Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
3361/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleisen varasijat ei liiku??

Vierailija
3362/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei siitä yleensä luovuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, eihän siitä edes valmistu mihinkään ammattiin!

Vierailija
3364/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmasta osasta yliopistotutkintoja ei valmistu mihinkään ammattiin.

Vierailija
3365/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on itseasiassa itselle se paras juttu yleisessä, että ei valmistu mihinkään ammattiin!

Vierailija
3366/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on itseasiassa itselle se paras juttu yleisessä, että ei valmistu mihinkään ammattiin!

Juu, en itse tahtoisi ikinä olla luokanopettaja. :)

Vierailija
3367/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen palkat ei oo tosiaan hyvät. Itse kuitenkin hain ja sain paikan vakakandiin. Olen sen verran iällä jo (ja 2 aiempaa tutkintoa alla)ja elätän perhettä, etten voi alkaa päätoimiseksi opiskelijaksi. Mutta voin hiljalleen työn ohessa opiskelemalla ja myöhemmin toivottavasti myös maisterin paperit hankkimalla päästä vakassa paremmin palkattuihin hommiin: suunnittelu, johtaminen jne.

Sama homma! Yli 30v olen reilusti, useampi tutkinto alla ja nyt jo vakituinen työpaikka vakaopena (olen sosionomi). Hain sinneminne halusin, pääsin ja pikkuhiljaa työn ohessa teen kandi+maisteri 🙈 voi olla, että venähtää...

Vakaopena riippuu aika paljon ryhmästä myös palkkaus. Jos tva (työn vaativuuden arviointi) täyttyy niin myös palkka nousee. Näin ainakin meillä. Tähän siis vaikuttaa esim. erkkalapsien määrä ja tehtävien viittojen tms. arviointien lukumäärä.

Itselle kuitenkin tämä varhaiskasvatuksen puoli on kaikessa vaativuudessaan ihan täysin kutsumus. Oon aina ajatellut, että ei välttämättä sipuli kestäisi olla opettaja perusopetuksen puolella. Lapset on vain niin ..lutuisia, murusia, rakkaita + kaikki muut positiiviset adjektiivit.

Vierailija
3368/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti?? Oletko ottanut opiskelupaikan vastaan eikä sulla ole aikomustakaan tehdä alan töitä.? Jos näin niin olet vienyt jonkun sinne oikeasti haluavan opiskelupaikan.

Vierailija
3369/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti?? Oletko ottanut opiskelupaikan vastaan eikä sulla ole aikomustakaan tehdä alan töitä.? Jos näin niin olet vienyt jonkun sinne oikeasti haluavan opiskelupaikan.

Oon edellinen kirjoittaja ja mullekko tämän kysymyksen tarkoitit? Hain siis vakaan, pääsin ja teen koko ajan vakan töitä. Sorppa jos vähän huonosti asian ilmaisin 😁 peace!

Vierailija
3370/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon edellinen kirjoittaja ja mullekko tämän kysymyksen tarkoitit? Hain siis vakaan, pääsin ja teen koko ajan vakan töitä. Sorppa jos vähän huonosti asian ilmaisin 😁 peace!

Anteeksi. Ei  ollut tämä sulle. Laitoin väärään kohtaan. 

Vierailija
3371/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kasvatustieteen kandin suoritettuaan tehdä muita hommia kuin lastentarhanopettajan?Onko esim pätevä iltapäiväkerhonohjaajaksi tms.? Tietääkö joku :D 

Vierailija
3372/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei oo varasijat liikkunu. Toivo koulupaikasta on jo menetetty…

Vierailija
3373/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jostain nähneet , miten ne pysäkit on pisteytetyt? Kiinnostaa kovasti, miten itsellä meni pysäkkien pisteyteykset. En ole ensikertalainen ja omasta mielestä vain yksi pysäkki meni hyvin :(. Sain kaikkiaan 85 pistettä ja ensi vuonna taas uudella innolla:D. Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!

Vierailija
3374/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain ottaa 2. toiveen vastaan sitovasti, eli kaikki tulokset on julkaistu. Nyt alkaa siis varasijatkin varmaan pikapuoliin liikkua, jos ovat liikkuakseen ☺️

Vierailija
3375/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat voi liikkua myös sen päivän jälkeen, kun paikka pitää ottaa vastaan. Opiskelupaikka pitää ottaa vastaan 16.7. klo 15 mennessä.

Vierailija
3376/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat voi liikkua myös sen päivän jälkeen, kun paikka pitää ottaa vastaan. Opiskelupaikka pitää ottaa vastaan 16.7. klo 15 mennessä.

Totta. Suurin osa varmasti ottaa tarjotun ja itselle mieluisan paikan heti sen ollessa mahdollista 😊

Vierailija
3377/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta ainakin itse mietin vielä. Sain paikan, mutta se ei ollut ykköstoiveeni...

Vierailija
3378/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ei-ensikertalaisia, joille on ollut paikka alempaan (Lapin yo LO), mutta ottavatkin ylemmän saamansa paikan vastaan? Jonottelutoiveita varasijoilta....

Vierailija
3379/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, mutta ainakin itse mietin vielä. Sain paikan, mutta se ei ollut ykköstoiveeni...

Mihin hait? Ensikertalainen?:)

Ei kannata ottaa paikkaa vastaan, jos se ei ole sellainen paikka, jonka haluat käydä loppuun ja valmistua siihen.

Vierailija
3380/3667 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sain ottaa 2. toiveen vastaan sitovasti, eli kaikki tulokset on julkaistu. Nyt alkaa siis varasijatkin varmaan pikapuoliin liikkua, jos ovat liikkuakseen ☺️

Kiitos vinkistä, minäkin kävin vastaanottamassa omani, sitovasti.

HY:n yleisen toiskertalaisten jonon pitäisi liikahtaa, olin varasijalla 2 sinne ja vastaanotin paikan toisaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan