VAKAVA 2021
Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tietääkö joku pitääkö henkkarit näyttää joka pysäkillä erikseen?
Juu, piti näyttää joka pysäkillä.
T. Sovari just tehty!
Miten meni?? Oliko yllättäviä juttuja vai perusjuttuja? 😄 varmaan molempia.
Mulla just sovari ohi, hain erityispedalle. Huh että jännitti, mutta jäi kyllä tosi hyvä fiilis!
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ensikertalainen ja erityispedaan hakemassa. :D mua jännittää aivan kauheesti, kun toi koe on etänä. Eilen valmistauduin miettimällä semmosia kysymyksiä, mutta pelkään, että ääni murtuu tai alan meneen ohi aiheen. :( voi kun olis ollut livenä, se ois aina luonnollisemman olosta.
Minä inhoan kameralle puhumista, MUTTA tietokoneella vuorovaikutteisena se ei ole ollenkaan sama asia! Olen ollut monessa työhaastattelussa jo etänä ja saanut kaksi paikkaakin siten.
Jos menet ohi aiheen, yritä muistaa kysymys, ja käännä päättäväisesti puhe takaisin siihen. Voit myös kysyä kysymyksen uusiksi. Tee mieluummin niin kuin että höpötät vaan täysin aiheen ohi. :D
Onko soveltuvuuskoekysymykset samat kaikilla? Esim jos on hakenut vaikka erityis- tai kässäopettajaksi? Onko ainesidonnaisia kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Onko soveltuvuuskoekysymykset samat kaikilla? Esim jos on hakenut vaikka erityis- tai kässäopettajaksi? Onko ainesidonnaisia kysymyksiä?
On kaikille täsmälleen samat. Täten voimme päätellä, että ei ole ainesidonnaisia kysymyksiä. Ainesidonnaiset asiat opetetaan koulussa. :)
En osallistunut tohon soveltuvuuskokeeseen, kun pääsinki sit ylempään. Sen verran vaivaa näkivät, että ihan soittivat perään!
Tsemppiä kaikille! Tää on hieno ja tärkeä ala ja isot mahdollisuudet vaikuttaa yhteiskunnallisesti ruohonjuuritasolla. Ei ole välttämättä sitä helppoa ja kivaa ja söpöä, vaan toisinaan hyvinkin raskasta ja vaikeita asioita ja toisinaan valtavan palkitsevaa. Lapset ja nuoret on tän jutun suola ja sokeri ja tunnen ylpeyttä, kun joku oppilas sanoo mulle "ope, voitko auttaa tässä?".
Terkuin kolmesti aikanaan hakenut, lopulta sisään varasijoilta päässyt - nyt valmis erityisopettaja ja juuri sain ensimmäisen koko vuoden työsopimukseni erityisluokanopettajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tietääkö joku pitääkö henkkarit näyttää joka pysäkillä erikseen?
T. Sovari just tehty!Miten meni?? Oliko yllättäviä juttuja vai perusjuttuja? 😄 varmaan molempia.
MAPin ja tämän keskustelun perusteella mulla oli aika oikeansuuntainen käsitys. Silti osa kysymyksistä yllätti niin, että ei tullut siinä hetkessä mieleen kaikkea, mikä olisi kannattanut sanoa. Nyt tietysti keksii vaikka mitä. :D
En kuitenkaan jäätynyt ja ainakin kaksi osioista meni mielestäni loistavasti.
Ohi on.Vaikea oli! Jäi kamera haastattelijalla päälle mun jälkeen niin huokaili siellä 😥et ilmeisesti en vakuuttanut.Muutenkin jäi hirmuisesti aikaa jokaisen kysymyksen jälkeen eli tuskin toivoa päästä
Kv kirjoitti:
Ohi on.Vaikea oli! Jäi kamera haastattelijalla päälle mun jälkeen niin huokaili siellä 😥et ilmeisesti en vakuuttanut.Muutenkin jäi hirmuisesti aikaa jokaisen kysymyksen jälkeen eli tuskin toivoa päästä
Voi ei inhottava kuulla! Onneksi siellä ilmeisesti on useampi haastattelija, niin ei kaadu siihen yhteen.
Kv kirjoitti:
Älä vielä vaivu epätoivoon! Voi olla että huokaili muista syistä :D Voi olla, että tuntu et meni huonommin kuin oikeesti meni :)
Jos saa udella sen verran, et onko jokasella pysäkillä yks kysymys vai useempi?
Kv kirjoitti:
Voi ei! Ja komppaan aiempaa, voihan hän hyvin olla huokaillut muusta syystä! Ja saattoi tosiaan mennä hyvinkin, näissä niin vaikea tietää, millaisia vastauksia hakevat!
Ei kyl mennyt nappiin😀 aika vaikea oli ja paristi piti kysyy kysymys uudelleen 😂
Kädet tärisee, heikottaa ja semmonen yleinen jännitys kehossa. Koe puolen tunnin päästä. Pelkään eniten, että meen joko lukkoon tai ihan sekaisin selittäessäni.. apua!
T. Sovari just tehty!