VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa ensimmäinen pysäkki, aikaa meni passinnäyttämissäätämisessä, jännitti vietävästi, enkä saanut jälkikäteen ajateltuna annettua järkevää vastausta. Muut pysäkit meni hyvin ja rentouduin. Nyt arveluttaa tuo yksi. Miten helposti saa alle neljä pistettä ja pilaako se yksi pysäkki nyt kaiken?
Sama, tuntuu et eka meni penkin alle ja sen jälkeen jo paljon paremmin muut.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa ensimmäinen pysäkki, aikaa meni passinnäyttämissäätämisessä, jännitti vietävästi, enkä saanut jälkikäteen ajateltuna annettua järkevää vastausta. Muut pysäkit meni hyvin ja rentouduin. Nyt arveluttaa tuo yksi. Miten helposti saa alle neljä pistettä ja pilaako se yksi pysäkki nyt kaiken?
En tiedä miten helposti saa mutta kyllä yksi pysäkki voi pilata kaiken. Jos saat alle sen 4 pistettä niin se on sitten siinä 🙄
Älkää nyt tosissaan stressatko yhdestä kysymyksestä tai välttämättä yhdestä pysäkistäkään, jos saitte jotain sanottua. Että menis nollille(-4) niin vaatii kyllä todella huonon vastauksen tai täyden jäätymisen.
Mulla meni keskiviikkona moninaisuutta käsittelevä osio huonoiten. Viimeinen kysymys joka oli oikeudenmukaisuudesta meni nii huonosti että haastattelija sanoi että oliko toi sun vastaus…
Kyllä tuli kova ahdistus sen jälkeen. Toivottavasti sain edes sen 4 pistettä siitä. Ensimmäinen kysymys meni hyvin ja toinen ok mutta kolmas surkeasti. Nyt pitää toivoa parasta. Muut osiot meni kuitenkin hyvin 👍🏼
Joko täällä kohta saa puhua asioista niiden oikeilla nimillä! Koska on vikat haastatteluajat?
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni keskiviikkona moninaisuutta käsittelevä osio huonoiten. Viimeinen kysymys joka oli oikeudenmukaisuudesta meni nii huonosti että haastattelija sanoi että oliko toi sun vastaus…
Kyllä tuli kova ahdistus sen jälkeen. Toivottavasti sain edes sen 4 pistettä siitä. Ensimmäinen kysymys meni hyvin ja toinen ok mutta kolmas surkeasti. Nyt pitää toivoa parasta. Muut osiot meni kuitenkin hyvin 👍🏼
Miksi multa ei kysytty mitään oikeudenmukaisuudesta?
Mä en edes muista mitään oikeudenmukaisuus kysymystä,hieman oon ollu paniikissa. Mutta moninaisuuden pysäkillä oli joku itseä koskeva kysymys ,johon en saanut järkevää vastausta mielestäni
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt tosissaan stressatko yhdestä kysymyksestä tai välttämättä yhdestä pysäkistäkään, jos saitte jotain sanottua. Että menis nollille(-4) niin vaatii kyllä todella huonon vastauksen tai täyden jäätymisen.
Sain viime vuonna kahdesta osiosta alle 4p.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes muista mitään oikeudenmukaisuus kysymystä,hieman oon ollu paniikissa. Mutta moninaisuuden pysäkillä oli joku itseä koskeva kysymys ,johon en saanut järkevää vastausta mielestäni
Sama!
Olisihan haastattelija kertonut, mikäli hän ei ehtinyt kysyä kaikkia kysymyksiä ?
Vierailija kirjoitti:
Olisihan haastattelija kertonut, mikäli hän ei ehtinyt kysyä kaikkia kysymyksiä ?
Kyllä mun mielestä haastattelijan pitää huolehtia, että hakijalla on mahdollisuus vastata kaikkiin kysymyksiin. Voi olla, että kysymyksissä on hiukan eroja yliopistojen välillä…
Sinä joka sait kahdesta osiosta alle 4 pistettä, niin oliko sinulla itselläsi sellainen olotila, että pysäkit olisivat menneet huonosti, toisinsanoen tiedätkö miksi sait ?
Kai nyt saa jo puhua? Mulla meni ensimmäinen hyvin, osasin kertoa miksi halusin alalle ja toin motivaation hyvin esille. Sitten taas toisen ekat valitse vaihtoehdoista mikä tunne-kysymykset hämmensi ja muutenkin tuntui, että jäädyin. Sitten ku tuli fiilis, että paskasti meni, niin pahemmin lukkoon ja tuntuu, että vaikutin vain idiootilta. En tiedä sanoinko mitään järkevää muihin osioihin :( joku haastattelija sanoi jotain "heippa ja hyvää elämää" tms, siitäki jäi olo, että ei oikein onnistanut...
Huh! Nyt on koe ohi ja sain jopa syötyäkin vähän😁 moninaisuus oli minusta haastavin!
Mitä vastatsitte siihen tekniikkanero kohtaan?
Heippa! Mistä näkee soveltuvuuskokeen tulokset ja onko joku jo saanut ne?
Maisterihaussa ja todellakin nyt on ekaa kertaa sellainen olo, että pääsen viimein haluamaani koulutukseen. Tämä meni nyt niin hyvin. :)
Millä kysymyksellä teiltä kysyttiin motivaatiosta?
Luulis että nyt alkais kaikkien kokeet ohi.. kuka kirjottaisi järjestyksessä pysäkki pysäkiltä kysymykset mitä siellä esitettiin?
Itse en päässyt soveltuvuuskokeisiin saakka ja haluaisin tietää mitä kysymyksiä siellä on ollut.
Kiitos jo etukäteen!