VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Mulla jäi yleesä joku 30 sekunttia aikaa ja sit kysyin yleensä toistamaan jonkun kysymyksen ja lisäsin vielä jotain. En sitten tiedä oliko ne lisäykset hyvä vai huono juttu :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi yleesä joku 30 sekunttia aikaa ja sit kysyin yleensä toistamaan jonkun kysymyksen ja lisäsin vielä jotain. En sitten tiedä oliko ne lisäykset hyvä vai huono juttu :D
Mäkin pyysin toistamaan muutaman kysymyksen. Haastattelijat aika kypsiä toistamaan niitä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin pyysin toistamaan muutaman kysymyksen. Haastattelijat aika kypsiä toistamaan niitä…
Mun oli ja pakko sillä yhteys pätki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sellaisia ongelmanratkaisutilanteita että haastattelija luki tilanteen ja sitten piti kertoa miten toimii
Yhteinen työhuone ja toinen hoitaa jatkuvasti työpuheluita ,joka häiritsee omaa työntekoa,miten toimit?
Sinun pitäisi varata ryhmätyötä varten ryhmällesi huone ja ainut sopiva aika on aika ,jolloin se on varattu toiselle tiimille,miten toimit
Tai jotenkin noin, en ihan muista.
Mulla toi ryhmätyöjuttu meni huonosti koska en ymmärtänyt ehdottaa mitään etäpalavereita, vaan jäin kiinni siihen huoneeseenTai ois voinut vaiks kutsuu porukat siihen aikaan omaan kotiinsa tai kahvilaan tai mitä vaan mutta minä neuvottelin vaan tuosta huoneesta😞😬
Mä tohon vikaan vastasin, että voi miettiä itse jotain muuta vaihtoehtoa kirjastoa, jonkun asuntoa. Korostin kuitenkin, että kannattaa ottaa puheeksi asia toisen ryhmän kanssa. Olisiko mahdollista, että joka toinen viikko vaihdetaan. Uskon, että ne hakee juuri tota, että nimenomaan neuvottelee, ei vaan että aina joustaa.
Mä ehdotin myös vuorottelua, sitten sitä et etsitään tilaa muualta tai että käytetään vaikka puistoa jos on kaunis sää.
Ja sit siihen et työkaveri puhuu puheluita sanoin että mua ei yleensä henkilökohtaisesti tällaiset häiritse joten ehkä en täysi samaistu koska pystyn keskittymään aika huvin melussakin ja saan itselle ihan oman kuplan helposti, mutta jos häiritsisi niin esim. korvatulpat, vastamelukuulokkeet, työkaverille joku sellainen tila jossa voisi ainakin välillä käydä puhumassa puheluita jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on taas tullu parempi mieli ku oon lukenu muitten vastauksia 😄 Aika samalla tavalla itekki vastailin.
Sama minulla. Vaikea kyllä tehdä eroja.
Ei olis pitäny lukea näitä kommentteja 🙈 Varsinkin nuo ongelmanratkaisutehtävät meni ihan penkin alle, ihan liian suppea vastaukset 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on taas tullu parempi mieli ku oon lukenu muitten vastauksia 😄 Aika samalla tavalla itekki vastailin.
Sama minulla. Vaikea kyllä tehdä eroja.
Varmaan kyllä tuo moninaisuus pysäkki ja tuo missä kysyttiin miksi hait alalle erottelee. Esim jälkimmäiseen tuskin riittää, että pidän lapsista tai tämä on ollut aina mun unelma. Vaaditaan varmaan laajempaa pohdintaa.
Mul tuli jälkeenpäin mieleen että liittyikö noihin työpuheluihin, jokin salassapitoasia aspekti, joka olisi pitänyt mainita🙄
Vierailija kirjoitti:
Mul tuli jälkeenpäin mieleen että liittyikö noihin työpuheluihin, jokin salassapitoasia aspekti, joka olisi pitänyt mainita🙄
Se on sitten sen työpuheluita soittelevan / vastailevan ongelma. Ja samassa työpaikassa esim. opettajat on virkamiehiä ja eihän mitään töissä kuultuja oppilaiden asioita saa puhua eteenpäin. Toki periaattessa jos et opeta kyseistä oppilasta ei sen asiat kuulu sulle. Tämä tilanne nyt ei vissiin ollu koulusta…
Hei
Sitten oli se someriitelykysymys, mitä te siihen vastasitte.
Mä sanoin et lähtökohtaisesti tällaiset ei kuulu työpaikalle, mutta jos kiristää työtunnelmaa otan asian esille, ja puhun heille että heidän tulee selvittää asia ,sillä tälläinen ei saa haitata työn tekoa.
Käyttäjä6001 kirjoitti:
Ei olis pitäny lukea näitä kommentteja 🙈 Varsinkin nuo ongelmanratkaisutehtävät meni ihan penkin alle, ihan liian suppea vastaukset 😔
Juu huomaa hyvin, että vaikka jokin osio on tuntunut aivan helpolta niin olisi pitänyt lähestyä asiaa monaalta.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Sitten oli se someriitelykysymys, mitä te siihen vastasitte.Mä sanoin et lähtökohtaisesti tällaiset ei kuulu työpaikalle, mutta jos kiristää työtunnelmaa otan asian esille, ja puhun heille että heidän tulee selvittää asia ,sillä tälläinen ei saa haitata työn tekoa.
Mä vastasin kyllä vähän eri tavalla. Sanoin, että asiaan on puututtava välittömästi, vaikka kyseessä ovat aikuiset ja työn ulkopuolella tapahtunut juttu. Huono työilmapiiri heijastuu sitten esimeriksi sinne luokkahuoneeseen. Ajattelin siis, että kyseessä olis koulun henkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Sitten oli se someriitelykysymys, mitä te siihen vastasitte.Mä sanoin et lähtökohtaisesti tällaiset ei kuulu työpaikalle, mutta jos kiristää työtunnelmaa otan asian esille, ja puhun heille että heidän tulee selvittää asia ,sillä tälläinen ei saa haitata työn tekoa.
Mä vastasin kyllä vähän eri tavalla. Sanoin, että asiaan on puututtava välittömästi, vaikka kyseessä ovat aikuiset ja työn ulkopuolella tapahtunut juttu. Huono työilmapiiri heijastuu sitten esimeriksi sinne luokkahuoneeseen. Ajattelin siis, että kyseessä olis koulun henkilökunta.
Lisäys vielä. Eli olisin keskustellut osapuolten kanssa. Näin mun äiti on toiminut esimiehenä. En sitten tiedä, mitä olisi pitänyt vastata. Tosi on että ei tohon rehtorit puuttuisi. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Mä sanoin että ottaisin asian esille molempien kanssa erikseen ja sitten jos heille sopii niin jutellaan asiasta yhdessä porukalla niin että molemmat kokevat tulleensa kuulluiksi. Jos vielä vaikuttaa työn tekemiseen niin voi myös miettiä työnohjausta tms.
Mä jostain ihmeen syystä ajattelin että se someriita oli joku työhön liittyvä riitä ja vastasin sen mukaan 🙄 Sitäkin sit harmitellu jälkeen päin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Lisäys vielä. Eli olisin keskustellut osapuolten kanssa. Näin mun äiti on toiminut esimiehenä. En sitten tiedä, mitä olisi pitänyt vastata. Tosi on että ei tohon rehtorit puuttuisi. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta.[/quote
Ja vielä lisäys 2. Tilanne voi eskaloitua pahemmaksi, siksi välitön asian läpikäyminen on välttämätöntä. Tosin toki noissa tilanteissa ei ole tarkkoja tietoja, joten vastasin sen tiedon valossa mitä oli.
Käyttäjä6001 kirjoitti:
Mä jostain ihmeen syystä ajattelin että se someriita oli joku työhön liittyvä riitä ja vastasin sen mukaan 🙄 Sitäkin sit harmitellu jälkeen päin
Mitä vastasit?
Muakin jännittää tuo pisteytys, luulis että ei voi nollille jäädä, jos jotain järkevää on saanut kasaan. Jos joku ratkaisu on perusteltu niin kai sen pitäisi riittää.
Mun mielestä rehtorin tehtäviin ei kuulu selvittää mitään aikuisten ihmisten yksittäistä someriitelyä vapaa-ajalla. Vaan ihmisten on tärkeää olla työssään ammatillisia.
Mutta luulen että tässä on tärkeää se että on valmis ottamaan asian tarvittaessa esille osapuolien kanssa.