Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
3381/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tulevia Jyväskylään päässeitä opo -maisteriopiskelijoita? Nähdään syksyllä 😊 Aivan mahtavaa kun pääsi sisään!

Vierailija
3382/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ne varasijat vasta alkaa liikkuun kun jokainen tietää mihin pääsi ja mihin ei ja voi miettiä ottaako paikan vastaan.

Minä olen Lappiin yleiselle varasijajonossa ja jos se paikka mulle tulee niin vapautan seuraavalle. Olen tässä jo tehnyt muita suunnitelmia ja yleinen oli mulle alunperinkin kakkosvaihtoehto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toivo voi olla juuri tuo, että edellä olevat varasijalaiset ei ota paikkaa vastaan. 🙏🏻

Vierailija
3384/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan jo varasuunnitelmia miettimään. Tässä oottelen varasijalla mut hyvä alkaa jo miettimään mitä tekee jos ei pääse.

Osaako joku kertoa mahdollisimman tarkasti et miten avoin yliopisto toimii? Kokemuksia avoimesta opiskelusta, onko opiskelu vaan netissä jne?

En haluis vaan vastaukseks et googleta…

Vierailija
3385/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan jo varasuunnitelmia miettimään. Tässä oottelen varasijalla mut hyvä alkaa jo miettimään mitä tekee jos ei pääse.

Osaako joku kertoa mahdollisimman tarkasti et miten avoin yliopisto toimii? Kokemuksia avoimesta opiskelusta, onko opiskelu vaan netissä jne?

Avoimessa opiskelusta*

Vierailija
3386/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaikkea sitä pitää hommata,kun aloittaa yliopistossa opiskelun..läppäri ainaki..

Vierailija
3387/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein avoimessa kasvatustieteen perusopinnot. Kaikki on netissä, tietenkin riippuu yliopistosta. Eivät auttaneet opinnot motivaatio kohdassa! Noh, mutta opiskelu ei ole koskaan turhaa.

Vierailija
3388/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kaikkea sitä pitää hommata,kun aloittaa yliopistossa opiskelun..läppäri ainaki..

Eipä juuri muuta. Muistiinpanovälineet kannattaa olla, eli kynä ja joku pieni vihko, ellet ole kova kirjoittamaan käsin, jolloin tarvitset ison vihkon/luentopaperilehtiön.

Vierailija
3389/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein avoimessa kasvatustieteen perusopinnot. Kaikki on netissä, tietenkin riippuu yliopistosta. Eivät auttaneet opinnot motivaatio kohdassa! Noh, mutta opiskelu ei ole koskaan turhaa.

Mutta nopeuttaahan ne opinnot sitte valmistumista yliopistosta ku pääsis joskus sisää :D Eihä ne oo turhia.

Vierailija
3390/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleisen varasijat ei liiku??

Koska ei siitä yleensä luovuta.

Kumma juttu, eihän siitä edes valmistu mihinkään ammattiin!

Tää on itseasiassa itselle se paras juttu yleisessä, että ei valmistu mihinkään ammattiin!

No itse olen valmistunut yleisestä kasvatustieteestä maisteriksi ja koska se ei valmista mihinkään suoraan niin enpä ole juuri päässyt mitään kasvatustieteeseen liittyviä töitä edes tekemään.. Työttömänäkin olen joutunut olemaan. Harvoille ja valituille on noita kasvatustieteen hommia tarjolla muualle kuin opettajille.. Nyt hain itse vaka-opeksi, jotta valmistun vihdoin ammattiin ja pääsin. Jospa niitä töitä olisi nyt enemmän tarjolla.

Vierailija
3391/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon opiskellut 70 op avoimen kautta. Riippuu mitä opiskelet, joissain opinnoissa voi olla läsnäoloa tai pitää käydä yliopistossa tekee tentti. Opintopolusta voit katsoa mitä opintoja haluat käydä, sieltä ostat haluamasi ja saat tunnukset avoimeen yliopistoon, sähköpostiin ja kirjastopalveluihin. Sitten ilmoittaudut weboodiin vai mikä peppi onkaan nykyään niin jokaiselle kurssille läsnäolevaksi. Ja teet kalenteriin merkinnät ja alat suorittaa kurssit. Helppoa kuin heinänteko minun mielestäni.

Vierailija
3392/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joissakin kansanopistoissakin voi tehdä perusopinnot jolloin opiskelussa olisi siis läsnäoloa eikä jäis ihan yksin sinne nettiin opintoja pähkäileen

Vierailija
3393/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän niiden opintojen tehtävä olekaan antaa lisäpisteitä, oothan sinä saattanu tehdä opintoja hampaat irvessäkin. Siinä motivaatio kohdassa piti osata sanoittaa aivan eri asioita kun aiemmat opinnot..

Ajan takaa, että ehdottomasti kannattaa käydä avoimen kautta opintoja. Saat tuntumaa akateemisista opinnoista, ja riskittömästi voit kokeilla onko ala todella sinua varten. Sitten kun pääset sisään niin voit hyväksiukea ne!

Vierailija
3394/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen palkat ei oo tosiaan hyvät. Itse kuitenkin hain ja sain paikan vakakandiin. Olen sen verran iällä jo (ja 2 aiempaa tutkintoa alla)ja elätän perhettä, etten voi alkaa päätoimiseksi opiskelijaksi. Mutta voin hiljalleen työn ohessa opiskelemalla ja myöhemmin toivottavasti myös maisterin paperit hankkimalla päästä vakassa paremmin palkattuihin hommiin: suunnittelu, johtaminen jne.

Sama homma! Yli 30v olen reilusti, useampi tutkinto alla ja nyt jo vakituinen työpaikka vakaopena (olen sosionomi). Hain sinneminne halusin, pääsin ja pikkuhiljaa työn ohessa teen kandi+maisteri 🙈 voi olla, että venähtää...

Vakaopena riippuu aika paljon ryhmästä myös palkkaus. Jos tva (työn vaativuuden arviointi) täyttyy niin myös palkka nousee. Näin ainakin meillä. Tähän siis vaikuttaa esim. erkkalapsien määrä ja tehtävien viittojen tms. arviointien lukumäärä.

Itselle kuitenkin tämä varhaiskasvatuksen puoli on kaikessa vaativuudessaan ihan täysin kutsumus. Oon aina ajatellut, että ei välttämättä sipuli kestäisi olla opettaja perusopetuksen puolella. Lapset on vain niin ..lutuisia, murusia, rakkaita + kaikki muut positiiviset adjektiivit.

Minä siis tuon ylemmän kommentin kirjoittaja, myös sosionomi ja vakaope, ja kokemus tva-lisistä se, että nekin vain joitain kymppejä - ei niillä openkaan palkka huimasti nouse, eikä niitä kaikille edes makseta tasapuolisesti meillä.

Vierailija
3395/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siitä sai pisteitä, että laittoi hakukohteen ensimmäiseksi?

Vierailija
3396/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Jyväskylän avoimesta yliopistosta? Onko paljo lähiopetusta? Mietin et kävisin kasvatustieteiden perusopinnot loppuun ja sit varhaiskasvatusta.

Vierailija
3397/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiltä muilta kadonnut pistemäärät ja hakemukset? 

Itse olen monta kertaa kirjautunut opintopolkuun, mutta en enää tänään ole päässyt tarkastelemaan hakemuksia.

Nyt alkoi epäilyttää... Olin jo hyväksytty alimpaan hakutoiveeseen ja ylemmissä olin varalla, mutta mitä nyt, apuaaa :ooo

Vierailija
3398/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ensisijaisuudesta saa enää pisteitä. Hakujärjestys on siitä syystä merkittävä että ylintä saamaasi paikkaa vain tarjotaan. Jos alempana on joku mieluisampi ja saat ylemmän niin alempi peruuntuu automaattisesti.

Vierailija
3399/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia Jyväskylän avoimesta yliopistosta? Onko paljo lähiopetusta? Mietin et kävisin kasvatustieteiden perusopinnot loppuun ja sit varhaiskasvatusta.

Tein jkln, kaikki oli etänä joko verkossa esseetehtävinä tai verkkokursseina

Vierailija
3400/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo hyväksyneet opiskelupaikkanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi