Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAKAVA 2021

Vierailija
08.04.2021 |

Heippa!

Laitetaanpas jännäilyryhmä pystyyn kokeeseen valmistautumisesta, soveltuvuuskokeisiin ja lopputulokseen asti!

Miten olet valmistautunut, tai aiot valmistautua? Millaisia vinkkejä kaipaat?

Laita vielä mielellään että minne haet, monettako kertaa niin pysytään kartalla :)

Kommentit (3667)

Vierailija
3121/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin vaan 1p turvin opiskelemaan, että kiva jos nyt sitten en pääsekään. Menetin sitten mun 6. paikan kai?

Mullakin 95 pistettö ja joensuuhun 93 tarvitsi luokanopeksi. Taidan jäädä vielä jännittämään pisteiden tarkistusta.

Vierailija
3122/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös arvioitu neljä osa-aluetta. Mulla oli neljä eri haastattelijaa, ja ensimmäinen haastattelija kyseli kysymyksiä siitä, miksi haluan opintoihin, miten meinaan ne suorittaa yms. Hain erillishaussa (eli en yhteishaussa, vaikka erillishaun aikataulu olikin yhteishaun kanssa sama) monialaisiin opintoihin, ja erillishaun kuvauksessa kyllä lukikin, että kokeessa arvioidaan neljä osa-aluetta (ei viisi) ja maksimipistemäärä on 4x24 eli 96. Erillishaun kuvauksessa ei lukenut mitään sitoutuneisuudesta, täältä luin, että joillain on sellainen viides osa-alue arvioitu. 

Mulla oli pisteet yhteensä 85/96, ja pääsin erillishaun kautta monialaisia opintoja opiskelemaan.

Mielenkiintoista tämä, että osalla neljä osa-aluetta arvioitu, osalla viisi. Viime vuoden pisterajat näyttävät mun silmiin siltä, että viime vuonna olisi ollut 4 arvioitua osa-aluetta ja maksimipisteet 96? Hain itse ensimmäistä kertaa tänä vuonna, voin siis olla väärässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi tämä on tämmöstä hämmentämistä. Ensin kokeessa virheitä ja virheellinen tehtävä teetätettiin muualla paitsi Oulussa, arvosteltu ei missään, sitten viikkoja epätietoisuutta ja sovari jossa yhteydenpätkimisiä ja sitten taas epätietoisuutta ja lopuksi tämä epätietoisuus onko pisteet ja tulokset julkaistu oikein.

RAIVOSTUTTAVAA.

Toivottavasti en joudu enää ens vuonna hakeen, on niin luokatonta paskaa tämä järjestäminen.

Vierailija
3124/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noissa pisteissä on nyt jotain häikkää ja pisterajoihin jne tulee muutoksia, luuletteko että vastaanotettu opiskelupaikka voikin peruuntua? Itsellä on 104 pistettä ja 98 oli raja.

Voi. https://yle.fi/uutiset/3-9806519 ei olisi ensimmäinen kerta.

Vierailija
3125/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin stressaa sikana… Varsinkin kun joissain kohtaa lukee opiskelijavalinta kesken. Oon kivan monta tuntia päivittänyt opintopolkua.

Vierailija
3126/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on vaan muutamasta hakijasta niin tuskinpa hirveästi vaikuttaa?

Tätä keskustelua tuskin lukee läheskään kaikki, saatikka kommentoi. Toivotaan, että tosiaan ihan muutamalta puuttuisi. Erillishauissa olevat koulut ovat 96-pisteisiä, mennytköhän nyt vaan puurot ja vellit sekaisin maximipistemäärien kanssa hakijoilla?

Vierailija
3127/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain JYU maisteriopintoihin erkkaan ja luokanopettajaan. Sain sovaripisteitä 68, arvioituja osa-alueita neljä. Neljä eri pysäkkiä oli, maksimipisteet 96. Monimuotoisuus-pysäkiltä huonoimmat pisteet. Erikoista kyllä tämä pistehomma. Onko muilla ko. opintoihin hakeneilla samat arvioidut osa-alueet, eli sitoutuneisuus puuttuu?

Vierailija
3128/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se maksimi siis nyt oli? 120 vai kuinka..?

125

Ei vaan maksimi on 120p.

24px5

Vierailija
3129/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on arvioitu vain 4 osa-aluetta, mihin koulutuksiin olette hakeneet?

Varhaiskasvatuksen opettajaksi ei-ensikertalaisena

Vierailija
3130/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastausongelmaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua tuskin lukee läheskään kaikki, saatikka kommentoi. Toivotaan, että tosiaan ihan muutamalta puuttuisi. Erillishauissa olevat koulut ovat 96-pisteisiä, mennytköhän nyt vaan puurot ja vellit sekaisin maximipistemäärien kanssa hakijoilla?

Se on totta. Mutta jos puuttuisi niin varmaan ehkä (ainakin itse! ) etsisin keskustelua aiheesta.

Vierailija
3131/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylään erkkapedaan avoimen väylähaun kautta.

Vierailija
3132/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hakenut muuallekin kuin erillishakuihin.. Eli ihan normisti myös ja minulta puuttuu tuo sitoutuneisuus-kohta.

Vierailija
3133/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos nyt ymmärsin oikein, niin joillakin kuulunut maximi olla vaan 96 ja siksi sitoutuneisuutta ei ole arvioitu. Eli on ollut oikein se että se puuttuu?

Vierailija
3134/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hakenut muuallekin kuin erillishakuihin.. Eli ihan normisti myös ja minulta puuttuu tuo sitoutuneisuus-kohta.

Mihin hait? Tarkista, onko sinun koulutuksessa pääsykokeissa tuota sitoutuneisuutta tarkoituksellakaan. Se pysäkki EI kuulu kaikkiin hakukohteisiin.

Vierailija
3135/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yliopisto?

Itse hain (ja pääsin) Tampereelle vaka-opettajaksi ja en ole ensikertalainen.

Vierailija
3136/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin näkisin asian niin, että sitoutuneisuus-kohdan puuttuminen väylähaun soveltuvuuskokeen pisteytyksestä on ihan järkeenkäypää. Tällainen hakijahan on sitoutuneisuutensa jo osoittanut suorittamalla opintoja etukäteen. :)

Vierailija
3137/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain JYU maisteriopintoihin erkkaan ja luokanopettajaan. Sain sovaripisteitä 68, arvioituja osa-alueita neljä. Neljä eri pysäkkiä oli, maksimipisteet 96. Monimuotoisuus-pysäkiltä huonoimmat pisteet. Erikoista kyllä tämä pistehomma. Onko muilla ko. opintoihin hakeneilla samat arvioidut osa-alueet, eli sitoutuneisuus puuttuu?

Noissa maistereissa pitäis olla vaan se 4 pysäkkiä, ei 5. Jolloin maksimit on toi 96. Mutta nyt noi muut kandit+maisterit pitäis olla 120p. Kannattaa tarkastaa yliopiston sivuilta.

Vierailija
3138/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei näkyykö sovarin osa-alueiden pisteet opintopolussa. En oo saanut vielä sähköpostia. Tuleeko ne pisteet vain hyväksytyille sähköpostilla. Omat kokonaispisteet näen kyllä opintopolussa.

Vierailija
3139/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei näkyykö sovarin osa-alueiden pisteet opintopolussa. En oo saanut vielä sähköpostia. Tuleeko ne pisteet vain hyväksytyille sähköpostilla. Omat kokonaispisteet näen kyllä opintopolussa.

https://www2.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverk… Lue ohjeet VAKAVA:n sivuilta.

Vierailija
3140/3667 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yliopisto?

Itse hain (ja pääsin) Tampereelle vaka-opettajaksi ja en ole ensikertalainen.

Hain Jyväskylään, Tampereelle ja Joensuuhun. Jyväskylään kai olisin pääsemässä, mutta haluaisin Joensuuhun tai Tampereelle..