Miehellä uusi nainen mutta mies suostu muuttamaan pois
Onko kenelläkään kokemusta? Meillä mies hakenut avioeroa, hänellä on uusi nainen. Pyynnöistäni huolimatta mies ei muuta fyysisesti eikä myöskään virallisesti uuden naisen luo. Eli sitkeästi on meidän kodissa lasten kanssa, mutta vapaa-ajalla naisen kanssa.
Miksi mies ei muuta? Hän ei anna selitystä. Uudella naisella on lapsi edellisestä suhteesta.
Ositus tekemättä vielä joten kun molemmat omistetaan meidän rivitaloasunto niin en voi miestä häätääkään. Mitä tehdä?
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mies ole jo sanonut että ap saa ostaa hänen puolikkaansa ja ap on halukas ostamaan tämän pihalle. Mies on siis joka tapauksessa lähdössä niin miksei jo mene jonnekin??
Miksi menisi ennen kuin kaupat on tehty? Siinähän olisi mahdollisesti monta kuukautta kun mies joutuisi maksamaan kahta asuntoa.
Aika usein se, joka jää, vastaa sitten kaikista juoksevista kuluista. Toisen asunnon kulut toki maksaa, mutta yleensäkään eroa ei ajatella vain taloudelliselta kannalta. Eron myötä kulut nousee yleensä kummallakin. Ja jos tuossa tilanteessa toinen on idiootti, joka miettii vain rahaa, on onneksi olemassa tuomioistuinmenettely.
Vierailija kirjoitti:
Minä hoitaisin tuollaisen tilanteen niin, että olisin täysin VÄLINPITÄMÄTÖN. Paras kosto kusipäiselle miehelle on se, että vaimo jatkaa elämäänsä tyytyväisenä, eikä anna miehen tekemisten (tai tekemättä jättämisten) pilata naisen mielialaa.
Niin kauan kun asunto on yhteisomistuksessa, mies on oikeutettu asumaan siellä. Paitsi jos mies hakkaa vaimoa. Siinä tapauksessa miehelle voi hakea lähestymiskieltoa. Suomen laki mahdollistaa sen, että mies heitetään ulos hänen OMASTA kodistaan. Mies ei siis voi välttää lähestymiskieltoa sillä perusteella, että mies on asunnon omistaja (tai vuokrasopimukseen merkitty päävuokralaiseksi).
Meidän yläkerran naapuri (mies) sai lähestymiskiellon omaan kotiinsa. Mies lähti ja nainen jäi asumaan (lapsen kanssa).
Kyllä tuomioistuin voi velvoittaa muuttamaan pois, vaikka ei olisi väkivaltaa. Ihmisethän voisivat ahneuttaan vituttaa eroja pitkälle, jos näin ei olisi. Älkää kirjoittako potaskaa kuvitelmienne pohjalta. Omistus ei oikeuta mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tuota mies juttua. Kutsu joku kahville ja vähän testaatte miehen reaktioita.
Haluan miehestä eroon äkkiä, en jaksa ylimääräistä.
Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .
Takasin en miestä ota.
Ap
Vaikuttaa näin ulkopuolelta katsoen siltä, että mies aikoo jäädä asuntoon ja toivoo sinun lähtevän pois. Ehkä myös lasten takia viipyy siinä. Ehkä olisi uusi nainenkin tulossa siihen asuntoon asumaan ?
Asiat selviää kun ositus on tehty. Kyllä miehet osaavat hankkia edut itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita uudelle naiselle viestiä että tietääkö hän että syy miehen viipyvälle muutolle on vielä siinä, että teillä on edelleen palkitseva seksielämä. Hämmennä vähän sitä puolta niin eiköhän mies lähde nopeammin nurkista kulumasta.
Tuohan olisi typerää. Tuskin tuo uusi nainen, ellei ole jokin tollukka, ottaisi tuollaista oletettavasti exäänsä paneskelevaa ukkoa luokseen ja sittenhän tuo mies jatkaisi asumistaan asunnossaan.
Mitä hourailet? Pariskunta on jo päättänyt erota. Jos mies nyt saa uudelta naiseltaan kenkää, se ei mitenkään vaikuta tulevaisuuteen. Eroprosessi jatkuu, lasten huoltajuuskysymys ratkaistaan (kenen luona lapsen asuvat jatkossa) ja asunnon kohtalosta tehdään lopullinen päätös. Mies ei voi venkoilla vastaan, koska muuten tulee ongelmia viranomaisten (lastensuojeluviranomaiset) ja lakimiesten kanssa (riita asunnon omistuksesta).
Jotkut miehet ovat niin hulluja, että he mieluummin tuhlaavat 50 000 euroa täysin turhaan oikeusjuttuun. He eivät halua "luovuttaa helpolla" eli antaa ex-vaimon päästä helposti irti parisuhteesta, jossa mies on täysi mulkku (kokovartalomulkku).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä outo tilanne. Vaohtaisin lukot ja kippaisin hänen tavaransa pihalle.
En voi vaihtaa lukkoja, koska mies omistaa puolet asunnosta. Olen pyytänyt muuttamaan naisen luo pikimmiten, viemään tavaransa sinne ja sitten kohta kun ositus on valmis jään lasten kanssa rivitaloasuntoomme. Mutta mies ei tee muuton eteen mitään . Tuntuu tosi oudolta . Ja millainen uusi nainen jaksaa odottaa ikuisesti tällaista miestä?
Ap
En mä ainakaan halua muuttaa uuden ihmisen kanssa yhteen saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa oudon miehen aikanaan löytänyt. Eikö hänen kanssaan pysty mitenkään puhumaan asiasta ja kysymään, mitä hän aikoo tehdä? Tai kysy siltä naiselta. Mitä ihme sankareita tämä maailma päällään kantaakaan...
Sanopa muuta.
Naiseen en halua olla missään yhteydessä. Olen kysynyt mieheltä miksi hän ei muuta. Miehen vastaus :niin kauan kuin omista tätä asuntoa niin asun täällä. Ja uusi nainen odottaa....
Ap
Ei luoja mikä luuseri tämä mies on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hoitaisin tuollaisen tilanteen niin, että olisin täysin VÄLINPITÄMÄTÖN. Paras kosto kusipäiselle miehelle on se, että vaimo jatkaa elämäänsä tyytyväisenä, eikä anna miehen tekemisten (tai tekemättä jättämisten) pilata naisen mielialaa.
Niin kauan kun asunto on yhteisomistuksessa, mies on oikeutettu asumaan siellä. Paitsi jos mies hakkaa vaimoa. Siinä tapauksessa miehelle voi hakea lähestymiskieltoa. Suomen laki mahdollistaa sen, että mies heitetään ulos hänen OMASTA kodistaan. Mies ei siis voi välttää lähestymiskieltoa sillä perusteella, että mies on asunnon omistaja (tai vuokrasopimukseen merkitty päävuokralaiseksi).
Meidän yläkerran naapuri (mies) sai lähestymiskiellon omaan kotiinsa. Mies lähti ja nainen jäi asumaan (lapsen kanssa).
Kyllä tuomioistuin voi velvoittaa muuttamaan pois, vaikka ei olisi väkivaltaa. Ihmisethän voisivat ahneuttaan vituttaa eroja pitkälle, jos näin ei olisi. Älkää kirjoittako potaskaa kuvitelmienne pohjalta. Omistus ei oikeuta mihin vain.
Pitkittäminen ei tarkoita kuukausia vaan vuosia. Oikeus hyvin ymmärtää, että asunnon myynti kestää normaalisti useita kuukausia, jopa puoli vuotta, eikä yksikään tuomari tule heittämään toista puolisoa (voi olla myös vaimo) asunnosta tänä aikana. Tietenkin jos mitään ei tehdä asunnon myymiseksi ja on kulunut pidempi aika kuin esim. puoli vuotta, niin sitten tuomari harkitsee velvoitetta muuttaa pois. Mutta turha kuvitella, että ap.n tilanteeessa se olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mies ole jo sanonut että ap saa ostaa hänen puolikkaansa ja ap on halukas ostamaan tämän pihalle. Mies on siis joka tapauksessa lähdössä niin miksei jo mene jonnekin??
Koska ap ei ole maksanut. Yksinkertaista, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Selvennän nyt lisää. Mies ei vastusta asunnon puolikkaansa myyntiä minulle kunhan hinnasta päästää sopuun. Pystyn lunastamaan asunnon puolikkaan markkinahinnalla.
Mutta. Luulen että riitaa tulee siitä kuka on lähihuoltaja elatusmaksujen vuoksi. Mies ei halua maksaa elareita kuin minimin verran vaikka on keskipalkkaisessa työssä. Millä perusteella lähihuoltaja määrätään? Itse olen ihan normaali työssä käyvä ihminen enkä keksi miksi minulta pitäisi evätä lähihuoltajuus.
Ap
Viikko-viikko systeemi, kumpikin ostaa lapsille kamat omaan kotiinsa,. Ja tadaa, ei tarvita mitään elareita! Sinullakin selvästi on ihan ok tulot, jos saat noin vain lainaa lisää, joten et tarvitse niitä elareita lasten kuluihin, vaan pystyt maksamaan heidän tarpeensa itse
Ainoat vaihtoehdot ap:llä on, että itse muuttaa pois tai sitten odottaa kunnes ero ja ositus on tehty valmiiksi. Silloinkaan miehellä ei ole mikään velvollisuus myydä omaa osuuttaan pois, vaan hänellä on täsmälleen samat oikeudet asuntoon kuin ap:llä.
Kyllä se sieltä lähtee, kun maksat hänen osuutensa asunnosta. Siihen asti yrittäkää kestää. Kauan siihen ositukseen vielä menee? Ei kai tuossa mitään vuokra-asuntoa noin vain hommata muutamaksi kuukaudeksi.
Ota lapset mukaan ja mene johonkin turvakotiin. Kerro, että tilanne kotona niin uhkavaa ja kestämätön ettet pysty edes nukkumaan. Ja jos on asuntoon kuuluvia sähkö- tms sopimuksia nimissäsi niin irtisano ne välittömästi. Turvakodissa saat neuvoja, ohjeita ja apua kaikkeen eroon ja huoltajuusasioihin liittyvään.
Jääköön mies asuntoon. Teille järjestyy uuso koti lasten kanssa. Se on aina ero jälkeen paras alku, uusi alku uudessa paikassa ilman vanhoja muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Ota lapset mukaan ja mene johonkin turvakotiin. Kerro, että tilanne kotona niin uhkavaa ja kestämätön ettet pysty edes nukkumaan. Ja jos on asuntoon kuuluvia sähkö- tms sopimuksia nimissäsi niin irtisano ne välittömästi. Turvakodissa saat neuvoja, ohjeita ja apua kaikkeen eroon ja huoltajuusasioihin liittyvään.
Jääköön mies asuntoon. Teille järjestyy uuso koti lasten kanssa. Se on aina ero jälkeen paras alku, uusi alku uudessa paikassa ilman vanhoja muistoja.
Siis ihan oikeasti neuvot valehtelemaan, että saat hankaloitettua isän ja lasten yhdessä oloa? Tuolla lailla saadaan varmasti aikaiseksi vuosien oikeustaistelu, niin meni se rivari sitten lakimiesten palkkioihin. Mutta, hei, jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa oudon miehen aikanaan löytänyt. Eikö hänen kanssaan pysty mitenkään puhumaan asiasta ja kysymään, mitä hän aikoo tehdä? Tai kysy siltä naiselta. Mitä ihme sankareita tämä maailma päällään kantaakaan...
Sanopa muuta.
Naiseen en halua olla missään yhteydessä. Olen kysynyt mieheltä miksi hän ei muuta. Miehen vastaus :niin kauan kuin omista tätä asuntoa niin asun täällä. Ja uusi nainen odottaa....
Ap
Ei luoja mikä luuseri tämä mies on
Ajattelee asiaa taloudelliselta kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelemalla asiat selviää.
Aina kuulee ettei miehet osaa keskustella, mutta ei kyllä naisetkaan..
Mutta molemmat usein osaavatkin, kunhan vain yrittävät..
T: Parisuhdeterapeutti
Alapeukut oikeen alleviivaa keskustelu kyvyttömyyttä!
Kysy mieheltä miten hän on ajatellut asioiden etenevän?
Vierailija kirjoitti:
Iskee vaan sitä rahaa pöytään, niin hommat etenee nopeammin.
Uudella naisella lapsi - no mies ei halua alkaa oitis isäpuoleksi joten miksi pitäis muuttaa uuden luo? Tai uusi nainen ei halua miestä sotkemaan naisen lapsiarkea. Onhan näitä syitä. On myös niin että eroprosessin aikainen suhde jää ja kun asiat on selvät etsitään uusi kumppani, tämä yh-nainen saattaa olla vain välivaihe. Ei mies muuta koska häntä ei haittaa asua kotonaan, näkee lapsiaankin. Vaimostahan hän ei välitä koska toimii näin, mutta se uusikaan ei ole häntä hullaannuttanut, joten vaikka toivoo että hän uuden luo muuttaisi, ei muuta joten kestettävä on tai muutettava itse pois.
Miten on ruokapuoli ja laskut jaettu nyt kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailiija kirjoitti:
Onhan tuo nyt kiusallista, vaikka ei miestä yhteisestä kodista voikaan häätää. Oletko varma, ettei mies halua itse jatkaa asumista tuossa asunnossa? Siis osituksen jälkeen.
Alustavasti sanonut että voin lunastaa asunnon häneltä ja jäädä tähän lasten kanssa.
Ap
Nyt sitten haet lainaa ja lunastat miehen pois, kauppakirjaan pikainen muuttopäivä ja maininta tavanomaisesta hyvityksestä kaikesta ylimenevästä ajasta.
Tän minä olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt välittömästi.
Olisin myös järkännyt pettäjän olemisen sen verran ikäväksi, että olisi ennemmin painellut lähimmän sillan alle kuin viettänyt mun kanssa minuuttiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Valheista jää kiinni.
Hän odottaa rahoja, jotta voi aloittaa oman uuden elämän ilman mitään väliratkaisuja.