Tuun hulluksi tuholaisten kanssa!
Viime vuonna muutin pois kerrostaloasunnosta turkiskuoriaisongelman vuoksi. Muutin vastavalmistuneeseen kerrostaloon ja ostin uudet kalusteet ja kaikki. Nyt vuoden täällä asuttuani näin yhtäkkiä kahtena kertana oletettavasti paperitoukan. Yksi kylppärissä ja toinen makuuhuoneessa.
Mä en oikeasti jaksa jos tää alkaa taas. Mulla meni mielenterveys jo niiden turkiskuoriaisten kanssa. Mitä mä teen? Taloyhtiö ei suostu mihinkään myrkytyksiin kun muut asukkaat eivät valita.
En pysty rentoutumaan kodissani vaan koko ajan tarkistan lattiat kun kävelen, en uskalla mennä yöllä vessaan ennen kuin olen laittanut valot päälle ja tarkistanut lattian ensin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Osastolle mars, ellet asu Trumpin hallinta-alueilla.
En halua joutua työkyvyttömäksi. Puolisokin kärsii tästä mun fobiasta.
Suomessa ei ole paperitoukkia. Keksi parempi provo, oikein taloyhtiöön muka ilmoittanut...
Ideoita. Poista pahvilaatikot, keittöjauhot, komposti, kukkamullat ja vanhat paperit ym. Tee myrkytyksiä paikkoihin missä niitä sanotaan olevan ja älä hengitä sitä suihketta, ohjeet. Suojat. Jos sokeritoukkaa katso kaapit keittiö, saumat, kylppäri, viemärit, sauna jne. Uusi kenkiä jos rahaa ja teline. Ikävää tuo onkin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole paperitoukkia. Keksi parempi provo, oikein taloyhtiöön muka ilmoittanut...
No onhan! Ovat yleistyneet vauhdilla pk-seudulla. Tulevat mm pahvilaatikoiden mukana kun ihmiset tilaa paljon netistä.
Kylppärissä todennäköisesti sokeritoukka joka tulee viemäristä. Eroon pääset vaikka ostamalla BioKill-suihketta ja suihkuttelet kylppärinlattiarajat ja viemärin suun sillä. Uusi tarvittaessa ja varmaan ajan mittaan niitä tuleekin taas, sieltä viemäristä.
Vierailija kirjoitti:
Ideoita. Poista pahvilaatikot, keittöjauhot, komposti, kukkamullat ja vanhat paperit ym. Tee myrkytyksiä paikkoihin missä niitä sanotaan olevan ja älä hengitä sitä suihketta, ohjeet. Suojat. Jos sokeritoukkaa katso kaapit keittiö, saumat, kylppäri, viemärit, sauna jne. Uusi kenkiä jos rahaa ja teline. Ikävää tuo onkin Suomessa.
Näistä ei pääse eroon jos kerran pääsevät rakennukseen. Pitäisi myrkyttää joka ikine asunto.
No ei ne tapa. Meillä on sokeritoukkia ja olen saanut ne vähenemään kun suhkutan iltaisi tolusuihketta tai muuta, lattiakaivoon ja lavuaareihin. Kiehuvaa vettä ei saa kaataa, enkä halua myrkkyjä tunkea kotiini. Paperilaatikot heti roskiin
Vierailija kirjoitti:
Kylppärissä todennäköisesti sokeritoukka joka tulee viemäristä. Eroon pääset vaikka ostamalla BioKill-suihketta ja suihkuttelet kylppärinlattiarajat ja viemärin suun sillä. Uusi tarvittaessa ja varmaan ajan mittaan niitä tuleekin taas, sieltä viemäristä.
Sitä minäkin mietin, mutta näytti just paperitoukalta, aivan valtavan kokoinen tummanharmaa, pitkät persviikset. Herätin puolison ottamaan sen kiinni.
Makkarissa olleen jouduin ite ottaa kiinni. Sekin oli harmaa, mutta hieman pienempikokoinen.
Ap
Ootko varma ettei ollut pelkkä sokeritoukka? Niitä on melkein kaikkialla. Laita feromoniansa lattialle niin näet onko niitä runsaasti ja mitä lajia ne on.
Mä en pysty katsomaan edes kuvia netistä. Alkaa kädet ja jalat hikoamaan.
Miten voikin olla tällainen pelko ötököistä?!
kaipaisin vertaistukea. Joutuuko kukaan muu täällä elämään näiden kanssa?
Hävitin kaikki pahvilaatikot ja suihkin listoihin Raidia. Nyt imuroin päivittäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin mietin, mutta näytti just paperitoukalta, aivan valtavan kokoinen tummanharmaa, pitkät persviikset. Herätin puolison ottamaan sen kiinni.
Makkarissa olleen jouduin ite ottaa kiinni. Sekin oli harmaa, mutta hieman pienempikokoinen.
Ap
Paperitoukka on vaalea
Myrkyttämällä meiltä katosivat, mitkään muut konstit ei auttaneet. Myrkytettiin huone huoneelta, muurahaismyrkkyä lattialistoille ja raidilla myrkytettiin katonrajaa myöten. Aina kun joku toukka ilmestyi kylppäristä, suihkutettiin myrkyllä koko kylppäri. Ei ole enää näkynyt sen jälkeen. Heti uusitaan käsittely kun näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPaperitoukka on vaalea
Sokeritoukka on hopeanharmaa, paperitoukka beige, isompi.
Vierailija kirjoitti:
Hävitin kaikki pahvilaatikot ja suihkin listoihin Raidia. Nyt imuroin päivittäin.
Ap
Älä panikoi, ötökät kuuluvat luonnon kiertokulkuun. Nämä vilistävät pakoon, luteita en minäkään kestäisi. Vaatisin heti myrkyttäjät paikalle!
Rauhoitu please, elämässä on pahempaakin🙂eikö?
Pakatkaa ne varastotavarat muihin kuin pahvilaatikoihin! Toukat syövät niitä.
Kärsin turkiskuoriaisista, mutta Neudorf permanent myrkky auttoi. Ei ole yhtään näkynyt myrkytyksen jälkeen.
(Muuttaessa oli tullut imurin sisällä. Ei vain pölypussissa, vaan pölypussin alla olevissa urissa)
Jos tilaan kotiin tavaraa, vien heti pahvilaaikot pakkasella ulos ja muuten roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄlä panikoi, ötökät kuuluvat luonnon kiertokulkuun. Nämä vilistävät pakoon, luteita en minäkään kestäisi. Vaatisin heti myrkyttäjät paikalle!
Rauhoitu please, elämässä on pahempaakin🙂eikö?
Ihanaa, kun joskus palstalla saa kivan kommentin, kiitos :) Yritän rauhoittua, mä menin niin sekaisin jo viime vuonna niistä turkiskuoriaisista. En halua joutua samanlaiseen tilaan kuin silloin.
Ap
Osastolle mars, ellet asu Trumpin hallinta-alueilla.