VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Oli sellaisia ongelmanratkaisutilanteita että haastattelija luki tilanteen ja sitten piti kertoa miten toimii
Yhteinen työhuone ja toinen hoitaa jatkuvasti työpuheluita ,joka häiritsee omaa työntekoa,miten toimit?
Sinun pitäisi varata ryhmätyötä varten ryhmällesi huone ja ainut sopiva aika on aika ,jolloin se on varattu toiselle tiimille,miten toimit
Tai jotenkin noin, en ihan muista.
Mulla toi ryhmätyöjuttu meni huonosti koska en ymmärtänyt ehdottaa mitään etäpalavereita, vaan jäin kiinni siihen huoneeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sellaisia ongelmanratkaisutilanteita että haastattelija luki tilanteen ja sitten piti kertoa miten toimii
Yhteinen työhuone ja toinen hoitaa jatkuvasti työpuheluita ,joka häiritsee omaa työntekoa,miten toimit?
Sinun pitäisi varata ryhmätyötä varten ryhmällesi huone ja ainut sopiva aika on aika ,jolloin se on varattu toiselle tiimille,miten toimit
Mulla toi ryhmätyöjuttu meni huonosti koska en ymmärtänyt ehdottaa mitään etäpalavereita, vaan jäin kiinni siihen huoneeseen
En mäkään. Mä puhuin vain siitä, että keskustelee työkaverin kanssa ja pohtii mahdollista ratkaisua. Esim työkaveri laittaa äänettömälle, itse pitää kuulokkeita tai korvatulppia. Mutta korostin että pitää löytää yhdessä ratkaisu ja ehdottomasti ottaa asialla esille, tosin rakentavasti ei syyllistämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ois voinut vaiks kutsuu porukat siihen aikaan omaan kotiinsa tai kahvilaan tai mitä vaan mutta minä neuvottelin vaan tuosta huoneesta😞😬
Mun eka ajatus oli et ei päiväkodissa oo mitään työhuonetta😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi ryhmätyöjuttu meni huonosti koska en ymmärtänyt ehdottaa mitään etäpalavereita, vaan jäin kiinni siihen huoneeseenTai ois voinut vaiks kutsuu porukat siihen aikaan omaan kotiinsa tai kahvilaan tai mitä vaan mutta minä neuvottelin vaan tuosta huoneesta😞😬
Mä tohon vikaan vastasin, että voi miettiä itse jotain muuta vaihtoehtoa kirjastoa, jonkun asuntoa. Korostin kuitenkin, että kannattaa ottaa puheeksi asia toisen ryhmän kanssa. Olisiko mahdollista, että joka toinen viikko vaihdetaan. Uskon, että ne hakee juuri tota, että nimenomaan neuvottelee, ei vaan että aina joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi ryhmätyöjuttu meni huonosti koska en ymmärtänyt ehdottaa mitään etäpalavereita, vaan jäin kiinni siihen huoneeseenTai ois voinut vaiks kutsuu porukat siihen aikaan omaan kotiinsa tai kahvilaan tai mitä vaan mutta minä neuvottelin vaan tuosta huoneesta😞😬
Mä tohon vikaan vastasin, että voi miettiä itse jotain muuta vaihtoehtoa kirjastoa, jonkun asuntoa. Korostin kuitenkin, että kannattaa ottaa puheeksi asia toisen ryhmän kanssa. Olisiko mahdollista, että joka toinen viikko vaihdetaan. Uskon, että ne hakee juuri tota, että nimenomaan neuvottelee, ei vaan että aina joustaa.
Jatkuu…
Musta tuntuu, että jokaiselle tulee about nämä mieleen. Mitä muuta olisi voinut tossa ajassa vastata? Mistä piste erot tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu…
Musta tuntuu, että jokaiselle tulee about nämä mieleen. Mitä muuta olisi voinut tossa ajassa vastata? Mistä piste erot tulee?
Ehkä työtilan olisi voinut myös jakaa?
Joo mäki olin et eka keskustelee sen toisen ryhmän kanssa et käviskö niille joku toinen päivä. Jos ne ei suostu nii sit ehdotan että tehdään jossakin muussa kouluntilassa tai ehdotan omaa kotiani.
Kiitos! Haluaisin kuulla lisää kysymyksiä ja vastauksia!
Tähän mennessä kuulistaa että moninaisuudesta osio olisi ollut itselle haastavin, en tiedä mitä olisin keksinyt heti vastaukseksi..
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä kuulistaa että moninaisuudesta osio olisi ollut itselle haastavin, en tiedä mitä olisin keksinyt heti vastaukseksi..
Mun mielestä nyt on tullut aika hyvin, yksi kysymys oli jollain pysäkillä, että mitä teet jos tuntuu että hukut työtaakan alle tai jotain vastaavaa.
Oliko joku kysymys et miten lähestyisit itkevää henkilöä? Siinä oli jotain muutakin mut en enää muista.
Voiko tuohon moninaisuuteen tuoda ihan vain omia erityikykyjään joista hyötyä koulutyössä? En usko, että antavat pisteen esimerkiksi yhdestä vastauksesta moninaisuudessa (uskonto = 1p, etnisyys = 1 p) vaan enemmänkin millainen mielikuva tulee vastaajasta. Eihän opettajaksi soveltuuvuus voi olla niin yksityiskohtaisista vastauksista koostuva vaan enemmänkin millainen mielikuva tulee personasta eli sopiiko opettajaksi.
en uskalla enää lukea näitä kommentteja, kun tulee niin epävarma olo omista vastauksista! pitää varmaan palata tänne vasta sitten, kunhan saa jotain tietoa noista tuloksista 🤣 luulen, että omalla kohdalla ei kyllä tule käymään hyvin, kun se moninaisuus -osio meni kyllä tosi kehnosti. olin ihan sumussa siinä ja hyvä, että ajatus kulki edes.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä moninaisuus pysäkillä haluttiin tehdä eroja. Kiinnostaa myös, että jos ehdottaa kahta hyvää ratkaisua, niin miten eri ratkaisut arvostellaan? Voihan toki tuossa jäätyä, että esimerkiksi ei tule mitään mieleen.
Epäselvästi sanoin edellisessä, mutta tarkoitan etten usko arvioijien odottavan tiettyjä vastauksia vaan luovat kokonaiskuvan hakijan motivaatiosta, kyvykkyydestä, tunnetaidoista jne. eivätkä takerru yksittäisiin vastauksiin.
Ed.
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku kysymys et miten lähestyisit itkevää henkilöä? Siinä oli jotain muutakin mut en enää muista.
Juu! Tämän muistan hatarasti.
Vierailija kirjoitti:
Epäselvästi sanoin edellisessä, mutta tarkoitan etten usko arvioijien odottavan tiettyjä vastauksia vaan luovat kokonaiskuvan hakijan motivaatiosta, kyvykkyydestä, tunnetaidoista jne. eivätkä takerru yksittäisiin vastauksiin.
Ed.
Hyvä pointti!
Mä tyhmänä sanoin, tossa moninaisuus kohdassa vielä loppuun, että tämä on kyllä osa-alue, mistä tarvitsen lisää tietoa ja haluan oppia uutta. Koen että aihe on tärkeä jne. 🤣🤣
Jos multa loppui aika pysäkillä, täydentelin vastauksia ja lisäilin, jotain liibalaabaa. En jäänyt kertaakaan tuijottamaan vaan hiljaa, annoin itsestäni kuvan, joka ei osaa olla hiljaa. Ei hyvä juttu.
Mun mielestä nää oli helppoja. Herää kysymys, että ajattelinko liian suppeasti.