Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On tökeröä käytöstä istua junassa lemmikkipaikalle, jos ei ole siihen oikeuttavaa paikkalippua

Vierailija
14.05.2023 |

Jälleen hirveä haukkushow, kun neljä koiraa joutui jonottamaan yhden epävarman koiran kohdalla, kun joku on leiriytynyt matkatavararöykkiön kanssa toiselle kuuluvalle paikalle.

Oma koirani odotti rauhallisesti, kun leiriytyjä köntysteli tavaroidensa kanssa omalle paikalleen (toivottavasti). Kahden nuoren koiran hermot pettivät koirajonossa, saimme kuulla hirveän haukkushown.

Tässäkin junassa on viisi muuta vaunua ja melko väljällä täytöllä mennään. Jos on pakko paikkashoppailla, tehkää se muissa vaunuissa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai vaadit koirille kriisiapua vrltä?

Soita nyt ihmeessä lehteen!

Vierailija
2/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakit saisi kieltää junissa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on istua paikalle, joka ei ole oma, levitellä ylisuuret laukut naapuri-istuimille, jotka eivät ole omia, ja sitten yllättyä siitä, että joutuu Tikkurilan kohdalla siirtymään? Seisoimme useamman minuutin odottelemassa tavaroiden keräilijää, koko vaunu sai kuulla haukkua.

Lemmikkipaikkoja on rajoitetusti ja ne, jos mitkä, myydään ensimmäisenä loppuun. Jos istut paikalle, jolla on koiran kuva, joudut lähes varmasti siirtymään.

Vierailija
4/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit on helppo välttää, kun ei mene lemmikkivaunuun 😇

Vierailija
5/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin lemmikkivaunuun kun ei ollut muualla vapaita paikkoja.

Vierailija
6/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit on helppo välttää, kun ei mene lemmikkivaunuun 😇

Mutta ei niiden haittoja. Hyvä muistaa että lemmikkikoirat on edelleen #1 syy punkkien leviämiselle suomessa.

Vierailija
7/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin lemmikkivaunuun kun ei ollut muualla vapaita paikkoja.

Sehän on täysin ok, jos sinulla on asianmukainen paikkalippu. Liputta lemmikkipaikalle istuminen on lähes varma hanurin raahaus muualle seuraavalla asemalla.

Vierailija
8/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap:n piti raahata lauma räksyttäviä rakkeja junaan

Vierailija
9/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on istua paikalle, joka ei ole oma, levitellä ylisuuret laukut naapuri-istuimille, jotka eivät ole omia, ja sitten yllättyä siitä, että joutuu Tikkurilan kohdalla siirtymään? Seisoimme useamman minuutin odottelemassa tavaroiden keräilijää, koko vaunu sai kuulla haukkua.

Lemmikkipaikkoja on rajoitetusti ja ne, jos mitkä, myydään ensimmäisenä loppuun. Jos istut paikalle, jolla on koiran kuva, joudut lähes varmasti siirtymään.

Lemmikkipaikat nimenomaan myydään viimeisenä, joten siksi kausilipulla niihin usein menee porukka istumaan.

Vierailija
10/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siellä eläinvaunussa myös esim vuohia ja lehmiä?

Vierailija
11/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ap:n piti raahata lauma räksyttäviä rakkeja junaan

Minulla on yksi rauhallinen koira, edelläni vaunuun pyrki useampi ihminen. Käytävällä liikenteen pysäytti väärälle paikalle istunut nuori nainen valtavine matkatavaroineen.

Vierailija
12/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se siis oli jonkun muun syy, että koko vaunu joutui kärsimään sinun rakkilaumasi räksytyksestä?

Vierailija
13/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko siellä eläinvaunussa myös esim vuohia ja lehmiä?

Aina on muutama lehmä koiransa kanssa.

Vierailija
14/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja se siis oli jonkun muun syy, että koko vaunu joutui kärsimään sinun rakkilaumasi räksytyksestä?

Jos et osaa lukea, voit varmasti pyytää konduktööriltä apua oikean paikan löytämiseen junassa.

Minulla on yksi koira, joka ei haukahtanutkaan tilanteessa. Tietenkin räksytyksen kuuntelu oli stressaavaa sille ja muillekin vaunun hiljaisille koirille.

Tilanne olisi voitu välttää kokonaan sillä, että muhkeamatkalaukkuinen neiti olisi istunut alusta lähtien oikealla paikallaan ja jättänyt valtavan pakaasinsa eteisen säilytystilaan, kuten kuuluu.

Vierailija
15/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minne matkustat ja milloin, mutta kun itse olen ollut lemmikin kanssa liikenteessä, niin hyvin usein on ollut todella tyhjää lemmikkivaunussa. Ja joskus kun olen täyteen aikaan matkustanut ja junassa on ollut muualla täyttä, niin paikkoja on ollut vielä lemmikkivaunussa.

Itse istun joskus muulle kuin omalle paikalleni siksi, jos oman paikkani lähellä on esim. joku käyttänyt vaikka partavettä tai hajuvettä, sillä olen yliherkkä hajusteille ja kemikaaleille ja saan niistä voimakkaita ikäviä oireita, laukaisevat mm. migreeniä. Joskus olen istunut tällaisessa tilanteessa lemmikkivaunuunkin, sillä siellä on monesti aika tyhjää. Tosin pääsen kyllä nopeasti siirtymäänja väistämään, jos jonkun tarvitsee päästä omalle paikalleen, enkä ole tukkeena niinkuin varmasti suurin osa kykenee tekemään. Ikävää, jos kohdallesi on sattunut joku erikoisempi hidas kassialma, mutta tuskin aloituksesi kuvaama tilanne on yleinen ongelma.

Kun lähtee lemmikin kanssa julkisilla liikenteeseen, niin on odotettavissa matkan varrella monenlaista tilannetta ja odottamaankin monesti joutuu, usein kyllä ihan muista syistä kuin mikä oli kuvaamasi tilanne. On erittäin poikkeuksellista, että jollain kestäisi useita minuutteja vaihtaa paikkaa.

Vierailija
16/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt aika tökeröä istua toisten paikalle, oli sitten mikä vaunu tahansa.

Vierailija
17/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt ymmärtää, että junaan voi ihan vapaasti mennä ilman etukäteen varattua paikkaa tai kausilipulla, jolloin voi ihan vapaasti istua tyhjälle paikalle, joita parhaiten on tarjolla lemmikkivaunussa.

Vierailija
18/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minne matkustat ja milloin, mutta kun itse olen ollut lemmikin kanssa liikenteessä, niin hyvin usein on ollut todella tyhjää lemmikkivaunussa. Ja joskus kun olen täyteen aikaan matkustanut ja junassa on ollut muualla täyttä, niin paikkoja on ollut vielä lemmikkivaunussa.

Itse istun joskus muulle kuin omalle paikalleni siksi, jos oman paikkani lähellä on esim. joku käyttänyt vaikka partavettä tai hajuvettä, sillä olen yliherkkä hajusteille ja kemikaaleille ja saan niistä voimakkaita ikäviä oireita, laukaisevat mm. migreeniä. Joskus olen istunut tällaisessa tilanteessa lemmikkivaunuunkin, sillä siellä on monesti aika tyhjää. Tosin pääsen kyllä nopeasti siirtymäänja väistämään, jos jonkun tarvitsee päästä omalle paikalleen, enkä ole tukkeena niinkuin varmasti suurin osa kykenee tekemään. Ikävää, jos kohdallesi on sattunut joku erikoisempi hidas kassialma, mutta tuskin aloituksesi kuvaama tilanne on yleinen ongelma.

Kun lähtee lemmikin kanssa julkisilla liikenteeseen, niin on odotettavissa matkan varrella monenlaista tilannetta ja odottamaankin monesti joutuu, usein kyllä ihan muista syistä kuin mikä oli kuvaamasi tilanne. On erittäin poikkeuksellista, että jollain kestäisi useita minuutteja vaihtaa paikkaa.

Minä olen kyllä törmännyt törkeisiin paikanvaltaajiin muuallakin kuin lemmikkivaunussa. Ovat jääneet ruikuttamaan, etteivät halua siirtyä minulle ja läheiselleni myydyiltä paikoilta, ja tilaakin on ollut.

Hajuherkkänä varmasti ymmärrät, että matkan varrella on odotettavissa monenlaista tilannetta. Parhaiten saat tilaa ostamalla omin rahoin myös viereisen tyhjän paikan, niin ei tarvitse parkkeerata toisten paikoille.

Vierailija
19/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt ymmärtää, että junaan voi ihan vapaasti mennä ilman etukäteen varattua paikkaa tai kausilipulla, jolloin voi ihan vapaasti istua tyhjälle paikalle, joita parhaiten on tarjolla lemmikkivaunussa.

Ja silloin on syytä nostaa perseensä ryhdikkäästi, kun paikan tarvitsee sen varannut matkustaja.

Vierailija
20/32 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin on syytä nostaa perseensä ryhdikkäästi, kun paikan tarvitsee sen varannut matkustaja.

No niinhän AP:n esimerkissä siirryttiin pois. Ainoa ongelma tuossa oli koirat, joiden paikka ei ole julkisessa kulkuneuvossa. Menkää autolla rakkienne kanssa, jos ne eivät ole koulutettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan