan satojen valovuosien päästä meitä tullaan tänne katsomaan. Näissä kysymyksissä kallistun raakaan realismiin ja pragmaattisuuteen. Oma päätelmäni on, että eivät ole meistä juuri kiinnostuneita. He tietävät meistä jo kaiken oleellisen. Ja että, he ovat täällä jo. En myöskään usko heidän suojelevan maapalloa, enkä usko heidän olevan kiinnostuneita ydinaseista. Ylivoimaisella tekniikallaan olisivat eliminoineet kaikki ydinaseet jo vuosikymmeniä sitten. Eivät myöskään ole estäneet luonnonkatastrofeja tai muutakaan luonnon (maapallon) tuhoutumiseen liittyviä asioita. Kaikki viittaa siihen, että eivät ole kiinnostuneita meistä, eivätkä ota vastuuta meidän asioistamme.

Jos maapallon hallitseva laji on itsetuhoinen, niin sellaisen lajin ei kannata antaa jatkaa olemassaoloaan. Evoluutioon kuuluu, että monet lajit kuolee ja toiset menestyy. Evoluutio itsessään hoitaa filtteröinnin sille, mikä laji jatkuu ja mikä ei. Me itse olemme vastuussa tulevaisuudestamme. Avaruuden muukalaiset lähinnä seuraavat katseella, miten meidän käy.

Miksi sitten oletat, että he ovat täällä?

Jos he ovat niin ylivertaisia, ufohavainnot tuskin kertovat heidän läsnäolostaan.

Lukuisat havainnot puoltavat sitä, että ovat täällä jo. Tosin, havainnoista ei tiedetä, että ovatko maapallolta, ovatko luonnonilmiöitä, ovatko luotaimia vai onko niissä olentoja sisällä. Mutta oikaisen mutkia suoriksi ja oletan niiden tulleen avaruudesta. (Voin olla täysin väärässäkin).

En ihan tajunnut, miten tekninen ylivertaisuus tarkoittaisi sitä, että heistä ei olisi havaintoja? Oletan, että heitä ei vain kiinnosta, näemmekö heidät vai emme.

Myönnän, paljon olettamuksia ja vähän tietoa.

Oletan, että vähintään satojen valovuosien matkaan(milkjoonista puhumattakaan) kykenevät olennot eivät leikkisi hippaa ilmavoimien kanssa. Yhtä vähän kuin vakoilusatelliitti jallittelisi WW1 aikaista hävittäjäkonetta.

Olen pohtinut sitäkin, ovatko nämä ufot täysin tekoälypohjaisia koneita, eikä niitä ohjaile taustalla mikään orgaaninen olento? Ehkä ne silloin ovat kiinnostuneita nimenomaan toisista koneista, eivät niinkään ihmisistä? Olisiko tuollainen hävittäjä niille lähempänä "lajitoveria" kuin ihminen? Ja se raportoitu leikittely ydinlaitosten kanssa - prosessien napsuttelu päälle ja pois - onko sekin koneen yritys kommunikoida toisen koneen kanssa ja kokeilla, että vastaako toinen?

Näitä on mukava spekuloida. Kunpa saataisiin pian enemmän tietoa spekuloinnin pohjaksi.

Ydinvoimalaitoksen päälle - pois napsauttelu on niin iso asia, että se ei mene lehdissä pikkuotsikolla. Jos sähköverkosta häviää yllättäen 1000-2000 MW sähkötehoa, niin se huojuttelee koko verkkoa. Esim. tuleva OL3 laitoksen teho on 1600 MW.

En todellakaan usko, että ufot "napsuttelevat" ydinlaitoksia pois ja päälle. Tuo väite on aivan huuhaata! Niin iso asia huomattaisiin kymmenissä tuhansissa kotitalouksissa ja tehtaissa.

Vierailija
1524/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy tuo Daniel Sheehanin haaastattelu. Haastattelu on aika pitkä, joten pitää olla malttia kuunnella ihan rauhassa tuo juttu.

Vierailija
1525/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Olen eri. Täytyypä laittaa lainauslistalle tuo kirja. Wikissä on esitetty Fermin paradoksille muutamia yleisiä vastauksia. Itse olen vastauksista eniten sillä kannalla, että miksi he olisivat meistä kiinnostuneita. On niin ihmiskeskeistä ja suorastaan lapsellista olettaa, että me olisimme niin valtavan kiinnostava eliömuoto, että ihan satojen valovuosien päästä meitä tullaan tänne katsomaan. Näissä kysymyksissä kallistun raakaan realismiin ja pragmaattisuuteen. Oma päätelmäni on, että eivät ole meistä juuri kiinnostuneita. He tietävät meistä jo kaiken oleellisen. Ja että, he ovat täällä jo. En myöskään usko heidän suojelevan maapalloa, enkä usko heidän olevan kiinnostuneita ydinaseista. Ylivoimaisella tekniikallaan olisivat eliminoineet kaikki ydinaseet jo vuosikymmeniä sitten. Eivät myöskään ole estäneet luonnonkatastrofeja tai muutakaan luonnon (maapallon) tuhoutumiseen liittyviä asioita. Kaikki viittaa siihen, että eivät ole kiinnostuneita meistä, eivätkä ota vastuuta meidän asioistamme.

Jos maapallon hallitseva laji on itsetuhoinen, niin sellaisen lajin ei kannata antaa jatkaa olemassaoloaan. Evoluutioon kuuluu, että monet lajit kuolee ja toiset menestyy. Evoluutio itsessään hoitaa filtteröinnin sille, mikä laji jatkuu ja mikä ei. Me itse olemme vastuussa tulevaisuudestamme. Avaruuden muukalaiset lähinnä seuraavat katseella, miten meidän käy.

Jos he ovat niin ylivertaisia, ufohavainnot tuskin kertovat heidän läsnäolostaan.

Lukuisat havainnot puoltavat sitä, että ovat täällä jo. Tosin, havainnoista ei tiedetä, että ovatko maapallolta, ovatko luonnonilmiöitä, ovatko luotaimia vai onko niissä olentoja sisällä. Mutta oikaisen mutkia suoriksi ja oletan niiden tulleen avaruudesta. (Voin olla täysin väärässäkin).

En ihan tajunnut, miten tekninen ylivertaisuus tarkoittaisi sitä, että heistä ei olisi havaintoja? Oletan, että heitä ei vain kiinnosta, näemmekö heidät vai emme.

Oletan, että vähintään satojen valovuosien matkaan(milkjoonista puhumattakaan) kykenevät olennot eivät leikkisi hippaa ilmavoimien kanssa. Yhtä vähän kuin vakoilusatelliitti jallittelisi WW1 aikaista hävittäjäkonetta.

Olen pohtinut sitäkin, ovatko nämä ufot täysin tekoälypohjaisia koneita, eikä niitä ohjaile taustalla mikään orgaaninen olento? Ehkä ne silloin ovat kiinnostuneita nimenomaan toisista koneista, eivät niinkään ihmisistä? Olisiko tuollainen hävittäjä niille lähempänä "lajitoveria" kuin ihminen? Ja se raportoitu leikittely ydinlaitosten kanssa - prosessien napsuttelu päälle ja pois - onko sekin koneen yritys kommunikoida toisen koneen kanssa ja kokeilla, että vastaako toinen?

Näitä on mukava spekuloida. Kunpa saataisiin pian enemmän tietoa spekuloinnin pohjaksi.

Ydinvoimalaitoksen päälle - pois napsauttelu on niin iso asia, että se ei mene lehdissä pikkuotsikolla. Jos sähköverkosta häviää yllättäen 1000-2000 MW sähkötehoa, niin se huojuttelee koko verkkoa. Esim. tuleva OL3 laitoksen teho on 1600 MW.

En todellakaan usko, että ufot "napsuttelevat" ydinlaitoksia pois ja päälle. Tuo väite on aivan huuhaata! Niin iso asia huomattaisiin kymmenissä tuhansissa kotitalouksissa ja tehtaissa.

Eivät ne ole ydinvoimaloita napsutelleet pois, vaan ydinasetukikohtia. Ja näitä tapauksia on ollut useita sekä USA:ssa että Venäjällä. Kannattaa vähän perehtyä asioihin.

Toki ydinvoimaloidenkin läheisyydessä on tehty paljon ufohavaintoja.

Vierailija
1526/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Niin, vähän tietoa JULKISUUDESSA.

Vierailija
1527/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Minusta on aika ihmiskeskeistä edes arvuutella heidän motiivejaan millään tavoin.

Vierailija
1528/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei muuten ymmärretä mitään amerikkalaisesta ufokeskustelusta sen perusteella mitä täällä lukee uutisia tai kommentteja nettipalstoilla.

USA:ssa on erittäin laajaa pitkällä kouluttautuneiden fiksujen ihmisten harjoittamaa vakavaa ufotutkimusta (Esim. yksi näkyvimmistä tyypeistä on lääkäri Stephen Greer). Heillä on siellä isoja järjestöjä.

Tietysti siellä on myös kaiken maailman huijareita ja hörhöjä.

Mutta USA:ssa tilanne ei ole sama kuin Suomessa, jossa kaikki kaikki fiksut ihmiset olisi tiukasti sitoutuneita "viralliseen tieteeseen" tai "viralliseen maailmankuvaan", vaan tilanne on siellä täysin erilainen. USA:ssa on myös todella suuri epäluottamus (ansaitusti) kaikkea viranomaisten toimintaa kohtaan.

Vierailija
1529/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin huvittavaa, että republikaanit tuntuvat vaativan nyt enemmän avoimuutta tässä ufo-asiassa mitä demokraatit. Ehkä johtuu republikaanien pensestä suhtautumisesta ylipäätänsä keskushallintoa kohtaan?

Vierailija
1530/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa noi onkin "teinejä" huviajelulla, kiertävät rinksaa ufoillaa kuten aikoinaan vanhalla kunnon 80-luvulla vedettiin nissanilla toria ympäri?

Joku aina unohtaa laittaa suojauksen päälle tai huvittelee pelottelemalla "alkuasukkaita". Käyvät siis täällä salaa ilman varsinaista lupaa...

Vierailija
1531/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Ei mikään eliö kykene satojen valovuosien matkaan. Eikä siihen kykene myöskään mikään tekninen laite. Joka väittää muuta ei ymmärrä perusasioita materiasta ja aika-avaruudesta.

Vierailija
1532/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se, ettei ihminen usko avaruuden ulkopuoliseen elämään, vaikka sellainen kävelisi vastaan keskellä kirkasta päivää. Pentagon taas ei julkaise mitään, mitä se ei ole sataan kertaa yrittänyt selittää ensin itse, joten esson baarin tieteilijöiden on turha heitellä mitään leijaideoitaan.

Mitä se sitten olikaan niin jäänee toistaiseksi arvoitukseksi. Joka tapauksessa jos maassa on elämää niin todennäköisemmin sitä on muuallakin jossain kun ei olisi. Ja jos he meidän taivaalla lentäisivät niin he olisivat teknologisesti meitä niin paljon edellä, että ei olisi ongelma lennellä vaikka korkkiruuvin muotoisella aluksella. Turha näitä on fysiikan lakien mukaan yrittää selittää, sillä meidän tietoisuuskin voi olla vielä lapsen tasolla verrattuna niihin kaikkiin mahdollisuuksiin, mitä maailmankaikkeudessa on oikeasti hyödynnettävissä.

Vierailija
1533/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Etkö keksi mitään syitä sille miksi tällaisista asioista ei revitellä isoja otsikoita tiedotusvälineissä?

Vierailija
1534/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ei mikään eliö kykene satojen valovuosien matkaan. Eikä siihen kykene myöskään mikään tekninen laite. Joka väittää muuta ei ymmärrä perusasioita materiasta ja aika-avaruudesta.

Tässä on pieni ajatusharva. Vertaa tilannetta vaikka ihmiseen ja muurahaiseen. Mitä muurahainen tietää elämästä? Heillä on oma rajoittunut maailmansa ja lakinsa. Laita ihminen muurahaisen roolin ja mieti, miten se muka olisi täysin mahdoton ajatus, että jossain olisi myös meidän omat ihmiset.

Vierailija
1535/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Näin minäkin oletan.

Jos kehittynyt sivilisaatio onnistuisi vaikka kvanttimemaniikan ilmiöitä hyödyntäen tänne tulemaan, tulija ei olisi ilmavoimia jallittava alus, vaan jotain aivan muuta.

Vierailija
1536/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Näin minäkin oletan.

Jos kehittynyt sivilisaatio onnistuisi vaikka kvanttimemaniikan ilmiöitä hyödyntäen tänne tulemaan, tulija ei olisi ilmavoimia jallittava alus, vaan jotain aivan muuta.

Ei ole suljettu pois ekstadimensioita myöskään. Kyllä tätä on väläytelty ihan vakavasti otettavien ihmisten taholta. Niin vaikea kuin sitä onkin arkijärjellä ymmärtää.

Vierailija
1537/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei muuten ymmärretä mitään amerikkalaisesta ufokeskustelusta sen perusteella mitä täällä lukee uutisia tai kommentteja nettipalstoilla.

USA:ssa on erittäin laajaa pitkällä kouluttautuneiden fiksujen ihmisten harjoittamaa vakavaa ufotutkimusta (Esim. yksi näkyvimmistä tyypeistä on lääkäri Stephen Greer). Heillä on siellä isoja järjestöjä.

Tietysti siellä on myös kaiken maailman huijareita ja hörhöjä.

Mutta USA:ssa tilanne ei ole sama kuin Suomessa, jossa kaikki kaikki fiksut ihmiset olisi tiukasti sitoutuneita "viralliseen tieteeseen" tai "viralliseen maailmankuvaan", vaan tilanne on siellä täysin erilainen. USA:ssa on myös todella suuri epäluottamus (ansaitusti) kaikkea viranomaisten toimintaa kohtaan.

Stephen Greer on kai joutunut johonkin sanaharkkaan nyt Pentagonin kanssa, koska hän väittää olevansa varma, että Pentagonilla on hallussaan myös itsellä noita vieraan sivilisaation aluksia. Tätä samaahan sanoi kyllä joku USA:n laivastonkin upseeri joku aika sitten.

Pentagon on myös itse puolivahingossa myöntänyt jotain hieman kummallista. He nimittäin sanoivat että niistä tulevassa raportissa olevasta 120 ufohavainnoista suurin osa ei ole heidän teknologiaa. Siis he eivät sanoneet yksinkertaisesti, että kyse ei ole heidän teknologiasta, vaan että "suurin osa".

Vierailija
1538/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että Nasan, Pentagonin muiden laitosten viranomaiset kiemurtelevat ulostuloissaan, että "emme tiedä mitä ne objektit ovat, mutta haluaisimme selvittää asiaa...". Ihan kuin eivät muka tietäisi ja olisi tienneet jo pitkän aikaa. Jostain kumman syystä aina kun Nasa lähettää suoraa kuvaa avaruusasemalta, lähetys katkeaa kun kuvaan ilmestyy ufo. Näitä tapauksia on ollut useampia jo. Miksi asiaa ei sitten ole suoraan myönnetty, että eivät ole ihmisen rakentamia aluksia? Mielestäni syynä ovat ainakin seuraavanlaiset asiat, tai ainakin osa niistä:

- vallanhalu. Tieto on valtaa ja sen kontrolloiminen, mitä tietoa ihmisille jaetaan on vaan tietyille vallassa oleville tahoille hyvin tärkeää. Siis kontrolloiminen ja omat bisnekset ovat niitä tärkeimpiä asioita.

- ihmiskuntaa ei ole pidetty valmiina käsittelemään sitä, että "lentävät lautaset" ja muualta tulleet olennot ovat todellisuutta. Asian julkistaminen saisi aikaan monenlaista hallitsematonta käyttäytymistä ja pelkoa. Miljoonat alkaisivat palvomaan niitä ja perustaisivat uusia uskontoja sitä varten.

- nämä olennot ovat itse ilmoittaneet suurvaltojen korkeimmille tahoille, tai he (suurvallat) ovat itse sopineet keskenään, ettei noiden olentojen olemassaoloa tarvitse sitten vielä myöntää suurille massoille, mm. ylempänä olevista syistä johtuen.

Vierailija
1539/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta on, että Nasan, Pentagonin muiden laitosten viranomaiset kiemurtelevat ulostuloissaan, että "emme tiedä mitä ne objektit ovat, mutta haluaisimme selvittää asiaa...". Ihan kuin eivät muka tietäisi ja olisi tienneet jo pitkän aikaa. Jostain kumman syystä aina kun Nasa lähettää suoraa kuvaa avaruusasemalta, lähetys katkeaa kun kuvaan ilmestyy ufo. Näitä tapauksia on ollut useampia jo. Miksi asiaa ei sitten ole suoraan myönnetty, että eivät ole ihmisen rakentamia aluksia? Mielestäni syynä ovat ainakin seuraavanlaiset asiat, tai ainakin osa niistä:

- vallanhalu. Tieto on valtaa ja sen kontrolloiminen, mitä tietoa ihmisille jaetaan on vaan tietyille vallassa oleville tahoille hyvin tärkeää. Siis kontrolloiminen ja omat bisnekset ovat niitä tärkeimpiä asioita.

- ihmiskuntaa ei ole pidetty valmiina käsittelemään sitä, että "lentävät lautaset" ja muualta tulleet olennot ovat todellisuutta. Asian julkistaminen saisi aikaan monenlaista hallitsematonta käyttäytymistä ja pelkoa. Miljoonat alkaisivat palvomaan niitä ja perustaisivat uusia uskontoja sitä varten.

- nämä olennot ovat itse ilmoittaneet suurvaltojen korkeimmille tahoille, tai he (suurvallat) ovat itse sopineet keskenään, ettei noiden olentojen olemassaoloa tarvitse sitten vielä myöntää suurille massoille, mm. ylempänä olevista syistä johtuen.

Kaikki ydinasevallat tietävät noista ihan varmasti. Siis myös Britannia ja Ranska. Myös  Naton johto tietää ihan varmasti.

Vierailija
1540/2242 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan Maailmassa tuore juttu aiheesta. Toki nämä jutut on englanninkielisessä mediassa julkaistu jo aikoja sitten.

https://tekniikanmaailma.fi/usa-uforaportti-tunnistamattomat-esineet/