Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä uusi nainen mutta mies suostu muuttamaan pois

Vierailija
08.04.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta? Meillä mies hakenut avioeroa, hänellä on uusi nainen. Pyynnöistäni huolimatta mies ei muuta fyysisesti eikä myöskään virallisesti uuden naisen luo. Eli sitkeästi on meidän kodissa lasten kanssa, mutta vapaa-ajalla naisen kanssa.

Miksi mies ei muuta? Hän ei anna selitystä. Uudella naisella on lapsi edellisestä suhteesta.

Ositus tekemättä vielä joten kun molemmat omistetaan meidän rivitaloasunto niin en voi miestä häätääkään. Mitä tehdä?

Kommentit (464)

Vierailija
401/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa oudon miehen aikanaan löytänyt. Eikö hänen kanssaan pysty mitenkään puhumaan asiasta ja kysymään, mitä hän aikoo tehdä? Tai kysy siltä naiselta. Mitä ihme sankareita tämä maailma päällään kantaakaan...

Sanopa muuta.

Naiseen en halua olla missään yhteydessä. Olen kysynyt mieheltä miksi hän ei muuta. Miehen vastaus :niin kauan kuin omista tätä asuntoa niin asun täällä. Ja uusi nainen odottaa....

Ap

Eli mies ei aio muuttaa, vaan odottaa, että sinä muutat, jotta uusi nainen voi muuttaa hänen luokseen.

Tai mies odottaa saavansa nykyisen asunnon puolikkaastaan rahat uuteen asuntoon? 

Vierailija
402/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syyhän siihen on että miehellä on toinen. Ei välttis miehen vika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen pettäjän perusteluhan on, että syy pettämiseen on pska vaimo.

Aina voi erota ensin siitä pskasta vaimosta ja sen jälkeen etsiä uusia kumppaneita. Mikä tarve on rikkoa raa'alla tavalla vaimon sydän, avioliitto ja lasten ydinperhe?

Vierailija
404/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan selkeästi mies odottaa että sinulla tulee mitta täyteen ja muutat asunnosta pois. Saa sitten uuden rouvan tuoda tilallesi asumaan. Miehet on lähtökohtaisesti erittäin laiskoja ja laskelmoivia eli odottaa että sinä teet suurimman työn eroamisessa, todennäköisesti alkaa riitelemään huonekaluista kun ei halua ostaa uusia (itselleen ja lapsilleen). Ei myöskään halua lasten asioita järjestää uudelleen  eli hänelle helpoin kun sinä muutat pois ja perustat oman kodin muualle. Hän voi jatkaa kuten ennenkin ja uuden morsmaikun kanssa, kunnes kyllästyy häneenkin. Voi muuten olla että haluaa pitää lapsetkin, oletko tähän varautunut, että sinä maksat elarit ? Uudesta rouvasta kun saa sitten omille lapsilleen hoitajankin "ilmaiseksi". Välttyy muutolta, lastenhoidolta ja kodinhoidolta.

Minä taas olen saanut sellaisen kuvan, että mies kyllä lähtee heti kun ositus on hoidettu eikä todellakaan odota ap:n muuttavan asunnosta pois. 

Kyllähän me sivulliset voidaan saada kaikenlaisia kuvia. Totuuden tietää vain ap:n mies.

Vierailija
405/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen pettäjän perusteluhan on, että syy pettämiseen on pska vaimo.

Aina voi erota ensin siitä pskasta vaimosta ja sen jälkeen etsiä uusia kumppaneita. Mikä tarve on rikkoa raa'alla tavalla vaimon sydän, avioliitto ja lasten ydinperhe?

Meinaat että se lasten ydinperhe (naurua) ei mene rikki jos eroaa ensin? :D Miksihän miehet ei muuten ikinä perustele lapsilla sitä että vaimo ei saisi erota huonosta liitosta?

Vierailija
406/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tuota mies juttua. Kutsu joku kahville ja vähän testaatte miehen reaktioita.

Haluan miehestä eroon äkkiä, en jaksa ylimääräistä.

Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .

Takasin en miestä ota.

Ap

No tulee mieleen että se uusi nainen ei halua asua yhdessä tuon ex-miehesi kanssa! Haluaa pitää hauskaa, mutta olla itsenäinen. Ehkä he eivät tule koskaan asumaan yhdessä. Minusta miehesi on julma, käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan tuolla ettei ratkaise asumistilannetta jollain konstilla. Täysin piittaamaton muiden tunteista. Mitä lapset ajattelevat? 

Lapset ovat shokissa ja itkevät ja pelkäävät. Lapset tietävät että kun isä lähtee ovesta hän menee uuden naisen luo. Ja kun isä tulee niin hän tulee uuden naisen luota.

Ap

Aika hölmö mies, kun on mennyt asiat noin suoraan lapsille sanomaan. Sinä et varmasti ole halunnut lasten oloa pahentaa puhumalla heille isän uudesta suhteesta ja menemisistä? Mitä lapset käytännössä pelkäävät?

Vierailija
407/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä outo tilanne. Vaohtaisin lukot ja kippaisin hänen tavaransa pihalle.

En voi vaihtaa lukkoja, koska mies omistaa puolet asunnosta. Olen pyytänyt muuttamaan naisen luo pikimmiten, viemään tavaransa sinne ja sitten kohta kun ositus on valmis jään lasten kanssa rivitaloasuntoomme. Mutta mies ei tee muuton eteen mitään . Tuntuu tosi oudolta . Ja millainen uusi nainen jaksaa odottaa ikuisesti tällaista miestä?

Ap

Mitäpä jos kyttää sitä kämppää myös. Haluaa sen uuden naisen sinne rivariin. Onko itselläsi käynyt mielessäkään muutto?

Vierailija
408/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on voinut sanoa suoraankin, että lähtee vieraisiin ja laittaa eron vireille. 

Vierailija
409/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vaatimassa yksinhuoltajuutta, toivon yhteishuoltajuutta .

Haluan olla lähihuoltaja, en tiedä miksi se evättäisiin kun voin jäädä lasten kanssa vanhaan asuntoon.

Ap

Oletko tullut ajatelleeksi että mies vai haluta itse lähihuoltajaksi?

Vierailija
410/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni uusiopari ei nykyään edes halua muuttaa yhteen. Ja vaikka haluaisin, niin kun mukana on lapsia, niin se on iso askel, joka ottaa aikansa. Ei kai nyt kukaan esittele uutta puolisoa lapsille silloin kun muuttoauto kurvaa pihaan?

Tämän vuoksi veikkaan että mies haluaa asua tuolla mahdollisimman pitkään samalla kun etsii uutta asuntoa. Voi myös olla, ettei halua muuttaa vuokralle, niin tarvitsee vanhasta kämpästä rahat uuden ostoon. Voi myös pelata varman päälle mahdollisen huoltajuuskiistan vuoksi.

Vierailija
411/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksitte aina että miehen pitäisi lähteä, mies voi ihan yhtä hyvin haaveilla itselleen sitä rivaria kun kerta yhteisessä omistuksessa on.

Eikö lapsen etu ja oikeus pitäisi mennä miehen edun edelle. Eikö se riitä, että mies on särkenyt parisuhteen ja laittanut eron vireille, niin ihanko oikeasti hänellä on oikeus myös särkeä lapsiltaan koti ja heidän pitäisi muuttaa pois.

Missä on moraali ja arvot?

Lapsen etu ei tarkoita sitä, että äiti on aina lähivanhempi. Nyt asiaa selvitellään ja parhaassa tapauksessa sovitaan vanhempien kesken. Kun sopimus syntyy on aika toimia sen mukaisesti.

Miehen toiminta parisuhteessa ja sen moraalisuus tai moraalittomuus ei ole missään osassa arvioitaessa lasten etua. Vanhempien laitonkaan toiminta toisiaan kohtaan ei vaikuta asiaan. Muutoinkaan moraaliin vetoaminen on harvoin oikeudellisesti tehokasta. Siitä ihan samasta syystä mm eroperusteet on aikanaan laista poistettu.

Vierailija
412/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita naiselle viesti että et jaksa enää katsella pettäjää nurkissasi ja tulisi hakemaan oman kultakimpaleensa kotiinsa kun ei itse älyä pois jaloista raivautua.

Olen sanonut naiselle että pitäköön miehen.

Ap

Laita naiselle viesti, että onko heidän suhde tosiaan jo ohi, koska miehesi vokotteli sinut sänkyyn

Vierailija
413/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita naiselle viesti että et jaksa enää katsella pettäjää nurkissasi ja tulisi hakemaan oman kultakimpaleensa kotiinsa kun ei itse älyä pois jaloista raivautua.

Ap

Laita naiselle viesti, että onko heidän suhde tosiaan jo ohi, koska miehesi vokotteli sinut sänkyyn

Ja sitten mies todellakin jää kotiin eikä muuta yhtikästä mihinkään. Tätäkö ap nyt haluaa? 

Vierailija
414/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ositus. Jos asunto on yhteinen, et voi mitenkään pakottaa häntä muuttamaan pois.

Kyllä voi. Hakemus kärikseen, vähemmän asunnon tarpeessa oleva määrätään muuttamaan pois.

Vierailija
415/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Täällä on ollut useampikin saman tyylinen neuvo, mutta eikö tuollaiset viestit vain karkoita sen uuden naisen? Luuletteko, että hän tulisi mustasukkaiseksi? Ei todennäköisesti halua koko miestä kotiinsa asumaan, kun mies edelleen kotonaan asuu. 

Vierailija
416/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ositus samantien ja ostat miehen ulos asunnosta.

Tehkää alustava sopimus huoltajuudesta itse, ja tarkistakaa se lastenvalvojalla aikanaan. Netissä on kätevä elatusapulaskuri, näyttää saman kuin lastenvalvojankin laskuri.

Miksi mies suostuisi, että ap saa lapset itselleen? ap:n viesteistä saa kuvan, että mies viihtyy lasten kanssa, joten yhteishuoltajuus on paras vaihtoehto.

Eihän tuossa viitattu huoltajuusmalliin ollenkaan.

Vierailija
417/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat mies ja tää uus nainen suunnitella muuttavansa teidän rivariin

Mä luulen kanssa näin. Mies käy viivytystaistelua, on mielessään jo "vaihtanut muijaa" ja odottaa sun lähtevän.

Vierailija
418/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kaikille parempi, jos Ap muuttaisi itse vuokralle, ja mies pysyisi lähivanhempana rivarissa.

Jo ap:n puheet lapsilleen niin, että lapset ovat paniikissa, osoittavat että mies on parempi lähivanhemmaksi.

Tiedän kyllä, ettei näin saisi täällä sanoa, mutta sanon silti, koska uskon että se olisi sekä lapsille että lopulta myös ap:lle parempi ratkaisu.

Vierailija
419/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mies ole jo sanonut että ap saa ostaa hänen puolikkaansa ja ap on halukas ostamaan tämän pihalle. Mies on siis joka tapauksessa lähdössä niin miksei jo mene jonnekin??

Uuden ostamiseen rahat vanhan puolikkaasta auttaa asiaa.

Totta. Vaikuttaa vaan siltä ettei ukko itsekään tiedä mitä haluaa. Kuka teistä oikeasti jäisi miehen tilanteessa exän kanssa saman katon alle määrittämättömäksi ajaksi?

Minä jäin kunhan sain asuntoasiat kuntoon. Ei ollut mitän järkeä hommata jotain väliaikaisasuntoa vaan sitten kerralla muutto uuteen asuntoon. 

On järkeä, jos yhtään on mitään moraalia. Kyllä pettäjän pitää huomioida petettyä sen verran, että vapauttaa toisen seurastaan mahdollisimman pian.

Vierailija
420/464 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään muuttaisi talosta josta omistan puolet. Sen virheen kun ikävän eron keskellä tekee, ei mikään enää takaa että taloon jäänyt ei ala vetvottamaan ja vitkuttamaan taloasioita kun itse on muuttanut jo pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän