Huijaatko heviosastolla?
Ystäväni joka on todella rehti ja muutenkin kunnollinen, huijjaa. Punnitsi kurkun vain puoliksi. Teki mieli paljastaa kassaneidille.
Kommentit (452)
En mä mitään huijaa, kun en käy koko heviosastolla, koska olen Mies enkä mikään pupu.
Vierailija kirjoitti:
sen verran huijaan että ananasta ostaessa otan sen lehtiosan irti. jos ananas myydään kilohintana. kappalehintana ei tietenkään vaikutusta. kaaleista tms kuorin huonot pois.
En minäkään maksa suoraan kompostiin menevistä kaalinlehdistä jne kilohintaa, vaan jätän kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tekeekö kaikki näin mutta itse ainakin kassalla töissä ollessani tarkistin aina että hedelmät on punnittu oikealla hinnalla. Ei siihen edes mene aikaa, rutiinilla menee.
Niissä hedelmissä on ne tarrat sitä varten että tunnistaa mitä laatua ne on. Ja jos on punnittu väärällä sanon kohteliaasti että tähän pussiin oli sattunut väärä tarra, minäpä käyn punnitsemassa uudestaan.
Toki jos määrässä huijaa (täyttää pussia punnitsemisen jälkeen) niin sitten on hankalampi huomata
Ihmeellistä että Lidlissä myyjät onnistuvat tarroista jne huolimatta tunaroimaan punnitsemisen. Eivät tunnista mandariineja appelsiineista ja kerrankin olivat laittaneet omenilleni punasipulien hinnan...
Se on näppäilyvirhe, vaakakoodeja on miljoona ja kyllä ne vakiot muistetaan ulkoa mutta tietyt niistäkin sekoittuu helposti. Ja kun on ikuinen kiire, niin jotain virheitä pääsee kuitille asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sen verran huijaan että ananasta ostaessa otan sen lehtiosan irti. jos ananas myydään kilohintana. kappalehintana ei tietenkään vaikutusta. kaaleista tms kuorin huonot pois.
En minäkään maksa suoraan kompostiin menevistä kaalinlehdistä jne kilohintaa, vaan jätän kauppaan.
Kyllä ne teidän hylkäämät kuoret ym punnitaan, menevät hävikkiin ja tosiasia on että lopulta se hävikki (myös mm varkaushävikki) leivotaan hintoihin.
En. Jazz-osastolla olen joskus huijannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kuvaama tilanne on mahdoton, mutta uskoo ken tahtoo
Kyllä se on ihan mahdollista. Miksi epäilet?
Nykyiset digivaaat mittaa koko painon, vaikka puolet kurkusta ei olisikaan vaakalevyllä.
Kokeile ihan itse seuraavalla kerralla kaupassa. Ellei kaverisi puolittanut kurkkua ennen punnitusta
No älä nyt viitsi jauhaa. Jos esineen toinen pää on maassa vaa'an vieressä ja toinen pää vaa'alla niin se vaaka ei punnitse koko esineen painoa vaikka olisi kuinka digitaalinen.
Mistä löytää niin pitkiä kurkkuja (tai mitään muutakaan) jonka toinen pää on lattialla ja toinen pää vaaalla
koska ne on sijoitettu ihmisen keskimääräisen pituuden mukaan joten älä itse jauha. ja vaaka on aina (toistan aina) sijoitettu niin ettei ole mahdollisuutta laittaa ns. "toista puolta" mihinkään.
En huijaa, koska tiedän että kamerat valvovat hyvinkin tarkkaan ja olisi säälittävää jäädä jostain tomaatista rosvohaaviin. Joskus jos ostan kukkakaalin voi repäistä isoimmat turhat lehdet pois, en koe sitä varastamisena. Siitä menee muutenkin turhan iso osa kompostiin.
Minkä minä sille mahdan, että tunnistan kasvikset tosi huonosti. Ne kiivit näytti minusta ihan perunoilta.
Ihan päinvastoin. Just ostin banaanin, missä ei ollut sitä nimitarraa ja kahta eri hintaa oli samassa laarissa vierekkäin. Punnitsin sen varmuuden vuoksi sillä kalliimmalla hinnalla, kun en ollut varma kumpaa laatua oli. Saatoin siis maksaa liikaa.
Joskus on ollut pakko laulaa oktaavia alempaa kun ei ole ääni riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne teidän hylkäämät kuoret ym punnitaan, menevät hävikkiin ja tosiasia on että lopulta se hävikki (myös mm varkaushävikki) leivotaan hintoihin.
Jos kauppias nostaa hintoja niin minä vaihdan kilpailevaan kauppaan. Sellaiseen jossa hinnat on alhaisemmat. En minä rupea mistään biojätteistä maksamaan.
Ei ole rehti eikä kunnollinen, joka huijaa. Itse en ole koskaan huijannut kaupassa enkä muuallakaan.