VAKAVA 2021
Heippa!
Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!
Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?
Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)
Kommentit (3667)
Mihin olette hakeneet kenellä vain 4 arvioitu? Itse hain Hy ja 5 arviointia. Voiko olla yliopistokohtaista?
No onpahan soppaa.. Näähän menee sit ihan uusiks jos osalla ei yhtä osiota ole laskettu mukaan... Sit mäkin putoan varasijalle 1000. Ihme sähläystä! Kannattaa ehkä kysellä niiden, joilla osioita puuttuu. Mut aika hurjia pistemääriä on sit porukka saanut, jos on päässy neljän vastauksen perusteella. Mulla ainakin oli neljä pysäkkiä, mutta oisko tuo vuorovaikutusosio ollu vähän niissä kaikissa, ei erillisenä pysäkkinä?
Hy kässänope, 5 aluetta arvioitu
Ja tossa teoriassa on järkeä että jos koulukohtaisesti olisi jätetty joku osa-alue pois, selittäisi kyllä paljon. Mutta jos tää on virhe niin voi tulla melkoinen jälkiselvittely.
Te joilla pisteitä puuttuu, ootteko ensikertalaisia ja mihin ootte hakeneet??
Eihän se nyt niin voi olla, että toisilla arvioidaan neljä ja toisilla viisi osiota! Virhehän siinä silloin on, jos tuo on totta, että joillain oli vain neljän osion pisteet. Jyväskylä, ainakin viisi osiota.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt niin voi olla, että toisilla arvioidaan neljä ja toisilla viisi osiota! Virhehän siinä silloin on, jos tuo on totta, että joillain oli vain neljän osion pisteet. Jyväskylä, ainakin viisi osiota.
Mää hain lappi, oulu, uef ja kyllä silti joka paikkaan se sama arviointi. Viidestä kohdasta pisteet saatuna.. outoa, jos joltain puuttuu :/
Ei voi olla koulukohtaisia eroja kun samoilla pisteillä haetaan moneen eri kouluun. Muutenkin ihan epäreilu sovari.
Onko montakin täällä ,joilla vaan 4 kohtaa arvioitu, ja onko teillä opintopolussa olevat pisteet samat
Enpä taidakkaan iloita vielä omasta paikasta, jos osalta puuttuu pisteitä. Lähtee paikka alta......
Kertokaas minne haitte ja mihin koulutukseen sekä ensikertalainen vai ei kenellä 4 osaa arvioitu? Tässähän saa nyt sit pelätä oman paikan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko montakin täällä ,joilla vaan 4 kohtaa arvioitu, ja onko teillä opintopolussa olevat pisteet samat
Ja minne ootte hakeneet?
Vierailija kirjoitti:
Kässänopeksi hakeneet: mikä oli maksimipistemäärä ennakkotehtävästä? En löydä tietoa mistään.
90 ja sama 120 sovarista
Täällä kans yksi luokkakaveri😊
Haluaisin nyt mun pisteet myös Joensuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
92 pistettä ja 93 raja LO Joensuuhun. Varasija 21. Vittuilun puolelle meni tämä[/quote
Miten noin isot varasijat vaik paljo pisteitä??]
Koska Huippupisteitä on harvalla ja suurin osa hakee joista osuu Gaussin käytöllä sinne keskivaiheille. Riippuu ihan tarjolla olevien paikkojen määrästä mistä kohtaa jono katkeaa. Suurin osa hakijoista on pisteen parin säteellä alimmasta hyväksytystä pistemäärästä. Opinpolusta kyllä kerrotaan miten tasapustein olevat menee jonoon. Voi olla että äikän arvosana ratkaisee, joissain koulutuksissa enkun jne.
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalainen?
Hei! Te joilta puuttuu jokin osa-alue peukuttakaa tätä. Onkohan tää joku muutaman vai useamman ongelma?
Onko kukaan asianomainen selvitellyt?
kamalaaaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalainen?
Juu, olen ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi joka paikkaan olla pisteraja muka 93?
Viime vuonna pisterajat esim. luokanopettajaksi vaihdelleet välillä 69-81 eri yliopistoissa. Miten voi olla noin paljon nousseet pisterajat ja vielä joka paikkaan sama pisteraja muka? Voiko olla joki virhe tässä nyt.
Pisterajat elää sen mukaan, mitä ihmiset ottaa paikkoja vastaan ja jonot eri paikoissa etenee. Lopulliset pisterajat näkee vasta kun kaikki paikat on jaettu.
Okei ,eli pääsin siis Rauman vakaan.
Sain 94 pistettä
Sitoutuneisuus 16
Tunne osaaminen 24
Monimuotoisuus 11
Ongelmanratkaisutaidot 21
Vuorovaikutusosaaminen 22
Eli monimuotoisuus meni täälläkin penkin alle.