Pojan kasvuennuste on 183 cm, onko liian lyhyt?
Tuntuu, että tytötkin ovat nykyään melkein tuon kokoisia.
Kommentit (108)
Jos pojasta tulee liian hyvännäköinen, niin ei se päädy parisuhteeseen koskaan. Se pokailee vain Tinderistä joka viikko eri naisia yhden illan seuraksi ja jää siihen koukkuun eikä pysty ajattelemaankaan vakiutumista ja perheen perustamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos pojasta tulee liian hyvännäköinen, niin ei se päädy parisuhteeseen koskaan. Se pokailee vain Tinderistä joka viikko eri naisia yhden illan seuraksi ja jää siihen koukkuun eikä pysty ajattelemaankaan vakiutumista ja perheen perustamista.
Tätä en haluaisi. Haluaisin, että panostaisi parisuhteeseen, mutta täysi-ikäisen laillinen seksielämä ei sitten enää kuulu vanhemmille.
ap
Olen katsonut paljon jenkkijuttuja ja siellä naisten vaatimus on että pituus alkaa kutosella. Kaikki eurooppalaiset on pihalla kisasta kun pituus alkaa ykkösellä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojan kasvuennuste oli 188cm, mutta ei kasvanut, kuin 180 cm mittaiseksi.
Eihän nykyään mitää kasvuennusteita laadita. Osa kasvaa varhaisessa vaiheessa jo aikuisen kokoiseksi riippuen geeneistä ja geenien säätelemän murrosiän aikaisen alkamisen vuoksi. Pojista myöhäisimmät kasvavat armeijassa, osa jo alakoululaisena kasvunsa. Vanhempien keskipituudet ja lapsen tietyn hetken pituus eivät ennakoi pituuskäyrällä tätä tärkeintä asiaa lainkaan. Ihmeellinen ketju muutenkin. Eiköhän tietoyhteiskunnassa se aivojen kehitys ole se tärkein mittari. Järjen ja käytöksen muodossa.
Enpä tiedä, kyllä tyttöjenkin keskipituus tuntuu kuitenkin edelleenkin olevan tuossa noin 164. 170 senttinen nuori nainen on edelleenkin monesti pisin tai toiseksi pisin, ja tuntee itsensä huojopiksi muiden tyttöjen seurassa. Pojillakin edelleen tuo 178 lienee kuitenkin se keskipituus. Jäähän osa vieläkin lyhyemmiksi. Kyllä 183 on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No melkein nykystandardeilla on. Toki, jos siihen saa rakennettua hyvän lihasmassan vähällä rasvalla tueksi, niin pituus on ihan hyvä.
Tämä ei varmaan ole ongelma, kun harrastaa yleisurheilua (juoksu ja loikat). Hyvä lihasmassa on jo nyt.
ap
Jes, hyvä! Sitten naisiakin on mahdollista saada.
Tietysti pohdin tätäkin. Että saisi hyvän parisuhteen.
ap
Jos haluat pojalle hyvän parisuhteen, niin kannattaa ennemmin keskittyä siihen että opettaa pojan kohtelemaan naisia hyvin sekä tekemään kotitöitä.
Äly on myös seksikästä, pituudesta viis. Vanhanaikaista sellainen standardointi.
Itse olen 174cm mies ja koskaan ei ole ollut ongelmaa pituuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Tuo on sitä elämää jota suurin osa miehistä viettäisi jos olisi rahkeita (ulkonäöllisiä ja/tai taloudellisia) mutta koska ei ole, niin pitää alkaa temppupuudeliksi Sirkus Parisuhteeseen varmistaakseen edes jonkinlaisen säännöllisen seksin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, kyllä tyttöjenkin keskipituus tuntuu kuitenkin edelleenkin olevan tuossa noin 164. 170 senttinen nuori nainen on edelleenkin monesti pisin tai toiseksi pisin, ja tuntee itsensä huojopiksi muiden tyttöjen seurassa. Pojillakin edelleen tuo 178 lienee kuitenkin se keskipituus. Jäähän osa vieläkin lyhyemmiksi. Kyllä 183 on pitkä.
Samaa mieltä. Mun tytöllä (178cm) on paljon kavereita, joiden pituudet ovat 158 ja 168 välillä. Toki on myös pitkiä kavereita, 172 - 182 välillä, mutta nämä ovat pääasiassa harrastuskavereita, tyttö kun pelaa lentopalloa ja näin lukioiässä harrastuksesta on aika luontevasti lyhimpiä jo karsiutunut pois ajan mittaan ja pitkät jääneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, olen itse tuon pituinen mies eikä kukaan ole vielä väittänyt minun olevan liian lyhyt.
Kiva kuulla, ajattelin vain, että miten nykynuoret suhtautuu? Pitääkö olla jo lähemmäs 190 cm?
ap
Ihmisten keskipituus ei ole enää aikoihin ollut kasvussa Suomessa. Ravitsemus on ollut niin pitkään ollut hyvää. Tuntuu kuin sinä kuvittelit että keskipituus kasvaa 10 cm vuosikymmenessä.
-sivusta
181 cm on nuorten alle 30-vuotiaiden miesten keskipituus. Kun vanhemmissa ikäluokissa on nälkää nähneitä niin kyllä se vaikuttaa vieläkin keskipituuteen, joka on 177 cm kaikilla miehillä.
Jahas, mitä lie meno nykyaikana. Isäni on 159 cm ja hyvinhän tuolla on naisia riittänyt.
Pituus on aina sopiva. Pitää vain rakentaa elämä sen mukaan. Koripalloilijaksi ei esimerkiksi tuonmittaisen kannattane tähdätä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm nainen ja se on hyvä pituus. Yletän ottamaan kaupassa ruokatavarat ylähyllyltä, kun pesen ikkunat kerrostalossa niin ei tarvitse kiipeillä tuolilla, vaatteet on juuri sopivan kokoisia kaupoissa, ei tarvitse lyhentää housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Tuo on sitä elämää jota suurin osa miehistä viettäisi jos olisi rahkeita (ulkonäöllisiä ja/tai taloudellisia) mutta koska ei ole, niin pitää alkaa temppupuudeliksi Sirkus Parisuhteeseen varmistaakseen edes jonkinlaisen säännöllisen seksin.
Näin on. Naisilla on vain uskomaton kyky vielä kaikkien näiden aikojen jälkeen uskoa, että on "joitain" miehiä, jotka ajattelevat ihan erilailla ja ovat kiinnostuneita vain syvällisistä asioista. No odottakaapa, jos "nämä" miehet saavat yhtäkkiä valtaa, julkisuutta ja rahaa, niin katsotaan sen jälkeen, vieläkö yhden naisen kanssa elo kiinnostaa.
Olen 170 cm nainen ja puolisoni on 183 cm, todella hyvä pituus miehellä tuo 183 cm.
Suomalaisten miesten keskipituus 178
Itse olen pidempi kuin 183
Naisten naurattajana toimin
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 cm nainen ja puolisoni on 183 cm, todella hyvä pituus miehellä tuo 183 cm.
Minusta puolisoni on pitkä, kun on 183 cm
Vierailija kirjoitti:
Mun kasvuennuste oli 170cm. Kasvoin 180 senttiseksi (olen nainen). Veljen kasvuennuste oli tuo 183 ja hän kasvoi kasvuhormoneilla 177 senttiseksi. Ilman hormoneja olisi jäänyt jonnekin 165cm tuntumaan. Eli ihan arpapeliä noi kasvuennusteet. Mitä väliä pituudella muuten on? Jos kasvaa onnellinen ja tasapainoin lapsi niin millään muulla ei ole väliä. Jos poika jää lyhyeksi niin mitä sitten? Ei siitä nykypäivänä juurikaan kiusata.
Millä perusteilla noita kasvuhormoneita annetaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No melkein nykystandardeilla on. Toki, jos siihen saa rakennettua hyvän lihasmassan vähällä rasvalla tueksi, niin pituus on ihan hyvä.
Tämä ei varmaan ole ongelma, kun harrastaa yleisurheilua (juoksu ja loikat). Hyvä lihasmassa on jo nyt.
ap
Jes, hyvä! Sitten naisiakin on mahdollista saada.
Tietysti pohdin tätäkin. Että saisi hyvän parisuhteen.
ap
Jos haluat pojalle hyvän parisuhteen, niin kannattaa ennemmin keskittyä siihen että opettaa pojan kohtelemaan naisia hyvin sekä tekemään kotitöitä.
Kokeilepa kirjoittaa deittipalstalle tai Tinderiin; "Olen empaattinen mies,joka kohtelee naisia hyvin ja teen kotitöitä. Pituus 168cm".Montakohan supertykkäystä nuori mies saisi?😆
Taas? En ole ennen pituusasioista täällä keskustellut.
ap