Miehellä uusi nainen mutta mies suostu muuttamaan pois
Onko kenelläkään kokemusta? Meillä mies hakenut avioeroa, hänellä on uusi nainen. Pyynnöistäni huolimatta mies ei muuta fyysisesti eikä myöskään virallisesti uuden naisen luo. Eli sitkeästi on meidän kodissa lasten kanssa, mutta vapaa-ajalla naisen kanssa.
Miksi mies ei muuta? Hän ei anna selitystä. Uudella naisella on lapsi edellisestä suhteesta.
Ositus tekemättä vielä joten kun molemmat omistetaan meidän rivitaloasunto niin en voi miestä häätääkään. Mitä tehdä?
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mies ole jo sanonut että ap saa ostaa hänen puolikkaansa ja ap on halukas ostamaan tämän pihalle. Mies on siis joka tapauksessa lähdössä niin miksei jo mene jonnekin??
Uuden ostamiseen rahat vanhan puolikkaasta auttaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä outo tilanne. Vaohtaisin lukot ja kippaisin hänen tavaransa pihalle.
En voi vaihtaa lukkoja, koska mies omistaa puolet asunnosta. Olen pyytänyt muuttamaan naisen luo pikimmiten, viemään tavaransa sinne ja sitten kohta kun ositus on valmis jään lasten kanssa rivitaloasuntoomme. Mutta mies ei tee muuton eteen mitään . Tuntuu tosi oudolta . Ja millainen uusi nainen jaksaa odottaa ikuisesti tällaista miestä?
Ap
En mä ainakaan halua muuttaa uuden ihmisen kanssa yhteen saman tien.
Mutta toisen perheen olet valmis rikkomaan ja panemaan varattua. Hieno nainen olet, oikein laatutamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä outo tilanne. Vaohtaisin lukot ja kippaisin hänen tavaransa pihalle.
En voi vaihtaa lukkoja, koska mies omistaa puolet asunnosta. Olen pyytänyt muuttamaan naisen luo pikimmiten, viemään tavaransa sinne ja sitten kohta kun ositus on valmis jään lasten kanssa rivitaloasuntoomme. Mutta mies ei tee muuton eteen mitään . Tuntuu tosi oudolta . Ja millainen uusi nainen jaksaa odottaa ikuisesti tällaista miestä?
Ap
Mutta toisen perheen olet valmis rikkomaan ja panemaan varattua. Hieno nainen olet, oikein laatutamma.
No mistä tiedät mitä mies on tälle uudelle sanonut? Tyyliin ollaa jo päätetty erota, kun on mennyt monta vuotta jo huonosti eikä seksiäkään ole ollut kolmeen vuoteen ja nyt vain aletaan hoitaa käytännön asioita, mutta periaatteessa ollaan jo erottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä tulkitset lainaamasi kirjoittajan sukupuolen?
Vaikka ihminen olisikin osapuolena pettämisessä, niin mikään velvoite parisuhteeseen tai yhteenmuuttamiseen ei minusta synny. Ap:n alkuperäinen ihmettely miksei mies muuta kotoa on minusta hyvin luultavasti taloudellinen. Osituksen jälkeen, kun toinen osapuoli saa rahansa, niin on mahdollisuus muuttaa. Vuokralle toki pääsee nopeammin, mutta jos aikomus muuttaa omistusasuntoon, niin kaksi muuttoa lyhyessä ajassa oma rasitteensa. Toisaalta yhdessäasuminen eksän kanssa on myös oma rasitteensa. Kahdesta pahasta valitsee pienemmän. Kumpi sitten pienempi paha lienee yksilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:lla kerran on rahaa niin miksi hän ei muuta pois?
Itse olisin jo ajat sitten muuttanut vaikka vuokralle siksi aikaa kunnes ero on selvä.
En voi muuttaa pois koska silloin mies saa suoraan lähihuoltajuuden. En myöskään voisi jättää lapsiani .
Ap
Saako mies suoraan lähihuoltajuuden, jos muutat lasten kanssa pois?
Tunnut nyt luulottelevan itsellesi että mies ei ehkä lähtisikään. Kyllä hän lähtee. Ei hän tietenkään halua muuttaa heti yhteen uuden rakkaansa kanssa joten helpompaa asua sinn kanssasi kun hankkia oma kämppä ja maksaa kahdesta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mies ole jo sanonut että ap saa ostaa hänen puolikkaansa ja ap on halukas ostamaan tämän pihalle. Mies on siis joka tapauksessa lähdössä niin miksei jo mene jonnekin??
Totta. Vaikuttaa vaan siltä ettei ukko itsekään tiedä mitä haluaa. Kuka teistä oikeasti jäisi miehen tilanteessa exän kanssa saman katon alle määrittämättömäksi ajaksi?
Ositus samantien ja ostat miehen ulos asunnosta.
Tehkää alustava sopimus huoltajuudesta itse, ja tarkistakaa se lastenvalvojalla aikanaan. Netissä on kätevä elatusapulaskuri, näyttää saman kuin lastenvalvojankin laskuri.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää alustava sopimus huoltajuudesta itse, ja tarkistakaa se lastenvalvojalla aikanaan. Netissä on kätevä elatusapulaskuri, näyttää saman kuin lastenvalvojankin laskuri.
Miksi mies suostuisi, että ap saa lapset itselleen? ap:n viesteistä saa kuvan, että mies viihtyy lasten kanssa, joten yhteishuoltajuus on paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Vaikuttaa vaan siltä ettei ukko itsekään tiedä mitä haluaa. Kuka teistä oikeasti jäisi miehen tilanteessa exän kanssa saman katon alle määrittämättömäksi ajaksi?
Jäin itsekin asumaan exän kanssa vaikka oli uusi mies. Oli yhteinen kämppä, en todellakaan olisi maksanut kahdesta asunnosta samaan aikaan. Enkä muuttanut uuden miehen luo vaan vuokra-asuntoon sen jälkeen kun ex oli lunastanut vanhan asunnon itselleen. Aika harvalla on oikeasti varaa maksaa asuntolainaa + vuokraa + mahdollisesti vielä vastiketta vanhasta. Minu kohdalla tuo summa olisi ollut yli 1500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies suostuisi, että ap saa lapset itselleen? ap:n viesteistä saa kuvan, että mies viihtyy lasten kanssa, joten yhteishuoltajuus on paras vaihtoehto.
Mistä sait sellaisen kuvan, että mies viihtyy lasten kanssa?
Itse luin, että mies viettää vapaa-aikansa uuden naisen luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on monenlaisia. Toisaalta kuulemma yhden puolen tarinasta, mikä voi pitää paikkansa tai on osin tai kokonaan valheellinen. Eron sattuessa kaikkien etu saada asiat sovittu rivakassa tahdissa, joko sovitaan keskenään tai avustettuna. Erohakemus, ositus, sopimus lasten huoltajuudesta ja siihen liittyvistä seikoista.
Meillä eksä asui ulosostamisen jälkeen reilun kuukauden samassa talossa ja nukuimme samassa sängyssä. Ero oli sopuisa ja olimme kuin kämppäkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa miehistä viihtyy lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tuota mies juttua. Kutsu joku kahville ja vähän testaatte miehen reaktioita.
Haluan miehestä eroon äkkiä, en jaksa ylimääräistä.
Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .
Takasin en miestä ota.
Ap
No tulee mieleen että se uusi nainen ei halua asua yhdessä tuon ex-miehesi kanssa! Haluaa pitää hauskaa, mutta olla itsenäinen. Ehkä he eivät tule koskaan asumaan yhdessä. Minusta miehesi on julma, käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan tuolla ettei ratkaise asumistilannetta jollain konstilla. Täysin piittaamaton muiden tunteista. Mitä lapset ajattelevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tuota mies juttua. Kutsu joku kahville ja vähän testaatte miehen reaktioita.
Haluan miehestä eroon äkkiä, en jaksa ylimääräistä.
Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .
Takasin en miestä ota.
Ap
No tulee mieleen että se uusi nainen ei halua asua yhdessä tuon ex-miehesi kanssa! Haluaa pitää hauskaa, mutta olla itsenäinen. Ehkä he eivät tule koskaan asumaan yhdessä. Minusta miehesi on julma, käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan tuolla ettei ratkaise asumistilannetta jollain konstilla. Täysin piittaamaton muiden tunteista. Mitä lapset ajattelevat?
ap voi koska tahansa pakata tavaransa ja lähteä. Täysin oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin kunhan sain asuntoasiat kuntoon. Ei ollut mitän järkeä hommata jotain väliaikaisasuntoa vaan sitten kerralla muutto uuteen asuntoon.
No ihan selkeästi mies odottaa että sinulla tulee mitta täyteen ja muutat asunnosta pois. Saa sitten uuden rouvan tuoda tilallesi asumaan. Miehet on lähtökohtaisesti erittäin laiskoja ja laskelmoivia eli odottaa että sinä teet suurimman työn eroamisessa, todennäköisesti alkaa riitelemään huonekaluista kun ei halua ostaa uusia (itselleen ja lapsilleen). Ei myöskään halua lasten asioita järjestää uudelleen eli hänelle helpoin kun sinä muutat pois ja perustat oman kodin muualle. Hän voi jatkaa kuten ennenkin ja uuden morsmaikun kanssa, kunnes kyllästyy häneenkin. Voi muuten olla että haluaa pitää lapsetkin, oletko tähän varautunut, että sinä maksat elarit ? Uudesta rouvasta kun saa sitten omille lapsilleen hoitajankin "ilmaiseksi". Välttyy muutolta, lastenhoidolta ja kodinhoidolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kans kuvan, että kotona ollessaan on lasten kanssa, mutta vapaalla naisen kanssa eli arkena on paljon lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan selkeästi mies odottaa että sinulla tulee mitta täyteen ja muutat asunnosta pois. Saa sitten uuden rouvan tuoda tilallesi asumaan. Miehet on lähtökohtaisesti erittäin laiskoja ja laskelmoivia eli odottaa että sinä teet suurimman työn eroamisessa, todennäköisesti alkaa riitelemään huonekaluista kun ei halua ostaa uusia (itselleen ja lapsilleen). Ei myöskään halua lasten asioita järjestää uudelleen eli hänelle helpoin kun sinä muutat pois ja perustat oman kodin muualle. Hän voi jatkaa kuten ennenkin ja uuden morsmaikun kanssa, kunnes kyllästyy häneenkin. Voi muuten olla että haluaa pitää lapsetkin, oletko tähän varautunut, että sinä maksat elarit ? Uudesta rouvasta kun saa sitten omille lapsilleen hoitajankin "ilmaiseksi". Välttyy muutolta, lastenhoidolta ja kodinhoidolta.
Minä taas olen saanut sellaisen kuvan, että mies kyllä lähtee heti kun ositus on hoidettu eikä todellakaan odota ap:n muuttavan asunnosta pois.
Sulla sitten on toi sisälukutaito hallussa. Jos yhtään aloitusta luit, niin siellä sanottiin, että pettäjä-äijä on sanonut että ap voi lunastaa äijän ulos kämpästä.
Se mitä ap:n olisi pitänyt tehdä välittömästi on ostaa eksänsä ulos asunnosta ja asettaa muutto kauppapäiväksi. Homma olisi ollut ohi viikossa. Tai vaihtoehtoisesti jos äijä käy hankalaksi, anoa käräjäoikeudelta yhteiselämän purkua. Kestää vähän kauemmin eikä lopputuloksesta ole takeita. Niin taikka näin, pettäjästä ap pääsisi eroon.
Vaihtoehtoja on myös asunnon myynti (mahdollisesti oikeuden kautta tämäkin) ja se, että ap kerää tavaransa ja kakaransa ja muuttaa muualle. Siinä on sitten se ongelma, että eksä jättää lainat ja vastikkeet maksamatta ihan vaan veetuillakseen ja asunto menee lunastukseen. Plus ap menettää luottotiedot. Ei näistä kusipäistä voi tietää mitä ne kehittää.