Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

1201/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6001 kirjoitti:

Mä jostain ihmeen syystä ajattelin että se someriita oli joku työhön liittyvä riitä ja vastasin sen mukaan 🙄 Sitäkin sit harmitellu jälkeen päin

Mitä vastasit?

Että riita pitää selvittää ettei vaikuta työilmapiiriin ja että some ei ole oikea paikka selvittää työasioita...

1202/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosiaan hassua kuinka samankaltaisia meidän kaikkien vastaukset tuntuu olevan. Ainoostaan motivaatio ja moninaisuusosiot luo merkittäviä eroja meidän välille. Hämmentää tosi paljon, että kuinka näistä rakennetaan oikeudenmukainen ranking...

Sitten oli kysymykset (ainakin jyväskylässä) että ystäväsi on hirmu surullinen kuinka toimit, ja se että esimies vei tiimin kunnian tehdystä työstä ilman omaa työpanosta, kuinka toimit tiimin jäsenenä tässä tilanteessa. Jälkimmäisessä tajusin heti vastattuani että kerroin mitä tiimin pitäisi tehdä enkä että mitä minä jäsenenä tekisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rehtorin tehtäviin ei kuulu selvittää mitään aikuisten ihmisten yksittäistä someriitelyä vapaa-ajalla. Vaan ihmisten on tärkeää olla työssään ammatillisia.

Mutta luulen että tässä on tärkeää se että on valmis ottamaan asian tarvittaessa esille osapuolien kanssa.

Toki tuokin on pointti, mistä myös mainitsin. Että töissä pitää muistaa ammatillisuus (laki kunnallisesta viranhaltijasta, opettajat ). Huono työilmapiiri on kuitenkin myrkkyä, ja voi just levitä ja aiheuttaa paljon pahaa.

Vierailija
1204/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt muistan sen kysymyksen et työaika venyy kohtuuttomasti ja käyttää älyttömästi aikaa työn tekemiseen.vapaa-ajallaan, oli joku tällainen kysymys?

Kohtuuton työmäärä?

Vierailija
1205/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei mainittu oliko riita nyt siis opettajien välillä, koska vein itse kaikki koulukentälle. Mainitsin siitä toki haastattelijalle esimerkiksi koulussa…

Vierailija
1206/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt muistan sen kysymyksen et työaika venyy kohtuuttomasti ja käyttää älyttömästi aikaa työn tekemiseen.vapaa-ajallaan, oli joku tällainen kysymys?

Kohtuuton työmäärä?

Tää oli mulla ainakin. Vastasin just, että ottaisin asian esille esimiehen kanssa. Tää oli se mun pääjuttu, toki lisäilin muita seikkoja. En tiedä miten tässä saadaan eroja?

Vierailija
1207/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ,näitä kun muistellaan, niin noita kysymyksiä on ollut ihan kohtuuttoman paljon minusta, annettua aikaa nähden.

Vierailija
1208/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt muistan sen kysymyksen et työaika venyy

kohtuuttomasti ja käyttää älyttömästi aikaa työn tekemiseen.vapaa-ajallaan, oli joku tällainen kysymys?

Kohtuuton työmäärä?

Tää oli mulla ainakin. Vastasin just, että ottaisin asian esille esimiehen kanssa. Tää oli se mun pääjuttu, toki lisäilin muita seikkoja. En tiedä miten tässä saadaan eroja?

Saman minäkin, ja sitten itsereflektiota omaa tekemistä kohtaan

Vierailija
1209/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6001 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6001 kirjoitti:

Mä jostain ihmeen syystä ajattelin että se someriita oli joku työhön liittyvä riitä ja vastasin sen mukaan 🙄 Sitäkin sit harmitellu jälkeen päin

Mitä vastasit?

Että riita pitää selvittää ettei vaikuta työilmapiiriin ja että some ei ole oikea paikka selvittää työasioita...

Mun mielestä hyvä vastaus. Vastasin itse samalla tavalla, mikä on mielestäni ainoa oikea ratkaisu. Muuten saattaisi vaikuttaa välinpitämättömältä (välttää konflikteja jne.) Pitää uskaltaa nostaa asiat pöydälle. Uskon, että tässä haettiin juuri sitä puuttumista. Mulle haastattelija nyökkäili, tosin voihan olla että se nyökkäilee kaikille ja kaikkeen, mutta mulla selvästi nyökkäili.

Vierailija
1210/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siihen ryhmätyö kysymykseen ollu vielä joku et sillä johtajalla oli jotai vaikeuksia sen yksityiselämässä ja se ei tehny mitään mut sit esittele sen työn omanaan.

Mitä porukka tähän vastas?

Mä vastasin jotain et yhdessä keskustelisin ryhmän kanssa tästä ja mentäisiin yhdessä sille johtajalla puhumaan mut kuitenkin otetaan se sen vaikea tilanne huomioon jne. En muista enää. Mut tää oli myös vähä hankala musta.

Vierailija
1211/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt muistan sen kysymyksen et työaika venyy

kohtuuttomasti ja käyttää älyttömästi aikaa työn tekemiseen.vapaa-ajallaan, oli joku tällainen kysymys?

Kohtuuton työmäärä?

Saman minäkin, ja sitten itsereflektiota omaa tekemistä kohtaan

Täysin saman jutun mainitsin minäkin. Tosin en käyttänyt sanaa reflektio 😉

Vierailija
1212/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siihen ryhmätyö kysymykseen ollu vielä joku et sillä johtajalla oli jotai vaikeuksia sen yksityiselämässä ja se ei tehny mitään mut sit esittele sen työn omanaan.

Mä vastasin jotain et yhdessä keskustelisin ryhmän kanssa tästä ja mentäisiin yhdessä sille johtajalla puhumaan mut kuitenkin otetaan se sen vaikea tilanne huomioon jne. En muista enää. Mut tää oli myös vähä hankala musta.

Eikö sitten selvinnyt, että sillä ei ollutkaan mitään. Että se oli periaattessa keksinyt, että oli vaikea tilanne…

Vierailija
1213/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että toisista valittaminen/kantelu saattaa tehdä itselle hallaa. Olen samaa mieltä, että hyvä tuoda epäkohdat esille. Mutta jos olet nuori, ia esimerkiksi määräaikaisena menet kertomaan rehtorille sen sukulaispojasta voi olla, että töitä ei ole jatkossa luvassa. Opetusala menee aikalailla suhteilla.

Tämä menee nyt vähän yli kysymyksen, mutta yleensäkin juttu on näin.

Vierailija
1214/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5812 kirjoitti:

On kyllä tosiaan hassua kuinka samankaltaisia meidän kaikkien vastaukset tuntuu olevan. Ainoostaan motivaatio ja moninaisuusosiot luo merkittäviä eroja meidän välille. Hämmentää tosi paljon, että kuinka näistä rakennetaan oikeudenmukainen ranking...

Sitten oli kysymykset (ainakin jyväskylässä) että ystäväsi on hirmu surullinen kuinka toimit, ja se että esimies vei tiimin kunnian tehdystä työstä ilman omaa työpanosta, kuinka toimit tiimin jäsenenä tässä tilanteessa. Jälkimmäisessä tajusin heti vastattuani että kerroin mitä tiimin pitäisi tehdä enkä että mitä minä jäsenenä tekisin...

Ja tuossa kunnian viemisessä oli myös lisänä että hänellä on tosi vaikea henkilökohtainen elämäntilanne, ja sit oli jotenkin että kuulet, että hän on vienyt kunnian..... Koska muistan alussa pohtineeni myös sitä että mikä se tietolähde on ,ettäkö onko se toisen käden tietoa...

Vierailija
1215/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että toisista valittaminen/kantelu saattaa tehdä itselle hallaa. Olen samaa mieltä, että hyvä tuoda epäkohdat esille. Mutta jos olet nuori, ia esimerkiksi määräaikaisena menet kertomaan rehtorille sen sukulaispojasta voi olla, että töitä ei ole jatkossa luvassa. Opetusala menee aikalailla suhteilla.

Tämä menee nyt vähän yli kysymyksen, mutta yleensäkin juttu on näin.

Lisäyksenä vielä, että jos olet hyvin perille tehtävästä et rehtorina noin toimi. Kuitenkin jos esimies on palkannut jonkun ja siitä valitetaan, voi esimies kokea sen omana epäonnistumisena…

Muita jotka ymmärtää tai voi samaistua?

Vierailija
1216/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin lisäksi myös, että asia kannattaa unohtaa, jos se ei ole toistuvaa ja kyseessä on pienempi juttu. Mutta jos jatkuvaa siitä pitää mainita.. Tää ehkä meni puihin, koska nostin esille myös vaikenemisen….

Vierailija
1217/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitten selvinnyt, että sillä ei ollutkaan mitään. Että se oli periaattessa keksinyt, että oli vaikea tilanne…

Apua en mä tollasta huomannut😬

Vierailija
1218/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ,näitä kun muistellaan, niin noita kysymyksiä on ollut ihan kohtuuttoman paljon minusta, annettua aikaa nähden.

Niin totta! Jotenkin se tunnepysäkki oli aivan tykitystä ja samoin se ongelmanratkaisu. Kysymystä kysymyksen perään. Mutta ehkäpä tällä hektisellä haastattelulla testattiin myös paineensietokykyä..

Vierailija
1219/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa hyvin olla väärin. Uskon näin. Jostain vaan tuli joku että ei olis ollukaan mitään….taisin keksiä itse! Älä huolestu!

Vierailija
1220/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en minäkään muista mitään tällaista. 😅😂

Ketju on lukittu.