Pojan kasvuennuste on 183 cm, onko liian lyhyt?
Tuntuu, että tytötkin ovat nykyään melkein tuon kokoisia.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, olen itse tuon pituinen mies eikä kukaan ole vielä väittänyt minun olevan liian lyhyt.
Kiva kuulla, ajattelin vain, että miten nykynuoret suhtautuu? Pitääkö olla jo lähemmäs 190 cm?
ap
Mitä toivoa sinun lapsellasi on, jos äiti miettii, että mitähän "nykynuoret" tuumaa teinin pituudesta?? Varsinkin kun hlö sattuu olemaan erittäin normaalipituinen! Jessus!
No täydellinen pituus minusta.
Sama jos nainen kysyisi että kelpaanko 162cm ja 50kg pitkähiuksisena blondina :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojan kasvuennuste oli 188cm, mutta ei kasvanut, kuin 180 cm mittaiseksi.
188 on kai jo aika harvinainen pituus? 183 kuulostaa ehkä yleisemmältä ja todennäköisemmältä?
a+
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla vähän keskipituutta pidempi olisi huono?
Mikään ei ole naisille tarpeeksi pitkää, vaikka kuinka olisi keskimitan yläpuolelle. Aina joku ylittää parilla sentillä.
Majakka ja perävaunu kirjoitti:
Olen saman mittainen ja aina on löytynyt 20-30 senttiä lyhyempiä naisia suhteeseen.
Kiva juttu :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Mites on mulkun pituuden laita. Ei kai jää alle 20 senttiseksi?
Jos isäänsä tulee, niin jää hieman alle.
ap
Olisin huolissani, häpeissäni, varmaan hyppäisin junan alle.
Ei pidä tuijottaa kasvuennustetta. Ei ole pitänyt paikkaansa meidän lapsilla. Voi tulla lyhyempi tai pitempi mitä ennuste näyttää.
Voit ap lohduttautua sillä fysiologisanatomisella tiedolla, että mitä pidemmäksi kasvaa sitä suurempi on selkäanatomian haasteiden riski ja osteoporoosi. 190cm kun aletaan lähestyä ja varsinkin sen yli kun mennään, niin kys vaivat todennäköisempiä.
Meidän pojan kasvuennuste on 170. Repikää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Oman pojan kasvuennuste 207, meni neuvolan yläkäyrästä läpi.
Isä 197 cm, ja isän suvussa muutama 2 metrinen.
Kyllähän se 190-200 on panohommiin ainakin paras pituus ;)
Liian pitkä. Kyllä se n. 180 cm on paras pituus miehelle, ainakin näin 170-senttisen naisen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, olen itse tuon pituinen mies eikä kukaan ole vielä väittänyt minun olevan liian lyhyt.
Kiva kuulla, ajattelin vain, että miten nykynuoret suhtautuu? Pitääkö olla jo lähemmäs 190 cm?
ap
Onhan pitempi aina parempi, mutta kovin moni tyttö ei kasva noin pitkäksi, ja vaikka kasvaisi, niin todennäköisesti kelpuuttavat vähintään samanpituisen pojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihmisten keskipituus ei ole enää aikoihin ollut kasvussa Suomessa. Ravitsemus on ollut niin pitkään ollut hyvää. Tuntuu kuin sinä kuvittelit että keskipituus kasvaa 10 cm vuosikymmenessä.
-sivusta
Eikö ainakin naisten keskipituus ole kasvanut koko ajan? Olen itse yli 170 cm ja tuntuu, että nuoret naiset kasvavat koko ajan pidemmiksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jep 190-200 mm on varsin passeli niihin hommiin. Tätä pienemmät lähinnä säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Kaksimetriset on kyllä niin total turn off kuin voi ollakaan.
Onko pituuskasvu sitten ihan näin viiden vuoden aikana noussut ihan hurjasti.
Oma lapseni on 187 ja kylläpä hän on ison kaveri - ja urheiluseuransa yksi pisimpiä. Puolisonsa on 176 ja hän puolestaan on paljon pidempi kuin ystävänsä.
Ja kuulostaa vähän oudolta, että olen näin tietoinen asiasta, mutta lapseni ollessa pieni minulle vähän surkuteltiin kuinka lapseni varmasti jää lyhyeksi mieheksi kun me vanhempansa olemme niin lyhyitä ( 154 ja 173), joten varmasti johtuu paljolti siitä kun vähän ihmettelin miksi se nyt sitten pitäisi olla niin surullinen asia :/
Ap, poika on hukkapätkä, ruma. Koeta saada kasvuhormonia lääkäriltä. Ja varaa itsellesi nuppi lääkäri samalla.
Vierailija kirjoitti:
Voit ap lohduttautua sillä fysiologisanatomisella tiedolla, että mitä pidemmäksi kasvaa sitä suurempi on selkäanatomian haasteiden riski ja osteoporoosi. 190cm kun aletaan lähestyä ja varsinkin sen yli kun mennään, niin kys vaivat todennäköisempiä.
Juu, tiedän toki.
ap