Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua auttoi OIKEASTI kovaan stressiin?

Vierailija
12.04.2021 |

Minulla on stressaava työ. Varsinkin nyt korona-aikaan siitä on vaikea palautua. Pelkään, että alkaa tulla fyysisiä oireita stressistä.
Työn sisältöä ei voi nyt vaihtaa. Ongelma on tietysti sekin, että olen luonteeltani herkkä stressaaja, minkä vuoksi streessaannun.
Ymmärrän kuitenkin, että jos tämä jatkuu näin, saan viisikymppisenä sydärin.

Mitkä ovat olleet omat keinosi vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (463)

Vierailija
61/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ajatellut uran vaihtamista? Auttaisiko jos kouluttautuisit uudelle uralle tai onko omalla alallasi mahdollisuus kouluttautua esim. työn ohella tai kokonaan jäädä esim. opintovapaalle? Saisit aikaa työstää stressin syitä ym. mutta samalla myös uusia näkökulmia.

Myös hypnoositerapia voi auttaa. Etsi alan ammattilainen, kepuliveijjareita vältä!

Vierailija
62/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttaa urheileminen ja seksi. Niillä saa pään täysin nollattua. Päihteitä en suosittele, kun ne yleensä vaan pahentaa stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin kovassa stressissä johon liittyy pahoja vastoinkäymisiä, ei mitkään joogat tai kävely auta. Siinä auttaa vaan se että yrittää hengittää ja asettaa tavoitteen kestää tämä päivä loppuun. Mäkin luulin ennen että työssä koettu stressi on pahinta mitä voi olla, mutta väärässä olin, järkyttävä vastoinkäymisten sarja vei työt, rahat, talon ja sairastuin, ja NYT tiedän mitä se stressi on.

Juuri näin. Ja ulkopuolisen avun hakeminen tärkeää, vaikka kuinka nolottaisi ym. , koska yksin on järjettömön vaikeaa kasata itseään. Been there!

No mä en saa mitään apua. En saa terapiaa kun olen liian ”terve” eikä mitään mt-diagnoosia. Ainoa apu on 3 krt sairaanhoitajan kanssa keskustelu. En ottanut sitä vastaan, en kokenut että auttaisi.

Kannattaisi kokeilla. Itse sain apua ja tietoa minne hakeutua saamaan lisäapua.

Myös yksityisellä puolella saatavissa apua, vaatii kyllä rahoitusta enemmän.

Vierailija
64/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ero, mies jätti.

Rahat olivat miinuksella koko ajan.

Kävin psykiatrilla juttelemassa ja sain vinkin kirjoittaa ilmaisia asioita ylös, mistä tykkään.

Rahat riitti, kun laittoi riittämään. Ei tule mitään yllätyslaskuja, kaikki ylhäällä.

Ongelmat tulivat vain haasteiksi, jotka selvitettiin, 1 kerralla.

Oon päättänyt mitä tahansa pitää tehdä, se on tehty perjantaihin mennessä.

Liikunta auttaa paljon. Aamuisin kotijumppaa, vaihtoehtoja riittää.

Kun nyt lumet ovat sulaneet, käyn fillaroimassa päivittäin väh 45 min.

Teen itselleni listoja ja laskelmia. Päivään x mennessä olen tehnyt nämä jne.

Vierailija
65/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään totaalinen hajoaminen, paha masennus väsymyksen seurauksena, siihen lääkitys ja terapia hoidoksi. 

Lakkasi stressaamasta kun lakkasi kiinnostamasta. Arvot elämässä meni uusiksi ja ei paljon enää työt kiinnostele. Siksipä vaihdankin pian työpaikkaa.

Vierailija
66/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma ja uusi työ. Hetkellinen luostariin eristäytyminen ja omaan identiteetin ja alkuperän selvittäminen. Nyt olen maailmalle valmis ja voimissani. Ei ole stressiä

Vierailija
67/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaa vaihtamallakin voi päätyä ojasta allikkoon. Minulle kävi näin, että päädyin vielä kamalampaan paikkaan mitä entinen työni oli. Nyt on vitsit vähissä. Ehkä ainoa vaihtoehto on jättäytyä kokonaan pois työelämästä. Mieluummin köyhä ja terve kuin ennenaikaisesti hautaan.

Vierailija
68/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin kovassa stressissä johon liittyy pahoja vastoinkäymisiä, ei mitkään joogat tai kävely auta. Siinä auttaa vaan se että yrittää hengittää ja asettaa tavoitteen kestää tämä päivä loppuun. Mäkin luulin ennen että työssä koettu stressi on pahinta mitä voi olla, mutta väärässä olin, järkyttävä vastoinkäymisten sarja vei työt, rahat, talon ja sairastuin, ja NYT tiedän mitä se stressi on.

Juuri näin. Ja ulkopuolisen avun hakeminen tärkeää, vaikka kuinka nolottaisi ym. , koska yksin on järjettömön vaikeaa kasata itseään. Been there!

No mä en saa mitään apua. En saa terapiaa kun olen liian ”terve” eikä mitään mt-diagnoosia. Ainoa apu on 3 krt sairaanhoitajan kanssa keskustelu. En ottanut sitä vastaan, en kokenut että auttaisi.

Olisit nyt vain mennyt ja rehellisesti puhunut jaksamisestasi. Todennäköisesti olisit saanut lähetteen eteenpäin mielenterveyspalveluihin, ei mielenterveysongelmat ole sama asia kuin olla hullu. Mitä sekään nyt sitten tarkoittaa.

Vierailija
69/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsot auttaa tehokkaasti ja helposti, stressi vähenee jo tunnissa ihan oleellisesti. Haittana se, että hankala saada ja tietty addiktioriski olemassa (tätä kyllä liioitellaan).

Liikunta auttaa kun on riittävän rasittavaa ja/tai pitkäkestoista ja usein toistuvaa, mutta tämä vaatii tietysti vaivannäköä, että saa itsensä liikkeelle.

Meditointi/mindfulness auttaa kun oppii ensin miten se homma toimii ja tässäkin toistuvuus on tärkeää.

Musiikin kuuntelu keskittyneesti voi auttaa ainakin joillakin.

Neuvoja perheettömälle, olkaa hyvät.

Vierailija
70/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä auttoi itsellä

Eli kuuntelin YouTubesta rentoutusohjelmia.

Kannattaa etsiä itselle sopiva. Itsellä stressi nousi jos oli jotain luonnon ääniä😬

Isäni menehtyi ja äitini vähän sekosi ... joten tuosta löytyi apu.

Vierailija
71/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaa vaihtamallakin voi päätyä ojasta allikkoon. Minulle kävi näin, että päädyin vielä kamalampaan paikkaan mitä entinen työni oli. Nyt on vitsit vähissä. Ehkä ainoa vaihtoehto on jättäytyä kokonaan pois työelämästä. Mieluummin köyhä ja terve kuin ennenaikaisesti hautaan.

Ala sijoittamaan - hanki tietoa sijoittamisesta.

Koskaan ei ole liian myöhäistä!

Vierailija
72/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä auttoi itsellä

Eli kuuntelin YouTubesta rentoutusohjelmia.

Kannattaa etsiä itselle sopiva. Itsellä stressi nousi jos oli jotain luonnon ääniä😬

Isäni menehtyi ja äitini vähän sekosi ... joten tuosta löytyi apu.

Lisäys. Kuuntelin ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
73/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rauhoittaa kuunnella hartausohjelmia. Eivät uppoa päiväsaikaan, mutta kuuntelen iltaisin Yle areenasta lyhyitä hartauksia suomeksi ja ruotsiksi sängyssä maatessani. Joskus myös silloin, jos herään stressaavaan päivään liian aikaisin.

Hartaudet

https://areena.yle.fi/audio/1-2016102

Aftonandakt

https://areena.yle.fi/audio/1-1479464

Vierailija
74/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ero, mies jätti.

Rahat olivat miinuksella koko ajan.

Kävin psykiatrilla juttelemassa ja sain vinkin kirjoittaa ilmaisia asioita ylös, mistä tykkään.

Rahat riitti, kun laittoi riittämään. Ei tule mitään yllätyslaskuja, kaikki ylhäällä.

Ongelmat tulivat vain haasteiksi, jotka selvitettiin, 1 kerralla.

Oon päättänyt mitä tahansa pitää tehdä, se on tehty perjantaihin mennessä.

Liikunta auttaa paljon. Aamuisin kotijumppaa, vaihtoehtoja riittää.

Kun nyt lumet ovat sulaneet, käyn fillaroimassa päivittäin väh 45 min.

Teen itselleni listoja ja laskelmia. Päivään x mennessä olen tehnyt nämä jne.

Tsemppiä! <3 ap

Vierailija
75/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxamin oli ainoa mikä auttoi, kun perheenjäsen oli saattohoidossa. Töistä olin poissa omaan piikkiin. Kuoleman jälkeisenä päivänä menin töihin.

Vierailija
76/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that. Aivan liian pitkään vitkuttelin välttämätöntä, eli työpaikan vaihtoa. Millään muulla se ei lähde vaikka mitä yrittäisi, jälkikäteen tajuaa millaisessa sumussa sitä tuli elettyä, vuosia...

Eli ongelmien alkusyy pois, kyllä ne oireetkin sitten helpottaa vaikka näennäisesti joutuisi ”tukalampaan” tilanteeseen.

Vierailija
77/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat B-vitamiinit.

Vierailija
78/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin kuntelu, etenkin klassisen.

Tehokas liikunta - korona-aikana kotona soutulaitteella ja kuntopyöräillen, tai jumppavideoin.

Luonnossa liikkuminen.

Jonkin hauskan komediasarjan seuraaminen.

Ai joo tietty; ruokoileminen ja Raamatun luku. Korona-aikana netti-Jumalanpalvelukset.

Kalaöljy.

Vierailija
79/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon hometalon kokenut ja mua liikunta auttoi paljon. Sai purettua agressiota ja paransi myös unta, mikä auttaa tasaamaan stressihormoneja.

Mä en ajattelut yhden päivän päähän vaan aina sitä hetkeä, kun koko paska on ohi. Ja se tulikin vuosien päästä lopulta.

Vierailija
80/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Kuukausi lataamossa ja ammatin vaihto.

Mitä siellä lataamossa tehdään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän