Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
1121/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se moninaisuus pysäkki oli kamalan. Mä tein haastattelun Oulussa ku se oli ensisijainen. Siinä oli kolme kysymystä. En muista ihan tarkkaa kysymystä mut tässä:

1. Minkälaista moninaisuutta voi nähdä koulussa?

2. Mihin moninaisuuteen itse kuulut ja miten se vaikuttaa toimintaansi koulussa?

3. Kuinka voit omalla toiminnallasi edistää oikeudenmukaisuutta koulussa?

Vika kysymys oli kamala ja jäädyin siinä ihan täysin. Taisin vaan sanoa jotakin että no kohtelemalla kaikkia samalla tavalla. Tosi ympäripyöreästi vastasin.

Tein kans Ouluun ja mulla kysyttiin vaan nuo 2 ekaa kysymystä mitään oikeudenmukaisuudesta ei kysytty ja aikaa jäi jonku verran että kai se nyt olis kysyny sen 3 jos olis ollu D: oli kyllä toi oman moninaisuuden pohtiminen tosi vaikeeta sönkötin vaan jotain että enhän mää tiiä mitä erityistä mussa on :D

Vierailija
1122/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että muut pysäkit menee läpi, mutta moninaisuus kyllä mietityttää. Sain kyllä paljon asiaa, mutta vähän kyllä meni osa ohi aiheen.

Tämä oli haastavin. En sentään alkanut Seta-puhetta pitämään, koska mielestäni ei ala-asteiässä vielä niin kosketa. Mutta vaikein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista et se moninaisuuden kakkoskohta olisi muotoiltu noin

Vierailija
1124/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se moninaisuus pysäkki oli kamalan. Mä tein haastattelun Oulussa ku se oli ensisijainen. Siinä oli kolme kysymystä. En muista ihan tarkkaa kysymystä mut tässä:

1. Minkälaista moninaisuutta voi nähdä koulussa?

2. Mihin moninaisuuteen itse kuulut ja miten se vaikuttaa toimintaansi koulussa?

3. Kuinka voit omalla toiminnallasi edistää oikeudenmukaisuutta koulussa?

Vika kysymys oli kamala ja jäädyin siinä ihan täysin. Taisin vaan sanoa jotakin että no kohtelemalla kaikkia samalla tavalla. Tosi ympäripyöreästi vastasin.

Multa ei kyllä kysytty tuota kakkoskysymystä ollenkaan, vain eka ja kolmas… Vika oli mullekin vaikea ja änkytin siihen vain jotain että seuraan tarkalla silmällä tilanteita ja puutun tarvittaessa jne, ja kyllä sitten jälkeen päin harmitti. Ekaan vastasin lasten erilaisista taustoista (kulttuuri, kieli, perhetaustat) ja esim. nepsy-lapset. Myöhemmin tuli mieleen erilaiset oppimistavat ja seksuaalivähemmistöt ym.

Mäkin vastasin uskonto, sosioekonominen tausta, äidinkieli, kulttuuri…ja jotain muutama vielä. En tiedä tuliko piste per mainittu asia….? Mutta kyllä ainakin noin 6-8 asiaa mainitsin.

Vierailija
1125/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että en muistanut tarkalleen miten ne kysymykset oli. Tein kokeen jo keskiviikkona nii kerkes unohtua!

Vierailija
1126/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastasin siihen ilo, helpotus ja hämmennys…Heti vastauksen jälkeen mietin että oisko ollukki turhautuneisuus. Mietin sen niin että hän on hämmentynyt kun ei saanut tätä tiettyä puhelinta toimimaan vaikka onkin joku atk mestari :D. Entiiä yhtää oliko toi sit väärin. Tiesin etukäteen kyllä että tunnetaidot tulee olee mulle vaikein.

Mut miten kukaan voi sanoa, että vaikkapa se hämmennys olisi jotenkin väärä tunne? Tunteet EI ole oikeita tai vääriä, ja itse vastasin et sekä hämmennystä et turhautuneisuutta. Molempia, eikä se voi nyt -hyvänen aika- olla väärin.

Vierailija
1127/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kenelläkään kolmos kohta erilainen?

Vierailija
1128/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luettelin kaikkee etninen tausta, uskonto, kulttuuri, sukupuoli ja seksuaalivähemmistöt, kielet jne. Ihan hirveen pitkän listan luettelin. Taisin vaan unohtoo ton sosioekonomisen taustan. Jospa siinä oli riittävästi

Vierailija
1129/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastasin siihen ilo, helpotus ja hämmennys…Heti vastauksen jälkeen mietin että oisko ollukki turhautuneisuus. Mietin sen niin että hän on hämmentynyt kun ei saanut tätä tiettyä puhelinta toimimaan vaikka onkin joku atk mestari :D. Entiiä yhtää oliko toi sit väärin. Tiesin etukäteen kyllä että tunnetaidot tulee olee mulle vaikein.

Mut miten kukaan voi sanoa, että vaikkapa se hämmennys olisi jotenkin väärä tunne? Tunteet EI ole oikeita tai vääriä, ja itse vastasin et sekä hämmennystä et turhautuneisuutta. Molempia, eikä se voi nyt -hyvänen aika- olla väärin.

Niin ei kai…Mutta miten nuo pisteytetään? Jos kaikista saa pisteen niin mistä saadaan piste erot aikaseksi?

Vierailija
1130/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin ykkösessä ihan puihin kun kysyttiin jotakin yhtä kokemusta .

Olin niin jännittynyt et en oikein saanut mitään järkevää vastausta

Vierailija
1131/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luettelin kaikkee etninen tausta, uskonto, kulttuuri, sukupuoli ja seksuaalivähemmistöt, kielet jne. Ihan hirveen pitkän listan luettelin. Taisin vaan unohtoo ton sosioekonomisen taustan. Jospa siinä oli riittävästi

Mä unohdin taas ton sukupuoli…jotenkin kun nopeasti tulee unohtuu just ihan perusasiat

Vierailija
1132/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa ei kysytty vaan yhtä. 😬Tämäkin kysymys erilainen.

Vierailija
1133/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella voisi olettaa että kysymykset ovat hieman vaihdelleet yliopistosta riippuen.

Vierailija
1134/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luettelin joitakin moninaisuuden muotoja mutta sitten vastasin että koko luokka on heterogeeninen joukko oppijoita ja jokainen on erityinen ja erilainen , oliko tyhmästi sanottu ?

Vierailija
1135/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se eka pysäkki. Oliko kysymykset just jotkut tälläset! Edelleenki pari päivää jo kokeesta nii en muista tarkalleen.

1. Miks haet kasvatusalalle?

2. Minkälaiset kokemukset elämän aikana on johtanut siihen että haluat olla opettaja?

Ekaan kysymykseen oli just hyvä harjoteltu vastaus jo mietittynä nii siinä ei ollu mitää ongelmia. Toiseen piti ihan miettiä ja vastasin just jotain et koulukiusattuna oleminen vaikutti ja kuinka opettaja puuttu siihen ja oon ihaillut opettajia siitä lähtien jne.

Vierailija
1136/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luettelin joitakin moninaisuuden muotoja mutta sitten vastasin että koko luokka on heterogeeninen joukko oppijoita ja jokainen on erityinen ja erilainen , oliko tyhmästi sanottu ?

Mun mielestä hyvä lisäys. Mä puhuin jotain, että erilaisuus on suuri rikkaus ym. Muita tällaisia OPS:in arvoja ja muuta mikä meni kyllä ohi aiheen.

Vierailija
1137/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se tunnepysäkki oli kaikista haastavin, sillä en löytänyt sitä ''yhtä oikeaa'' vastausvaihtoehtoa niihin tilanteisiin. Just tuo turhautuneisuus ja hämmennys, mietin molempia ja päädyin kuitenkin turhautuneisuuteen vaikka jälkenpäin ajateltuna hämmennys olisi ehkä ollut se todennäköisempi reaktio :D Heti alkuun kysyinkin, että saako valita kahta vastausvaihtoehtoa, mutta yhdellä oli mentävä.

Vierailija
1138/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul oli nimenomaan et nimeä tai kerro yksi....

Mutta oon ollut niin paniikissa,että voi olla et pää kääntänyt kysymyksiä mielessä

Vierailija
1139/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul oli nimenomaan et nimeä tai kerro yksi....

Mutta oon ollut niin paniikissa,että voi olla et pää kääntänyt kysymyksiä mielessä

Mä mainitsin varmaan 6-7 asiaa😬. Mutta kysymys oli mulla varmasti muodossa ”mitkä asiat” eli monikko. Jossain yliopistossa on pitänyt valita sitten vain yksi asia.

Vierailija
1140/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tunnepysäkki oli helpoin ja haastattelija aivan ihana .

Ketju on lukittu.