Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
1221/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5812 kirjoitti:

On kyllä tosiaan hassua kuinka samankaltaisia meidän kaikkien vastaukset tuntuu olevan. Ainoostaan motivaatio ja moninaisuusosiot luo merkittäviä eroja meidän välille. Hämmentää tosi paljon, että kuinka näistä rakennetaan oikeudenmukainen ranking...

Sitten oli kysymykset (ainakin jyväskylässä) että ystäväsi on hirmu surullinen kuinka toimit, ja se että esimies vei tiimin kunnian tehdystä työstä ilman omaa työpanosta, kuinka toimit tiimin jäsenenä tässä tilanteessa. Jälkimmäisessä tajusin heti vastattuani että kerroin mitä tiimin pitäisi tehdä enkä että mitä minä jäsenenä tekisin...

Ja tuossa kunnian viemisessä oli myös lisänä että hänellä on tosi vaikea henkilökohtainen elämäntilanne, ja sit oli jotenkin että kuulet, että hän on vienyt kunnian..... Koska muistan alussa pohtineeni myös sitä että mikä se tietolähde on ,ettäkö onko se toisen käden tietoa...

Mun mielestä kysymyksessä ei sanottu että ottaa kunnian työstä, vaan että ei mainitse omaa olematonta työpanostaan? Minä kyseenalaistin sen että tämä ei välttämättä ollut edes mitenkään tahallinen teko, vaan jos on paljon mielessä asioita niin voi olla että ei vaan ajatus kulje -> myötätunto. Mutta että jos asia tosiaan vaivaa, niin täytyy ilman muuta ottaa asia esille tämän työtoverin kanssa.

Vierailija
1222/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siihen ryhmätyö kysymykseen ollu vielä joku et sillä johtajalla oli jotai vaikeuksia sen yksityiselämässä ja se ei tehny mitään mut sit esittele sen työn omanaan.

Mitä porukka tähän vastas?

Mä vastasin jotain et yhdessä keskustelisin ryhmän kanssa tästä ja mentäisiin yhdessä sille johtajalla puhumaan mut kuitenkin otetaan se sen vaikea tilanne huomioon jne. En muista enää. Mut tää oli myös vähä hankala musta.

Eikö sitten selvinnyt, että sillä ei ollutkaan mitään. Että se oli periaattessa keksinyt, että oli vaikea tilanne…

Apua en mä tollasta huomannut😬

Joo en minäkään muista mitään tällaista. 😅😂

Mulla meni se sitten, tai ei nyt kokonaan. Mulla oli myös samanlaista kun täällä on puhuttu eli juuri tuo puuttuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittiko kellään muulla nuo haastattelun kysymykset? Tai ihan joo elävästä elämästä tilanteita, mutta miten noiden perusteella mitään erottelua tehdään. Kukaan tuskin vastaa että puhun työkaverista pahaa selän takana kun on vienyt kunnian tai että tulee hankala olo kun läheinen itkee, vaikka moni näin varmasti toimiikin.

Tuntuu että arpomalla pärstäkertoimen mukaan jaetaan paikat. 🙄

Vierailija
1224/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin lisäksi myös, että asia kannattaa unohtaa, jos se ei ole toistuvaa ja kyseessä on pienempi juttu. Mutta jos jatkuvaa siitä pitää mainita.. Tää ehkä meni puihin, koska nostin esille myös vaikenemisen….

Siinähän ei määritelty että riita olisi suurta tai toistuvaa, minusta kaikkia asioita ,jos tämä on yksittäistapaus ja pieni ei tarvi työpaikalla selvittää , eri asia jos riita paisuu.

Vierailija
1225/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt muistan sen kysymyksen et työaika venyy kohtuuttomasti ja käyttää älyttömästi aikaa työn tekemiseen.vapaa-ajallaan, oli joku tällainen kysymys?

Kohtuuton työmäärä?

Tähän oli suhteellisen helppo vastata, kun olen kokenut työuupumuksen tänä keväänä. Keskustelu esimiehen kanssa, toivottavasti on pitänyt tunneista kirjaa että voi osoittaa konkreettisesti paljonko on tullut tehtyä ylitöitä, lista omista töistä ja kuinka paljon mikäkin tehtävä vie aikaa että saadaan kuva kuormittavuudesta, pohtiminen miten työkuormaa voi vähentää/jakaa, sekä omien töiden ja työtapojen miettiminen ja että onko jotain mitä voi tehostaa tai jättää pois jne. Toki jätin sanomatta että oma tilanne on juurikin ollut tämä…

Vierailija
1226/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittiko kellään muulla nuo haastattelun kysymykset? Tai ihan joo elävästä elämästä tilanteita, mutta miten noiden perusteella mitään erottelua tehdään. Kukaan tuskin vastaa että puhun työkaverista pahaa selän takana kun on vienyt kunnian tai että tulee hankala olo kun läheinen itkee, vaikka moni näin varmasti toimiikin.

Minullakin sama fiilis. Periaattessa perus tilanteita, johon on aika vaikee väärin vastata, kuhan ei nyt mitään tappelua ehdota ratkaisuksi . Ehkä myös perustelu ja asian tarkastelu useammasta kulmasta erottelee? 🤔

Mutta olisi kyllä kiinnostavaa tietää, voiko nollat vetäistä, jos esimerkiksi jotain järkevää ja perustelee esimerkiksi juuri tuo riitatilanne… Ei mun mielestä kukaan voi sanoa, että asian esille nosto on väärin….

Vierailija
1227/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi häiritsemään se kysymys, jossa piti valita joko hämmennys tai turhautuneisuus, kun yleensä osaa käyttää laitteita, mutta nyt ei onnistunutkaan. Mielestäni tilanteessa voi olla molemmat tunteet vahvasti, niin en sitten oikein tiennyt kumman valitsen. Valitsin lopulta hämmennyksen, kun ajattelin että siinä on joku kompa. 😂

Mutta ylipäätään tuo tehtävä oli mun mielestä typerä, koska ihmisille tulee erilaisia tunteita vaikka tilanne olisi samankaltainen.

Vierailija
1228/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siihen ryhmätyö kysymykseen ollu vielä joku et sillä johtajalla oli jotai vaikeuksia sen yksityiselämässä ja se ei tehny mitään mut sit esittele sen työn omanaan.

Mitä porukka tähän vastas?

Mä vastasin jotain et yhdessä keskustelisin ryhmän kanssa tästä ja mentäisiin yhdessä sille johtajalla puhumaan mut kuitenkin otetaan se sen vaikea tilanne huomioon jne. En muista enää. Mut tää oli myös vähä hankala musta.

Eikö sitten selvinnyt, että sillä ei ollutkaan mitään. Että se oli periaattessa keksinyt, että oli vaikea tilanne…

Apua en mä tollasta huomannut😬

Joo en minäkään muista mitään tällaista. 😅😂

Mulla meni se sitten, tai ei nyt kokonaan. Mulla oli myös samanlaista kun täällä on puhuttu eli juuri tuo puuttuminen.

Ei kyllä mainittu mitään että tuo vaikea elämäntilanne ei olisi ollut totta…

Vierailija
1229/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huvitti. Ja kysymysten määrä . Jotenkin olisin ymmärtänyt jos kysymyksiä olisi ollut puolet ja vastaukset niihin pitänyt olla perusteellisempia

Vierailija
1230/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi häiritsemään se kysymys, jossa piti valita joko hämmennys tai turhautuneisuus, kun yleensä osaa käyttää laitteita, mutta nyt ei onnistunutkaan. Mielestäni tilanteessa voi olla molemmat tunteet vahvasti, niin en sitten oikein tiennyt kumman valitsen. Valitsin lopulta hämmennyksen, kun ajattelin että siinä on joku kompa. 😂

Mutta ylipäätään tuo tehtävä oli mun mielestä typerä, koska ihmisille tulee erilaisia tunteita vaikka tilanne olisi samankaltainen.

Tätä minäkin mietin. Minä vastasin turhautuneisuus.

Vierailija
1231/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt muistan sen kysymyksen et työaika venyy kohtuuttomasti ja käyttää älyttömästi aikaa työn tekemiseen.vapaa-ajallaan, oli joku tällainen kysymys?

Kohtuuton työmäärä?

Tähän oli suhteellisen helppo vastata, kun olen kokenut työuupumuksen tänä keväänä. Keskustelu esimiehen kanssa, toivottavasti on pitänyt tunneista kirjaa että voi osoittaa konkreettisesti paljonko on tullut tehtyä ylitöitä, lista omista töistä ja kuinka paljon mikäkin tehtävä vie aikaa että saadaan kuva kuormittavuudesta, pohtiminen miten työkuormaa voi vähentää/jakaa, sekä omien töiden ja työtapojen miettiminen ja että onko jotain mitä voi tehostaa tai jättää pois jne. Toki jätin sanomatta että oma tilanne on juurikin ollut tämä…

Täysin samoilla linjoilla sinun kanssa.

Vierailija
1232/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin lisäksi myös, että asia kannattaa unohtaa, jos se ei ole toistuvaa ja kyseessä on pienempi juttu. Mutta jos jatkuvaa siitä pitää mainita.. Tää ehkä meni puihin, koska nostin esille myös vaikenemisen….

Siinähän ei määritelty että riita olisi suurta tai toistuvaa, minusta kaikkia asioita ,jos tämä on yksittäistapaus ja pieni ei tarvi työpaikalla selvittää , eri asia jos riita paisuu.

Tässähän on se ongelma, että tapauksesta ei ole juurikaan tietoa. Tilanne on muutaman virkkeen. Olisi kaivannut kyllä lisää tietoa…

Vierailija
1233/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kysyttiin mikä tunne on päällimmäisenä minusta.

Ei kai ensimmäisessä jään ylpeys ois aivan väärin ollut. Voi kai ihminen olla uudesta mieluisasta työpaikasta tosi ylpeä?

Vierailija
1234/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin mietin et noi tunnetehtävän vastaukset kertoo itsestä. Siis että, vaikka oli tarina takana niin vastauksesi kertoo sinun tavasta reagoida

Vierailija
1235/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ensimmäisessä jään ylpeys ois aivan väärin ollut. Voi kai ihminen olla uudesta mieluisasta työpaikasta tosi ylpeä?

Mä vastasin itse ilo. En muista tarkalleen tehtävää, mutta kyllä kuulostaa että tuo ylpeys sopisi tosi hyvin.

Ehkä tässä tehtävässä ei ollut oikeaa vastausta, tosin sittenhän kaikki saa pisteen? Mistä ne erot sitten tulee? Ehkä nollille meni, jos ei osannut valita mitään. Jännittävä tilanne, kuullun ymmärtäminen jne.

Vierailija
1236/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastasin itse ilo. En muista tarkalleen tehtävää, mutta kyllä kuulostaa että tuo ylpeys sopisi tosi hyvin.

Ehkä tässä tehtävässä ei ollut oikeaa vastausta, tosin sittenhän kaikki saa pisteen? Mistä ne erot sitten tulee? Ehkä nollille meni, jos ei osannut valita mitään. Jännittävä tilanne, kuullun ymmärtäminen jne.

Ehkä myös nopea reagointi. Opettaja työssä tärkeää…

Vierailija
1237/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen et ’oikeita’ vastauksia saattaa olla useampikin, mutta juuri se, että miten reagoi. Onko äkäisesti ajamassa omia oikeuksiaan ensisijaisesti, onko myötätuntoinen, ratkaisukeskeinen, mutta kuitenkin osaa vetää rajat? Ja ehkä se että pysyy toimintakykyisenä myös haastattelussa.

Vierailija
1238/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastasin ilo, mutta ylpeys ois voinu olla myös ihan yhtä hyvä.

Ylpeydellä on vaan jotenkin mukana sellanen negatiivinen sävy tai assosiaatio...

Vierailija
1239/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen et ’oikeita’ vastauksia saattaa olla useampikin, mutta juuri se, että miten reagoi. Onko äkäisesti ajamassa omia oikeuksiaan ensisijaisesti, onko myötätuntoinen, ratkaisukeskeinen, mutta kuitenkin osaa vetää rajat? Ja ehkä se että pysyy toimintakykyisenä myös haastattelussa.

Mielestä juuri tämä! Osuit naulan kantaan!

Vierailija
1240/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vastasin ilo, mutta ylpeys ois voinu olla myös ihan yhtä hyvä.

Ylpeydellä on vaan jotenkin mukana sellanen negatiivinen sävy tai assosiaatio...

Jep. Mun mielestä kyllä tossa tilanteessa voi olla ylpeä. Työpaikkoja on vaikea saada, että ainakin itse olisin itsestäni ylpeä.

Ketju on lukittu.