Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa! Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti! Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat? Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
801/3667 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse perua.

Vierailija
802/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites täällä jengillä jakaantuu sovaripäivät? Mitkä on fiilikset? Onko varma olo vai pallo hukassa? :)

Itselläni on perjantaina ja vasta klo 14 jälkeen.. Toisaalta hyvä, että on aikaa valmistautua. Mutta sitten kaikki loistavat on kuultu, ja onko ne arvioitsijat puutuneita sekä kriittisempiä :D Apuaaaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites täällä jengillä jakaantuu sovaripäivät? Mitkä on fiilikset? Onko varma olo vai pallo hukassa? :)

Itselläni on perjantaina ja vasta klo 14 jälkeen.. Toisaalta hyvä, että on aikaa valmistautua. Mutta sitten kaikki loistavat on kuultu, ja onko ne arvioitsijat puutuneita sekä kriittisempiä :D Apuaaaa...

Mulla on keskiviikkona aamupäivästä. Samaan aikaan jännittää ja on varma olo. Luotan siihen, että kokemus alalta auttaa. Motivaation ja henkilökohtaisten ominaisuuksien pitäisi olla kohdallaan, niin paikka tulee jos on tullakseen.

Kävin lukemassa ne MAP-osa-alueet ja tuntuu, että ei ole hirveästi tarvetta treenata. Ammatillista osaamista tuskin kysellään, koska ei sitä voi olettaa olevankaan hakuvaiheessa.

Vierailija
804/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! Kohtalotoveri! Mullakin on perjantaina vasta kahden jälkeen sovari! Se voi tosiaan olla eduksi tai haitaksi!

Vierailija
805/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh nyt kyllä rupesi kuumottamaan tuo map-malli; pitääköhän tuosta opetuksen ja oppimisen tietoperusta ulottuvuudesta (sisältötieto, pedagoginen tieto & -sisältötieto, käytännöllinen tieto ja kontekstuaalinen tieto) tietää jotenkin erityisen paljon..? kontekstuaalisen tiedon kyllä ymmärrän, kun kyse siellä esim. tietämys koulujärjestelmästä sun muista siihen vaikuttavista tekijöistä, mutta mites sitten joku sisältötieto (oppiaineen sisältöjen hallinta) + pedagoginen tieto (oppiaineesta riippumaton yleinen pedag. tieto)¿ itsellä hukassa kyllä, kun lie muistaako paljoakaan peruskoulun sun muun lukion aikaisista sisällöistä 😁 että rupeeko ne siellä kyselemään vaikka jotain jostain historiallisesta tapahtumasta tai muusta vastaavasta?

Vierailija
806/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huhhuh nyt kyllä rupesi kuumottamaan tuo map-malli; pitääköhän tuosta opetuksen ja oppimisen tietoperusta ulottuvuudesta (sisältötieto, pedagoginen tieto & -sisältötieto, käytännöllinen tieto ja kontekstuaalinen tieto) tietää jotenkin erityisen paljon..? kontekstuaalisen tiedon kyllä ymmärrän, kun kyse siellä esim. tietämys koulujärjestelmästä sun muista siihen vaikuttavista tekijöistä, mutta mites sitten joku sisältötieto (oppiaineen sisältöjen hallinta) + pedagoginen tieto (oppiaineesta riippumaton yleinen pedag. tieto)¿ itsellä hukassa kyllä, kun lie muistaako paljoakaan peruskoulun sun muun lukion aikaisista sisällöistä 😁 että rupeeko ne siellä kyselemään vaikka jotain jostain historiallisesta tapahtumasta tai muusta vastaavasta?

Eivät rupea. Se ei kerro mitään sinun soveltuvuudestasi opettajaksi.

Vierailija
807/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onneks sovari jo keskiviikkona puol 12. Aattelin vasta huomenna alottaa valmistautumisen. Nyt vasta alkaa pikku hiljaa jännittämään.

Vierailija
808/3667 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kysymyksiä on kysystty viime vuosien sovareissa?

Vierailija
809/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis onko kyseessä ryhmä-vai yksilöhaastattelu? Olin ymmärtänyt että yksi, mutta joku sanoi että ryhmä🤠

Vierailija
810/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöhaastattelu oli ainaki viime vuonna

Vierailija
811/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on haastattelu heti keskiviikkona. Olen harjoitellut jo melkein kuukauden soveltuvuuskokeeseen. 🙈Jännittää silti, jos jäädyn jossain kysymyksessä aivan täysin.

Vierailija
812/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis onko kyseessä ryhmä-vai yksilöhaastattelu? Olin ymmärtänyt että yksi, mutta joku sanoi että ryhmä🤠

Sitä ei kukaan tiedä kun käytännöt muuttuu vuosittain. Syytä varautua yllätyksiin :)

Vierailija
813/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on haastattelu heti keskiviikkona. Olen harjoitellut jo melkein kuukauden soveltuvuuskokeeseen. 🙈Jännittää silti, jos jäädyn jossain kysymyksessä aivan täysin.

Ylihuomenna se on jo ohi! :) Tsemppiä haastatteluun, kerro sitten miten meni! 👍

Vierailija
814/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikaa on 5 minuuttia kerrallaan, ei voi mitenkään olla ryhmähaastattelu.

Vierailija
815/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä viime hetken vinkkejä sovareihin valmistautumiseen.

Mitä voi tehä sen lisäks et miettii vastauksia sellasiin kysymyksiin mitä vois tulla esim. Miks haluat olla opettaja?

Nyt ei onneks tarvii niinkää omasta olemuksesta stressata ja siitä et kahtooko haastattelijaa suoraan silmiin vai nenään niiku oikeessa kasvoikkain haastattelussa. 😄

Vierailija
816/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa tehdä jollain sanankäänteellä selväksi että kiinnostaa kasvatuspuoli ja kehittäminen. Se, että sanoo ”tykkään lapsista” tms. ei oikein haastattelussa vie oikeaan suuntaan. Mieti, mitä yhteiskunnallista merkitystä koulutuksella, laadukkaalla peruskoululla ja tasa-arvoisella lähikoulusysteemillä on ja kerro havaintojasi.

Ota selvää mikä on Comeniuksen vala ja mieti opettajan työn arvopohjaa. Miten se pelautuu vaikkapa omaan historiaasi/ arvoihisi?

Vierailija
817/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakohan siinä sovarissa olla mitään muistilappua? ettei vaan unohtuisi mitään super tärkeää 😬 vai lasketaanko lunttaukseksi?

Vierailija
818/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei apua minä alotin vasta tänään valmistautumisen ja täällä on porukkaa joka on jo kuukauden harjotellu. Miten minä pystyn niitten kanssa kilpailemaan…

No jospa tulis helppoja kysymyksiä enkä jäädy.

Onkoha yhtään hyötyä siitä et koe on jo keskiviikkona. Et on niitä ensimmäisiä haastateltavia eikä viimesiä.

Vierailija
819/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähä tavallaan arvioidaan sinua henkilönä ja katsotaan soveltuvuutta. Varmaan huomaavat jos sun vastaus on todella harjoteltu etkä tuo omaa persoonaa esille. Liika valmistautuminen voi olla myös huono juttu.

Tuskinpa saa olla muistilappuja ku ei saa samassa tilassa olla muita henkilöitä. Oisha se sama asia et joku kertoo sulle vastauksen ku se et oisit kirjottanu ylös??

Vierailija
820/3667 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinähä tavallaan arvioidaan sinua henkilönä ja katsotaan soveltuvuutta. Varmaan huomaavat jos sun vastaus on todella harjoteltu etkä tuo omaa persoonaa esille. Liika valmistautuminen voi olla myös huono juttu.

Tuskinpa saa olla muistilappuja ku ei saa samassa tilassa olla muita henkilöitä. Oisha se sama asia et joku kertoo sulle vastauksen ku se et oisit kirjottanu ylös??

joo tietty näin; itse vaan mietin, että jos kirjoittais esim. johkin koneen reunaan tärkeimmät arvot itelleen, jos siinä super jännityksen tilassa sit ihan täysin unohtaakin. kun itellä jotenki ne tietyt arvot luo ns. koko pohjan et miks tänne haen.

Ketju on lukittu.