Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua auttoi OIKEASTI kovaan stressiin?

Vierailija
12.04.2021 |

Minulla on stressaava työ. Varsinkin nyt korona-aikaan siitä on vaikea palautua. Pelkään, että alkaa tulla fyysisiä oireita stressistä.
Työn sisältöä ei voi nyt vaihtaa. Ongelma on tietysti sekin, että olen luonteeltani herkkä stressaaja, minkä vuoksi streessaannun.
Ymmärrän kuitenkin, että jos tämä jatkuu näin, saan viisikymppisenä sydärin.

Mitkä ovat olleet omat keinosi vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (463)

Vierailija
1/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi mitä se on? Täysin tuntematon käsite.

Vierailija
2/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä minua auttaa, on alkoholi, tarkemmin sanottuna viini. Join vuosikausia pullon perjantaina ja toisen lauantaina, joskus viikollakin. Lopulta stressaamisen aihe kävi pahimmalla mahdollisella tavalla toteen ja olisin todellakin tarvinnut viiniäni, mutta sitä ei enää ole ollut saatavilla kohta vuoteen. Stressi on kammottava, eikä sitä voi millään välttää, joten kehittelen tässä mahahaavaa aikani kuluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät metsälenkit koirani kanssa.

Vierailija
4/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. 45 min juoksua 3 krt viikossa.

Vierailija
5/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot, metsässä kävely ja viini.

Suosittelen vain keskimmäistä.

Vierailija
6/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ulkokävelyt näteissä paikoissa hyvällä säällä (päätä esim. että seuraavan tunnin ajan et mieti mitään työasioita tai velvollisuuksia - ajatukset seis ja käytä muita aisteja: mitä näet, millaisia puita, mitä kuulet, mitä tunnet) Kuulostaa kliseiseltä, mutta rauhoittaa oikeasti.

-Hengitysharjoitukset. Pyri rauhoittamaan autonomista hermostoa. Lyhesti - hengitä hitaasti ulos ja lyhyt tauko ennen seuraava sisäänhengitystä.

-Hieronta

-Jooga tai muu kiva harrastus esim. kerran viikkoon jossa hyvä tunnelma

-Hyvänmielen leffa esim. perjantai iltaisin ja kivaa naposteltavaa

-Hyväntekeväisyys! Tulee oikeasti hyvä olo kun lahjoittaa ihan vaikka 5e Itämeren suojelun edistämiseen - et yksin muuta tilannetta, mutta olet osa muutosta kohti parempaa

-Äänikirjat, elämäntaidon kohentaminen

-Hevosten parissa oleminen

-Jos tilanne on todella paha, uskalla pyytää ammattiapua. Ei ole häpeä pyytää apua vaan on rohkeutta tunnistaa hälytysmerkit ja puuttua siihen ennen kuin tilanne mennyt pahaksi. Mitä pikemmin pyytää apua ja saa neuvoja esimerkiksi asioiden käsittelyyn, sitä parempi ennuste suurella todennäköisyydellä.

-Suhtaudu itseesi arvostavasti! Tsemppiä aloittaja :)

Vierailija
7/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, mikä minua auttaa, on alkoholi, tarkemmin sanottuna viini. Join vuosikausia pullon perjantaina ja toisen lauantaina, joskus viikollakin. Lopulta stressaamisen aihe kävi pahimmalla mahdollisella tavalla toteen ja olisin todellakin tarvinnut viiniäni, mutta sitä ei enää ole ollut saatavilla kohta vuoteen. Stressi on kammottava, eikä sitä voi millään välttää, joten kehittelen tässä mahahaavaa aikani kuluksi.

Olet vankilassa? vai miks ei ole saatavilla vinkkua?

Vierailija
8/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin vastapainoksi tarvitaan palautumista eli jos työtä ei voi muuttaa niin ainoana keinona tehdä vapaa-aika mahdollisimman vähän stressaavaksi, mitä se sitten itse kullakin tarkoittaa. Luonnossa liikkuminen maadoittaa, samoin lukeminen ja joku hyvä sarja suoratoistopalveluista. Jos iso perhe niin siivoustyöt kannattaa ehkä ulkoistaa, samoin ruuanlaitossa suosia vaikka puolivalmisteita tms/noutoruokaa ettei yritä suorittaa täydellistä elämää myös vapaalla. Kalenteri kaikesta turhasta tyhjäksi eli omat ja lasten harrastukset katsottava tiukalla seulalla mikä on oikeasti tarpeen ja paljonko kuluttaa vanhemman voimavaroja. Liian tunkeileville sukulaisille voi myös ilmoittaa ettei ole x-aikana käytettävissä :D

Vierailija
9/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennetty työaika. Liikuntaa puoli tuntia päivässä min. Jooga. Kamomillatee.

Viini houkuttaa itseäkin, mut selvästi pahentaa stressiä alkulämmön jälkeen, eli vain pahimpaan.

Vierailija
10/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis. Sitä ei valitettavasti ole yleisesti saatavilla eikä rikollisten kanssa asiointi kiinnosta.

Vierailija
11/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhennetty työaika. Liikuntaa puoli tuntia päivässä min. Jooga. Kamomillatee.

Viini houkuttaa itseäkin, mut selvästi pahentaa stressiä alkulämmön jälkeen, eli vain pahimpaan.

Mulla tämä ei auta sen takia, että kun on vaikka kolme vapaapäivää viikossa, niin sinä aikana ei ole hoidettu jotain työasioita ollenkaan ja asioita kasautuu. Juuri tämmöisen epävarmuuden takia työni esimerkiksi on stressaavaa.  ap

Vierailija
12/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vankilassa? vai miks ei ole saatavilla vinkkua?

En ole vankilassa, mutta onnettomuuden vuoksi en pääse kävelemään kovin hyvin. Parin kilometrin säteellä on kolme Alkoa, mutta kun ei ole rahaa ajella taksilla, pitää tyytyä siihen, mitä kaupasta saa kuljetettuna. Kavereita ei ole, joten en voi pyytää ketään noutamaan, ja olisihan se älyttömän noloakin.

Vierailija
13/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutuminen työstä.  

Vierailija
14/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Kun jäin työttömäksi, kaikki stressini vain alkoivat hälvenemään ja parissa kuukaudessa olin taas oma rauhallinen itseni. Nyt olen taas töissä ja stressaantunut ja mietin, mitä helvetin järkeä on tällaisessa elämässä.

Vierailija
15/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ashwagandha juuri.

Tieteellisesti todistettu auttavan stressiin.

Saa lisäravinteena.

Vierailija
16/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös se ongelma, että silloin kun stressi on paha, en jaksa keskittyä sellaiseen asiaan, joka lieventäisi stressiä. Eli joku kiva kirja ja siihen keskittyminen voisi auttaa, mutta tilanteen ollessa huono, juutun ensimmäiselle sivulle ja päässä vain kiertävät työasiat. Tulee sellainen negatiivinen kierre. ap

Vierailija
17/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaisi se, että saisin muistisairaalle äidilleni hoitokotipaikan, mutta toistaiseksi se ei ole onnistunut.

Vierailija
18/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako stressistä puhua työpaikalla? Moneen paikkaan on varmasti palkattu liian vähän ihmisiä, mutta tästä ei oteta vastuuta.

Vierailija
19/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressin vastapainoksi tarvitaan palautumista eli jos työtä ei voi muuttaa niin ainoana keinona tehdä vapaa-aika mahdollisimman vähän stressaavaksi, mitä se sitten itse kullakin tarkoittaa. Luonnossa liikkuminen maadoittaa, samoin lukeminen ja joku hyvä sarja suoratoistopalveluista. Jos iso perhe niin siivoustyöt kannattaa ehkä ulkoistaa, samoin ruuanlaitossa suosia vaikka puolivalmisteita tms/noutoruokaa ettei yritä suorittaa täydellistä elämää myös vapaalla. Kalenteri kaikesta turhasta tyhjäksi eli omat ja lasten harrastukset katsottava tiukalla seulalla mikä on oikeasti tarpeen ja paljonko kuluttaa vanhemman voimavaroja. Liian tunkeileville sukulaisille voi myös ilmoittaa ettei ole x-aikana käytettävissä :D

Joo, olen huomannut, että jos ruoanlaitto on sellaista pakkotahtista, siitä tulee lisää stressiä. Mutta jos taas saa laittaa jotain hyvää ruokaa suht kiireettömästi, se on sellaista mukavaa puuhaa itselleni, joka vie poispäin stressistä. ap

Vierailija
20/463 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma, ei siihen muu auta jos oikein paha stressi päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan