Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijaatko heviosastolla?

Vierailija
10.04.2021 |

Ystäväni joka on todella rehti ja muutenkin kunnollinen, huijjaa. Punnitsi kurkun vain puoliksi. Teki mieli paljastaa kassaneidille.

Kommentit (436)

Vierailija
221/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaaka ei sisällä käyttöohjeita. Ei kaikkia voi olettaa osaavan käyttää sitä oikein.

Vierailija
222/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se varastamista jos kassaneito lyö minun kuittiin edelläni olevan ostoksia? Minusta on, en saanut sitä mistä maksoin, sitä ei ollut korissani eikä hihnalla minun ostosteni seassa. Tuote jota en koskaan osta. Huomasin vasta myöhemmin kotona kun kuitteja selasin. Jännä että kauppoja ei koskaan syytetä varastamisesta vaan se on inhimillinen virhe. Ymmärrän ko virheiksi tuplaveloituksen esim mutta kun kuitille ilmestyy tuote jota minun korissani ei koskaan ole, miten se voi olla inhimillinen virhe?

Idiootti.

Pidä väli edellisen ostoksiin. Tarkista kuittisi ajoissa.

Metrin oli väliä. Miten se tuote kuitenkin meni sen edellä olevan kassiin, kun hän kuitenkin maksoi omansa ja pakkasi?  Loogisempaa olis jos jokin minun ostokseni olisi hänen kuitillaan.  Mistä se ylimääräinen tuote tuli minun kuitilleni? Yleensä kuitin tarkastankin ja ainakin jatkossa sen teen, mutta sinä päivänä en jaksanut kun seuraava jo paahtoi niskaan omine ostoksineen. Epärehellistä tuo on, kaupan puolelta.

Pitäisi olla 2 metriä

! 😷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huijaa.En näe mitään syytä siihen.Ostan mihin on taloudelisesti varaa.Jätän ostamatta jos ei ole rahaa. Koska olen jo vanha, Voin kertoa olin joku pieni kauppa jota ei enää olemassa kassana.Lopetin työt,vaihdoin alaa.Syy valintani oli joko poltaa 1 työntekiä,katsoa läpi sormien.Tai kampailla oman tunnon kanssa: Ilmiannako hänet?Vei päivitäin ravintoa kotiin maksamatta.Sanoin itseni irti.Vuosi oli 1974 ja olin tuolloin 21 vuotias.Henkilö oli tois ihan nainen minua paljon vanhempi perheelinen.Perään soittivat tule takas varmaan vuoden?  Parempaa liksaa lupasivat,kuin se minne menin töihin.Mutta on hirveää olla tilanne,jossa toinen tekee väärin ja joudut sen näkee.Elämässäni oli myös ystävä,kun oltiin nuoria naisia.Joka harrasti näpistys,vaan siinä ilosta voiko hän esim.hammasharjan pölliä,jäämättä kiinni.Kieltäydyin hänen kanssa kaupoihin menot lopulta.Se oli kai jonkun moinen sairausko?

Vierailija
224/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaaka ei sisällä käyttöohjeita. Ei kaikkia voi olettaa osaavan käyttää sitä oikein.

Tämä. Ja varsinkin jos on diskalkylia niin on lähes mahdotonta punnita tuotteet ilman virheitä.

Vierailija
225/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko hevisäästäjä vuodessa voi

säästää (= varastaa)?

Laskinpa huvikseni jonkinlaista arviota. Itse säästän usein n. 2-3 euroa / kauppareissu ja kaupassa käyn 1-2 kertaa viikossa. Näin laskettuna vuosisäästö olisi n. 100 - 300 euroa. Vähän alkoi hävettää.

Vierailija
226/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huijaa. Niin pienellä säästöllä ei ole minulle edes merkitystä. Rahaa menee turhaankin ja jätän ostamatta jos ei ole varaa.

Vierailija
227/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tykkään parsasta.

Sitä saa nyt noin 6€/kg.

Kun olen nettopalkasta maksellut asumiset ja muut pakolliset, niin saisin vielä n. 10 kg/päivä parsaa.

Tylsäähän se olisi, mutta pointti lienee että ei hevissä paljoa kannata huijata.

Tuo kannattaisi varmaan kertoa niille virolaisille torikauppiaille jotka myyvät virolaista mansikkaa suomalaisena.

Miksei myös kantasuomalaisille marjamyyjille, jotka valehtelevat tuotteidensa alkuperän.

Epärehellisyys ei ole passiin sidottu vaan kuten aloituksestakin käy ilmi, lähinnä matalaan älykkyyteen, huonoon kasvatukseen ja persoonallisuushäiriöön liittyvä piirre.

Mansikat poimitaan tai ostetaan siitä pellon vierestä marjatilalta. Ei jää suurta epäilyä alkuperämaasta.

Vierailija
228/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en ole varas ja vartijana tiedän näiden vaakojen olevan kameroiden ja kollegoiden kiinnostuksen kohteina. Ei kannata, pieni hyöty ja suhteettoman suuri haitta.

Kyllä siitä yllättävän suuri säästö kertyy jos punnitsee vaikka avokadot perunana. Ja jos jää kiinni, sanoo vaan: oho, taisi olla väärä numero vaa'assa!

Mun puoliso punnitsi perunat parsana...

Vierailija
229/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asiasta vähän toiseen: oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä. noloa jos kassalla rahat ei riitäkään. joten niinä todella köyhinä hetkinä pakko mennä prismaan koska siellä sentään voi laskea mitä ostokset maksaa.

Toki kaikki edes kansakoulun käyneet ja ojalan laskuopin oppineet osaa laskea noin hinnan, kun tietää tuotteen kilohinnan ja sen painon. Vaakahan Lidlin heviosastolta löytyy, vaikka se  hinta kassalla punnitaankin. Ja vaikka ei osaisikaan, niin älykännyköistä löytyy kyllä laskukone.

hyvä että sinä kansakoulun käyneenä jaksat laskea ne kaikki. ilmeisesti rahastakaan ei ole puutetta.

en minä korkeasti koulutettu jaksa.

Juu ihan päissäni laskeskelen aina kun jotain ostan, helpompaa kuin heinänteko.

Se on sinun korkeasti koulutetun ihan oma ongelma jos et jaksa, mutta sillä sinun jaksamisellasi ei ole mitään tekemistä kommenttini kanssa.

Minä siis kommentoin ainoastaan tätä väitettä: "oikeasti köyhä ei voi asioida Lidlissä. silloin kun itsellä on vain vähän rahaa, en voi ostaa Lidlistä hedelmiä kun hintaa ei tiedä". Kommentoin siis tuota koska se ei pidä paikkaansa. Sinä saat sen yksittäisen hedelmän hinnan selville tismalleen samalla vaivalla, kuin Prismassa tai Sittarissa, eli punnitsemalla sen kyseisen tuotteen. Kilohinnan sinä katsot tismalleen samalla vaivalla, kun katsot Prismassa tuotteen punnitusnumeron. Kun punnitsemalla on paino selvillä, niin se paino kerrotaan kilohinnalla ja hinta on selvillä. Eli vaiva on tismalleen sama, kuin muissakin kaupoissa. Noin naurettavan helpon laskutoimituksen osaa siis jokainen Suomen kansalainen, joka on oppivelvollisuutensa suorittanut.

Hei Suomen kansalainen, oppivelvollisuuden suorittanut! Olen juuri Liiterin hevilaarilla,mjanaprikoin mitä maksaa pussillinen eli vaa'an mukaan 1,473 g omenia,njoiden kilohinta on 2,79€? Voitko nopsasti pääsälaskea tämän minulle tumpelolle, kitoos!

Pyöristä nuo luvut ylöspäin sellaisiin lukuihin, jotka osaat laskea päässä, esim. 1,5 kg (ei kai grammoja sentään?), ja 3 euroa. Laskutuloksen tarkkuus ei tarvitse tässä olla ihan yksittäisten senttien tasolla, koska olennaisinta on selvittää, riittävätkö rahasi näihin omenoihin sekä muihin ostoksiin.

Itseäni kyllä hiukan ihmetyttää, miksi suomalaiset ovat heviosastolla niin tarkkoja rahoistaan, mutta irtokarkkihyllyllä sitten lapataan into piukassa kilokaupalla karkkeja pussiin. Makeisten kilohinta on yleensä korkeampi kuin monien vihannesten ja hedelmien.

Joo, heviosastolla pihistellään, mutta sipsien kilohinta ei hirvitä yhtään, saati irtokarkkien. Omituista!

Jotenkin ne karkkirahat on säästettävä. Lanttuosasto on hyvä siihen.

Vierailija
230/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys maan perii.

Vierailija
231/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pahassa rahapulassa punnitsin kotimaiset tomaatit halvempien ulkomaalaisten tomaattien hinnalla. Säästinpä pari euroa siinäkin

Vierailija
232/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran pahassa rahapulassa punnitsin kotimaiset tomaatit halvempien ulkomaalaisten tomaattien hinnalla. Säästinpä pari euroa siinäkin

Ihan turhaa. Ne espanjalaiset on yhtä hyviä.

Vierailija
233/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa. Ne espanjalaiset on yhtä hyviä.

Ei todellakaan ole. Mauttomia ja vetisiä 🤮

Vierailija
234/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloittajan ystävä silloin mikään rehti ole jos tekee petoksia.

Vierailija
235/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsi .4.3. kirjoitti:

En huijaa.En näe mitään syytä siihen.Ostan mihin on taloudelisesti varaa.Jätän ostamatta jos ei ole rahaa. Koska olen jo vanha, Voin kertoa olin joku pieni kauppa jota ei enää olemassa kassana.Lopetin työt,vaihdoin alaa.Syy valintani oli joko poltaa 1 työntekiä,katsoa läpi sormien.Tai kampailla oman tunnon kanssa: Ilmiannako hänet?Vei päivitäin ravintoa kotiin maksamatta.Sanoin itseni irti.Vuosi oli 1974 ja olin tuolloin 21 vuotias.Henkilö oli tois ihan nainen minua paljon vanhempi perheelinen.Perään soittivat tule takas varmaan vuoden?  Parempaa liksaa lupasivat,kuin se minne menin töihin.Mutta on hirveää olla tilanne,jossa toinen tekee väärin ja joudut sen näkee.Elämässäni oli myös ystävä,kun oltiin nuoria naisia.Joka harrasti näpistys,vaan siinä ilosta voiko hän esim.hammasharjan pölliä,jäämättä kiinni.Kieltäydyin hänen kanssa kaupoihin menot lopulta.Se oli kai jonkun moinen sairausko?

Sai kyllä oikein pinnistellä, että tuosta sai jotain tolkkua.

Vierailija
236/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monet huijjaavat kaalia ostaessaan repimällä ne päällilehdet takaisin laariin. Ne viattoman näköiset mummot ovat kaikkein pahimpia tässä.

Monessa marketissa ollut pitkään kori kyseistä toimenpidettä varten. Ettei tarvii repiä laariin

Vierailija
237/436 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Huomasin kotona . Ostin kurkun ja lapussa olikin suippo paprika. Mut tokko olisi suurempaa syytettä tullut kun kg hinta oli tupla.

Vierailija
238/436 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tätä tapahtuu sitten aika paljon. Olin vähissä varoissa, mutta himoitsin tomaatteja ja jouduin ostamaan ulkomaisia. Kassa tuntui katsovan ostamiani tomaatteja kerran jos toisenkin mietteliään näköisenä, kylläpä sapetti. Olen asioinut tuossa kaupassa monet vuodet lähes päivittäin joten olisi mennyt kaikki mönkään jos olisi tomaattejani tutkimaan tarkemmin.

Vierailija
239/436 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähes aina kevennän vähän ostostani. Samaten salaattibaareissa jos hinta näyttää vaikka 5 euroa niin kevennän sen verran että hinta on n. 3 euroa. Tulee mukava säästö vuodessa.

Vierailija
240/436 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huijaa.

.

Olen niin umpirehellinen, että huomautan kassallekin, jos joku ostos on jäänyt pois.

.

Ajattelen, että saan jossain muussa jutussa  ehkä "korvauksen" rehellisyydestäni ja mahdollinen säästö ei korvaa mielenrauhaa.