Tiesittekö, että jos teillä tehdään ulosottoa palkastanne, se maksaa työnantajalle
Tää on taas yksi käsittämättömiä asioita mistä työnantaja joutuu maksamaan.
Eli, jos olet töissä ja sinulla on jotain ulosottoa joka menee siis suoraan palkastasi, niin työnantajasi joutuu maksamaan tästä ulosoton tekemisestä tilitoimiston palkanlaskentaan ERIKSEEN. Juuri katselen kyseistä laskua ja sen erittelyä käsissäni. 28 € menee työnantajan pussista joka kuukausi siitä, että työntekijän palkasta tehdään ulosmittaus.
Kommentit (35)
Tuo on sinun ja tilitoimiston kahdenvälinen asia. Ulosotto ei mahda asialle mitään.
Kulut voi vähentää palkasta ja lähettää ulosottopummin seuraavalla yt-kierroksella kortistoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sinun ja tilitoimiston kahdenvälinen asia. Ulosotto ei mahda asialle mitään.
Eihän se ulosoton ongelma pitäisikään olla, vaan sen jonka palkasta se raha menee. Hänen vikansa se on että muut ihmiset joutuu hänen törttöilynsä takia tekemään ylimääräistä työtä.
Tosi homma. 300 euroa mennyt tänä vuonna jo tuon takia.
Ja kuulemma työntekijät on ne joita aina "riistetään".
Makselin tuossa myös juuri kertausharjoituksissa olevalle palkkaa harjoitusten ajalta, VAIKKA itse jouduin tekemään kertausharjoitukseen lähteneen työt sillä aikaa omieni lisäksi, ja kertausharjoituksissa oleva sai myös päivärahat valtiolta. Mutta näin se on määrätty, työnantaja maksaa JA tekee työt.
Tämän takia ketään ulosotossa olevaa ei pidä palkata.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mikään tilitoimisto suostu ilmaiseksi tekemään. On ylimääräistä työtä heillekin.
Miten tuo eroaa päivärahojen, kulukorvausten tai työsuhde-etuuksien maksusta?
Kysymyshän on palkanmaksun kustannuksista. Jos yritys haluaa niistä säästää, niin voi toki laskea ja maksaa myös itse.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyshän on palkanmaksun kustannuksista. Jos yritys haluaa niistä säästää, niin voi toki laskea ja maksaa myös itse.
Päivärahat ja kulukorvaukset meillä kuuluu palkanmaksun normaaliin "könttäveloitukseen". Ulosotosta laskuttavat erikseen. En tiedä miksi, mutta näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivärahat ja kulukorvaukset meillä kuuluu palkanmaksun normaaliin "könttäveloitukseen". Ulosotosta laskuttavat erikseen. En tiedä miksi, mutta näin se menee.
Kysymyshän on silloin vain sopimusasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyshän on silloin vain sopimusasiasta.
No ei mikään tilitoimisto tee sitä ilmaiseks. Koitapa mennä sopimaan vaikka k-kauppiaasi kanssa että saisitkin maitopurkkisi ostosten lomassa veloituksetta...
Vierailija kirjoitti:
Niin, että olkoot Kelan rahoilla ja velat jää maksamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tarvi vetää ääripäästä toiseen, mutta tämäKIN asia on ihmisten hyvä tietää, kun lähinnä aina vaan maristaan yksipuolisesti kuinka "työnantajat riistävät työntekijöitä".
Hyvin paljon on myös kaikenlaista epäoikeudenmukaista, josta työnantaja joutuu maksamaan, ilman että työntekijät edes tietävät... Kuten nyt vaikka edellä mainityu kertausharjoitusasia tai tämä aloituksen ulosotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tarvi vetää ääripäästä toiseen, mutta tämäKIN asia on ihmisten hyvä tietää, kun lähinnä aina vaan maristaan yksipuolisesti kuinka "työnantajat riistävät työntekijöitä".
Hyvin paljon on myös kaikenlaista epäoikeudenmukaista, josta työnantaja joutuu maksamaan, ilman että työntekijät edes tietävät... Kuten nyt vaikka edellä mainityu kertausharjoitusasia tai tämä aloituksen ulosotto.
No mä vain vastasin tuohon aivopieruun, että ulosotossa olevia ei pitäisi palkata.
Eihän ulosotossa olevat käy töissä, he ovat harvinaisia poikkeuksia. Heitä kiinnostaa vain oma maallinen hekuma.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ulosotossa olevat käy töissä, he ovat harvinaisia poikkeuksia. Heitä kiinnostaa vain oma maallinen hekuma.
Mä olen ulosotossa ja todellakin käyn töissä koska haluan velat pois. Tuo sun viimeinen lause nyt oli aivan typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sen verran nyt vielä painotan, että tämäKÄÄN ei koske kaikkia työnantajia. Jotkut ovat osanneet neuvotella nämä asiat vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-aloilla niin moni on ulosotossa, että yrittäjä ei saa työntekijöitä, jos alkaa valkkaamaan.
Muuten ulosotossa oleva ei kyllä välttämättä ole kinuamassakaan maksimaalista palkkaa. Koska ylimääräiset menee kuitenkin ulosotolle ja suurempi palkka vain lisää kiirettä, stressiä ja vastuuta työssä.
Kyllä mä kävin. Painoin jatkuvasti ylitöitä, että sain maksettua kaikki pois ennenkuin lähdin maasta.
Niinpä, saman joskus totesin. Itse en oo yrittäjä/työnantaja, mutta ostoreskontraa hoidin niin näin noita vastaavia laskuja.