VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Muita ketä harmittaa se, että omat pisteet (eka vaihe) yli 30p paremmat kuin viimeisellä toiseen vaiheeseen päässeellä hakijalla… ja ekalla vaiheen pisteillä ei oo enää toisessa vaiheessa mitään väliä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko viime vuonna pysäkkejä, kun ystäväni joka pääsi sisään kertoi että hänellä oli yksi 20 minuutin yhtenäinen haastattelu,johon oli yksi linkki
Minulla oli viime vuonna haastattelu, jossa oli 8min aikaa vastata neljään kysymykseen.
Jotenkin viime vuotinen haastattelumalli tuntuisi helpommalta
En osallistunut viimevuonna, mutta kuulemani perusteella tämän vuoden koe on helpommin arvioitavissa, paremmin mitattavissa olevat vastaukset, erit. monivalinta (missä mulla meni 1 väärin x/) Molemmissa tavoissa hakijoille varmaan omat edut, mutta arvioinnin objektiivisuuden kannalta uskon että tämän vuotinen on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko viime vuonna pysäkkejä, kun ystäväni joka pääsi sisään kertoi että hänellä oli yksi 20 minuutin yhtenäinen haastattelu,johon oli yksi linkki
Minulla oli viime vuonna haastattelu, jossa oli 8min aikaa vastata neljään kysymykseen.
En osallistunut viimevuonna, mutta kuulemani perusteella tämän vuoden koe on helpommin arvioitavissa, paremmin mitattavissa olevat vastaukset, erit. monivalinta (missä mulla meni 1 väärin x/) Molemmissa tavoissa hakijoille varmaan omat edut, mutta arvioinnin objektiivisuuden kannalta uskon että tämän vuotinen on parempi.
Mun mielestä monivalinnat oli helppoja. Tosin en tiedä/muista, mitä siinä jännityksessä vastailin. Ainakin vastaus tuli multa heti. Mutta myöhemmin jäin miettimään, että mitenköhän se nyt meni.
Voisiko joku kertoa ,mikä se moninaisuuden itseä koskeva kysymys oli ja mitä siihen kuului mielestänne vastata, kun mä en muista sitä, mutta muistan olleeni hakoteillä🙄
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa ,mikä se moninaisuuden itseä koskeva kysymys oli ja mitä siihen kuului mielestänne vastata, kun mä en muista sitä, mutta muistan olleeni hakoteillä🙄
Sama! Olin siinä kysymyksessä niin kujalla, että voi herran jestas. Nyt en edes muista, että mitä siinä tarkalleen ottaen kysyttiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä monivalinnat oli helppoja. Tosin en tiedä/muista, mitä siinä jännityksessä vastailin. Ainakin vastaus tuli multa heti. Mutta myöhemmin jäin miettimään, että mitenköhän se nyt meni.
Mä vastasin ilo,helpotus ja turhautuneisuus monivalintoihin, oliko jollain samoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin ilo,helpotus ja turhautuneisuus monivalintoihin, oliko jollain samoja?
Ainakin muitakin vastanneen helpotus johonkin… muita vastauksia en muista, ehkä myös oli toi ilo aika alussa. 😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Olin siinä kysymyksessä niin kujalla, että voi herran jestas. Nyt en edes muista, että mitä siinä tarkalleen ottaen kysyttiin!
En minäkään, mutta jälkeenpäin mietin ,että olisiko siinä pitänytkin tuoda omia erityisiä vahvuuksia ilmi,
Lisäksi pohdin jälkeenpäin että olisi pitänyt mainita opetusmenetelmien valinnat ehkäpä, mitä en tehnyt.
Joo se moninaisuus pysäkki oli kamalan. Mä tein haastattelun Oulussa ku se oli ensisijainen. Siinä oli kolme kysymystä. En muista ihan tarkkaa kysymystä mut tässä:
1. Minkälaista moninaisuutta voi nähdä koulussa?
2. Mihin moninaisuuteen itse kuulut ja miten se vaikuttaa toimintaansi koulussa?
3. Kuinka voit omalla toiminnallasi edistää oikeudenmukaisuutta koulussa?
Vika kysymys oli kamala ja jäädyin siinä ihan täysin. Taisin vaan sanoa jotakin että no kohtelemalla kaikkia samalla tavalla. Tosi ympäripyöreästi vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, mutta jälkeenpäin mietin ,että olisiko siinä pitänytkin tuoda omia erityisiä vahvuuksia ilmi,
Lisäksi pohdin jälkeenpäin että olisi pitänyt mainita opetusmenetelmien valinnat ehkäpä, mitä en tehnyt.
Ehkä se on 8 pistettä per kysymys. Joten jos yksi kysymys menee väärin niin varmaan voi vielä päästä osan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistunut viimevuonna, mutta ikuulemani perusteella tämän vuoden koe on helpommin arvioitavissa, paremmin mitattavissa olevat vastaukset, erit. monivalinta (missä mulla meni 1 väärin x/) Molemmissa tavoissa hakijoille varmaan omat edut, mutta arvioinnin objektiivisuuden kannalta uskon että tämän vuotinen on parempi.
Mun mielestä kans oli tänä vuonna helpompi ku oli monivalintaa vaikka kans mietin että vastasinko ihan väärin ku vastasin vaa sen mikä tuli ekana mieleen!
Mä vastasin siihen ilo, helpotus ja hämmennys…Heti vastauksen jälkeen mietin että oisko ollukki turhautuneisuus. Mietin sen niin että hän on hämmentynyt kun ei saanut tätä tiettyä puhelinta toimimaan vaikka onkin joku atk mestari :D. Entiiä yhtää oliko toi sit väärin. Tiesin etukäteen kyllä että tunnetaidot tulee olee mulle vaikein.
Vierailija kirjoitti:
Joo se moninaisuus pysäkki oli kamalan. Mä tein haastattelun Oulussa ku se oli ensisijainen. Siinä oli kolme kysymystä. En muista ihan tarkkaa kysymystä mut tässä:
2. Mihin moninaisuuteen itse kuulut ja miten se vaikuttaa toimintaansi koulussa?
3. Kuinka voit omalla toiminnallasi edistää oikeudenmukaisuutta koulussa?Vika kysymys oli kamala ja jäädyin siinä ihan täysin. Taisin vaan sanoa jotakin että no kohtelemalla kaikkia samalla tavalla. Tosi ympäripyöreästi vastasin.
Okei! Mulla ei ollut samoja kysymyksiä. Ainakin kolmas ja toinen kysymys eri. Tai mitään oikeudenmukaisuudesta ei kysytty eikä myöskään kakkosen jatkokysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat!!
Vierailija kirjoitti:
Mä vastasin siihen ilo, helpotus ja hämmennys…Heti vastauksen jälkeen mietin että oisko ollukki turhautuneisuus. Mietin sen niin että hän on hämmentynyt kun ei saanut tätä tiettyä puhelinta toimimaan vaikka onkin joku atk mestari :D. Entiiä yhtää oliko toi sit väärin. Tiesin etukäteen kyllä että tunnetaidot tulee olee mulle vaikein.
Mä vastasin turhautuneisuus. Mutta tosin tuo hämmennys kuulostaa myös hyvältä, jos joku ATK mestari. Usein kyllä ne turhautuu…
Luulen, että muut pysäkit menee läpi, mutta moninaisuus kyllä mietityttää. Sain kyllä paljon asiaa, mutta vähän kyllä meni osa ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Muita ketä harmittaa se, että omat pisteet (eka vaihe) yli 30p paremmat kuin viimeisellä toiseen vaiheeseen päässeellä hakijalla… ja ekalla vaiheen pisteillä ei oo enää toisessa vaiheessa mitään väliä…
Tyttärellä oli lähes maksimi, eli n. 40 pistettä paremmat, ja kyllä vähän harmittaa ;)
Vierailija kirjoitti:
3. Kuinka voit omalla toiminnallasi edistää oikeudenmukaisuutta koulussa?Vika kysymys oli kamala ja jäädyin siinä ihan täysin. Taisin vaan sanoa jotakin että no kohtelemalla kaikkia samalla tavalla. Tosi ympäripyöreästi vastasin.
Multa ei kyllä kysytty tuota kakkoskysymystä ollenkaan, vain eka ja kolmas… Vika oli mullekin vaikea ja änkytin siihen vain jotain että seuraan tarkalla silmällä tilanteita ja puutun tarvittaessa jne, ja kyllä sitten jälkeen päin harmitti. Ekaan vastasin lasten erilaisista taustoista (kulttuuri, kieli, perhetaustat) ja esim. nepsy-lapset. Myöhemmin tuli mieleen erilaiset oppimistavat ja seksuaalivähemmistöt ym.
Onpa täällä vakava meno