Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan kasvuennuste on 183 cm, onko liian lyhyt?

Vierailija
13.04.2021 |

Tuntuu, että tytötkin ovat nykyään melkein tuon kokoisia.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, olen itse tuon pituinen mies eikä kukaan ole vielä väittänyt minun olevan liian lyhyt.

Kiva kuulla, ajattelin vain, että miten nykynuoret suhtautuu? Pitääkö olla jo lähemmäs 190 cm?

ap

Ihmisten keskipituus ei ole enää aikoihin ollut kasvussa Suomessa. Ravitsemus on ollut niin pitkään ollut hyvää. Tuntuu kuin sinä kuvittelit että keskipituus kasvaa 10 cm vuosikymmenessä.

-sivusta

Eikö ainakin naisten keskipituus ole kasvanut koko ajan? Olen itse yli 170 cm ja tuntuu, että nuoret naiset kasvavat koko ajan pidemmiksi. 

ap

Ei. Niillä on vain kaikilla nykyään korkokengät jalassa. Vähintäänkin kiilakorkotennarit. Meidän nuoruudessa mentiin tavallisissa matalapohjaisissa tennareissa eikä laittauduttu muutenkaan noin paljoa. 

Vierailija
42/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja todennäköisesti joku 160cm tumpula... 180-190cm on täydellinen pituus miehelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kasvuennuste oli 170cm. Kasvoin 180 senttiseksi (olen nainen). Veljen kasvuennuste oli tuo 183 ja hän kasvoi kasvuhormoneilla 177 senttiseksi. Ilman hormoneja olisi jäänyt jonnekin 165cm tuntumaan. Eli ihan arpapeliä noi kasvuennusteet. Mitä väliä pituudella muuten on? Jos kasvaa onnellinen ja tasapainoin lapsi niin millään muulla ei ole väliä. Jos poika jää lyhyeksi niin mitä sitten? Ei siitä nykypäivänä juurikaan kiusata.

Vierailija
44/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian lyhyt kunnon mieheksi. Mikkihiirimies.

Vierailija
45/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maasta se pienikin ponnistaa.

En ymmärrä pituuden ihannointia. Itse pidän sopivana miestä, joka on itseäni noin 10 cm pidempi. Harrastan tanssia ja on todella vaikeaa, kun pari on liian pitkä. Varsinkin lattareissa on naurettavaa, jos mies on ylipitkä ja nainen taatelintallaaja.

Vierailija
46/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, olen itse tuon pituinen mies eikä kukaan ole vielä väittänyt minun olevan liian lyhyt.

Kiva kuulla, ajattelin vain, että miten nykynuoret suhtautuu? Pitääkö olla jo lähemmäs 190 cm?

ap

Ihmisten keskipituus ei ole enää aikoihin ollut kasvussa Suomessa. Ravitsemus on ollut niin pitkään ollut hyvää. Tuntuu kuin sinä kuvittelit että keskipituus kasvaa 10 cm vuosikymmenessä.

-sivusta

Eikö ainakin naisten keskipituus ole kasvanut koko ajan? Olen itse yli 170 cm ja tuntuu, että nuoret naiset kasvavat koko ajan pidemmiksi. 

ap

Ei. Niillä on vain kaikilla nykyään korkokengät jalassa. Vähintäänkin kiilakorkotennarit. Meidän nuoruudessa mentiin tavallisissa matalapohjaisissa tennareissa eikä laittauduttu muutenkaan noin paljoa. 

No joo, totta. En käytä korkkareita kuin juhlissa.

ap

Vierailija
47/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No melkein nykystandardeilla on. Toki, jos siihen saa rakennettua hyvän lihasmassan vähällä rasvalla tueksi, niin pituus on ihan hyvä.

Tämä ei varmaan ole ongelma, kun harrastaa yleisurheilua (juoksu ja loikat). Hyvä lihasmassa on jo nyt.

ap

Jes, hyvä! Sitten naisiakin on mahdollista saada.

Tietysti pohdin tätäkin. Että saisi hyvän parisuhteen.

ap

No hyvästä ei tiedä, mutta varmasti noilla harrastuksilla, pituudella ja lihaksilla valinnanvara naisista kasvaa, mistä löytää sitten parempiakin yksilöitä. Tulevaisuudessa käy vain vaikeammaksi joka tapauksessa.

Vierailija
48/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No melkein nykystandardeilla on. Toki, jos siihen saa rakennettua hyvän lihasmassan vähällä rasvalla tueksi, niin pituus on ihan hyvä.

Tämä ei varmaan ole ongelma, kun harrastaa yleisurheilua (juoksu ja loikat). Hyvä lihasmassa on jo nyt.

ap

ap

Jos haluat pojalle hyvän parisuhteen, niin kannattaa ennemmin keskittyä siihen että opettaa pojan kohtelemaan naisia hyvin sekä tekemään kotitöitä. 

Vierailija
49/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maasta se pienikin ponnistaa.

En ymmärrä pituuden ihannointia. Itse pidän sopivana miestä, joka on itseäni noin 10 cm pidempi. Harrastan tanssia ja on todella vaikeaa, kun pari on liian pitkä. Varsinkin lattareissa on naurettavaa, jos mies on ylipitkä ja nainen taatelintallaaja.

Et ymmärrä pituuden ihannointia ja pidät sopivana miestä, joka on 10 cm pidempi? Onko tämä sitä kuuluisaa naisen logiikkaa? Vai 0/5?

Vierailija
50/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan liian lyhyt. Hylkää kjääpiö tai myy mustalaisille, jos huolivat.

Vierailija
51/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On liian lyhyt kunnon mieheksi. Mikkihiirimies.

Sun ongelma on muualla.

Vierailija
52/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just hyvä ja täydellinen.

Kiitos :) Pohdin sitäkin, että ei kai liian pitkäkään ole hyvä?

ap

Ap, miksi poikasi ei ole sinulle hyvä, jos hän on lyhyempi tai pidempi kuin keskipituinen suomalainen mies? Kysymys on alunperinkin siinä suhteessa outo. Jos lapsi itse harmittelee pituuttaan esim. myöhäisen pituuskasvun vuoksi murrosiässä niin ymmärrän hänen huolensa, sillä vertaa itseään luonnollisesti ystäviinsä. Miksi lapsesi ei kelpaa sinulle?

Vierailija
53/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 164cm mies. Naisia on aina riittänyt. Tosin sanovat seuramieheksi ja olen suht hyvin menestynyt työn ja rahan suhteen. Urheilua harrastununut läpi elämän. Eli ei se pituus, vaan itsetunto. M48

Vierailija
54/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Jos haluat pojalle hyvän parisuhteen, niin kannattaa ennemmin keskittyä siihen että opettaa pojan kohtelemaan naisia hyvin sekä tekemään kotitöitä. 

Ei, älä hyvä luoja mene äitinä opettamaan tuota pojallesi, ettei käy, niinkuin kymmenille tuhansille miehille Suomessa.

Vierailija
55/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 164cm mies. Naisia on aina riittänyt. Tosin sanovat seuramieheksi ja olen suht hyvin menestynyt työn ja rahan suhteen. Urheilua harrastununut läpi elämän. Eli ei se pituus, vaan itsetunto. M48

Eli kuinka paljon olet scorettanut?

Vierailija
56/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Opetamme kohtelemaan kaikkia hyvin ja siivoamaan omat jäljet.

ap

Vierailija
57/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mollaa taas lyhyitä miehii epäsuoraa, ku ihmettelee et onko 183 senttii pitkä liian lyhyt… Mistä toi siu pakkomielle lyhyvie mieste mollaamisee johtuu? Ei oo tervettä tommonen.

Vierailija
58/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teletappi.

Vierailija
59/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just hyvä ja täydellinen.

Kiitos :) Pohdin sitäkin, että ei kai liian pitkäkään ole hyvä?

ap

Ap, miksi poikasi ei ole sinulle hyvä, jos hän on lyhyempi tai pidempi kuin keskipituinen suomalainen mies? Kysymys on alunperinkin siinä suhteessa outo. Jos lapsi itse harmittelee pituuttaan esim. myöhäisen pituuskasvun vuoksi murrosiässä niin ymmärrän hänen huolensa, sillä vertaa itseään luonnollisesti ystäviinsä. Miksi lapsesi ei kelpaa sinulle?

Minulle kelpaa, mutta mietin muiden mielipidettä.

ap

Vierailija
60/108 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kullin kasvu jää alle 16cm niin ei se mitään tee 183cm:n varrella.