Pojan kasvuennuste on 183 cm, onko liian lyhyt?
Tuntuu, että tytötkin ovat nykyään melkein tuon kokoisia.
Kommentit (108)
vaikuttaa, että ap on itse tämä poika, jonka ennusteesta puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojan kasvuennuste oli 188cm, mutta ei kasvanut, kuin 180 cm mittaiseksi.
Niinpä, ap:n poika jää siis 175cm pituiseksi vaan, voi että!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojan kasvuennuste oli 188cm, mutta ei kasvanut, kuin 180 cm mittaiseksi.
Niinpä, ap:n poika jää siis 175cm pituiseksi vaan, voi että!
Älä viitsi,ap sä painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on aivan uskomattomia nämä kysymykset ja vielä uskomattomampia jotkut vastaukset 😱🤬.
Suomalaismiehen keskipituus on 177cm ellen ihan väärin muista ja toisekseen, äh, olkoon.
Omat poikani ovat 175cm ja 185cm, juu on samat "tekijät", enkä ole ikinä osannut miettiä saati murehtia heidän pituuksiaan, ehkä olen outo. En vain näe siinä järjen tynkääkään enkä varsinkaan mitään syytä murehtimiseen.
No, kukin taaplaa tyylillään.
Sinä luet tätä palstaa kuin piru raamattua, puolet näistä jutuista on ihan huuhaata. Pitäisi osata vähän suodattaa.
Olen 170 cm pitkä nainen ja puoliso on 183 cm pitkä, mutta en valinnut puolisoani pituuden perusteella eli ei haittaisi yhtään vaikka hän olisi 167 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, olen itse tuon pituinen mies eikä kukaan ole vielä väittänyt minun olevan liian lyhyt.
Kiva kuulla, ajattelin vain, että miten nykynuoret suhtautuu? Pitääkö olla jo lähemmäs 190 cm?
ap
Ihmisten keskipituus ei ole enää aikoihin ollut kasvussa Suomessa. Ravitsemus on ollut niin pitkään ollut hyvää. Tuntuu kuin sinä kuvittelit että keskipituus kasvaa 10 cm vuosikymmenessä.
-sivusta
181 cm on nuorten alle 30-vuotiaiden miesten keskipituus. Kun vanhemmissa ikäluokissa on nälkää nähneitä niin kyllä se vaikuttaa vieläkin keskipituuteen, joka on 177 cm kaikilla miehillä.
Siis mitä? Koska Suomessa on mielestäsi nähty nälkää viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Mun 23 vuotiaan pojan ennuste oli 179 cm, hänestä tuli 173 c kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 23 vuotiaan pojan ennuste oli 179 cm, hänestä tuli 173 c kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 180 cm on ihan ok pituus
Ei ole. Tuo on ihan normimittainen.
Kun se tuo älykkyysosamäärä on isompi kuin pituus niin kyllä silläkin on pärjätty.
Se, että pariskunta on pitkä ja vaikka vielä hyvännäköinenkin, ei tee parisuhteesta hyvää. Vähän jotain muutakin tarvitaan. Sori jos pudotin pilvilinnasta.
Aika matalaa sorttia, mahtaako ylettyä edes jalat maahan ....
Kunhan pysyy normaalipainoisena (ei liho läskiksi), ei haise, käyttäytyy hyvin, tienaa tarpeeksi ja muna on tarpeeksi iso, niin kyllä tuo pituus on ihan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Mites on mulkun pituuden laita. Ei kai jää alle 20 senttiseksi?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Milloin tällainen kasvuennuste tehdään? Oma poika on nyt 12-v., eikä koskaan missään neuvolassa/terkalla/lääkärillä ole puhuttu sanaakaan aikuisiän pituudesta. Miten sitä voi kukaan etukäteen tietää tai miten se ennustetaan tai lasketaan? Aivan uusi juttu mulle.
Miten ajattelit venyttää ,jos olisit saanut " kyllä-vastauksia" ?