VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Vierailija kirjoitti:
Onko varasijat liikkuneet ma illan jälkeen ? Nimimerkki Epätoivoinen
Ei, sitä odotellessa..
Uusille urille kirjoitti:
Mie sain 107 pistettä ja oon ei-ensikertalainen :) Luulin että sovari meni ihan penkin alle mutta näemmä vaan se yks pysäkki meni huonommin...
Minne hait ensisijaisesti ja pääsitkö sinne?
Vierailija kirjoitti:
Mie sain 107 pistettä ja oon ei-ensikertalainen :) Luulin että sovari meni ihan penkin alle mutta näemmä vaan se yks pysäkki meni huonommin...
Mulla oli ekana vaihtoehtona Jyväskylän erkka, mutta sinne ei riittänyt vakavan pisteet. Toisena oli Lapin yliopiston lo-puoli ja sinne pääsin. :)
Sain 104 ja olen ensikertalainen :)
Vierailija kirjoitti:
Jei, tänään on varasijat liikkunu Turkuun, oon nyt 3. vara lo ja 6. yleinen 😅 nyt voi toivoa, et jos joka päivä liikkuis yhden, ni ilon päivä ois 9.7., jolloin niiden tulosten piti muutenkin tulla.
Liikkui taas, tänään 2. vara lo ja edelleen 6. vara yleinen. Pliis vielä 2! Tää on vielä jännempää kuin tulosten julkistamisen odottaminen.
Voiko kasvatustieteen kandin suoritettuaan tehdä muita hommia kuin lastentarhanopettajan?Onko esim pätevä iltapäiväkerhonohjaajaksi tms.? Tietääkö joku :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ekana vaihtoehtona Jyväskylän erkka, mutta sinne ei riittänyt vakavan pisteet. Toisena oli Lapin yliopiston lo-puoli ja sinne pääsin. :)
okei!! mikä oli jyväskylän erkan raja??
Toivon, että jotkut on hakenut sen takia että saa työttömyystukea. Lukion jälkeen pitää hakee tiettyyn määrään koulutuksia ja jos saa opiskelupaikan se pitäisi ottaa vastaan tai muuten tulee karenssi MUTTA sen voi aina perustella ja välttää karenssin.
Aika kaukaista ajattelua….mutta silti. Yleensä jos ei halua kouluun valitaan joku ala minne on vaikea päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jei, tänään on varasijat liikkunu Turkuun, oon nyt 3. vara lo ja 6. yleinen 😅 nyt voi toivoa, et jos joka päivä liikkuis yhden, ni ilon päivä ois 9.7., jolloin niiden tulosten piti muutenkin tulla.
Liikkui taas, tänään 2. vara lo ja edelleen 6. vara yleinen. Pliis vielä 2! Tää on vielä jännempää kuin tulosten julkistamisen odottaminen.
Huh! Täällä myös yksi jännäilijä joka katuu ettei hakenut Turkuun…sinne olisin päässyt. Noh nyt oon kuitenkin varasijalla 3. 😔Saa nähdä, vielä on toivoa.
Saiko joku vuonna alle 4p jostain osiosta? Viime vuonnahan oli useampia.
Vierailija kirjoitti:
Saiko joku vuonna alle 4p jostain osiosta? Viime vuonnahan oli useampia.
Hups, jäi yksi sana pois: tänä vuonna siis 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei!! mikä oli jyväskylän erkan raja??
Piti ihan tarkistaa niin taisi olla 66,68pistettä ei-ensikertalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Sain 104 pistettä:) en oo ensikertalainen
Samat pisteet Tre/Vaka/Kandin monimuoto
Varhaiskasvatuksen palkat ei oo tosiaan hyvät. Itse kuitenkin hain ja sain paikan vakakandiin. Olen sen verran iällä jo (ja 2 aiempaa tutkintoa alla)ja elätän perhettä, etten voi alkaa päätoimiseksi opiskelijaksi. Mutta voin hiljalleen työn ohessa opiskelemalla ja myöhemmin toivottavasti myös maisterin paperit hankkimalla päästä vakassa paremmin palkattuihin hommiin: suunnittelu, johtaminen jne.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kasvatustieteen kandin suoritettuaan tehdä muita hommia kuin lastentarhanopettajan?Onko esim pätevä iltapäiväkerhonohjaajaksi tms.? Tietääkö joku :D
Lastenhoitajan ja koulunkäynninohjaajan koulutuksella jo pääse iltapäiväkerhon ohjaajaksi että miksipä ei vakaopettajankin. Aika vähänlaisesti on muita paikkoja kuin pk vaka kandeille, jos ei sit ole muuta koulutusta ja osaamista.
Eiköhän iltapäiväkerhon ohjaajaksi kandin papereilla pääse. 😀😀 Mut jos se on urasuunnitelma niin ehkä kantsii käydä vaan ammattitutkinto!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän iltapäiväkerhon ohjaajaksi kandin papereilla pääse. 😀😀 Mut jos se on urasuunnitelma niin ehkä kantsii käydä vaan ammattitutkinto!
Jotkut joutuu käymään töissä rahoittaakseen opinnot kunnes pääsee tekemään sitä uutta uraa
Vierailija kirjoitti:
Pääsee sinne ainakin ilman mitään tutkintoa, ei vastuuohjaajaksi, mutta tavalliseksi ohjaajaksi.
Uskoisin, että todella innokkaasti palkataan kasvatustieteen kandidaatti iltapäiväkerhoon. Myös esimerkiksi Mannerheimin Lastensuojeluliitossa työskentelee kasvatustieteen kandeja.
Onko varasijat liikkuneet ma illan jälkeen ? Nimimerkki Epätoivoinen