VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
OH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko muita Joensuun lo/vakaan/erkkaan päässeitä perheellisiä ja ehkä ulkopaikkakuntalaisia?
Olisi kiva tutustua ja vaihtaa ajatuksia myös käytännön jutuista 😉Täällä! Ihanaa, että muitakin. Missä asut ja onko siis niin, ettet aio Joensuuhun muuttaa? Mä olen Kuopiosta, ja nyt ainakaan varmaan ekana vuonna ei pystytä muuttamaan Joensuuhun. Tässä oon nyt sit sitä pohdiskellut, et miten sen saa järjestettyä, mutta aiemmin, mitä WebOodista suoritustapoja tutkailin ja oon miettinyt, niin kyllä sen jotenkin pitäisi järjestyä. Siihen ainakin vahvasti uskon, että asiat kyllä järjestyy niinkun kuuluu. Kandin meinasin suorittaa neljään vuoteen, että on enemmän aikaa lapselle, niin se tuo vähän joustoa.
Pääsin siis vaka-opeksi opiskelemaan 😊
Olen muuttamassa lapseni kanssa Joensuuhun. Pääsin myös opiskelemaan vaka-opeksi. Mietin vain olisiko kiinnostusta tehdä vaikka Facebookin ryhmä, jossa voitaisiin vaihtaa sanaa.
Vierailija kirjoitti:
OH kirjoitti:
Minne kirjoitti:
Joensuun opiskelijat, minne lähetätte kopiot todistuksista? En löydä nettisivuilta tietoa.
Siis apua, mistä todistuksista? 😅 Vai onko nyt kyse jostain "erikoisemmista" todistuksista eikä tavan yo-tokarista?
Luulin että ammattikoulun todistukset pitäisi toimittaa. Mutta en vain löydä mistään tietoa...
Mun pitää kans HY:lle laittaa, tosi epäselvä ohjeistus, että miten se pitää laittaa, kun pitäis olla kopio joka virallisesti oikeaksi todistettu, mutta sitten ei muka sais kuitenkaan olla kopio jne. Ärsyttävää ja pelottaa että meneekö se nyt oikein.
Minä, joka Jyväskylän majoituksesta kyselin, olen opoksi opiskelemassa 😊 Onko muita tulevia opoja paikalla? Oletteko mistäpäin ja miten meinaatte lähipäivät majoittua (jos siis olette kauempaa)?
OH kirjoitti:
Minne kirjoitti:
Joensuun opiskelijat, minne lähetätte kopiot todistuksista? En löydä nettisivuilta tietoa.
Siis apua, mistä todistuksista? 😅 Vai onko nyt kyse jostain "erikoisemmista" todistuksista eikä tavan yo-tokarista?
Nii nimeomaan, ainakin ite hakemusta tehdessä oon liittänyt (amiksen) todistuksesta kuvat hakemukseen. Pitääkö ne vielä erikseen lähettää jonnekin? Hyväksyin jo opiskelupaikankin
”Sinua koskeva valintapäätös voi hakukohteen valintaperusteiden mukaan olla ehdollinen. Ehdollisia ovat valinnat, jotka on tehty sellaisen tutkinnon perusteella, josta ei vielä ole ollut saatavissa lopullista tutkintotodistusta tai jotka on tehty antamiesi, myöhemmin tarkistettavien tietojen perusteella (kuten ammattikorkeakoulujen valinnoissa lukion päättötodistukset, ammatillisen perustutkinnon päättötodistukset ja korkeakoulututkinnon todistukset sekä mahdolliset työtodistukset). Ehdollinen valintapäätös raukeaa, jos et toimita kopiota todistuksesta korkeakouluusi määräaikana. Tarkista määräaika valintaperusteista. ”
Siis käykää opintopolun hakemuksessa, nimittäin mulla luki siellä näin:
Opiskelijaksi valitun todistukset
Liitepyyntö kuuluu hakukohteisiin:
* Sosionomi (AMK), päivätoteutus - Oulun ammattikorkeakoulu
Piilota hakukohteet (1)
Tallenna liite viimeistään 16.7.2021 kello 15.00 mennessä. Varasijalta valittujen määräaika on 7 vrk hyväksymisestä. Hakukautena valmistuvien määräaika ilmoitetaan pohjakoulutuksen liitepyynnön vieressä.
Enkä löytänyt tietoa, että olisi pitänyt todistuksia lähettää yliopistoon mihin mut hyväksyttiin…
Vierailija kirjoitti:
Siis käykää opintopolun hakemuksessa, nimittäin mulla luki siellä näin:
Opiskelijaksi valitun todistukset
Liitepyyntö kuuluu hakukohteisiin:
* Sosionomi (AMK), päivätoteutus - Oulun ammattikorkeakoulu
Piilota hakukohteet (1)Tallenna liite viimeistään 16.7.2021 kello 15.00 mennessä. Varasijalta valittujen määräaika on 7 vrk hyväksymisestä. Hakukautena valmistuvien määräaika ilmoitetaan pohjakoulutuksen liitepyynnön vieressä.
Enkä löytänyt tietoa, että olisi pitänyt todistuksia lähettää yliopistoon mihin mut hyväksyttiin…
Tuohan on sosinomiksi OAMKiin. Koska et tullut valituksi sinne, liitettä ei tarvitse toimittaa.
Täältä löytyy yksi kirjoitti:
OH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko muita Joensuun lo/vakaan/erkkaan päässeitä perheellisiä ja ehkä ulkopaikkakuntalaisia?
Olisi kiva tutustua ja vaihtaa ajatuksia myös käytännön jutuista 😉Täällä! Ihanaa, että muitakin. Missä asut ja onko siis niin, ettet aio Joensuuhun muuttaa? Mä olen Kuopiosta, ja nyt ainakaan varmaan ekana vuonna ei pystytä muuttamaan Joensuuhun. Tässä oon nyt sit sitä pohdiskellut, et miten sen saa järjestettyä, mutta aiemmin, mitä WebOodista suoritustapoja tutkailin ja oon miettinyt, niin kyllä sen jotenkin pitäisi järjestyä. Siihen ainakin vahvasti uskon, että asiat kyllä järjestyy niinkun kuuluu. Kandin meinasin suorittaa neljään vuoteen, että on enemmän aikaa lapselle, niin se tuo vähän joustoa.
Olen muuttamassa lapseni kanssa Joensuuhun. Pääsin myös opiskelemaan vaka-opeksi. Mietin vain olisiko kiinnostusta tehdä vaikka Facebookin ryhmä, jossa voitaisiin vaihtaa sanaa.
Kiva olisi tutustua vähän jo etukäteen! Millaisella aikataululla sä oot ajatellut opintoja tehdä ja minkäikäinen lapsi sulla on? :) Ootko jo liittynyt vaka fuksien wa- ja fb-ryhmiin. Ei siellä kyllä vielä mitään keskustelua ole, enkä taida uskaltaa aloittaa 😁😂
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo hyväksyneet opiskelupaikkanne?
Kyllä, heti maanantaina, kun tulokset tuli. 🙈😅
Onko Oulun yliopistoon ilmottautuneille tullu mitään spostia sieltä?tai pitääkö tehdä muuta,kuin maksaa se lukukausimaksu ja thats it?Eli onko läsnäoleva yhtä kuin ilmoittautunut?🤔
Vierailija kirjoitti:
Onko Oulun yliopistoon ilmottautuneille tullu mitään spostia sieltä?tai pitääkö tehdä muuta,kuin maksaa se lukukausimaksu ja thats it?Eli onko läsnäoleva yhtä kuin ilmoittautunut?🤔
Otin paikan vastaan opintopolun kautta, sitten Ilmoittauduin läsnäolevaksi siinä olleen linkin kautta. Siellä oli sitten toinen linkki yliopiston sivuille, jossa oli uudelle opiskelijalle ohjeet kun valitsi oman tiedekunnan. 1.8 tulee aikaisintaan opiskelijatunnukset ym.
Minäkin aloitan opomaisteriopinnot ja sama tilanne majoituksen suhteen. Pitääkin tutustua linkkivinkkiin, jonka joku ystävällinen jakoi; kiitos sulle! Mistäpäin Suomea tuletkaan? Minä asun Joensuussa.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä on!
Muistakaa maksaa myös terveydenhuoltomaksu! Se menee Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jei, tänään on varasijat liikkunu Turkuun, oon nyt 3. vara lo ja 6. yleinen 😅 nyt voi toivoa, et jos joka päivä liikkuis yhden, ni ilon päivä ois 9.7., jolloin niiden tulosten piti muutenkin tulla.
Liikkui taas, tänään 2. vara lo ja edelleen 6. vara yleinen. Pliis vielä 2! Tää on vielä jännempää kuin tulosten julkistamisen odottaminen.
Tänään ei liikkunut :( no onhan tässä vielä aikaa..
Eipä ole liikkunut tänäänkään. Nämä mun varasijat 2. lo ja 6. yleinen Turussa siis ei-ensikertalaisten jonoissa. Ja alunperin olin varasijoilla 4 ja 10, et onhan tässä vähän liikuttu. Jaa-a, olikohan tää tässä... Yhtä pistettä vaille tuo lo. Kovin pitkään tätä epävarmuutta kestää, elokuun puolelle, mutta kai se vaan on joka päivä tarkistettava. Onneks tulee viikonloppu.
Onneksi olkoon paikkansa jo saaneille ja hyvää viikonloppua kaikille! Ens viikolla taas.
Joensuussa vakaan ei-enska pääsi sisään vielä tänään eilisen 3. Sijalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jei, tänään on varasijat liikkunu Turkuun, oon nyt 3. vara lo ja 6. yleinen 😅 nyt voi toivoa, et jos joka päivä liikkuis yhden, ni ilon päivä ois 9.7., jolloin niiden tulosten piti muutenkin tulla.
Liikkui taas, tänään 2. vara lo ja edelleen 6. vara yleinen. Pliis vielä 2! Tää on vielä jännempää kuin tulosten julkistamisen odottaminen.
Tänään ei liikkunut :( no onhan tässä vielä aikaa..
Eipä ole liikkunut tänäänkään. Nämä mun varasijat 2. lo ja 6. yleinen Turussa siis ei-ensikertalaisten jonoissa. Ja alunperin olin varasijoilla 4 ja 10, et onhan tässä vähän liikuttu. Jaa-a, olikohan tää tässä... Yhtä pistettä vaille tuo lo. Kovin pitkään tätä epävarmuutta kestää, elokuun puolelle, mutta kai se vaan on joka päivä tarkistettava. Onneks tulee viikonloppu.
Onneksi olkoon paikkansa jo saaneille ja hyvää viikonloppua kaikille! Ens viikolla taas.
Sulle tulee sähköpostia, jos on paikka vastaanotettavissa. Ei tarvitse joka päivä käydä siellä.
Varasija tippunut joensuuhun erityisopeks 4->3, saapa nähä tippuuko enää, tuskin!
Mitä pääsin Joensuun vakaan, ei-ensikertalainen ja varasija oli eilen vielä 7…MITÄ
OH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa! 👋
Mäkin oon yrittänyt tiirailla webOodista noita kurssikuvauksia ja suoritustapoja 😅
Siis mä oon huomattavasti kauempaa, pk-seudulta saakka..! Eikä meilläkään muutto heti ole mahdollinen. Vähän mietityttää harkat, tuleekohan jo ekana vuonna? Niitä ei oikein voi etänä tehdä..
Mä oon siis lo-opintoihin menossa ☺️Ohoo, siinä on kyllä matkaa! Mutta eiköhän sekin järjesty 😊 En yhtään osaa luokanopepuolen käytännöistä sanoa, meille on eka harkka sijoitettu ekalle keväälle, mutta opettajilla ehkä ei? Joku asiasta paremmin tietävä valaiskaa 😄
Meidän orientaatioviikolle oli ainakin merkitty erikseen jokin tapahtuma/luento perheellisille, ainakin perheen ja opiskelun yhdistämiseen liittyen. Tosi ihana, että tällaisia huomioidaan! Olin myös näkevinäni ihan erikseen jonkun työntekijän, joka hoitaa opiskelujen erityisjärjestelyjä, mut en nyt ihan varma oo, kun eilen illalla lapsen mentyä nukkumaan selailin, niin ei ihan kovin tarkkaan muista😂 Mut jos sellainen löytyy, niin täytyy varmaan itse ainakin häntä lähestyä.
Minkäikäiset lapset/lapsi sulla on? 😊
Heippa!
Hei kiitos, sain sun viestistä monta hyvää vinkkiä 😉 katsoin lo-puolen orientaatioviikkoa, ja en kyllä huomannut vastaavaa luentoa. Olis kyllä hyödyllinen 👍
Mulla on 9-, 5- ja 2 -vuotiaat lapset.
Hei sehän ois huippua tehdä joku FB-sivu, jonka kautta viestiä enemmän ☺️
Luulin että ammattikoulun todistukset pitäisi toimittaa. Mutta en vain löydä mistään tietoa...