Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
1021/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reippaan tunnin päästä koe. Kuulostaa silti, että siellä kysytään elämän tarkoitusta ja kuuraketin valmistusohjeita 😳

Ei kysytä. Ei todella. 😄

Vierailija
1022/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo illalla ja tänä aamuna miettiä, ettei kokeesta tule yhtään mitään. Mutta ei se ollut ollenkaan niin kamala kuin täältä luettujen kommenttien perusteella odotin.

Kolmas osio vähän jännittää vastasinko kysyttyihin kysymyksiin vai ohi. Siinä kävi ainut jäätyminenkin, mutta ennätin kuitenkin jotain vastaamaan.

Muilla pysäkeillä jäi aikaa, en tiedä onko se huono, vai vain hyvä, että osasi vastata napakasti ja ihan perustellenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on kaikille samat kysymykset. Jokuhan voisi niitä kertoa eteenpäin ja sitten mahdollisuus valmistautua..

Vierailija
1024/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuloksien valmistumisesta voi mennä niin kauan? Jos haastatteluja ei nauhoiteta eli ei käydä uudelleen läpi. Eikö pisteytykset ole aika nopea tehdä?

Vierailija
1025/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuloksien valmistumisesta voi mennä niin kauan? Jos haastatteluja ei nauhoiteta eli ei käydä uudelleen läpi. Eikö pisteytykset ole aika nopea tehdä?

Osaan hakukohteista, kuten kässänope, on myös ennakkotehtävä ja siihen liittyvä raportti/teksti, jotka myös täytyy arvostella. Tämäkin vie aikaa. Kässän ennakkotehtävien palautus oli tiistaina, joten ihan vasta äsken.

Vierailija
1026/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla haastattelijat oli iha mukavia.. aikaa tosin jäi melkein kaikissa ja siinäpä sitten toljotettiin toisiamme :D

Vierailija
1027/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut läheskään niin paha kuin täältä luetgujen juttujen perusteella odotin! Jään nyt ainakin itse hyvällä mielellä odottelemaan tuloksia.

Vierailija
1028/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin muuten juuri, että olen unohtanut mainita ennakkotehtävän tekstissä erään hyvin oleellisen asian, joka varmasti vaikuttaa sen arvosteluun. Voi itku. No, aina on ensi vuosi... Ja oli niin hyvä fiilis tähän saakka siitä tehtävästä.

Vierailija
1029/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä varasijoilta on mahdollista päästä kouluun? Voiko yleiseen päästä varasijalta 15?

Riippuu yliopistosta. Varasijat liikkunee vielä paljon niissä vähemmän suosituissa hakukohteissa kun kaikki ei oo vielä julkaissut tuloksia. Yleisen tulokset on käsittääkseni julkaissut vasta lappi ja jkl. Ja näissä sisällä tällä hetkellä kaikki ne joilla on pisteet riittäneet vaikka olisi alin hakukohde. Kun lisää julkaistaan niin voi olla että osa saa paikan ylemmästä hakutoiveesta ja näissä vapautuu paikkoja. Korjatkaa toki viisaammat jos oon väärässä tässä mut näin itsekin varasijalla olevana oon tätä pohtinut.

Vierailija
1030/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä täällä viestejä lukiessa, että kaikilla ei ole ollut samat kysymykset.

Ihan hyvä fiilis jäi itselle (tein kokeen tänä aamuna) eikä yhdestäkään kyllä sellaisia mietteitä että "mitähän tässä ajettiin takaa". Selkeitä kysymyksiä, joiden perusteella jopa ihmettelin, että ihanko tosiaan joku voi niihin vastata niin eri tavalla, että saisivat jotain eroa hakijoiden välille.

Vierailija
1031/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä täällä viestejä lukiessa, että kaikilla ei ole ollut samat kysymykset.

Ihan hyvä fiilis jäi itselle (tein kokeen tänä aamuna) eikä yhdestäkään kyllä sellaisia mietteitä että "mitähän tässä ajettiin takaa". Selkeitä kysymyksiä, joiden perusteella jopa ihmettelin, että ihanko tosiaan joku voi niihin vastata niin eri tavalla, että saisivat jotain eroa hakijoiden välille.

siis niin samat fiilikset

Vierailija
1032/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka selkeät kysymykset, ymmärsin jälkikäteen miten monitahoisesti olisi asiaa tullut lähestyä erottuakseen joukosta ja niistä itsestäänselvistä vastauksista.

Vierailija
1033/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. monivalintoihin piti valita vain yksi vaihtoehto, ilman mitään monitahoisuutta.

Vierailija
1034/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe ei ollut sisänsä musta vaikea mutta mulla meni pasmat sekasin etenkin yhdessä kysymyksessä niin pahasti (ja vastaus hyvin ohi aiheen) että oon kyllä hylännyt kaiken toivon sisäänpääsystä :( mun ykköshakukohde oli opinto-ohjaaja, mut oon saanut jo paikan jyväskylän yleisestä/aikuiskasvatustieteestä. Kellään mielipidettä kannattaisko ottaa se paikka vastaan ja yrittää sitä kautta maisteri-opoon kandin jälkeen vai yrittää uudelleen ens vuonna suoraan? Oon ei-ensikertalainen.

Vierailija
1035/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas heti jos joku saa metropoliasta pisteet!! Palkki ainakin ilmestynyt jo. :)

Jospa e tartte viikonloppua venailla.

Vierailija
1036/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas heti jos joku saa metropoliasta pisteet!! Palkki ainakin ilmestynyt jo. :)

Jospa e tartte viikonloppua venailla.

Hups, väärä palsta! :D

Vierailija
1037/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa menin ihan paniikkiin ja sekoilin sanoissani ja unohdin melkein kaiken mitä mitä olin siihen kysymykseen miettinyt 🙈 Onneksi haastattelija kertoi paljon on aikaa niin sain jotain lisättyä, mutta varmaan toistin samoja asioita. En kyl muista mitä kaikkee sönkötin 😅

Tokasta myöhästyin, kun en siinä paniikissa tajunnu painaa viimeistä mistä yhdistää 🙈 No ehdin kuitenkin vastata kaikkiin kysymyksiin. Meni kai ihan semihyvin.

Kolmannessa näkyi vain haastattelijan jähmettynyt kuva 😃 Siihen sain ihan ok:t vastaukset, mut vähän toistoa tuli taas. Siinä haastattelija sanoi että sait hyvin käytettyä ajan, oliko sit positiivinen merkki..?

No neljättä osaa piti sit odottaa TUNTI, kun oli yhteydet sieltä päästä poikki 🙄 Ehdin jo ajatella että tässä tää oli, mokasin jotain. No onneks pääsi tekee sen osion. Siinä meni osa vähän niin ja näin ja osa mielestäni hyvin.

Et nyt vaan odotellaan 😱

Kaikki haastattelijat oli tosi mukavia. Kysymyksiä oli paljon enemmän mitä olin ajatellut.

Vierailija
1038/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koe ei ollut sisänsä musta vaikea mutta mulla meni pasmat sekasin etenkin yhdessä kysymyksessä niin pahasti (ja vastaus hyvin ohi aiheen) että oon kyllä hylännyt kaiken toivon sisäänpääsystä :( mun ykköshakukohde oli opinto-ohjaaja, mut oon saanut jo paikan jyväskylän yleisestä/aikuiskasvatustieteestä. Kellään mielipidettä kannattaisko ottaa se paikka vastaan ja yrittää sitä kautta maisteri-opoon kandin jälkeen vai yrittää uudelleen ens vuonna suoraan? Oon ei-ensikertalainen.

Itse ehkä odottaisin vielä rauhassa sovareiden tulokset, sitten harmittaa jos pisteet olisikin riittänyt mutta otit toisen paikan kun itse ajattelit sen menneen huonosti :D

Vierailija
1039/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Hirveä jälkistressi vielä tunti kokeen jälkeen. Ei ne kysymykset ollu tavallaan pahoja, välillä ihan innostuin ja hirveesti mulla olis ollu asiaa et aika loppu monessa. Kauhee tilanne kun tuntu et piti tosi nopeesti reagoida ja vastaukset jäi aika jäsentämättömiksi. Päässä vaan pyörii et ois pitäny sanoo niin eikä näin, ja tuloksissa kestää viikkokausia, et mitään nopeeta apua tähän ei oo tulossa. Ei auta kuin unohtaa koko juttu ja painella pihalle nauttimaan kesästä.

Vierailija
1040/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin oulussa viimenen haastateltava tai nii ne ainaki sano. Tuntu et meni tosi hyvin ja et jos tuolla ei pääse nii millähä ihmeellä sitä sisään mennään.

Ketju on lukittu.