VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin siihen ilo, helpotus ja hämmennys…Heti vastauksen jälkeen mietin että oisko ollukki turhautuneisuus. Mietin sen niin että hän on hämmentynyt kun ei saanut tätä tiettyä puhelinta toimimaan vaikka onkin joku atk mestari :D. Entiiä yhtää oliko toi sit väärin. Tiesin etukäteen kyllä että tunnetaidot tulee olee mulle vaikein.
Mut miten kukaan voi sanoa, että vaikkapa se hämmennys olisi jotenkin väärä tunne? Tunteet EI ole oikeita tai vääriä, ja itse vastasin et sekä hämmennystä et turhautuneisuutta. Molempia, eikä se voi nyt -hyvänen aika- olla väärin.
Minulle huomautti haastattelija, että vain yhden vaihtoehdon voi valita. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mä luettelin joitakin moninaisuuden muotoja mutta sitten vastasin että koko luokka on heterogeeninen joukko oppijoita ja jokainen on erityinen ja erilainen , oliko tyhmästi sanottu ?
Minusta tuo oli just hyvin sanottu, täydellisesti oikeastaan =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin siihen ilo, helpotus ja hämmennys…Heti vastauksen jälkeen mietin että oisko ollukki turhautuneisuus. Mietin sen niin että hän on hämmentynyt kun ei saanut tätä tiettyä puhelinta toimimaan vaikka onkin joku atk mestari :D. Entiiä yhtää oliko toi sit väärin. Tiesin etukäteen kyllä että tunnetaidot tulee olee mulle vaikein.
Mut miten kukaan voi sanoa, että vaikkapa se hämmennys olisi jotenkin väärä tunne? Tunteet EI ole oikeita tai vääriä, ja itse vastasin et sekä hämmennystä et turhautuneisuutta. Molempia, eikä se voi nyt -hyvänen aika- olla väärin.
Minulle huomautti haastattelija, että vain yhden vaihtoehdon voi valita. 🤔
Joo mullekin sanottiin, että vain yksi. Ei saanut myöskään perustella.
Enhän mä tota kieltä muistanu mainita, kulttuuri, etnisyys, uskonto, vammaisuus varmaan jos oikein muistan..
Itsestä varmaan sanoin vaan et suomalainen kulttuuri ja arvot mitä tullu kasvatuksesta..lyö ihan tyhjää ku jännitti ja hämmentyi vielä enemmän kun ei nähnyt haastattelijaa..
Oikeudenmukaisuudesta sanoin jotain et on mulle tosi tärkeää ja että pitää opettaa sitä lapsille 😬 Ja loput taas unohtanu..
Kyllä mä siitä moninaisuudesta selitin muitakin mut en vaan muista mitä 🙈😅
Käyttäjä6001 kirjoitti:
Enhän mä tota kieltä muistanu mainita, kulttuuri, etnisyys, uskonto, vammaisuus varmaan jos oikein muistan..
Itsestä varmaan sanoin vaan et suomalainen kulttuuri ja arvot mitä tullu kasvatuksesta..lyö ihan tyhjää ku jännitti ja hämmentyi vielä enemmän kun ei nähnyt haastattelijaa..
Oikeudenmukaisuudesta sanoin jotain et on mulle tosi tärkeää ja että pitää opettaa sitä lapsille 😬 Ja loput taas unohtanu..
Mä mainitsin arvot myös!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä6001 kirjoitti:
Mä mainitsin arvot myös!
Siis jopa kahdessa kohdasssa. 😬
Ei pitäis lukea näitä teidän fiksuja vastauksia kun alkaa itseä hikoiluttaa omat vastaukset. Vähän on sellainen fiilis että ei mennyt kovin hyvin.
Kysymykset tuntuu toki jälkikäteen helpoilta ja tulee mieleen monia asioita, mitä olisi pitänyt lisäillä. Pitää kuitenkin muistaa olla armollinen. Haastattelu on aina stressaava tilanne ja tuossa vielä tuo aika, noin minuutti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäis lukea näitä teidän fiksuja vastauksia kun alkaa itseä hikoiluttaa omat vastaukset. Vähän on sellainen fiilis että ei mennyt kovin hyvin.
munkin piti pysyä poissa täältä….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä6001 kirjoitti:
Mä vastasin oikeudenmukaisuuten: jotakin tasavertaisesta ja yhdenvertaisesti ja oikeudenmukaisesta kohtelusta,ammattillisuudesta ja objektiivisen tiedon tarjoamisesta ,blaah
Tosi monesta oli sellanen olo et jauhan itsestäänselvyyksiä
Siis jopa kahdessa kohdasssa. 😬
Mä mietin näitä kommentteja lukiessa miten hyvin jengi onkaan vastannut!
Mun mielestä monimuotoisuus-osio oli myös vaikein, omista vastauksista mietin olivatko todellakaan tarpeeksi laajoja..?
Mä spekuloin arvoinnista, että entä jos se ei tapahdukaan (ainakaan aluksi) pistämällä hakijoita paremmuusjärjestykseen, vaan tiputetaan kaikkein kaikkein ”sopimattomimmat”?
Vierailija kirjoitti:
Kysymykset tuntuu toki jälkikäteen helpoilta ja tulee mieleen monia asioita, mitä olisi pitänyt lisäillä. Pitää kuitenkin muistaa olla armollinen. Haastattelu on aina stressaava tilanne ja tuossa vielä tuo aika, noin minuutti aikaa.[/quote
Juurikin näin. Mulla oman haasteen toi katkeilevat yhteys , ja toisen osion jouduin tekemään uudelleen ,koska linja jumittui, ja tästä johtuen olin jotenkin ihan paniikissa ,ja oli sellanen olo et äkkii pitää vastata jotakin et yhteys ei mee taas poikki. Ja minulla on kotona ihan hyvät nettiyhteydet olleet😟
Käyttäjä6113 kirjoitti:
Mä mietin näitä kommentteja lukiessa miten hyvin jengi onkaan vastannut!
Mun mielestä monimuotoisuus-osio oli myös vaikein, omista vastauksista mietin olivatko todellakaan tarpeeksi laajoja..?Mä spekuloin arvoinnista, että entä jos se ei tapahdukaan (ainakaan aluksi) pistämällä hakijoita paremmuusjärjestykseen, vaan tiputetaan kaikkein kaikkein ”sopimattomimmat”?
Siis kyllä mua mietityttää, kun moni puhuu oikeudenmukaisuudesta täällä. Minulta ei kysytty mitään tähän liittyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykset tuntuu toki jälkikäteen helpoilta ja tulee mieleen monia asioita, mitä olisi pitänyt lisäillä. Pitää kuitenkin muistaa olla armollinen. Haastattelu on aina stressaava tilanne ja tuossa vielä tuo aika, noin minuutti aikaa.[/quote
Juurikin näin. Mulla oman haasteen toi katkeilevat yhteys , ja toisen osion jouduin tekemään uudelleen ,koska linja jumittui, ja tästä johtuen olin jotenkin ihan paniikissa ,ja oli sellanen olo et äkkii pitää vastata jotakin et yhteys ei mee taas poikki. Ja minulla on kotona ihan hyvät nettiyhteydet olleet😟
Kuulostaa ikävältä! Minuakin pelotti juuri tuo netin toiminta. Vikan pysäkin kohdalla netti vähän pätkästä ja tuli teksti, että yhteytesi on epävakaa.
Voisko joku kirjoittaa tarkemmin kysymyksiä, siis samaan kommenttiin kaikki kysymykset mitä sattuu muistamaan omasta kokeesta?
Se oli kyl vaikee miettiä mihin moninaisuuteen kuuluu itse ja miten se vaikuttaa.
Tälleen suomalaisena hetero naisena oli vaikea keksiä. Sanoinkin just jotain että en koe itsessäni olevan niinkään mitään moninaisuutta mutta kaikki me olemme erilaisia ja ainutlaatuisia yksilöitä. Sitten sanoin että vaikka en itse kuulu niin ei vaikuta siihen miten kohtelen heitä jotka kuuluvat. Kaikkia tulee kohdella samalla tavalla.
Kysyttiinkö kaikilta jotka teki kokeen Oulussa oikeudenmukaisuudesta?
Varmasti vaihtelee kysymykset eri kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyl vaikee miettiä mihin moninaisuuteen kuuluu itse ja miten se vaikuttaa.
Tälleen suomalaisena hetero naisena oli vaikea keksiä. Sanoinkin just jotain että en koe itsessäni olevan niinkään mitään moninaisuutta mutta kaikki me olemme erilaisia ja ainutlaatuisia yksilöitä. Sitten sanoin että vaikka en itse kuulu niin ei vaikuta siihen miten kohtelen heitä jotka kuuluvat. Kaikkia tulee kohdella samalla tavalla.
Eiks kaikissa nimenomaan oo moninaisuutta? Mutta minullekin tää kysymys oli vaikea.
Oli sellaisia ongelmanratkaisutilanteita että haastattelija luki tilanteen ja sitten piti kertoa miten toimii
Yhteinen työhuone ja toinen hoitaa jatkuvasti työpuheluita ,joka häiritsee omaa työntekoa,miten toimit?
Sinun pitäisi varata ryhmätyötä varten ryhmällesi huone ja ainut sopiva aika on aika ,jolloin se on varattu toiselle tiimille,miten toimit
Mun mielestä moninaisuus pysäkin kysymykset oli periaatteessa aika laajoja. Olis hyvin voinut pohtia esseen verran. Yritä siinä minuutissa saada jotain järkevää…😬