VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo hyväksyneet opiskelupaikkanne?
Hain jo opintotukeaki😅
En ole, kun järjestöjen työkkäriasiat ensin. Tiukoille menee .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo hyväksyneet opiskelupaikkanne?
Hain jo opintotukeaki😅
Viime vuonna tein ite samana päivä opintotuki hakemuksen ku otin paikan vastaan ja sain tuen heti ilman käsittelyaikaa :D Lainassa meni sit ehkä yks tai kaks päivää.
Millä pisteillä te ei-ensikertalaiset pääsitte Joensuuhun varhaiskasvatuksen opettajan kandi +maisteri opintoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein avoimessa kasvatustieteen perusopinnot. Kaikki on netissä, tietenkin riippuu yliopistosta. Eivät auttaneet opinnot motivaatio kohdassa! Noh, mutta opiskelu ei ole koskaan turhaa.
No eihän niiden opintojen tehtävä olekaan antaa lisäpisteitä, oothan sinä saattanu tehdä opintoja hampaat irvessäkin. Siinä motivaatio kohdassa piti osata sanoittaa aivan eri asioita kun aiemmat opinnot..
Ajan takaa, että ehdottomasti kannattaa käydä avoimen kautta opintoja. Saat tuntumaa akateemisista opinnoista, ja riskittömästi voit kokeilla onko ala todella sinua varten. Sitten kun pääset sisään niin voit hyväksiukea ne!
On aivan selvää, että en maininnut vain avoimen opintoja, mutta mielestäni suoritetut opinnot kertovat jotain jo motivaatiosta alalle.
Avoin yliopisto on mielestäni myös hyvä paikka harjoitella ja tutustua alaan.
Ootan vieläkin tuloksia Rauman ja Oulun luokanopettajan koulutuksiin. Onko mun opintopolussa joku vika vai eikö muillakaan vielä näy näitä? Lukee vaan, että opiskelijavalinta kesken ja kaikki on harmaalla...
Sain myös 104 pistettä sovarista.
On kyllä ollut hauska seurata tätä keskustelua.
Näin 30 v. alan vaihtajana voin myös kehottaa nuorempia rohkeuteen kokeilla uusia aloja ja antaa itselleen lempeästi tilaa kasvaa. Me kasvetaan ihmisinä hautaan asti, joten ei mikään kiire.
Välivuosi ei ole huono juttu, vaan voi myös avartaa ja tuoda sitä kokemusta siitä mitä haluaisi. Itse tein aikanani harjoittelun vanhainkodissa välivuoden aikana ukion jälkeen ja totesin, ettei se ollut minun paikka. Myöhemmin harrastuksen parissa löytyi kipina työstä lasten parissa ja nyt aukeaa paikka luokanopettajaksi.
Olkaa lempeitä itsellenne. Pystytte siihen 😌🙏🌿
#latebloomer
Jep nyt kandee hakee tuki koska kela ei oo vielä ruuhkautunut. Syyskuussa alkaa käsittelyajat paukkuun
Vierailija kirjoitti:
Ootan vieläkin tuloksia Rauman ja Oulun luokanopettajan koulutuksiin. Onko mun opintopolussa joku vika vai eikö muillakaan vielä näy näitä? Lukee vaan, että opiskelijavalinta kesken ja kaikki on harmaalla...
Jos katsot puhelimella, liikuta sivua, siinä harmaalla oikealla on sijoitus, siitä vielä oikealle lisätiedot, josta löytyy pisteet yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot puhelimella, liikuta sivua, siinä harmaalla oikealla on sijoitus, siitä vielä oikealle lisätiedot, josta löytyy pisteet yms.
Tänään olisi pitänyt myös tulla sähköposti, jossa on ilmoitettu hakumenestys kaikkien hakuvaihtoehtojen suhteen.
Onko täällä palstalla muita jotka pääsivät opiskelemaan vakanopeksi monimuotona Ouluun/Kajaaniin?
Pääsin sisään 99 pistemäärällä. Alin hyväksytty taisi olla 98.
Vierailija kirjoitti:
Millä pisteillä te ei-ensikertalaiset pääsitte Joensuuhun varhaiskasvatuksen opettajan kandi +maisteri opintoihin?
Minä itken mun 90 pisteellä ja varasijalla 7 😭 93 oli ainaki alin hyväksytty pistemäärä. Ootko säki varasijalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itken mun 90 pisteellä ja varasijalla 7 😭 93 oli ainaki alin hyväksytty pistemäärä. Ootko säki varasijalla?
Mä sain 89...Eli varalle olisin jääny Joensuussa.. Pääsin onneksi Jyväskylään avoimen väylän kautta vakan kandi +maisteriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 89...Eli varalle olisin jääny Joensuussa.. Pääsin onneksi Jyväskylään avoimen väylän kautta vakan kandi +maisteriin
Onneks olkoon! Miten paljon oli avoimen kautta hakijoita? Ite varmaan käyn Jyväskylän avoimessa opintoja ja yritän sitä kautta ens vuonna uudestaan.
Onko teillä varasijat liikkuneet?
Eipä ole. 😬mutta vielä viikon pari elättelen toivoa paikasta.
Tuleeko hyväksytyille jokin kirje kotiin? Yliopiston sivuilla taisi lukea niin ja että siinä kerrotaan miten ilmoittaa itsensä läsnä -tai poissaolevaksi kun en oikein löytänyt kohtaa mistä sen voi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Ei😭
Kertokaa joku kun varasijat liikkuu!!
Mulla ainaki näyttää kaikki ihan samalta ku eilenki. Ei oo mitään pisteitä hävinny.