Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
1001/3667 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki iskee kirjoitti:

Huomenna edessä, itkettää ja oksettaa kun on niin epätoivoinen olo :/ Ekaa kertaa yliopiston pääsykokeissa ja seitsemän vuotta ollut "vain" kotiäitinä.. eli aika moinen hyppy tuntemattomaan ja paniikki päällä :O

Hyvin se menee! Kotiäitiys on ihan huippukoulu, siinä jos missä ihminen jalostuu ja viisastuu. Olin itse kuusi vuotta lasten kanssa kotona, ja todellakin on ollut niin paljon itsevarmempi olo työelämässä sen jälkeen. Luotat itseesi ja siihen viisauteen mitä olet kotivuosina saanut. Olet oma itsesi, aitous paistaa varmasti läpi. Itse mietin että sellaiset liiankin harjoitellut ja hiotut vastaukset saattavat kuulostaa jopa feikiltä, siellähän katsotaan kuitenkin koulutettavuutta ja haetaan soveltuvia tyyppejä. Tsemppiä!

Vierailija
1002/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viel eilen ihan hyvissä fiiliksissä kokeesta mutta tänään alkoi ahdistaa. :D Onneksi ei tarvitse montaa viikkoa odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä varasijoilta on mahdollista päästä kouluun? Voiko yleiseen päästä varasijalta 15?

Vierailija
1004/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin yhteen varmaan vähän ohi ja muutaman virheen tein varmaankin... Oli mielestäni kiva koe mutta en kyllä saanut nopeasti vedettyä MAP mallin asioita ehkä tarpeeksi vaan jäin junnaamaan johonkin yhteen ajatukseen. Voi kääk, en kyllä oikein usko mahiksiin ainakaan ensisijaiseen paikkaan, mutta sillä ei väliä. Viimeisen kanssa ehdin jotain vitsiäkin heittää aiheeseen liityyen, en siis vastaukseen. Nyt tartteis vertaistukea, mutten ole kertonut kellekään että hain. Just tuli mieleen hyvä vastaus yhteen mihin annoin ihan huonon vastauksen.... voi itku. No sinne meni, tulipahan kokeiltua:) Mielenkiintoinen kokemus!

Vierailija
1005/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vaan nyt lakata murehtimasta. Koe on mulla ohi ja tuloksiin ei voi enää vaikuttaa.

Vierailija
1006/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi vaan nyt lakata murehtimasta. Koe on mulla ohi ja tuloksiin ei voi enää vaikuttaa.

Totta, hirveen vaikeeta vaan on ainakin juuri nyt mulle kätännössä:D Tätä taitoa tarvitsee open työssa varmasti kovasti, joten pieni ristiriita:D

Vierailija
1007/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi vastausten nauhottamisesta, mulla näkyi selaimessa punainen pallura, uskoisin että merkkaa nauhoittamista. Varmaan jo haettaessa kysytty suostumus, kyllähän se lisäisää hakijan turvaa jos haluaa valittaa tuloksista jälkikäteen.

Vierailija
1008/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi vastausten nauhottamisesta, mulla näkyi selaimessa punainen pallura, uskoisin että merkkaa nauhoittamista. Varmaan jo haettaessa kysytty suostumus, kyllähän se lisäisää hakijan turvaa jos haluaa valittaa tuloksista jälkikäteen.

No mutta eihän niistä kasvotusten tehtävistäkään haastatteluista ole mitään nauhoitteita. Käsittääkseni ei ole kameroita tai nauhoituslaitteita, ellei tehdä jotain tutkimusta. Kyllä pitäisi sanoa selkeämmin jos niitä nauhoitetaan. Pitäisi myös sitten avata että kuka niitä katselee, missä tilanteissa, kauanko niitä säilytetään jne. En usko että ovat tallentuneena missään nuo haastattelut.

Vierailija
1009/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta eihän niistä kasvotusten tehtävistäkään haastatteluista ole mitään nauhoitteita. Käsittääkseni ei ole kameroita tai nauhoituslaitteita, ellei tehdä jotain tutkimusta. Kyllä pitäisi sanoa selkeämmin jos niitä nauhoitetaan. Pitäisi myös sitten avata että kuka niitä katselee, missä tilanteissa, kauanko niitä säilytetään jne. En usko että ovat tallentuneena missään nuo haastattelut.

Juuri näin, olisi erikseen joutuneet luvat pyytämään nauhoitusta varten, eikä niitä missään vaiheessa hakua ole kysytty. Yliopistossa muutenkin ollaan tarkkoja kaikkien lupien kanssa.

Vierailija
1010/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaaa hämäännyin yhdellä pysäkillä ihan täysin ja selitin aivan puuta heinää, haastattelijakin vaikutti ärsyyneeltä ja aika loppui ennenkuin olin mitään järkevää kerennyt sanoa :((( jäipä pettynyt olo, harmittaa niin vietävästi kun oon valmistautunut pitkään mutta en vaan saanut tuotua esiin oikeita ajatuksiani

Vierailija
1011/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuaaa hämäännyin yhdellä pysäkillä ihan täysin ja selitin aivan puuta heinää, haastattelijakin vaikutti ärsyyneeltä ja aika loppui ennenkuin olin mitään järkevää kerennyt sanoa :((( jäipä pettynyt olo, harmittaa niin vietävästi kun oon valmistautunut pitkään mutta en vaan saanut tuotua esiin oikeita ajatuksiani

Ei hätää, et oo ainut. Oli ihan hirvee koe.

Joko voitais höpistä kysymyksistä? En jaksais odottaa teidän ajatusten kuulemista 😅

Vierailija
1012/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ja ahdistaa... :( Tuntuu, että kaikki vastaukset meni huonosti. En oo ees ensikertalainen, niin en varmaan pääse sisään.

Vierailija
1013/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko voitais höpistä kysymyksistä? En jaksais odottaa teidän ajatusten kuulemista 😅

Mun mielestä vois! Ei mulle ainakaan ois ollu mitään hyötyä, vaikka oisin kuullu kysymykset etukäteen.

Vierailija
1014/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että melkein kaikilla tapahtuu jäätymistä ja selittää ihan puuta heinää. Itse vastasin ihan sen perusteella mikä on mulle luontaista ja mikä musta tuntuu et mikä on mulle luontaisin reaktio niihin asioihin mitä kysyttiin. Heitin map-mallin veke päästäni ja yritin olla mahdollisimman aito. Motivaatiopysäkillä jäädyin täysin haastattelijan olemuksen/asenteen takia enkä saanu paljon mitään järkevää ulos itsestäni. Jos koe kosahtaa niin siihen se kosahtaa. Jäädyin täysin niistä kysymyksistä ja siitä haastattelijan asenteesta (joka oli perseestä).

Vierailija
1015/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vois! Ei mulle ainakaan ois ollu mitään hyötyä, vaikka oisin kuullu kysymykset etukäteen.

Maltetaan vielä hetki. Moneltakohan viimeiset haastattelut on tänään?

Itse ainakin koen, että ihan eri tavalla olisi mennyt ja olisin kuullut kysymykset ennakkoon.

Vierailija
1016/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin koen, että ihan eri tavalla olisi mennyt ja olisin kuullut kysymykset ennakkoon.

Tuntuu vähän että siellä joku vielä konettaan odotteleva koittaa kepillä jäätä ;) Ei siis vielä todellakaan kysymyksiä tänne, vaan odotellaan että kaikilla ohi.

Vierailija
1017/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vähän että siellä joku vielä konettaan odotteleva koittaa kepillä jäätä ;) Ei siis vielä todellakaan kysymyksiä tänne, vaan odotellaan että kaikilla ohi.

*koettaan

Vierailija
1018/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän keskustelupalstan perusteella tuntuu ettei kaikilla oo ollu samat kysymykset😅 Jotenkin ajattelin automaattisesti, että kaikilta kysyttäis tismalleen samat asiat.

Musta koe oli aikalailla sellainen kuin odotinkin ja vastasin vain intuitiolla. Meni omasta mielestä aivan hyvin, mutta vaikea sanoa ennen kuin tulokset tulee. Toivotaan parasta!

Vierailija
1019/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiyhteys pätki ja aiheutti lisää stressiä. Harmittaa jotkut vastaukseni kun vasta jälkeenpäin ymmärsin mitä haettiin takaa. Kaksi pistettä meni ontuvasti,yksi hyvin ja yksi keskinkertaisesti. Olo on epäonnistus

Vierailija
1020/3667 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaan tunnin päästä koe. Kuulostaa silti, että siellä kysytään elämän tarkoitusta ja kuuraketin valmistusohjeita 😳

Ketju on lukittu.